Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 May 2013, 15:39   #31
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat zeg ik.
Ja, ik zag het. Maar pas na plaatsen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 15:41   #32
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ja, ik zag het. Maar pas na plaatsen.
Geeft niks schat. We weten allebei dat ik nu eenmaal de vlotste van ons ben. KiSs
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 17:05   #33
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mihaela je geeft in je laatste reactie aan dat je altijd onzeker bent in een gesprek. Dan vind ik het heel moedig dat je hier voortdurend met iedereen in gesprek gaat. Dat wou ik even zeggen.
Dank je

Ik ken onzekerheid, en ook moed.
Vroeger kende ik alleen maar moed, en nu lijkt erop alsof zelfs IK mijn puberteit moet inhalen, en onzekerheid mag leren kennen.
Heb als kind, tot het moment dat ik 30 werd eigenlijk, nooit bewust onzekerheid gekend.
Ik dacht ook dat ik niet te raken was, als onverwoestbaar zag ik mezelf.

Onzekerheid zoals ik van andere mensen om me heen hoor dat ze het gekend hebben, in de puberteit en hun jonge jaren, heb ik (bijna) niet ervaren.
Als ik op terug kijk zie ik in dat ik eigenlijk op een of een ander manier dat uitgeschoven heb.

Ik voelde iets in mijn binnenste dat onverwoestbaar is.. De ziel is onverwoestbaar maar ik vertaalde dat, in mijn onwetendheid, naar mijn Ego toen blijkbaar.

Hoe is het bij jou Nadje met onzekerheid?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 17:13   #34
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
We hebben hier ooit bedacht dat twee mensen exclusief in een draadje met elkaar in gesprek kunnen zijn zonder interventie van anderen. Het is om te voorkomen dat een gesprek alle kanten op schiet door de reacties van anderen. Dat zie je in bijna alle draadjes gebeuren. Maar goed, het concept van een 2gesprek is geen garantie dat dat niet gebeurt. Iedereen die daar behoefte aan heeft kan het gesprek volgen, dat is bij pb natuurlijk niet. En de behoefte om er op te reageren door derden, daar is dan weer een ander draadje voor.
Leuk concept. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik jullie 2gesprek niet erg boeiend vind. Vanaf de zijlijn commentaar leveren maakt het weer wel leuker.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 17:14   #35
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Geeft niks schat. We weten allebei dat ik nu eenmaal de vlotste van ons ben. KiSs
*kuch*
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 19:03   #36
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
*kuch*
Zit je iets dwars Niets? Je hoeft niet te kuchen hoor. Ik ben nu eenmaal vlotter in mijn manier van reageren dan Rob, vlotter in de betekenis van sneller, vlugger en directer. Rob is bedachtzamer en trager. En wat zou dat?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 19:15   #37
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dank je

Ik ken onzekerheid, en ook moed.
Vroeger kende ik alleen maar moed, en nu lijkt erop alsof zelfs IK mijn puberteit moet inhalen, en onzekerheid mag leren kennen.
Heb als kind, tot het moment dat ik 30 werd eigenlijk, nooit bewust onzekerheid gekend.
Ik dacht ook dat ik niet te raken was, als onverwoestbaar zag ik mezelf.

Onzekerheid zoals ik van andere mensen om me heen hoor dat ze het gekend hebben, in de puberteit en hun jonge jaren, heb ik (bijna) niet ervaren.
Als ik op terug kijk zie ik in dat ik eigenlijk op een of een ander manier dat uitgeschoven heb.

Ik voelde iets in mijn binnenste dat onverwoestbaar is.. De ziel is onverwoestbaar maar ik vertaalde dat, in mijn onwetendheid, naar mijn Ego toen blijkbaar.

Hoe is het bij jou Nadje met onzekerheid?
Tsja...wat zal ik zeggen? Ik ben natuurlijk lang niet meer zo onzeker als vroeger, ik weet onderhand wat ik kan en wat ik waard ben. Dat neemt niet weg dat gevoelens van onzekerheid, ik kies trouwens liever voor woorden als ontoereikendheid en niet goed genoeg zijn, die staan dichter bij me, zich nog steeds nu en dan voordoen. Ze zullen hun tijd wel nodig hebben om uit te werken, zoiets. Maar ze staan me niet meer in de weg. Meestentijds lukt het me aardig om de identificatie ermee te voorkomen/vermijden.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 19:21   #38
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zit je iets dwars Niets? Je hoeft niet te kuchen hoor. Ik ben nu eenmaal vlotter in mijn manier van reageren dan Rob, vlotter in de betekenis van sneller, vlugger en directer. Rob is bedachtzamer en trager. En wat zou dat?
Lol. Ik had met mijzelf gewed of je zou "happen". En raad eens? Ik heb gewonnen! Renoir zou dat niet gebeurd zijn.

Nu maar hopen dat je niet boos wordt?een boze Nadje wil ik niet meemaken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 19:32   #39
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Lol. Ik had met mijzelf gewed of je zou "happen". En raad eens? Ik heb gewonnen! Renoir zou dat niet gebeurd zijn.

Nu maar hopen dat je niet boos wordt?een boze Nadje wil ik niet meemaken.
Als je goed kijkt dan zie je dat ik vrijwel overal op reageer/hap, dus ik zou me niet te snel op de borst kloppen met dat winnen. Maar ja, jij stelt je kennelijk nogal makkelijk met van alles tevreden. Is ook een kunst. Ik geef het toe.

Een boze Nadje wil je inderdaad niet graag mee maken. Gelukkig ben ik tegenwoordig nog maar zelden boos en dan nog is het niks vergeleken bij een boze Nadje van vroeger. Goddank.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2013, 20:00   #40
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Als je goed kijkt dan zie je dat ik vrijwel overal op reageer/hap, dus ik zou me niet te snel op de borst kloppen met dat winnen. Maar ja, jij stelt je kennelijk nogal makkelijk met van alles tevreden. Is ook een kunst. Ik geef het toe.

Een boze Nadje wil je inderdaad niet graag mee maken. Gelukkig ben ik tegenwoordig nog maar zelden boos en dan nog is het niks vergeleken bij een boze Nadje van vroeger. Goddank.
Je gunt mij mn blijdschap niet he?

Btw, zo er een boze Nadje is, is dat Nadje's probleem. Wie boos is, is probleemeigenaar.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.