Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 October 2021, 12:33   #31
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Er is beterschap, lees ik verder op. Hou jullie goed.
hoi Nowee
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:33   #32
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Als persoon ben je sowieso afgescheiden.
Zeker daarom is in een energetisch (fijnstoffelijker)niveautje boven het lichamelijke persoonlijke energie ook nog steeds te herkennen als apartheid en wordt er dus onderling woordloos cq energetisch gecommuniceerd. Waarbij ik nog kwijt wil dat hoe hoe hoger je stijgt in energetische trilling hoe meer het persoonlijke karakter verdwijnt tot het helemaal niet meer aan de orde is, dan is er alleen nog maar éénheidöen dat noemen we dan vervolgens ChristusbewustzijnöEn idd dat ligt nog altijd ergens op het randje van de tijd hoewel daar strikt genomen op dat niveau nog nauwelijks enige sprake van kan zijn is hier de ervaringödaaraan voorbij schiet elk woord tekortö
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:39   #33
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zeker daarom is in een energetisch (fijnstoffelijker)niveautje boven het lichamelijke persoonlijke energie ook nog steeds te herkennen als apartheid en wordt er dus onderling woordloos cq energetisch gecommuniceerd. Waarbij ik nog kwijt wil dat hoe hoe hoger je stijgt in energetische trilling hoe meer het persoonlijke karakter verdwijnt tot het helemaal niet meer aan de orde is, dan is er alleen nog maar éénheidöen dat noemen we dan vervolgens ChristusbewustzijnöEn idd dat ligt nog altijd ergens op het randje van de tijd hoewel daar strikt genomen op dat niveau nog nauwelijks enige sprake van kan zijn is hier de ervaringödaaraan voorbij schieten woorden tekortö
Ik moet zeggen dat ik hier niets in herken. En dat als zoiets zou bestaan ik zou afraden daar naar te streven. Juist het hebben van een karakter (veelheid) geeft sjeu aan het bestaan, net zoals de vele kleuren van mensen, volkseigenaardigheden en andere identificaties.

De waargenomen wereld zit vol met verschillen, dualiteiten, identificaties enz enz enz. En dat zal altijd zo blijven ook, gelukkig maar.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:44   #34
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Zelfkennis is op zich vrij eenvoudig. Er is non dualiteit en er is dualiteit.

Non dualiteit ligt in het geheel niet in de tijd. Het heeft wel plaats genomen in de tijd, maar is er toch buiten gebleven. Zodat het vermengd is in ieder mens.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:53   #35
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik hier niets in herken. En dat als zoiets zou bestaan ik zou afraden daar naar te streven. Juist het hebben van een karakter (veelheid) geeft sjeu aan het bestaan, net zoals de vele kleuren van mensen, volkseigenaardigheden en andere identificaties.

De waargenomen wereld zit vol met verschillen, dualiteiten, identificaties enz enz enz. En dat zal altijd zo blijven ook, gelukkig maar.
Dat je er niks in zou herkennen is mij helder, waarbij het verder helder is dat je niet weet waar je het over hebtö.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:56   #36
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zelfkennis is op zich vrij eenvoudig. Er is non dualiteit en er is dualiteit.

Non dualiteit ligt in het geheel niet in de tijd. Het heeft wel plaats genomen in de tijd, maar is er toch buiten gebleven. Zodat het vermengd is in ieder mens.
Je kunt hier nog lange tijd over lullen Bassie, maar het is gelul van een mentaal gerealiseerdeö.Je bent nog niet eens onderweg naar wat non-dualiteit werkelijk betekentö Dus ga snel je mond spoelenö
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:57   #37
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je kunt hier nog lange tijd over lullen Bassie, maar het is gelul van een mentaal gerealiseerdeö.Je bent nog niet eens onderweg naar wat non-dualiteit werkelijk betekentö Dus ga snel je mond spoelenö
Oeps....ben je toch een afgeronde, Marijke?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 12:58   #38
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

In plaats van ego zien bij elkaar kunnen we ook de afgeronde zien in elkaar.
Jammer dat ik geëindigd ben met mijn top 5, anders zou je Anna verdringen van de 5e plek.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 13:14   #39
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Oeps....ben je toch een afgeronde, Marijke?
Zeker niet. Ik ben een realist die niet gaat voor slappe aftreksels, waar jij kennelijk tevreden mee bent, sterker van denkt dat dat het summum van bestaan is, dat waar de weg stoptö

Ik vraag je één ding Bassie maak eens verbinding vanuit je gevoel met iemand die momenteel mishandeld/misbruikt of anderszins iets akeligs ervaart want dat is ook onderdeel van de een-heid cq non-dualiteit. Dat is een deel van jou dat dan even niet binnen jou valt als individu, waar je van kan wegkijken omdat het allemaal maar een droompje is, sterker nog het is als je heel strikt bent nooit gebeurdö.Ik heb nog nooit zo'n goede smoes gehoord om je zelf te kunnen blijven ontkennen in de droomö.

Nu zeg ik niet dat je dat allemaal bewust zou moeten ervaren want dat kan geen enkel mens dragen maar het maakt je er wel van bewust dat beter van je troontje kan aftreden om te gaan poetsen inplaats van te lullen. Gewoon op saopniveau, in de poep, rollen aannemen die niet zo gewild zijn, alles voor bewustwording, allesö.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 15:13   #40
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Vanzelfsprekend niet hij moest zijn klandizie niet tegen de haren strijken.
Zoals verwacht.
Advies: Neem is een voorbeeld aan Hans Laurentius, die heeft nooit kritiek op andere spirituele leraren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Jij kent mij alleen van mij schrijven, maar nee nederig ben ik niet.
Voilà , en je bent nog een ego-tripper ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Laurens, ...Je hebt dit forum alleen maar als zelfbevrediging. Jouw haan kan hier de afgeronde koning kraaien over anderhalve hen en een paardenkop.
Waarheid! JaKnIk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar even voor de constatering om welke reden heb je 'het' nooit eerder gevonden.
Omdat God nooit te laat of te vroeg is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Of liever 'denken' het te vinden want dat denk je nu na die chemokuur.
Nee, nee, het is een 'weten'.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.