Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 June 2012, 16:17   #31
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik ga niet eens hier meer op in, ik ga niets overwegen. Mijn laatste reactie op dit onderwerp.
Er zijn hier mogelijk maar 10 mensen maximaal actief bezig op dit forum, en het is hier een zooitje.
Ik neem het niet zo serieus meer.
Aan het begin had ik respect voor een ieder, en had ik veel belangstelling in ieder zijn ideeën en uiting, en nam ik ieder zijn woord serieus.
Maar BIJNA iedereen laat hier in overvloed zijn onbewustheid zien, BIJNA geen enkel lid hier aanwezig toont inspirerende bewustzijn.
Wie, en welke nicknaam een ieder heeft, is het niet eens meer van belang voor mij.
De onbetrouwbaarheid die het forum uitstraalt, en de schijnheiligheid waarmee men elkaar benaderd heeft het voor mij niets met zelfkennis of bewustwording te maken.
Allemaal ego spelletjes.
De correctheid van hoe men elkaar behandeld, is hier zoek.

Dus ik overweeg helemaal niets.. Zoeken jullie het zelf maar uit!

Adios
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2012, 18:05   #32
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wie, en welke nicknaam een ieder heeft, is het niet eens meer van belang voor mij.
Maar wel voor degene die je aanspreekt.

Michaela ik betreur het zeer dat jij door o.a. Renoirs meerdere nicks in de war (<= ik heb er even geen ander woord voor ) bent geraakt.

Ik sta er zelf bv van te kijken dat die Sytse eigenlijk ook Renoir is want dat wist ik niet. Ik heb daar persoonlijk geen moeite mee maar ik kan me wel voorstellen, zelfs na zijn uitleg van het hoe en waarom, dat bovenstaande gegeven nu niet bepaald een betrouwbare indruk wekt wanneer het aan de oppervlakte komt.

Dat Renoir moet oefenen met de forumsoftware lijkt me logisch omdat ik hem eerlijk acht mbt het er niet mee kunnen omgaan acht, dit gezien de geschiedenis. Het zou echter mooi geweest zijn wanneer hij van te voren meld wanneer hij ergens mee gaat oefenen en waar of waarmee. Ik geloof namelijk dat dat heel veel misverstand had kunnen of kan voorkomen.

Ik ben net als jij ik benader, wanneer ik hier ben, ieder die hier nieuw op het forum komt als een nieuw personage en benader die peronage serieus met waar ie mee komt. Je hoeft je niet als bij de neus genomen te zien wanneer het een dubbelnick blijkt te zijn. Het is idd de verantwoordelijkheid van die persoon en de conseqenties van wanneer het uitkomt zijn dan ook voor hem of haar.

Qua onbewustheid: ik geloof dat ieder hier voor zich naar zijn eigen integeriteit en inzicht handeld. Wat niet wil zeggen dat wat die persoon in volle overtuiging beweerd op jou als waar of integer hoeft hoeft over te komen. Aan de andere kant kan jij zelf ook belemmerd worden door modder op je bril en dat niet ziet of in de gaten hebt.

Michaela ik heb de indruk dat je in een lastige periode zit waar het gaat om helderheid bij jouzelf en of anderen. Wanneer je dicht bij de éénheid staat, want dat is wel de indruk die ik van je heb, kan het e.e.a. heel verwarrend worden in die zin.

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2012, 18:08   #33
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Geachte Bromsnor,
U heeft idd volkomen gelijk.

Hier nog even de quote van Sytze:

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze Bekijk bericht
Ik ben van mening dat iedereen een vroegtijdige beïndiging van z'n leven zelf mag bepalen.

Aanvankelijk had ik het gevoel dat e.e.a. een soort geintje was. Maar ik zie het nu toch weer zwart op wit staan.
Wat ook nog mogelijk is, ik projecteerde op de avatar van Sytze zelfs een mogelijke non dualistische betekenis.. Ik zie nu in dat dit te ver was gezocht.

Uiteraard zal zoiets me geenszins weerhouden van verdere deelname!

Met hoogachting,
Diane
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 10 June 2012, 22:18   #34
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Ik heb, de kennelijk nodige, achtergrondinformatie gegeven.

Onvermogen om met de geziene situaties om te gaan, ondervonden frictie met betrekking tot betrouwbaarheid, ongeloofwaardigheid van mij als beheerder, deelnemer of zijnde het gehele forum, dan wel andere visies op onpartijdigheid, zoek het zelf uit want mij is het worst.

Ik heb je nooit een bloementuin beloofd.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 11 June 2012, 17:00   #35
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar wel voor degene die je aanspreekt.


Michaela ik heb de indruk dat je in een lastige periode zit waar het gaat om helderheid bij jouzelf en of anderen. Wanneer je dicht bij de éénheid staat, want dat is wel de indruk die ik van je heb, kan het e.e.a. heel verwarrend worden in die zin.

Groetjes V.
Ik had gewoon de behoefte om me te uiten Vagebond, om los te kunnen laten.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 June 2012, 14:46   #36
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
......., zoek het zelf uit want mij is het worst.

Ik heb je nooit een bloementuin beloofd.
En ik zei nog zo:" ga nu niet op je achterste benen staan." :-D

Groetjes ....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 June 2012, 14:53   #37
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik had gewoon de behoefte om me te uiten Vagebond, om los te kunnen laten.
Uitspreken is goed Michaela, ongacht.....

Overigens wbt het ontbrekende inspirerende bewustzijn.....

het bewustzijn is in elk geval inspirerend genoeg om de moeite te nemen je er over te beklagen, niet dan? :-D

Bij mij roept het, totaal of topic, de vraag op wat dat zgn inspirerende bewustzijn dan precies voor jou inhoudt of waar het aan zou moeten voldoen om aan jou standaard van inspiratie te kunnen voldoen.

Groetjes ....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 June 2012, 17:26   #38
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Overigens wbt het ontbrekende inspirerende bewustzijn.....

Bij mij roept het, totaal of topic, de vraag op wat dat zgn inspirerende bewustzijn dan precies voor jou inhoudt of waar het aan zou moeten voldoen om aan jou standaard van inspiratie te kunnen voldoen.

Groetjes ....
Voor mij is inspirerend als men de moed heeft om naar zijn eigen 'kleinheid' te kijken, en hier op het forum ook te noemen.
Situaties waarin men inziet (bij zichzelf) dat er geen spraken van bewust handelen is, dat te durven noemen.
Zoals bijvoorbeeld als men: klakkeloos gestuurd wordt door impulsen, drang, gewoontes of verslavende drang om behoefte te bevredigen. Als men geraakt wordt door de woorden van een ander, zijn geraaktheid ook te durven noemen, en niet alleen de 'tekort' van de ander.
Vervolgens als zoiets gebeurt, dat de andere leden niet gelijk de therapeut (of de wetende) uit hangen, maar dat men in zichzelf naar gelijke situaties op zoek gaat (en dat ook deelt, of voor zichzelf houdt).

Wij hebben allemaal regelmatig dat wij heel bewust in het leven staan, in het moment zijn, zonder storende gedachten of gevoelens. Ik twijfel er niet aan dat bij een ieder die dit forum bezoekt, veel vooruitgang plaats gevonden heeft, en het vergroten van bewustzijn plaats gevonden heeft in de loop der jaren. Maar echt 'wakker zijn' is voor mij om in ieder moment en in ieder actie doordrongen zijn en bewust.
Omdat er bij mij geen sprake is van altijd 'wakker' zijn, daardoor houd ik me hier mee bezig.

Ik hoor bijna nooit iemand zijn onbewustheid noemen hier op dit forum. Wel is een ieder gretig om de vinger naar de ander te wijzen, en de ander op zijn onbewustheid attent te maken.

Mij lijk het super interessant om een keer een draadje te openen met oefeningen in bewustzijn bijvoorbeeld.
Dat men samen, in gesprek met elkaar, naar gebieden in zichzelf gaat, waarin men zijn onbewustheid betreedt. Dat men iets van zichzelf ontmaskert, en niet alleen maar op de ander zijn 'kleinheid' gericht is.
Dat zou voor mij van moed getuigen, en werkelijk spraken zijn van bewustwording en zelfkennis.
Dat vind ik inspirerend.

Ik weet ook dat ik de laatste tijd hierom veel 'gedramd' heb. Ik kan uiteraard iets niet dwingen, en als het blijkt dat dat wat ik voor ogen heb hier ontbreekt, moet ik echt laten rusten.

Er is van mijn kant sprake van onbewust in staan, in mijn wens, maar daarnaast ook een mogelijkheid, dus geef ik nog niet op..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 June 2012, 21:04   #39
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En ik zei nog zo:" ga nu niet op je achterste benen staan." :-D

Groetjes ....
Het is niet zo erg als het misschien lijkt.

Ik had bij de reacties de indruk dat er verondersteld werd dat er nog iets discutabel zou zijn.

Ik blijf om forumtechnische redenen namen gebruiken om mogelijkheden te testen. Toen ik Sytze drie maal een waarschuwing had gegeven had hij een ban en heb ik me als Karel ingeschreven om vervolgens daar verder mee te experimenteren.

Ik ben echt niet van plan aan het forum te laten weten dat ik voornemens ben een naam te gaan gebruiken.

Velen hebben hier verzocht een andere naam te mogen aannemen, waaronder Mihaela, sommigen zijn hier voor de vierde of vijfde keer met een andere naam ten tonele verschenen. Ik heb steeds gezegd dat het voor mij geen enkel probleem is, want de 'jij' zoals je wilt worden gezien die ben je helemaal niet. Jij bent helemaal niet zo bestendig in wat je denkt te zijn en doet. Een vat vol tegenstrijdigheden dat krampachtig probeert iets voor te stellen en dat verhaal van bestendigheid hier neer te zetten. Let maar op hoeveel moeite je moet doen om consequent jezelf te zijn.

Als dit forum om die reden onbetrouwbaar wordt bevonden dan is er kennelijk gevraagd om te onderzoeken waarom de stabiliteit van een gekende entiteit van belang voor je is.

Het wordt eentonig maar onderzoek één keer (in z'n algemeenheid bedoeld) wat je bent, dan heb je zulke problemen niet.

Ik ben juist blij met je reactie, ik zie het gebeuren (steeds opnieuw weer) als een geweldige kans om m'n zegje te kunnen doen.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2012, 08:50   #40
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Who Are You.....Really?

http://www.youtube.com/watch?v=kUtH0DDJorM


Gangaji
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.