Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 09:08   #31
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
God zou het gezegd moeten hebben, maar of Walsch dat nu beweert of de bijbel, je weet van beide niet of het klopt.
Zeker. Voor nu kan ik alleen zeggen dat het niet in de bijbel staat, maar in een boek van ND Walsh. Dat maakt verder ook geen zak uit. Uiteindelijk gaat het er om of je dat zelf 'naar waarheid' kunt zeggen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 09:35   #32
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
En zou hij -als hij het forum niet meer wilde dragen- het forum proberen over te dragen. Uit Liefde voor ons.
Ik kan mij ook prima indenken hoe het sluiten van het forum ook gezien kan worden als een daad van Liefde.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 10:03   #33
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Tot ik vandaag bedacht dat ik je misschien zou kunnen helpen in te zien door daarin volledig mee te gaan onder een fictieve naam.
Jammer dan dat mislukt is. Ik heb bemerkt dat je manipuleert in de vorm van het wijzigen van mijn teksten. Het wijzigingen aanbrengen in een poll. En in het opereren onder verschillende indentiteiten.

Dit is wat ik noem "spelletjes spelen". Het jammere schuilt er in dat zo niet is aangetoond hoe belangrijk de begrippen "onvoorwaardelijkheid" en "betrouwbaarheid" zijn. Alleen onder die voorwaarden kan je "dat wat je bent" naar buiten lokken.

Maar je had het gerust kunnen doen, want de portee van de uitspraken van Vagebond waren me toch ontgaan. En ik had toch nog wel voldoende vertrouwen in je integriteit om te denken dat een bewuste opzet je te ver zou gaan.

Maar alleen vertrouwen kan vertrouwen ontmoeten.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 10:04   #34
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Vervang (in ?lk draadje) het woord "ego" eens door het woord "machteloosheid"...; alles wordt zo direct veel duidelijker...
Idd?.ook machteloosheid komt voort uit ego. Er zit niets anders op dan verliefd te worden op de machteloosheid.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 10:07   #35
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik kan mij ook prima indenken hoe het sluiten van het forum ook gezien kan worden als een daad van Liefde.
Ik neem hier waar dat mensen troost vinden in dit forum. Is dat ontnemen een daad van Liefde? Ik kan mij dat niet indenken, maar misschien kan je duidelijker worden?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 10:22   #36
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik neem hier waar dat mensen troost vinden in dit forum. Is dat ontnemen een daad van Liefde? Ik kan mij dat niet indenken, maar misschien kan je duidelijker worden?
Wie zegt dat dit forum ons werkelijk dient? Dat we gebaat zijn bij die troost?

Een daad van Liefde is niet altijd iets wat de mens bewust zal willen. Je kunt in belang van een persoon ook iets doen wat die persoon vervelend gaat vinden en waar die persoon je op aan gaat kijken, maar wat toch in het beste belang van die persoon is.

Het genoemde contraproductieve, kun je zuiver interpreteren vanuit het vermeende ego van Renoir, maar contraproductief kun je ook zien als dat wij er niet bij gebaat zouden zijn. Vanuit die gedachte, kan het sluiten van het forum ook in ons belang zijn. Het is maar vanuit welke hoek je wilt kijken.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 10:40   #37
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik neem hier waar dat mensen troost vinden in dit forum. Is dat ontnemen een daad van Liefde? Ik kan mij dat niet indenken, maar misschien kan je duidelijker worden?
Ik zie dat anders. Het sluiten van het/een forum is een neutraal gegeven en een kans tot zelf-onderzoek wanneer het iets bij je triggert.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 10:58   #38
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

gelukkig is het vandaag pinksteren.
in de chr. traditie betekent dit: uitstorting van de heilige geest/trooster.
een mens is nooit alleen, de geest leeft altijd.



dit is een heel neutraal berichtje hoor.
als er iets triggert bij je...kijk naar jezelf!
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 11:02   #39
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik neem hier waar dat mensen troost vinden in dit forum. Is dat ontnemen een daad van Liefde? Ik kan mij dat niet indenken, maar misschien kan je duidelijker worden?
Reden te meer om het te sluiten of het te verlaten. Of je zou het fijn moeten vinden om gespeend te zijn. Of idd echt nodig hebben. Esje en Vagebond benoemen het (voor mij) ook treffend.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 11:27   #40
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Een daad van Liefde is niet altijd iets wat de mens bewust zal willen. Je kunt in belang van een persoon ook iets doen wat die persoon vervelend gaat vinden en waar die persoon je op aan gaat kijken, maar wat toch in het beste belang van die persoon is.
Esradha, ik vind dit toch wel een beetje een 'paternalistisch' uitgangspunt. Al heb je in zekere zin gelijk, uiter??rd. Alles is leerzaam tenslotte.

<edit, toevoeging> Zoals wat Vagebond hieronder zegt:
Citaat:
Ik zie dat anders. Het sluiten van het/een forum is een neutraal gegeven en een kans tot zelf-onderzoek wanneer het iets bij je triggert.
Als je een drugsverslaafde zijn drugs ontneemt, kan dat bijzonder nuttig zijn. Maar hoe duidelijk is dat hier, in dit geval, in het geval van dit forum?

Wanneer ben je er zeker van dat iets 'voor iemands bestwil' is? Dan moet je toch wel bijzonder zeker zijn van je zaak, zo lijkt me, en wanneer ben je dat?
Pionne is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.