Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 January 2018, 00:01   #31
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat is juist wat ik zeg... Op algemeen niveau blijft het de regel, onafhankelijk van waar ik zelf sta... Maar ikzelf heb er geen enkel probleem meer mee...
Waarom überhaupt zou ik nog iemand kwaad doen... Dat verandert toch totaal niets aan mijn eigen ingesteldheid... Het enige dat het kan doen is de droomwereld om mij heen verdikken terwijl ik liever in het ijle, aan de oppervlakte zwem...

Als je gedachten onderzoekt zou ik zelf geen uitzondering maken, anders loop je kans dat je toch nog iets mist....
Zie je, hier zit je nog in de droom; 'je onderzoekt', je bent nog de doener...
Waarom laat je alles niet gewoon over je heen komen en bekijk het van de zijkant... De antwoorden, indien nodig, zullen ook wel vanzelf opkomen...
Het komt eigenlijk op hetzelfde neer, ik bedenk niet van te voren allerlei situaties. Soms wordt ik ook verrast en dan kan ik pas achteraf inzien wat er gebeurde. En dat komt idd vanzelf op. Ik denk alleen als je net begint dat je in begin je er toch echt toe moet zetten. Mijn ervaring daarvoor was dat antwoorden niet in jezelf opkomen als je serieus gelooft wat je denkt.
Ulla is offline  
Oud 28 January 2018, 00:02   #32
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waar zie jij een keurslijf?
In jouw gedachtenwereld.
Een variant op mijn keurslijf beeld is een harnas van mentale en emotionele constructies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Of vindt jij dat jij andere mensen gratis mag kwaad aandoen en omgekeerd zij ook jou???
Nou, gratis doe ik andere mensen geen pijn hoor, en zij mogen mij ook niet gratis pijn doen.
Ik ben lid van een SM club en die is voor niemand gratis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Kan het zijn dat dat (Byron Katie) niet meer dan een raadgeving is naar andere mensen toe???
Kan zeker dat jij dat zo ervaart.
Het kan ook zijn dat Byron Katie een uitermate goede en bruikbare methode heeft om je aannames, oftewel dat wat je voor waarheid houdt, te onderzoeken.
Het kan zijn dat anderen dat inzien en daarom haar werk ter had nemen.
Het kan ook zijn dat jij geen zin hebt om haar methode ter hand te nemen.
Dat kan allemaal zijn.

Op dit forum is een topic genaamd "Citaten van Byron Katie"...
Ik zie nu dat je daarin op 8 jan. 2015 (los bericht link) een citaat van Byron Katie aanpast hebt aan jouw 'Dialogues avec les anges'.
Nou je doet maar, kan ook allemaal, het is jouw gedachtenwereld. Iets anders is er niet.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 28 January 2018 om 00:32.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 02:38   #33
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

@forum technische dienst: forum deed raar op dit moment. Posten duurde te lang.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 02:52   #34
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Ulla:
...
Zie je, hier zit je nog in de droom; 'je onderzoekt', je bent nog de doener...
Ja, daar is wat voor te zeggen marie.
Maar helaas bevind je je hier op een doeners forum gewijd aan traditionele advaita. Het was je al wel opgevallen zeker dat Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido vurige pleitbezorgers zijn van het doen van zelfonderzoek en wel doorpakkend tot het gedegen is als van ander begin zonder voorwaarden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Ulla:
...
Waarom laat je alles niet gewoon over je heen komen en bekijk het van de zijkant... De antwoorden, indien nodig, zullen ook wel vanzelf opkomen...
Dat heet dan zogezegd neo-advaita. Je bent 'het' al, je hoeft niets te doen.
Enkele dissidenten op dit forum gaan in die trend.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Het is zelfs niet absoluut noodzakelijk om ooit enig onderzoek te doen.
En dan had je Theo, onze forum dissident nr. 1, met zijn 'niet-doen' uiteenzettingen.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht

Wat is het niet-doen eigenlijk? Niet-doen is een weg. Het is een zoeken in je zelf naar een natuurlijk en spontaan handelen. Er is een aanwezigheid van jou en mij in deze wereld, ons bewust 'zijn'. Deze ontvangt info van je brein. En als reactie daarop wil hij in aktie komen, hij wil 'doen'.

De truc is om de stilte te zoeken in dat 'zijn'. Binnen die stilte is er van alles mogelijk. En dat 'alles' laat je gewoon gebeuren. Dat 'gewoon gebeuren' noem ik 'niet doen'. Pleeg geen enkel verzet! Leer vertrouwen op iets wat jij niet bent. (maar jij bestaat toch niet)
@Marie: Dus jij bent ook een dissident op dit forum, een individu dat zich, al dan niet samen met gelijkdenkenden, verzet tegen de overheersende opvattingen of beleidslijnen van dit forum.

Ik ben een geval apart. Mijn goeroe is weliswaar Ramesh Balsekar, die volgens de autoriteiten van dit forum bekend staat als een neo advaita verkondiger, maar wat hij natuurlijk niet is. Want hij zegt steeds: doe wat je denkt / voelt te moeten doen. Hij zegt dus niet: doe iets wel of doe iets niet.
Maar dat gaat in de koker van de autoriteiten van dit forum niet in. Hun vooringenomenheid, hun aannames omtrent Ramesh Balsekar willen ze dus niet onderzoeken.

Het stelletje autoriteiten van dit forum is dus een voorbeeld van het gekende 'doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe'.
Naar zulke lieden luister ik niet, dus ben ik ook een dissident, alhoewel doe ik wel het werk van Byron Katie en de zes stappen van Diederik Wolsak volgens het motto: bevrijding valt niet uit de lucht.
Desondanks blijf ik trouw aan mijn goeroe Ramesh Balsekar wiens leer dus langs geen kanten tegenstrijdig is met wat ik doe.
Zie ook...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht

Ramesh: Meesters zeggen tegen mensen dat ze het ego moeten bestrijden, moeten doden, maar wat ik zeg is dat je het ego moet accepteren. Is dat niet uniek? Vecht niet tegen het ego. Accepteer het ego. Waarom? Omdat 'jij' het ego niet gecreeerd hebt. De Bron heeft het ego gecreeerd, en de Bron is in sommige gevallen ook bezig het ego te vernietigen. Daarom zit je hoofd in de muil van de tijger. Er valt niet aan te ontsnappen. Er valt niet aan te ontsnappen als je vecht met het ego. Dat is mijn punt. Als je het ego blijft bestrijden, zal de tijger zijn muil oneindig lang openhouden. Als je het ego accepteert, zal de tijger zijn kaken snel dichtklappen.
Ik ben niet zo snel onder de indruk van al die goeroe' s.
Maar dit is toch wel een verbluffend inzicht.
Het is helemaal waar wat hij (Ramesh Balsekar) hier zegt.
Ramesh Balsekar is the best!
Samen met Jan Geurtz, Byron Katie en Diederik Wolsak.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 10:10   #35
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het komt eigenlijk op hetzelfde neer, ik bedenk niet van te voren allerlei situaties. Soms wordt ik ook verrast en dan kan ik pas achteraf inzien wat er gebeurde. En dat komt idd vanzelf op. Ik denk alleen als je net begint dat je in begin je er toch echt toe moet zetten. Mijn ervaring daarvoor was dat antwoorden niet in jezelf opkomen als je serieus gelooft wat je denkt.
Oké, nooit zo gezien maar het zou wel eens heel goed waar kunnen zijn...
Hoe kan iets vrijelijk in je opkomen als je vasthoudt aan vooroordelen (geloven).
marie is offline  
Oud 28 January 2018, 10:28   #36
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ja, daar is wat voor te zeggen marie.
Maar helaas bevind je je hier op een doeners forum gewijd aan traditionele advaita. Het was je al wel opgevallen zeker dat Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido vurige pleitbezorgers zijn van het doen van zelfonderzoek en wel doorpakkend tot het gedegen is als van ander begin zonder voorwaarden.

Dat heet dan zogezegd neo-advaita. Je bent 'het' al, je hoeft niets te doen.
Enkele dissidenten op dit forum gaan in die trend.
Zie...

En dan had je Theo, onze forum dissident nr. 1, met zijn 'niet-doen' uiteenzettingen.
Zie...


@Marie: Dus jij bent ook een dissident op dit forum, een individu dat zich, al dan niet samen met gelijkdenkenden, verzet tegen de overheersende opvattingen of beleidslijnen van dit forum.

Ik ben een geval apart. Mijn goeroe is weliswaar Ramesh Balsekar, die volgens de autoriteiten van dit forum bekend staat als een neo advaita verkondiger, maar wat hij natuurlijk niet is. Want hij zegt steeds: doe wat je denkt / voelt te moeten doen. Hij zegt dus niet: doe iets wel of doe iets niet.
Maar dat gaat in de koker van de autoriteiten van dit forum niet in. Hun vooringenomenheid, hun aannames omtrent Ramesh Balsekar willen ze dus niet onderzoeken.

Het stelletje autoriteiten van dit forum is dus een voorbeeld van het gekende 'doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe'.
Naar zulke lieden luister ik niet, dus ben ik ook een dissident, alhoewel doe ik wel het werk van Byron Katie en de zes stappen van Diederik Wolsak volgens het motto: bevrijding valt niet uit de lucht.
Desondanks blijf ik trouw aan mijn goeroe Ramesh Balsekar wiens leer dus langs geen kanten tegenstrijdig is met wat ik doe.
Zie ook...

Ramesh Balsekar is the best!
Samen met Jan Geurtz, Byron Katie en Diederik Wolsak.
Kan het zijn dat jouw zogenaamde strijd tegen de regels en de beheerders van dit forum hoofdzakelijk een strijd is tegen de ongerijmdheden binnen je zelf en dat je daar niet uitkomt, hoe je het ook probeert...?

En waarom doe je niet wat jouw goeroe (zoals je het zelf zegt) je opdraagt te doen, nl. "doe wat je denkt/voelt te moeten doen..."
Waarom doe je het niet gewoon, maar hebt je de hele tijd de toestemming van een ander (in dit geval van jouw goeroe) nodig om jezelf toestemming te geven om te handelen zoals hij zegt dat je mag handelen???

Waarom moet jij überhaupt trouw blijven aan iets of iemand???
Lees wat Ulla hierboven schreef : "Mijn ervaring daarvoor was dat antwoorden niet in jezelf opkomen als je serieus gelooft wat je denkt." zoals jij serieus gelooft wat jouw Goeroe jou voorschrijft.
En mijn reactie daarop:
"Hoe kan iets vrijelijk in je opkomen als je vasthoudt aan vooroordelen (geloven)".
marie is offline  
Oud 28 January 2018, 12:21   #37
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oké, nooit zo gezien maar het zou wel eens heel goed waar kunnen zijn...
Hoe kan iets vrijelijk in je opkomen als je vasthoudt aan vooroordelen (geloven).
Wat is waar?

Het is een inzicht wat ik heb opgedaan, dat het zo voor mij mij werkt.
Zolang ik geloofde, dat ik met mijn overtuigingen gelijk had zolang
was er geen ruimte voor pop ups of een stem die mij aanspoorde tot onderzoek. In die zin heb ik veel aan de doelstelling van dit forum gehad.
Ulla is offline  
Oud 28 January 2018, 14:41   #38
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Roerend mee eens, altijd geweest:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is zo sprankelend, zo verfrissend om Waarheid in elkaar te zien, totdat ego opkomt en zich als de spelbederver toont.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ja zeker, dat is wat ego's doen. En je kan er op twee manieren mee omgaan.

1. Je accepteert het zoals het is en kijkt er naar
2. Je accepteert het niet en vecht er tegen

Het mooie is dat in het eerste geval, door het als ware toe te laten en er helder naar te kijken, dat het al zijn kracht verliest en uiteindelijk afbrokkelt. Terwijl in het in het tweede geval juist gevoed wordt.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 28 January 2018, 18:33   #39
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Kan het zijn dat jouw zogenaamde strijd tegen de regels en de beheerders van dit forum hoofdzakelijk een strijd is tegen de ongerijmdheden binnen je zelf en dat je daar niet uitkomt, hoe je het ook probeert...?
Dat kan, alles kan. Het kan ook zijn dat het niet is zoals jij denkt, dat ik me puur amuseer op dit forum, dan kan ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En waarom doe je niet wat jouw goeroe (zoals je het zelf zegt) je opdraagt te doen, nl. "doe wat je denkt/voelt te moeten doen..."

Ik kan jouw gedachtenwereld niet volgen hoor.
Ik doe niets anders op dit forum dan wat ik denk / voel te moeten schrijven (of niet) en dan deze vraag van jou!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarom doe je het niet gewoon, maar hebt je de hele tijd de toestemming van een ander (in dit geval van jouw goeroe) nodig om jezelf toestemming te geven om te handelen zoals hij zegt dat je mag handelen???
MIJN GOEROE GEEFT GEEN ENKELE INSTRUCTIE, DRAAGT NIETS OP!!!
Ramesh Balsekar zegt niet: handel zo en zo
Ramesh Balsekar zegt niet: handel zo en zo niet
Ramesh Balsekar zegt niet: doe gedegen zelfonderzoek
Ramesh Balsekar zegt niet: doe geen gedegen zelfonderzoek.
Ramesh Balsekar zegt niet: 'je bent 'het' al, je hoeft niets te doen.

Ramesh Balsekar zegt niet: je weet nog niet 'wat' je bent, doe dit, doe dat, doe gedegen zelfonderzoek.
Hier op het forum toeteren drie lichaam-geest-organismes dat continue wel ja - zo zijn zij nou éénmaal geprogrammeerd - dus zij doen ook wat ze denken / voelen te moeten doen.

Ramesh Balsekar zegt: doe wat je denkt/voelt te moeten doen, en dat is volledig aan jou wat je dan doet of niet doet.

Nou begin ik je toch echt wel te verdenken van autisme hoor marie. Ik denk het al lang en nou schrijf ik het maar is.
Let wel: ik vind autisme geen afwijking of tekortkoming of abnormaliteit. Maar het is voor een 'normale' persoon quasi uitgesloten om in de leefwereld van een autist door te dringen want de autist schermt zich af in zijn eigen gedachtenwereld, dat heeft zonder twijfel zijn Goddelijke redenen.
Children of a less God ((wiki-link) zijn ook zielen (engelen) die incarneren met een bepaalde opdracht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarom moet jij überhaupt trouw blijven aan iets of iemand???
MIJN GOEROE Ramesh Balsekar GEEFT NIETS OM TROUW AAN TE BLIJVEN!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Lees wat Ulla hierboven schreef : "Mijn ervaring daarvoor was dat antwoorden niet in jezelf opkomen als je serieus gelooft wat je denkt." zoals jij serieus gelooft wat jouw Goeroe jou voorschrijft.
MIJN GOEROE SCHRIJFT NIETS VOOR!!!
Het is jij die een beeld gevormd hebt van een goeroe wat je verteld dat goeroe's iets voorschrijven, je zeggen wat je moet doen en wat niet!
Nou zijn er wel genoeg goeroe's die dat doen, zo ook op dit forum (doe gedegen zelfonderzoek), vandaar versterking van jouw beeldvorming, maar er zijn goeroe's die weigeren je ook maar één instructie te geven. Ze geven je gewoonweg niets (waar je je nog kan aan vasthouden). Zo'n goeroe was Ramesh Balsekar.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 19:07   #40
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik ben een geval apart. Mijn goeroe is weliswaar Ramesh Balsekar, die volgens de autoriteiten van dit forum bekend staat als een neo advaita verkondiger, maar wat hij natuurlijk niet is. Want hij zegt steeds: doe wat je denkt / voelt te moeten doen. Hij zegt dus niet: doe iets wel of doe iets niet.
Maar dat gaat in de koker van de autoriteiten van dit forum niet in. Hun vooringenomenheid, hun aannames omtrent Ramesh Balsekar willen ze dus niet onderzoeken.
Als je de 'autoriteiten' van dit forum aanhaalt doe het dan goed.
Een neoadvaitist is iemand die de bevindingen van het onderzoek van de advaitist (zijn eindconclusie) als zijn eigen uitgangspunt (als startpunt) heeft genomen. De advaitist komt na gedegen zelfonderzoek tot te (intrinsieke beleefde) bevinding dat de ik niet bestaat en dat er door die ik dientengevolge niets gedaan kan worden en een neoadvaitist kraait dat (ononderzocht) na met je hoeft niks te doen je bent het al. Heeft gewoon dat gedegen zelfonderzoek niet gedaan.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.