Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 December 2011, 00:14   #31
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard Voor Blikje with love

Het is merkwaardig hoe jij en ik verschillend reageren op "er is niemand die iets kan doen."
Ik heb je verhaal gelezen. Jij hebt mijn verhaal gelezen.

Ik denk dat het het gevolg is van het verschil tussen man en vrouw.

Ik mocht als kind mezelf niet zijn en ik voelde me 'niemand'.
Tegen het concept dat er niemand is die iets kan doen, er geen vrije wil is enz. kom ik in opstand.

Jij bent eerder gelaten en zegt: "Zo is het nu eenmaal".

Ik ga geen ruzie meer met je maken... mijn agressiviteit is gebroken door wat ik het laatste jaar heb doorgemaakt.

Maar niets moet. Je hoeft niet met me te praten.
__________________
AdMajoremDeiGloriam

Wijziging aangebracht door Mara op 27 December 2011 om 07:46.
Mara is offline  
Oud 27 December 2011, 08:13   #32
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Ik ben niet bang om te bestaan mijn beste Caine...

Dat wil zeggen... nu niet meer...

Je opmerking is perfect juist!
Ik heb het leven veertig jaar voor me uitgeschoven omdat ik er bang voor was en nooit ten volle heb durven leven.
"De wereld is een uitvinding van de duivel" was een van mijn geliefde opmerkingen.

Waarom word ik aangetrokken door dit forum en gelijkaardige in het verleden....

Omdat mijn gelijken hier rondwaren... min of meer bang voor de realiteit!
Het is eigelijk heel vreemd, niets van alle ellende en misere wat zich voordoet' raakt mij tot op het bot. De ontzetting legt juist een gigantisch mededogen bloot.....als een open zenuw. En het is dat natuurlijke mededogen (Verbondenheid) wat raakt tot op het bot.......

Het is dus niet de horror en de gruwel die bezeerd en pijnlijk is,....het is de natuurlijke wezenlijkheid van bestaan' die als pijnlijk en ondragelijk word 'ervaren'/'beleefd' door de schijn' van mijn bestaan.....het verzamelde Zelf-beeld. (Het gouden kalf)

Juist in het Mededogen Onder-vind ik een gezond begrip' en een mate van...onkwetsbaarheid.
Als dat Mededogen ben ik open en hoef ik niets meer te behouden (verdedigen) omdat ik héél natuurlijk.....behouden word.

Dat Mededogen is niet van mij...gelijk de lucht die ik adem niet van mij is.
sagnaar is offline  
Oud 27 December 2011, 09:10   #33
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht

Ik denk dat het het gevolg is van het verschil tussen man en vrouw.
..................................

Jij bent eerder gelaten en zegt: "Zo is het nu eenmaal".
NEEN!

Zo is 't allemaal NIET.
En ik praat niet met jou zolang je je eigen gedachten blijft geloven.

En bovendien is dit:

Citaat:
Ik ga geen ruzie meer met je maken... mijn agressiviteit is gebroken door wat ik het laatste jaar heb doorgemaakt.
..ook niet zo.
Om dezelfde reden.
Ogenblik-sem is offline  
Oud 27 December 2011, 10:28   #34
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Aanvullend: Wanneer ik niet toegeef aan die angst en gewoon schrijf wat ik te schrijven heb komt die angst vanuit de buitenwereld naar me toe in de één of andere vorm.

Er valt altijd wel wat te beschermen door de één of de ander.

Wonderlijk
Kom maar eens op met wat je denkt dat zeker niet goed zou vallen.

Lieffie, alles heeft enkel te maken met die nog aanwezige hulpeloze energie van TOEN.

Wat moet er zo nodig nu beschermt worden, is er ooit werkelijk gevaar, kijk om je heen als je typt.

Alleen je moet wel opletten uit welke energie je typt want als je typt uit dat aangevallen/bedreigdvoelende wezentje dan krijgt dat waarschijnlijk zijn/haar bevestiging in die buitenwereld.

In die buitenwereld zitten ook voornamelijk hulpeloze/bedreigdvoelende wezentjes te typen en dat reageert op elkaar.

De enige oplossing is te zien dat het hulpeloze wezentje nu echt niet meer bestaat, je kunt voor jezelf zorgen en bent van niets afhankelijk.

M.a.w. is er het gevoel van angst of aangevallen worden dan komt dat enkel omdat de nog wel aanwezige oude energie (herinneringen, oude ervarin gen van TOEN) getriggerd zijn/worden.

Het heeft dus niets met je volwassenheid te maken, vanuit volwassenheid zou je je niet aangevallen of angstig voelen.

Het enige wat je kunt doen is je bewust zijn of worden van welke energie er bij je is.

De volwassene (dan ervaar je geen angst en narigheid) of het hulpeloze wezentje.

Die bewustheid; het verschil voelen tussen de volwassenen en hulpeloos wezentje draagt al bij tot het besef; oh ja, ik voel de angst van het hulpeloze wezentje wel maar het is maar oude energie die nog uit het lijf moet, ik hoef en kan er niets mee, hooguit even de hand op mijn buik en ik hoef niet te reageren vanuit die oude energie.

Vagebond, herken/voel je het verschil tussen je volwassene en dat oude hulpeloze of is het iets wat je mogelijk van mij aanneemt?
Aart is offline  
Oud 27 December 2011, 11:50   #35
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
In die buitenwereld zitten ook voornamelijk hulpeloze/bedreigdvoelende wezentjes te typen en dat reageert op elkaar.
Hai Aart, ik neem natuurlijk niks zomaar van niemand aan als het niet ook mijn eigen ervaring is met andere woorden herkenning.

Bij mij is het zo dat ik blijf schrikken wanneer iemand vanuit zijn frustratie agressief reageert en zich er niet van bewust lijkt te zijn dat het te maken heeft met zijn/haar hulpeloze/angstige wezentje komt en daarom het niet bij zichzelf kan houden en zijn/haar shit/machteloosheid vanuit onbewustzijn op een ander afreageert.

Vanzelfsprekend zit die schrik in mij en heeft die te maken met het kleine hulpeloze/angstige wezentje in mijzelf, waar ik dan vervolgens mee in contact ga.

Ik lijk die kunst mbt tot de buitenwereld alleen nog niet geheel en al meester te zijn. Of misschien is het zo dat ik in de buitenwereld precies dat tegenkom als in mijn binnenwereld waar dat kleine/angstige wezentje niet bepaald open is voor die hand vanwege zekere omstandigheden.

O oeps ik moet ineens denken aan dat gedichtje van die vlinder wat je hebt achtergelaten voor Madelief......ik wil gewoon nu die vlinder zijn maar ik ben de rups die zichzelf ingesponnen heeft om uiteindelijk te transformeren in die vlinder. Wist je dat in de transformatie van van rups naar vlinder e.e.a eerst veranderd in een soort van georganiseerd modderpoeltje voor ie vlinder wordt, nee h?.... nou ikke wel.....

Terugkomend op: dat afreageren vanuit onbewustzijn, ik geloof dat ik dat nog wel het meest angstaanjagend vindt....ja ja oude energie ik weet het wel.....het doet me waarschijnlijk herinneren aan mijn eigen onbewustzijn en hoe ik daar van uit reageerde.

Schuldgevoel misschien?

Ik had beter moeten weten, hoe kon ik zo stom zijn.....?

Nou ja ik draai nog wel even in transformatie zijnde rups/vlinderpoeltje rond, het wordt vanzelf stukje bij beetje duidelijk helder.
Vagebond is offline  
Oud 27 December 2011, 12:12   #36
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Alleen je moet wel opletten uit welke energie je typt want als je typt uit dat aangevallen/bedreigdvoelende wezentje dan krijgt dat waarschijnlijk zijn/haar bevestiging in die buitenwereld.
Mensen voldoen graag vol overgave aan elkaars behoeftevraag.
Rennie is offline  
Oud 27 December 2011, 12:22   #37
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje
NEEN!

Zo is 't allemaal NIET.
En ik praat niet met jou zolang je je eigen gedachten blijft geloven.
Mij goed... ik ga er geen seconde wakker van liggen.

Voor de rest... een zeer vreemde opmerking!
Geloof jij dan niet in je eigen gedachten misschien?!

Vooral niet op reageren...hahaha
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline  
Oud 27 December 2011, 13:04   #38
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Geloof jij dan niet in je eigen gedachten misschien?!
Wat MIJ aan MIJ opvalt is dat er sterke neiging is ze wél te geloven wanneer ik in de 'defensive modus' zit.
En veel minder wanneer ik in de relaxing modus zit.
In de 'relaxing modus' is er veel meer ruimte..
Ogenblik-sem is offline  
Oud 27 December 2011, 13:24   #39
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Wat MIJ aan MIJ opvalt is dat er sterke neiging is ze wél te geloven wanneer ik in de 'defensive modus' zit.
En veel minder wanneer ik in de relaxing modus zit.
In de 'relaxing modus' is er veel meer ruimte..
Oké!

Jij bedoelde hierboven wellicht: "Zolang ik - Mara - blijf geloven in de gedachten die ik over jou heb, het beeld/oordeel dat ik mentaal over je gemaakt heb."

Ik geef toe dat ik er volkomen naast kan zitten.

En kritiek geven op iemands taalgebruik en schrijfstijl... wel... ik doe het niet meer.

Daarmee valt mijn motivatie om te schrijven misschien wel weg.

Ik heb oprecht proberen te beschrijven hoe ik "bevrijding" zie. (het woord verlichting mag voor mijn part in de vuilbak... veel te veel betekenissen aan verbonden).

Ik moet dat geen tien keer herhalen... een keer is genoeg.

Mooie feestdagen met warmte en liefde voor en van degenen om je heen.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline  
Oud 27 December 2011, 16:09   #40
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Ok?!

Jij bedoelde hierboven wellicht: "Zolang ik - Mara - blijf geloven in de gedachten die ik over jou heb, het beeld/oordeel dat ik mentaal over je gemaakt heb."

Ik geef toe dat ik er volkomen naast kan zitten.

En kritiek geven op iemands taalgebruik en schrijfstijl... wel... ik doe het niet meer.

Daarmee valt mijn motivatie om te schrijven misschien wel weg.

Ik heb oprecht proberen te beschrijven hoe ik "bevrijding" zie. (het woord verlichting mag voor mijn part in de vuilbak... veel te veel betekenissen aan verbonden).

Ik moet dat geen tien keer herhalen... een keer is genoeg.

Mooie feestdagen met warmte en liefde voor en van degenen om je heen.
Ik mag je Mara!.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.