Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 June 2013, 21:27   #31
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ze heeft een erg slimme dochter van 12, en is gek op mij.
Negen was ze toen ik voor het eerst(iets te laat) aan hun deur stond, zij deed open en zei "je bent een beetje laat,...ga je daar een gewoonte van maken?"
Ze hing gelijk heel de avond aan me, en toen ze naar bed ging liep ik mee en voor we het wisten lagen we met ons drieën in het grote bed.
Ik liet een scheet en ging met de dekens wapperen, en ze gierde het uit, en zei "eindelijk een papa die een beetje gek doet"
Dat vond ik heerlijk om te horen, dat ik dat voor een kind kon betekenen.

Na een jaar gingen we samen wonen, maar ik kreeg benauwdheden, ontdekte van alles van mezelf, herstelde daar best langzaam van.
Ging nog slechter slapen dan ik al deed, stress op mijn werk, en de angst dat ik het niet goed zou doen als vader werd steeds groter.
Door die stress en zelf opgelegde druk ging ik ook twijfelen aan mijn kwaliteiten als partner, ondertussen vlogen triggers van mij en mijn partner heen en weer.
Ik reageer ontwijkend en zij confronterend,....en dat met een meisje wat net ging puberen.

We zijn toen uit elkaar gegaan, wonen vlak bij elkaar en hebben veel gepraat, gelachen, gehuild ect. en door die ruimte kregen we door dat we niet verkeerd waren voor onszelf en voor elkaar.
Dochter kreeg ook veel meer ruimte, en komt weer af en toe bij me uithuilen als ze het niet bij haar moeder wilt doen.

Hoogtepunten waren dat ik haar goed mocht leren fietsen voor het fietsdiploma, ze was erg onzeker.
Ik heb haar veters leren strikken, en ze kwam met haar slip op haar knieën uit de wc en zei, "pap, kijk,..ik ben ongesteld geworden!" (waarna we een feestje hebben gehouden)
Heerlijke momenten, waar ik me trots voel dat ik daar bij mocht zijn,...alleen,.....het moet allemaal goed gaan, ik ben erg gevoelig voor wrijving en confrontatie.
En als ik dan het gevoel krijg dat ik niet even een paar dagen kan ontsnappen dan word het van kwaad tot erger.

Nu dat we apart wonen, en elkaar de helft van de week zien gaat dit erg veel beter.
De halve week alleen is lekker, maar voelt soms ook weer wel als wegkruiperig, ik zou graag "meer" willen doen,..of is dat dan weer opgelegd?
Wow, mooi hoor Hans. Erbij zijn als een meisje ongesteld wordt. Hoe ultiem wil je het hebben? Ik ben ook een "stiefmoeder", wat een rotwoord, en ik zou veel meer willen doen dan dat ik doe, maar tegelijkertijd leef ik in het besef dat het goed is zoals het is. En indien nodig weten we elkaar te vinden. Dat weet ik zeker. En gaat het daar uiteindelijk niet om?
Nadje is offline  
Oud 11 June 2013, 21:31   #32
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik heb een tijdje in de wicca gezeten, en toen kon ik rust vinden via natuur en gelijkgestemden.
Maar toen ik begon te zien dat het ook weer weglopen was van de "echte wereld" kon ik dat niet meer doen
Al van klein af heb ik moeite met concentreren, mediteren lukt me bijna niet, bij Yoga moest ik langzaam door mijn lichaam reizen, maar vergat elke keer waar ik dan was.
Soms snap ik niet dat ik nooit aan drank of drugs ben begonnen om het hoofd stil te krijgen(gelukkig niet trouwens)

Dat observeren vind ik dus moeilijk bij mijzelf, bij mijn vriendin kan ik het heel goed, en ze prijst me erom, haar laat ik bijna niet toe om dat bij mij te doen.
Als je het bij je vriendin kunt, is toch al heel mooi? Probeer jezelf te zien in je vriendin. Een bekende uitspraak van Katie Byron is: ieder advies dat je ooit aan een ander gaf, is voor jezelf bedoelt. Advaita, niet 2 maar 1. Jij bent je vriendin.
Nadje is offline  
Oud 12 June 2013, 09:50   #33
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard Hans

........
Renoir is offline  
Oud 12 June 2013, 23:01   #34
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vind je wijs Hans. Daar mankeert niks aan.
Sluit ik mij bij aan.
Ulla is offline  
Oud 20 June 2013, 22:06   #35
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
dus dat kan dan niet anders dan,.......
Nee, dan kan het niet anders,....
Hans is offline  
Oud 20 June 2013, 22:08   #36
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ervaar wel zo ongeveer de frustratie bekend van een puber bij zoveel achterlijkheid om hem heen.
Proest!
Hans is offline  
Oud 20 June 2013, 22:10   #37
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
dus als je me op een onvolledige denkwijze betrap hou ik me aanbevolen die te horen.
Proest!
Hans is offline  
Oud 20 June 2013, 22:12   #38
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik dram dat is niet hetzelfde als dwingen.

Proest! (hou op alsjeblieft!)
Hans is offline  
Oud 1 July 2013, 21:33   #39
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Even maar naar hier geplaatst, mocht Ulla er iets meer over kunnen/willen vertellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Even tussendoor als het mag, ik vind het wel interessant die zouten.
Stel dat het voor mij zou kunnen helpen, zou dan bv voor weinig energie nr 1. voor mij ook kunnen helpen?
Ik zie bij de uitleg over mogelijke werking nogal wat overlap in verschillende zouten, en het lijkt dan of ik eerst het hele rijtje moeten proberen.
Het liefst neem ik van alles een hap(baad het niet,...), maar dat is niet de bedoeling denk ik.

Ik geloof wel dat je ondanks "goede" voeding, je toch bepaalde stofjes/mineralen tekort kan komen.
Zo ben ik alweer een half jaar lekker bezig met veel soorten vezels en keltisch zeezout bv.(heerlijk, en goed denk ik)
Hans is offline  
Oud 2 July 2013, 20:26   #40
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Even maar naar hier geplaatst, mocht Ulla er iets meer over kunnen/willen vertellen.
Hans ik heb met deze zouten ook (nog) niet zoveel ervaring. Ik zie bij mijn echtgenoot en mezelf dat het helpt. En als iets helpt dan is het goed voor mij. Vind het wel belangrijk te vermelden dat (eventueel) een bezoek bij een HA ook geen kwaad kan om zaken in ieder geval uit te sluiten. En mijn (bejaarde) moeder gebruikt Sch?ssler zouten al heel lang en heeft er voor mijn gevoel ook heel veel baat bij. Van haar heb ik deze tip, zij is daar aardig in thuis. Neemt ook elke dag een lepel levertraan weliswaar in sinaasappelsap, maar toch. In DL zijn niet regulaire middelen in het algemeen veel meer of ook gewoon geaccepteerd. Ook door (huis)artsen. En makkelijk aan te komen. Ik ben er ook mee opgegroeid. Wij plukten vroeger b.v. kamille lieten deze drogen en maakten er kamillethee van voor allerlei heilzame doeleinden.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hans Laurentius Ogenblik-sem Hans Laurentius 42 29 November 2011 21:09
Hans is een toffe peer. Rennie Hans Laurentius 5 31 May 2010 22:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.