Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 May 2021, 23:45   #31
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik had het vanzelfsprekend over wat hier op het forum gebeurd Bassie. En ik stelde de vraag over knuppels in het hoenderhok vanwege het gegeven dat knuppels in het hoenderhok door de verschillende leden van dit forum niet bepaald op zijn/hun waarde worden geschat en af worden gedaan als afkomstig van onbewusten wat niet altijd het geval hoeft te zijn. Wat ik daarmee wil zeggen is dat iets iets anders kan zijn dan het lijkt en een ander tot onbewuste maken is één van de gemakkelijkste wegen om niet aan zelfonderzoek te hoeven doen.
Iemand die serieus aan zelfonderzoek doet heeft geen enkele reden om zich anders voor te doen. Er is niks anders dan het lijkt. Wie in zelf verkeert geeft zich altijd bloot en laat dat zien.

En zo heb ik geen enkele reden om knuppels in hoenderhokken te gooien of een strijd aan te gaan met wie dan ook.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 May 2021, 23:46   #32
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En dit laatste verteld je mij omdat....?

Kijk weet je wat het is Bassie, je beoordeelt anderen op het gegeven dat ze volgens jou nog geloven in de vorm omdat ze op een bepaalde manier bewegen in die zelfde vorm. Een feit is dat je dat niet aan de manier waarop zij bewegen in die vorm kunt zien of zij ontwaakt zijn of in hoeverre zij als dan niet ontwaakt zijn of aan het ontwaken zijn maar dat je daar dieper voor moet kijken/voelen dan dat wat je aan de oppervlakte ziet.

Ik bedoel daarmee dat mensen ongeveer het zelfde kunnen doen en of zeggen waarbij de intentie waarmee wordt gehandeld totaal verschillend is.

Kijk en nu lopen we toch tegen een probleempje aan want jij dat kan dat wel zeggen Bassie maar dat wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Ik kan namelijk jou rol even over nemen en tegen jou zeggen dat je nog volledig, zonder enige vorm van nuance, vast zit in de vorm omdat jij zus of zo doet en dat ik zeker weet dat dat zo is omdat ik dat vanuit het directe zien zie. Even nadenken over waar waar jij dan bv mee komt.....O ja dat ik dat niet kan zien omdat ik nog vast zit in de wereld van de vorm en daarom jou alleen maar na aan het praten ben vanuit mijn ego....


Zie je een patroon ontstaan?


Want wat is het probleem op dit forum dat iedere zelfverklaarde verlichtte hier meent de waarheid over de ander in pacht te hebben en daarmee kunnen we met gemak zeggen dat iedere zelfverklaarde verlichtte hier nog altijd tegen zijn eigen vormenverhaaltje aan zit te kijken....En dat daarmee iedereen hier op dit forum een egotripper is al weten de grootste egotrippers dat het best voor zichzelf verborgen te houden. Dat is zoals ik het zie....
Het patroon wat Sam bij Vagebond ziet, is de eeuwige contramine....
Veel wat ik daarin volg, maar niet als contramine leidend cq lijdend is/wordt....
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 26 May 2021, 23:49   #33
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Iemand die serieus aan zelfonderzoek doet heeft geen enkele reden om zich anders voor te doen. Er is niks anders dan het lijkt. Wie in zelf verkeert geeft zich altijd bloot en laat dat zien.

En zo heb ik geen enkele reden om knuppels in hoenderhokken te gooien of een strijd aan te gaan met wie dan ook.
Wie begrijpend kan lezen ....

Wie weet.... heeft geen behoefte aan strijd.....
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 26 May 2021, 23:52   #34
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Het is bekend hoe jij over Boni denkt en ik weet dat Boni daar alleen maar om glimlacht, ik zeg het voorzichtig. Mijn opinie over Boni is dat hij aardig onderweg is maar nog wel het één het ander heeft te doen maar dat zal hij van mij niet willen/kunnen horen want voor hem ben ik wat hij voor jou is en dan kun je lullen als brugman maar wat niet gehoord wil of kan worden wordt dan toch niet gehoord. Dus ik doe wat hij o.a. bij jou doet en dat is glimlachen en hem af en toe, voor mijn eigen lol, een beetje plagen.
Ik denk niet 'over' Boni. Ik stel vast dat het met zijn zelfkennis droevig gesteld is. Of hij daar om glimlacht zal me worst zijn. Ook 'aardig onderweg' is een miskwalificatie. Hij is al ik weet niet hoe lang bezig met deze materie, dus lijkt de kans vrij klein dat het ooit nog wat gaat worden. Die ziener van hem heeft ook niks uitgehaald. Logisch, zelfkennis is iets wat je ook zelf realiseert. Al dat gehang rond guru's en zieners is alleen maar contraproductief krijg ik wel door. Het resulteert in mensen die overal een weerwoord op hebben.

Ik ben van de lijn Laurens. Zelfonderzoek doe je in je uppie en in de praktijk en wel 24/7. Nog een mazzeltje voor mij dat ik nooit in India heb rondgehangen of weet ik veel waar al die zelfbenoemde verlichten rondhangen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 May 2021, 23:56   #35
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Wie begrijpend kan lezen ....

Wie weet.... heeft geen behoefte aan strijd.....
Strijdloos worden was nog een opgave voor me. Er was altijd wel iets om voor of tegen te strijden. Strijd is een broertje van verwachtingen, het opgeven van de laatste verwachting was nog een heel gedoe.

In het kader van dit topic is er dan ook geen strijd om Boni tot zelfonderzoek aan te zetten, noch is er de verwachting dat hij dat ooit gaat doen. Boni is precies goed zoals hij is en hij krijgt ook precies wat hem toekomt.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 May 2021, 00:00   #36
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Strijdloos worden was nog een opgave voor me. Er was altijd wel iets om voor of tegen te strijden. Strijd is een broertje van verwachtingen, het opgeven van de laatste verwachting was nog een heel gedoe.

In het kader van dit topic is er dan ook geen strijd om Boni tot zelfonderzoek aan te zetten, noch is er de verwachting dat hij dat ooit gaat doen. Boni is precies goed zoals hij is en hij krijgt ook precies wat hem toekomt.
........
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 May 2021, 00:13   #37
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Iemand die serieus aan zelfonderzoek doet heeft geen enkele reden om zich anders voor te doen. Er is niks anders dan het lijkt. Wie in zelf verkeert geeft zich altijd bloot en laat dat zien.

En zo heb ik geen enkele reden om knuppels in hoenderhokken te gooien of een strijd aan te gaan met wie dan ook.
Ik zie dat je niet gevat heb wat ik probeerde te zeggen Bassie. Geeft niet ik zal uitleggen hoe ik e.e.a. bedoelde.

1. ik had het niet over iemand die zich anders voordoet dan ie is. Ik had het over the eye of the beholder. Het kan zijn dat iemand de ander niet verstaat/ziet vanwege het eye of the beholder effect oftewel vanwege nog wat vlekjes op de eigen spiegel die ie dan voor vlekjes op andermans spiegel aanziet, vise versa...waardoor men dus niet ziet dat iets op een anders in elkaar zit dan men meent te zien ect..

2. Mbt knuppels in het hoenderhok gooien wil ik mee zeggen iets doen of zeggen waarmee je iemand probeert aan te zetten tot het doen van zelfonderzoek ect. Wanneer er dan vervolgens het idee van strijd gaat ontstaan dan gaat het zeer waarschijnlijk over zelven die niet bereid zijn zichzelf onder ogen te komen en vise versa....

Tot zover de uitleg...
__________________
Ontwaken is een proces...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 27 May 2021 om 00:39.
Reden: Vergeten woordje toegevoegd.
Vagebond is offline  
Oud 27 May 2021, 00:37   #38
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk niet 'over' Boni. Ik stel vast dat het met zijn zelfkennis droevig gesteld is. Of hij daar om glimlacht zal me worst zijn. Ook 'aardig onderweg' is een miskwalificatie. Hij is al ik weet niet hoe lang bezig met deze materie, dus lijkt de kans vrij klein dat het ooit nog wat gaat worden. Die ziener van hem heeft ook niks uitgehaald. Logisch, zelfkennis is iets wat je ook zelf realiseert. Al dat gehang rond guru's en zieners is alleen maar contraproductief krijg ik wel door. Het resulteert in mensen die overal een weerwoord op hebben.
Het is nogal een mening Bassie en het is een mening die ik geheel en al aan jou laat....


KiSs
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 27 May 2021, 01:00   #39
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het is nogal een mening Bassie en het is een mening die ik geheel en al aan jou laat....


KiSs
Meningen zijn vrijblijvend.... maar wat met je eigen meningen te doen?
Zomaar wat vragen....

Overigens vermoed ik, dat zowel jij als ik (voor zover wij bestaan;) ....) wel de opmerking van Bassie delen...

Boni mag mensen toch graag wegzetten in z'n eigen 'beelden?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 May 2021, 01:32   #40
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Meningen zijn vrijblijvend....
Dat meningen vrijblijvend zijn dat zeg ik dus door te zeggen dat ik de mening van Bassie aan Bassie laat.

Citaat:
Boni mag mensen toch graag wegzetten in z'n eigen 'beelden?
Lieve schat als je over Boni wilt praten dan kun je het daar met Bassie over hebben. Ik probeer terecht te komen in de neutraliteit waar het niet over specifieke personen gaat maar over ideeën die in dit geval ene Bassie poneert waar je volgens hem aan kan zien dat er vast in de vorm geloofd wordt.

Roddelen over ene Boni heeft mijn belangstelling niet, met excuses.


KiSs
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.