Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Osho
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Osho Introduceerde de Oosterse wijsheid voor de happy few die het zich konden veroorloven naar India te komen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 July 2021, 21:51   #31
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Heb jij mij al is zien jammeren op dit forum?
Zoals nu bv:
al die aannames naar anderen als jouw waarheid zien.
Niet zien dat je het allemaal zelf bent. Helamaal niets van de ander bij.
Dat is wat je keer op keer hier laat zien. Natuurlijk kun je het dan niet bij jezelf zien.
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 21:53   #32
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Doe gzoz want je leeft in leugen, nog accurater: je bent de leugen, net zoals Bassie.
Ja hup daar gaat-ie weer!
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 21:53   #33
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Zoals nu bv:
al die aannames naar anderen als jouw waarheid zien.
Niet zien dat je het allemaal zelf bent. Helamaal niets van de ander bij.
Dat is wat je keer op keer hier laat zien. Natuurlijk kun je het dan niet bij jezelf zien.
Wat ben toch serieus telkens.
Doe is gek, je hebt niet lang meer te leven als 70 plusser!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 21:54   #34
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik roep niet de hele tijd dat zij moeten aan onderzoek doen... Ik zeg al vanaf het begin dat ik hun redeneringen wat het afbouwen van ons vervormd ik betref steun, maar ik roep ook al vanaf het begin dat ik vind dat dat niet zo ver mag gaan om het 'ik' als schadelijk en niet ter zake doende opzij te zetten en ik heb herhaaldelijk gezegd waarom ik dat vind
Het 'ik' is bij uitstek het veld waarop jij onderzoek naar waarheid kunt voeren... Het 'ik' ben jijzelf, hoe kan jij het 'al' kennen als jij de belangrijkste bron die jouw verbindt met dat 'al' uitschakelt???

Wat zei Jawheh tegen Moise in de woestijn??? 'ik ben, die ben'...u
Hij gooide toch het 'ik' niet overboord...

Wat zei Jezus... Ik ben de weg, de waarheid en het leven...
En ook hij haalde het 'ik' als enorm belangrijk aan...

Nu afkomen dat ik het GZOZ moet doen en ik zal zien dat ik ernaast zit...
Sorrie hoor, maar het is niet aan mij om aan te tonen dat hun GZOZ juist zit, maar wel duidelijk aan hen en meer nog, het is aan hen om mij aan te tonen dat wat ik hier als waarheid aanhaal geen waarheid is...
Nog maar eens in de herhaling. De 'ik' is de aangewezen entiteit om te besluiten gedegen zelfonderzoek te doen. Echter gedegen betekent dat ook die entiteit dat 'ik' ook zelf aan dat onderzoek onderhevig is. Daar zou je het mee moeten doen. Hoe dat voor het 'ik' uitpakt is hier aan de orde gekomen, het ik zal aan belangrijkheid gaan inboeten. Dat is het 'resultaat' van dat onderzoek.

Marie blijft zich verzetten tegen een uitslag van dat onderzoek. Marie zal om die reden dat onderzoek dan ook nooit of te nimmer doen. Prima als Marie dat niet wil, daar kan ik vrede mee hebben. Waar ik tegen blijf ageren is dat 'ik' van enige importantie is. Marie haalt grote jongens aan om de noodzaak van een 'ik' te bewijzen. Maar als Jezus zegt 'ik ben de weg, de waarheid en het leven' bedoelt hij niet te zeggen dat het 'ik' hierin het uitgangspunt is, dat is 'zijn'.
  Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 21:55   #35
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Zoals nu bv:
al die aannames naar anderen als jouw waarheid zien.
Niet zien dat je het allemaal zelf bent. Helamaal niets van de ander bij.
Dat is wat je keer op keer hier laat zien. Natuurlijk kun je het dan niet bij jezelf zien.
Reacties van boni zijn een duidelijke aaneenrijging van ego-gejammer.
Het is sneu voor hem dat vrijwel iedereen dat ziet, behalve boni

Mededogen voor boni.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 21:55   #36
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Ja hup daar gaat-ie weer!
Wees de Waarheid zoals marie is!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Jij bent de waarheid dus.
Dan is Bassie de leugen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 21:57   #37
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nog maar eens in de herhaling. De 'ik' is de aangewezen entiteit om te besluiten gedegen zelfonderzoek te doen. Echter gedegen betekent dat ook die entiteit dat 'ik' ook zelf aan dat onderzoek onderhevig is. Daar zou je het mee moeten doen. Hoe dat voor het 'ik' uitpakt is hier aan de orde gekomen, het ik zal aan belangrijkheid gaan inboeten. Dat is het 'resultaat' van dat onderzoek.

Marie blijft zich verzetten tegen een uitslag van dat onderzoek. Marie zal om die reden dat onderzoek dan ook nooit of te nimmer doen. Prima als Marie dat niet wil, daar kan ik vrede mee hebben. Waar ik tegen blijf ageren is dat 'ik' van enige importantie is. Marie haalt grote jongens aan om de noodzaak van een 'ik' te bewijzen. Maar als Jezus zegt 'ik ben de weg, de waarheid en het leven' bedoelt hij niet te zeggen dat het 'ik' hierin het uitgangspunt is.
. Het uitgangspunt is de weg, de waarheid en het leven..

Niet buddha, jezus of mohammed of osho..
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 22:03   #38
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Jan Kersschot toch deugdelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
marie... Nog maar eens in de herhaling. De 'ik' is de aangewezen entiteit om te besluiten gedegen zelfonderzoek te doen. Echter gedegen betekent dat ook die entiteit dat 'ik' ook zelf aan dat onderzoek onderhevig is. Daar zou je het mee moeten doen. Hoe dat voor het 'ik' uitpakt is hier aan de orde gekomen, het ik zal aan belangrijkheid gaan inboeten. Dat is het 'resultaat' van dat onderzoek.

Marie blijft zich verzetten tegen een uitslag van dat onderzoek. Marie zal om die reden dat onderzoek dan ook nooit of te nimmer doen. Prima als Marie dat niet wil, daar kan ik vrede mee hebben. Waar ik tegen blijf ageren is dat 'ik' van enige importantie is. Marie haalt grote jongens aan om de noodzaak van een 'ik' te bewijzen. Maar als Jezus zegt 'ik ben de weg, de waarheid en het leven' bedoelt hij niet te zeggen dat het 'ik' hierin het uitgangspunt is.
Ja hup daar gaat-ie weer!
Niet opgeven Laurens, niemand is uitgesloten Nirwana te bereiken zoals je eerder schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
En wat is dan de conclusie nu?
Ook forumlid marie is het gegeven ooit bewust te worden c.q. verlichting (realisatie) te bereiken, maar dat is nog niet voor meteen. Binnen twintig generaties of zo zoals jij zegt.
En dat is precies wat François, Eckhart Tolle en ik zeggen.
Dat niemand is uitgesloten Nirvana te bereiken
Ik reageerde omdat dat volgens zowel Tolle als jij in één mensenleven niet het geval zou zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Kersschot
Dat is misschien een van de kenmerken van mijn zoektocht: als ik op zoek ben naar het éne, naar het ultieme, dan moet dat voor iedereen en voor alle tijden beschikbaar zijn. Ongeacht gedrag of gevoel. Dat was mijn logica en ik stond daar dikwijls alleen mee
Als Jan Kersschot het zeg moet het waar zijn, ook al vind forumlid Rob dat Jan Kersschot neo-advaita is...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Man, jij hebt ook wel heel vaak pech zeg ... wil je naar een dokter, loop je tegen een van de weinige neo-advaita huisartsen aan die België heeft. Hoeveel pech kan een mens in zijn leven hebben joh ....
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 22:04   #39
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
. Het uitgangspunt is de weg, de waarheid en het leven..

Niet buddha, jezus of mohammed of osho..
Dat is nog duidelijker inderdaad.
  Met citaat reageren
Oud 20 July 2021, 22:06   #40
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Wat ben toch serieus telkens.
Doe is gek, je hebt niet lang meer te leven als 70 plusser!
Je weet er niets van Boni hoe lang ik nog te leven heb. Net zo min als je dat niet van jezelf weet. Je raaskalt er maar op los, net zo als kleuters dat doen.
Anna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De persoonlijkheid zal nooit begrijpen. Bassie Jan van Delden 18 14 April 2021 16:40
Een accountnaam per persoon Renoir Forum; regels, vragen, idee 72 12 June 2013 19:26


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.