Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 July 2020, 13:29   #31
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik heb geen ander jurkje. Het beeld dat je aan het vormen bent, is een levenloos beeld, wat beeldvorming natuurlijk altijd is.
Wat wil je toch?
Je vragen en het doorgaan er in komen over als dat je je ergens op aan het storten bent.
Ik pas.
Ego doet niet aan zelfkastijding maar ze heeft wel een oneindig aantal jurkjes tot haar beschikking.

Door dingen te zeggen zoals, 'ik kan niet weten' heb je je onbewust geïdentificeerd met het ego, ego heeft geen breintje. Weten niet weten bestaat gewoon niet. Op het moment dat ze in gaten heeft dat je uitgekeken bent op haar jurkje pakt ze vliegensvlug een ander jurkje en dan wordt het 'ik heb er geen zin meer in'.

Ik zie dat ik op bestemming ben en stap hier uit, bedankt voor de lift.
Fer is offline  
Oud 20 July 2020, 14:36   #32
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Het is eigenlijk zorgwekkend als zo iemand als Fer beweert aan zelfonderzoek te doen.
Mihaela is offline  
Oud 20 July 2020, 14:41   #33
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Ego doet niet aan zelfkastijding maar ze heeft wel een oneindig aantal jurkjes tot haar beschikking.

Door dingen te zeggen zoals, 'ik kan niet weten' heb je je onbewust geïdentificeerd met het ego, ego heeft geen breintje. Weten niet weten bestaat gewoon niet. Op het moment dat ze in gaten heeft dat je uitgekeken bent op haar jurkje pakt ze vliegensvlug een ander jurkje en dan wordt het 'ik heb er geen zin meer in'.

Ik zie dat ik op bestemming ben en stap hier uit, bedankt voor de lift.
Ik denk zomaar dat je over jezelf hebt. Ik bedoel dat je het over je eigen ego hebt met al haar jurkjes.
En dat ego wil nog van alles.

Fer@"weten niet weten bestaat gewoon niet"

Leegte laat zien.
Iona is offline  
Oud 20 July 2020, 15:34   #34
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is eigenlijk zorgwekkend als zo iemand als Fer beweert aan zelfonderzoek te doen.
Wat zorgwekkend is, is dat jij niet aan zelfonderzoek doet
Fer is offline  
Oud 20 July 2020, 15:36   #35
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat is BS?
Bull Shit
Fer is offline  
Oud 20 July 2020, 16:50   #36
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Wat zorgwekkend is, is dat jij niet aan zelfonderzoek doet
Zeker, zeer zorgwekkend dat wij vechten voor wie gelijk heeft , in plaats van elkaar te steunen( spiegelen) in het proces, .
Het mooiste zou zijn dat er een gevoel van vertrouwen zou zijn, en dat wij direct verstillen als men iets opmerkt/ aanreikt. Even voelen/onderzoeken, en dan delen wat het met je doet.
Het aanreiken moet niet afkomstig zijn uit een behoefte om de ander te domineren, maar simpelweg uit een wederkerige beweging. Ook niet eenzijdig!!
Wat jij bij mij ziet kan alleen maar mijn blik verruimen, wat ik bij jou zie kan alleen maar jouw blik verruimen.
Als iedereen alleen maar zijn 'voltooide' proces wilt tonen, terwijl iedereen duidelijk nog onderhevig is aan de werking van het ego, dan valt er werkelijk niets meer te zien (leren) in groepsverband. Je bewaakt je ego, maar ondertussen meen jij je lesje geleerd te hebben.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 20 July 2020 om 17:18.
Reden: Zin toegevoegd: "Ook niet eenzijdig!!"
Mihaela is offline  
Oud 21 July 2020, 09:17   #37
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker, zeer zorgwekkend dat wij vechten voor wie gelijk heeft , in plaats van elkaar te steunen( spiegelen) in het proces, .
Het mooiste zou zijn dat er een gevoel van vertrouwen zou zijn, en dat wij direct verstillen als men iets opmerkt/ aanreikt. Even voelen/onderzoeken, en dan delen wat het met je doet.
Het aanreiken moet niet afkomstig zijn uit een behoefte om de ander te domineren, maar simpelweg uit een wederkerige beweging. Ook niet eenzijdig!!
Wat jij bij mij ziet kan alleen maar mijn blik verruimen, wat ik bij jou zie kan alleen maar jouw blik verruimen.
Als iedereen alleen maar zijn 'voltooide' proces wilt tonen, terwijl iedereen duidelijk nog onderhevig is aan de werking van het ego, dan valt er werkelijk niets meer te zien (leren) in groepsverband. Je bewaakt je ego, maar ondertussen meen jij je lesje geleerd te hebben.
De gedragscode geeft aan hoe we collectief het ego moeten ontzien en daarmee beschermen. Het is volgens deze gedragscode dat er een gevoel van vertrouwen, gelijkwaardigheid en wederkerigheid moet zijn. We schermen daarom met het niet hebben van gelijkwaardigheid, vertrouwen en afwezigheid van wederkerigheid. Het is duidelijk dat we bij het ontbreken daarvan een reden hebben om niet meer in verbinding te zijn.
 
Oud 21 July 2020, 16:25   #38
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De gedragscode geeft aan hoe we collectief het ego moeten ontzien en daarmee beschermen. Het is volgens deze gedragscode dat er een gevoel van vertrouwen, gelijkwaardigheid en wederkerigheid moet zijn. We schermen daarom met het niet hebben van gelijkwaardigheid, vertrouwen en afwezigheid van wederkerigheid. Het is duidelijk dat we bij het ontbreken daarvan een reden hebben om niet meer in verbinding te zijn.
Waar kan ik de gedragscode vinden?
Iona is offline  
Oud 21 July 2020, 17:45   #39
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard (...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Waar kan ik de gedragscode vinden?
Op straat...
Guido is offline  
Oud 21 July 2020, 18:15   #40
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Op straat...
Iona is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.