Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 September 2011, 11:25   #31
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Nee, heb ik niet.
Ben er ondanks mijn mopper voorstander van dingen gewoon te laten (ver)lopen, zoals ze lopen.

Baal eigenlijk gewoon een beetje van het ?gekat? naar elkaar toe her en der.
Maar dat is enkel mijn beleving.
Ik kan nou eenmaal meer genieten van geplaatste stukken als het Evangelie naar Maria Magdalena en hoe het geinterpreteerd wordt.

Sta er trouwens van te kijken dat je mijn opmerking niet leuk vindt.
Had zomaar gedacht dat het je niet zou deren.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 11:40   #32
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Nee, heb ik niet.
Ben er ondanks mijn mopper voorstander van dingen gewoon te laten (ver)lopen, zoals ze lopen.

Baal eigenlijk gewoon een beetje van het ?gekat? naar elkaar toe her en der.
Maar dat is enkel mijn beleving.
Ik kan nou eenmaal meer genieten van geplaatste stukken als het Evangelie naar Maria Magdalena en hoe het geinterpreteerd wordt.

Sta er trouwens van te kijken dat je mijn opmerking niet leuk vindt.
Had zomaar gedacht dat het je niet zou deren.
Ik vind je opmerking prima, ook je indruk is zoals wat die is. Het gaat om mij dat ik hoopte de inhoud op hetzelfde niveau te kunnen houden. Maar dat gekat dat heeft ook niet mijn voorkeur.

Ik heb me voorgenomen me niet met geinsinueer meer in te laten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 12:21   #33
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Wens ik je succes met je voornemen.

Vind het persoonlijk jammer dat ik niet iemand ben die zelf input heeft voor dit forum.
Ik ben geen 'maker' in deze, maar een reageerder.
Is er niets waar ik bij voel te willen reageren, dan is het stil..
Terwijl ik ergens best zou willen dat ik ook kon bijdragen op een andere wijze.
Maar dat is niet mij.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 13:12   #34
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Oh fijn Renoir, mag ik me dan nu vervolgens verheugen op het gegeven dat jij vanaf nu zult stoppen met van alles en nog wat te insinueren want je bent al jaren en jaren van alles en nog wat aan het insinueren.

Ik zal je even één van de vele voorbeeldjes schenken. Het is er een hier uit het topic waar jij duidelijk aan en insinueren bent en zo zijn er nog velen velen en velen.

Let op hier komt het bv:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Je bent dientengevolge niet met jezelf bezig maar je bent bezig met de indruk die anderen op jou hebben, dat ligt bij anderen en niet bij jouzelf. Hetzelfde ben je aan het doen met Maria, het is jezelf aanpakken via een ander.
O ja en bedankt voor de vragen die je mij gesteld hebt over hoe ik ?.e.a. eigenlijk bedoelde mbt het topic onderwerp. In plaats van het persoonlijk te maken.

En bedankt ook dat je de moeite genomen hebt, direct vanuit het begin je eigen gevoeligheid mbt tot het zaak M & M te onderzoeken en dus het derhalve bij jezelf gehouden hebt hoe het kwam dat jij ergens een aanval op iets en/of iemand meende te zien.

En omdat je die moeite genomen hebt zie ik me gerechtigd jou het zelfde terug te geven want ik geef je wat jij mij geeft tienvoudig zoniet honderdvoudig terug.

Ik heb daar geen problemen mee want ik ben een bladblazer. Je drukt op een knopje en het ding begint te blazen, Tja het is irritant natuurlijk vooral als je daarna het aan en uitknopje niet meer weet te vinden van het ding wat men zelf notabene in elkaar gezet heeft.

Terug naar het evangelie Maria Magdalene zou ik zeggen want die wist tenminste waar het over ging en vertelde dat aan de minder goed bedeelden die als dank achter haar rug probeerde minder te maken dan zij was, doe ik even snel uit mijn hoofd.

Herkenbaar misschien voor sommigen onder ons? Of zal het angstvallig stil blijven vanaf hier.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 13:30   #35
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Nog even ter aanvulling Renoir:

Commentaar leveren cq je bemoeien met de zaak M & M betekend knopje aan op de bladblazer.

Je buiten dat zaakje houden betekend knopje uit op de bladblazer.

Het is natuurlijk aan jou om te beslissen wat je wens is. De herrie van de bladblazer aan je hoofd of de stilte.

Sucses ermee want ik geloof niet dat ik het eenvoudiger voor je kan maken dan bovenstaande.

Zoals gezegd dus

Gegroet
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 14:19   #36
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Ik stak de draak met alles wat er nog meer kan, de mogelijkheden zijn immers eindeloos. Waar het om gaat is dat het beperkt moet worden. (Renoir)

Dat zie ik ook zo. In sommige situaties heb je er niet voldoende aan, om je zelfkennis uit te kleden tot op het bot en aan zelfkennis te doen zoals dat hier de bedoeling is. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een mogelijkheid, die zonder enige afleiding, gewoon de oorzaak zelf oplost en al dan niet bewuste verwerking in gang zet. En daar doelde ik op qu meer mogelijkheden. Ik pretendeer geen meester te willen zijn. Iedereen is zjin eigen meester, mensen doen altijd dat wat ze zelf willen en laten zich toch niets opleggen. En voor mijn gevoel is dat ook natuurlijk.

Dat mijn interrupties volgens jou niet altijd even handig zijn en afleidend werken, heb je mij vaak genoeg verteld en zie ik binnen en soms ook buiten jou vorm maar al te goed. En ik doe er het mijne mee. Alleen ik houd mij nergens aan vast en dan moet ik mij dus wel laten gevallen, dat ik er commentaar op krijg. Daar schiet ik qua ZK meer mee op, dan volgzaam te zijn, iets wat ik ook totaal niet ben. En dus ga ik al helemaal niet in bochten wringen. Gedachten frustreren en directe confrontatie wel ligt juist wel in mijn aard. Maar niet door een visie te dienen i.p.v. andersom. En dat is wat ik hier zie gebeuren en leidt je zelf juist soms af van het helder zien. Ik moet er soms juist voor waken, dat mensen zich niet wild schrikken, als ik confrontreer.

Identificatie met mijn geboorteland of mijn met mijn huidige nationaliteit zegt mij nog maar weinig, ook al heb ik daar ooit bewust voor gekozen. En hoe ze aan die spreuk komen,is mij een raadsel. Mooie theorie, die ikzelden waargemaakt heb gezien. De connectie leggen met mijn voornaam laat mij iets heel anders zien, ik ben eigenlijk meer benieuwd of je dat zelf ook ziet en of dat wel of niet bewust bedoeld was.

Wijziging aangebracht door Ulla op 2 September 2011 om 16:02.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 14:38   #37
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Hou jij dan nooit op, Madelief?
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 15:06   #38
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Herkenbaar misschien voor sommigen onder ons? Of zal het angstvallig stil blijven vanaf hier. (Madelief)


Het is totaal niet relevant, of het wel of niet herkenbaar is. Het maakt het onnodig ingewikkeld, als iedereen zich ermee blijft bemoeien. Wat ik dus nu ook weer doe, omdat mij dat hele gedoe ook stoort. Jij bent ergens niet klaar mee, anderen wel. En dat accepteer je zo te zien niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 15:44   #39
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Hou jij dan nooit op, Madelief?
Nou Maria dat kan je beter aan Renoir vragen, want die vond het nodig om er ene Maria bij te betrekken. Dus daar mag hij dan ook de consquenties van dragen zo lijkt mij

Ik vraag me af hoe het komt dat jij daar bezwaar tegen hebt. Is Renoir soms een vriendje van je ofzo dat je meent voor hem in de bres te moeten springen of ben je bang je bescherming cq degene die je uit de wind houdt in bange dagen kwijt te raken in zijn vorm, want dat zou zomaar kunnen gebeuren wanneer het licht aangaat bij Renoir.

En dan staat Marietje plots gans alleen haar eigen duisternis in te staren, want dat was toch je wens Maria? Nu alleen nog de moed zien op te brengen er ook in te duiken en te zien dat je het zelf bent, en niet ikke, ikke ikke ikke

Ik moet je trouwens zeggen dat ik niet verrast ben dat je juist op dit moment verkiest te reageren. Het was in de lijn te verwachtingen....olala

So thanks voor de bevestiging je mij daardoor zojuist hebt gegeven.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 15:52   #40
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Nou Maria dat kan je beter aan Renoir vragen, want die vond het nodig om er ene Maria bij te betrekken. Dus daar mag hij dan ook de consquenties van dragen zo lijkt mij

Ik vraag me af hoe het komt dat jij daar bezwaar tegen hebt. Is Renoir soms een vriendje van je ofzo dat je meent voor hem in de bres te moeten springen of ben je bang je bescherming cq degene die je uit de wind houdt in bange dagen kwijt te raken in zijn vorm, want dat zou zomaar kunnen gebeuren wanneer het licht aangaat bij Renoir.

En dan staat Marietje plots gans alleen haar eigen duisternis in te staren, want dat was toch je wens Maria? Nu alleen nog de moed zien op te brengen er ook in te duiken en te zien dat je het zelf bent, en niet ikke, ikke ikke ikke

Ik moet je trouwens zeggen dat ik niet verrast ben dat je juist op dit moment verkiest te reageren. Het was in de lijn te verwachtingen....olala

So thanks voor de bevestiging je mij daardoor zojuist hebt gegeven.
Mens, jij spoort écht niet.
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Het Thomas Evangelie diane Overige religie 598 25 September 2013 20:36
Mijn visie op het Evangelie Nathan Overige religie 148 6 September 2011 11:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.