Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2021, 10:29   #31
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je bent weer doordrammend bezig de forumleden te onderzoeken, mij in dit geval, je deed dit enkele maanden geleden ook al met Guido.
Zie zijn Los bericht op 22 okt. '20 in reactie op jou..
Mihaela heeft geleerd uit de interactie met Vagebond en is daar mee bezig. Ik vind dat geen doordrammen, onderzoek gewoon op haar verzoek je gedrag.
  Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 10:30   #32
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is bijzonder dat je bij Mihaela doordrammen ziet,
wat je bij jezelf 'temperament' noemt.

We hebben 1 issue gehad toen ik vond dat je in een situatie, Nadje betreffende, je onheus hebt gedragen. En ik heb 1 x iets gezegd over Wim Hof.

En ondertussen zie ik je al weken lang in meerdere berichten aan deze zaken refereren.
Dat is niet alleen maar temperament.
...
  Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 11:07   #33
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
dat er een daderschap is.
Waar begint een gedachte, een woord of een daad, een vorm van geweld aan te nemen?
Stel: je bent met iemand in gesprek en je denkt: "wat een kneus!"
Een ander in een soortgelijke situatie denkt dat, en noemt het ook.
Een ander weer, gaat ook nog extra woorden met het doel om doeltreffender te beledigen gebruiken.
En dan de laatste, die gaat ook een schop geven na het uitspreken van de woorden.

En dan heb je de ander kant ook nog bij. Wanneer voelt de ander zich slachtoffer?
Zijn er ook mensen die er voor kiezen om er geen 'dader' in welke daad dan ook te zien, omdat ze weten dat ze nooit slachtoffer kunnen zijn?

Mensen die de ander attent op maken en dan los laten.

Aanvallen en verdedigen kunnen allebei als geweld gezien worden.

In theorie zijn er zo veel mogelijkheden, maar in de praktijk is er maar een keuze. Welke denkbeeld wordt bij jou opgeroepen door een omstandigheid?
Heeft en daad invloed op dat 'wat is'?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 11:16   #34
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Heeft en daad invloed op dat 'wat is'?
Je hebt de regie niet in handen maar bent een meespeler op het toneel van het leven. Dat je interacteert is ten gevolge van allerhande factoren die jou niet 'eigen' zijn dus je handelen is op zo'n basis ook niet wat je zou kunnen noemen zuiver. Wil je zuiverheid van handelen haal de invloed van al die vorengenoemde factoren die dat handelen beïnvloeden weg.
Dat kan gerealiseerd worden met gedegen zelfonderzoek, let wel 'gedegen' hetgeen impliceert dat ook het 'ik' zo je wilt 'ego' aan dat onderzoek wordt onderworpen.
  Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 13:49   #35
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mihaela heeft geleerd uit de interactie met Vagebond en is daar mee bezig. Ik vind dat geen doordrammen, onderzoek gewoon op haar verzoek je gedrag.
Oh, ik had het verkeerd gezien, ik dacht dat Miha van zichzelf vond dat ze een doordrammer is maar het is Guido die het van zichzelf zei...
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
@Miha:

Weet je wat ik ben?.. een dóórdrammer. WiNk
Wat bedoel jij hiermee:
"Weet je wat ik ben?.. een dóórdrammer. WiNk"
;Andersdenkenden;
Leden die ondanks weerwoord onverstoorbaar blijven doordrammen.

Guido op 22 okt. '20
()
Zou Guido zijn gedrag al onderzocht hebben?
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 14:12   #36
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Oh, ik had het verkeerd gezien, ik dacht dat Miha van zichzelf vond dat ze een doordrammer is maar het is Guido die het van zichzelf zei...
Omdat jij zo meegaand bent, en graag mijn aanwijzingen volgt (maar niet heus):"mijn wens is dat jij een week of drie probeert om alleen maar serieus te typen."
Niet zeggen dat jij alleen maar serieus typt, want heel vaak zijn jouw opmerkingen schertsend/ dollen/iemand in het ootje nemen/tackelen en ga zo door.
Misschien heb jij je vroeger aangeleerd om maar grappig te blijven doen om niet naar je diepste gevoel van 'onaangename emoties' te komen.
Nu is het geen gevaar meer, je hebt dankzij je 'reizen' het doorzien, de lading van vroeger is grotendeels weg, maar je gedrag is nog steeds 'besmet' door oude wonden lijkt het.
Omdat wij 'forumvrienden' zijn, ik dacht: ik waag het om te vragen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 14:43   #37
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Niets is wat het lijkt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Omdat jij zo meegaand bent, en graag mijn aanwijzingen volgt (maar niet heus):"mijn wens is dat jij een week of drie probeert om alleen maar serieus te typen."
Ik heb hier sinds mijn terugkomst als Guustflater en daarna kabu al heel serieus getypt, maar blijkbaar nog altijd niet serieus genoeg voor jou. Het zij zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Misschien heb jij je vroeger aangeleerd om maar grappig te blijven doen om niet naar je diepste gevoel van 'onaangename emoties' te komen.
Nu is het geen gevaar meer, je hebt dankzij je 'reizen' het doorzien, de lading van vroeger is grotendeels weg, maar je gedrag is nog steeds 'besmet' door oude wonden lijkt het.
Omdat wij 'forumvrienden' zijn, ik dacht: ik waag het om te vragen.
"Misschien" en "lijkt".
Maar niets is wat het lijkt.
Ik heb bewustzijn belichaamd, of een ander dat nu bevestigd of ontkend, meent oude wonden te zien, of verlichting, maakt mij absoluut niet uit.
]Ik zijn] terug wat ik was voor ik geboren was.
KiSs
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 15:06   #38
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik heb hier sinds mijn terugkomst als Guustflater en daarna kabu al heel serieus getypt, maar blijkbaar nog altijd niet serieus genoeg voor jou. Het zij zo.


"Misschien" en "lijkt".
Maar niets is wat het lijkt.
Ik heb bewustzijn belichaamd, of een ander dat nu bevestigd of ontkend, meent oude wonden te zien, of verlichting, maakt mij absoluut niet uit.
]Ik zijn] terug wat ik was voor ik geboren was.
KiSs
Jij typt ook regelmatig serieus, maar jouw dollen/'schertsend typen' voert de boventoon vaak.

Ik heb een poging gedaan, en het is volledig aan jou of je daar iets mee wilt doen.
Ik laat het los, want nu is het voor mij belangrijker om te kijken waarom ik jou mijn mening wil geven.
(Dat weet ik al lang trouwens, maar altijd goed om opnieuw ernaar te kijken).
Van de Kabu dat aan het dollen is ten koste van een ander, wil ik nu een beetje afstand van nemen, in ieder geval de gewoonte om mensen op 'hun zogezegde blinde vlekken' af te rekenen, vind ik verspeelde energie, daar doe ik dus niet meer aan mee. Los van jou deed ik hoe dan ook zelf vaak.

Wat een ander 'mankeert' is het maar makkelijk op te merken, maar wat bij onszelf speelt, is het vaak een ongeziene stuk.
Ik neem geen afstand van Kabu, maar wel van de momenten dat jij mensen tracht te kleineren, al dan niet bewust.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 15:19   #39
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik laat het los, want nu is het voor mij belangrijker om te kijken waarom ik jou mijn mening wil geven.
(Dat weet ik al lang trouwens, maar altijd goed om opnieuw ernaar te kijken).

ps: Weet dat ik in het echte leven buiten dit forum niet zoals hier op het forum waargenomen wordt.
Ik ambeteer niemand, laat iedereen in zijn waarde, luister naar iedereen, leef alleen als ]vrij]-gezel(lig) - zeg nooit muziek of televisie op - luister naar de stilte.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 15:32   #40
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

ps: Weet dat ik in het echte leven buiten dit forum niet zoals hier op het forum waargenomen wordt.
Ik ambeteer niemand, laat iedereen in zijn waarde, luister naar iedereen, leef alleen als ]vrij]-gezel(lig) - zeg nooit muziek of televisie op - luister naar de stilte.
Ik geloof je direct.
Trouwens, heb er nooit aan getwijfeld.

Wat op zo een forum zichtbaar wordt, zijn er blinde vlekken voor onszelf, soms gedrag uit onze vroegere jeugd, dat onschuldig lijkt, omdat in 'real' niemand daar mee te maken heeft, maar vaak zijn er stukken die wel hinderen, op subtiel niveau.
Kan jij het zien dat je mensen jent op het forum?
Ik zie het wel van mezelf.
Vaak is het omdat er iets in wat de ander schrijft mij raakt, en vervolgens ik terug meen te geven.
Ik vind het geen kwestie van 'schuld', want iedereen komt hier vrijwillig, en het gaat on volwassene mensen, qwa leeftijd dan.
Wie het begint doet het eigenlijk niet eens meer toe.

Zie jij het bij jezelf?
Dat doet volgens mij WEL toe.
Goed, ga toch joggen, het forum loopt niet weg.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Geen 2


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ben je een slachtoffer of schepper. Aart Waar gaat het hier verder ook nog over? 119 14 December 2011 11:16


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.