Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 June 2022, 09:48   #31
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Bestaan is vol van de persoon(en)
Zijn is leger dan een vacuüm.
Dan wordt de mens bewogen door dat vacuüm.

Alles komt voort uit leegte, Marie. Leegte is 'al-een' (alleen)
Het 'zijn' kan wel het 'worden' voortbrengen.
Andersom is onmogelijk.

Voor dat al-een moet de mens door een'zaamheid.
Alleen daadwerkelijke losers zijn in staat te verliezen.
Voor de winnaars zijn de prijzen, die staan op het podium boven de anderen.

Alles wat vorm heeft is vergankelijk. Dat is omdat vormen verschijnen vóór de leegte. Alleen in de leegte heeft de mens 'geestelijke' ogen die zien. Alleen vanuit de leegte kunnen gedachten verschijnen.

Waarmee gedachten niks raadselachtigs meer hebben. Omdat vanuit de leegte 'zichtbaar' is dat de 'denker' (degene die denkt) onvindbaar is. En tóch zijn er gedachten.
Jij zegt :

Alles komt voort uit leegte, Marie. Leegte is 'al-een' (alleen)
Het 'zijn' kan wel het 'worden' voortbrengen.
Andersom is onmogelijk.

Hewel Bassie, het 'zijn' kan wel het worden voortbrengen en dat worden zijn wij en wij zullen inderdaad het 'zijn' niet heruitvinden, of opnieuw scheppen, maar wij kunnen er wel naar terugkeren...
En dat is het doel, o.a. voor de mensen die naar waarheidsvinding zoeken, hier op aarden...
Al de rest is tijdsverdrijf...
En vergeet niet dat je, ook als je zou willen, je 'ik' niet opzij kunt zetten want aan dat 'ik' zit enorm veel 'karma' vastgebonden dat eerst moet opgelost worden, wil je dat het karma niet vergroot maar wel geleidelijk aan afneemt... om je zo te bevrijden van dat verdomde 'ik'...
Wil je het gedwongen toch opzij zetten, je zult alleen maar meer en meer weerstand vinden en je zult dan inderdaad niet terug bij het 'zijn' komen; maar er eerder nog hermetischer van afgescheiden zijn...
Vandaar al dat gepraat over de zogenaamde leegte dat het 'zijn' zou zijn, terwijl het 'zijn' overloopt van volheid die de leegte van onze tijd-ruimte dimensie gewoon achter zich heeft gelaten...
marie is offline  
Oud 11 June 2022, 09:56   #32
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Jij zegt :

Alles komt voort uit leegte, Marie. Leegte is 'al-een' (alleen)
Het 'zijn' kan wel het 'worden' voortbrengen.
Andersom is onmogelijk.

Hewel Bassie, het 'zijn' kan wel het worden voortbrengen en dat worden zijn wij en wij zullen inderdaad het 'zijn' niet heruitvinden, of opnieuw scheppen, maar wij kunnen er wel naar terugkeren...
En dat is het doel, o.a. voor de mensen die naar waarheidsvinding zoeken, hier op aarden...
Al de rest is tijdsverdrijf...
En vergeet niet dat je, ook als je zou willen, je 'ik' niet opzij kunt zetten want aan dat 'ik' zit enorm veel 'karma' vastgebonden dat eerst moet opgelost worden, wil je dat het karma niet vergroot maar wel geleidelijk aan afneemt...
Het 'zijn' in de leegte kent geen karma. Karma kan alleen in de wordenheid plaats vinden, oorzaak en gevolg hebben daar plaats.

Daarom is het verstandig om 'de wereld' te leren bezien i.p.v. er aan deel te nemen. In dat 'bezien' worden oorzaak en gevolg duidelijk. Ook op dit forum is O & G gaande, daar refereerde ik een paar dagen terug al aan. Maar Dorje die begreep het niet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 11 June 2022, 09:58   #33
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Inzicht tot de 'dingen geeft geen zicht op de 'materie.
Guido is offline  
Oud 11 June 2022, 10:02   #34
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Zo is dat.

Wat je hier laat zien is 'vol zijn van jezelf'.
En 'leeg zijn van jezelf' is het ook niet.
In de bewegelijkheid lijkt er een 'jezelf/Marie te zijn, een 'ik/Guido, maar die gegevens zijn op 'niks gebaseerd, en betekenen 'niets.. Het ontbreekt je aan 'niks, daarom ontbeer je 'niets. Omdat het jezelf aan 'niks ontbreekt kun je vol zijn van bestaan, de volheid van zijn.. 'nu.
'Niets heeft 'niks nodig, geen vol zijn noch leeg zijn.

De volheid van zijn.. is een creatie van de rest.
Zoals je een onderscheid maakt tussen niks en niets zul je ook een onderscheid moeten maken tussen de zogenaamde volheid van de verschijnselen en de volheid van het 'zijn'...
Zolang je dat onderscheid niet ziet en alles alleen kunt zien, vertalen en begrijpen als de volheid van de verschijnselen, de personen, het ik...
zul je inderdaad in het vergankelijke blijven vastzitten...
In dat geval kan ik alleen maar zeggen 'oordeel niet over de andere'... opdat je zelf niet geoordeeld, veroordeeld zult worden...
marie is offline  
Oud 11 June 2022, 10:11   #35
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het 'zijn' in de leegte kent geen karma. Karma kan alleen in de wordenheid plaats vinden, oorzaak en gevolg hebben daar plaats.

Daarom is het verstandig om 'de wereld' te leren bezien i.p.v. er aan deel te nemen. In dat 'bezien' worden oorzaak en gevolg duidelijk. Ook op dit forum is O & G gaande, daar refereerde ik een paar dagen terug al aan. Maar Dorje die begreep het niet.
En zo lang dat wij in die wordende wereld vastzitten kennen wij wel karma en dan is inderdaad alles zien en bezien vanaf een zekere hoogte heilzaam om beter oorzaken en gevolgen te overzien...en dank zij dat betere zicht dat karma te kunnen verwijderen, maar om dat te kunnen kan het zijn dat wij wel in die wordende wereld moeten handelen.
Eens dat karma van je afgevallen zal dat persoonlijke 'ik' gemakkelijk van je afvallen en kun je eindelijk je 'onpersoonlijke ik' tegemoet treden waarin je een volwaardig deel zijt van het geheel..., het 'zijn'...
marie is offline  
Oud 11 June 2022, 10:24   #36
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Hoe vinden jullie de nieuwe titel waarin Laurens de rest van het draadje verplaatst heeft???
We gaan tot in het oneindige blijven doorlullen
Voor één keer dat we naar de kern van de zaak gaan en niet in ons aardse "'ik'-niet 'ik'" nonsens blijven hangen...
Maar dat het allemaal enkel over lullen gaat daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven...
Vreemd dat hij dat alleen maar nu inziet...
marie is offline  
Oud 11 June 2022, 10:27   #37
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Je antwoorden zijn een prachtig voorbeeld voor hoe een 'vermeende werkelijkheid' door je eigen toedoen ontstaat, met de nadruk op de 'geloofwaardigheid' ervan, binnen de opzetjes van de formulering.

Dat er een bloot-legging , ont'dekking mogelijk is, kan alleen omdat jij zelf de vermeendheid ervan creëert en in stand houdt middels het propageren van wat jij noemt 'gedegen zelfonderzoek.
Je wilt de zogenaamde 'ander' de mogelijkheid geven bevindingen te ont'dekken die jij zelf door je ervaring daarmee gecreëerd hebt.
Daarom is het een wel herkenbaar voor je en het andere niet.

Zo als je zelf aangeeft is er feitelijk geen 'ik noch 'ego, omdat het slechts 'voorstelbaarheden zijn van dat wat in staat is voorstellingen te hebben.. het altijd lege subject, wat alreeds een voorstelling is, en daarom een bevinding kan zijn. Dat lege subject zoekt geen ervaring, dat is feitelijk voor ieder mens bij leven en welzijn alreeds zo, en daar is geen kenner voor nodig. ervaringen volgen op ervaringen omdat ze nou eenmaal voorstelbaar zijn.

Dus.. realiseren wat gerealiseerd is aan/bij jou, gerealiseerd is door jouw toe'doen, kan alleen maar vermeend zijn, omdat het een 'creatie betrefd die slechts door jou herkent kan worden als 'werkzaam' mits de bevindingen overeenkomen met de door jouzelf gecreëerde ervaring daarmee.

Uiteraard is dit alles een niks zeggende voorstelling van zaken.
Het zal wel.
Voor mij is dit allemaal gezwets in de ruimte.
Jammer dat ik me er in eerste instantie al mee heb ingelaten.
Het leidt tot helemaal niks maar dat schijnt hier de bedoeling te zijn.
 
Oud 11 June 2022, 10:31   #38
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hoe vinden jullie de nieuwe titel waarin Laurens de rest van het draadje verplaatst heeft???
We gaan tot in het oneindige blijven doorlullen
Voor één keer dat we naar de kern van de zaak gaan en niet in ons aardse "'ik'-niet 'ik'" nonsens blijven hangen...
Maar dat het allemaal enkel over lullen gaat daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven...
Er wordt niets gedaan en evenmin iets bereikt maar dat schijnt zo te horen.
Er zijn boeken vol geschreven en er zullen nog vele volgen en dat gaat maar door tot in lengte van dagen. We zuigen de kennis op tot we opgeblazen gaan overkomen en wartaal uitslaan.
Gedegen zelfonderzoek gaat over doen daar zijn resultaten van.

Citaat:
Vreemd dat hij dat alleen maar nu inziet...
Dat zie ik niet nu pas in maar dat verkondig ik al meer dan tien jaar.
DOE GEDEGEN ZELFONDERZOEK EN STOP MET DAT GELUL.
 
Oud 11 June 2022, 10:50   #39
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Er wordt niets gedaan en evenmin iets bereikt maar dat schijnt zo te horen.
Er zijn boeken vol geschreven en er zullen nog vele volgen en dat gaat maar door tot in lengte van dagen. We zuigen de kennis op tot we opgeblazen gaan overkomen en wartaal uitslaan.
Gedegen zelfonderzoek gaat over doen daar zijn resultaten van.


Dat zie ik niet nu pas in maar dat verkondig ik al meer dan tien jaar.
DOE GEDEGEN ZELFONDERZOEK EN STOP MET DAT GELUL.

Tijdloos gezwets en geneuzel, en op 'niks gebaseerde duiding.
Guido is offline  
Oud 11 June 2022, 11:11   #40
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hoe vinden jullie de nieuwe titel waarin Laurens de rest van het draadje verplaatst heeft???
We gaan tot in het oneindige blijven doorlullen
Het kan me weinig schelen. Laurens heeft geen benul van zelfkennis.
Dus dat hij dit soort zaken doet is logisch.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moeten prive berichten prive blijven ? Rennie Forum; regels, vragen, idee 107 15 April 2013 22:58


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.