Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 April 2012, 06:57   #31
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ik zal klare wijn schenken:
Sinds dat incident met Mara meen ik symptomen te zien van iemand die er moeite mee heeft om de macht, die hij als administrator heeft, goed te gebruiken.
Daarenboven vond ik het zeer bizar dat je jezelf een ban opgelegd hebt.
Ook het jezelf opsplitsen in verschillende personages vind ik vreemd.
Zo geloof ik niet dat je 'moderaat' bestaat, maar dat het personages zijn die jij aanneemt als het je uitkomt.

Ok?... dat is dan, wat mij betreft, uitgepraat.
Ik kom hier niet meer op terug...
Mijn eerste reacties een paar dagen geleden waren het gevolg van een irrationele woede.
Ik wou het alleen afronden, nu ik weer kalm ben.
Ik neem je zoals je bent. Als ik hier wil blijven schrijven heeft het geen zin mij te ergeren aan het gedrag van jou of iemand anders.

Ik schrijf omdat ik de waarde van schrijftherapie ken en hier verwante zielen aantref voor wie ik mij niet schaam als ik mijn existenti?le angsten onder woorden wil brengen.
Ik doe al mijn hele leven noodgedwongen aan introspectie en zelfonderzoek, anders zou ik niet kunnen leven.

Ik denk dat iedereen het door heeft dat de personages die gespeeld worden, allemaal 1 persoon zijn.
Ikzelf denk nog steeds dat jij en Renoir dezelfde persoon zijn.
Soms vraag ik me af: is Mihaela Renoir?
Geen grapje, maar alles kan virtueel.

Fijne dag Frederiki
Later..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 07:31   #32
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Soms vraag ik me af: is Mihaela Renoir?
Geen grapje, maar alles kan virtueel.
Ik weet dat de wereld een gekkenhuis is en het forum zeker... maar drijf het niet te ver.

Ik heb mijn buik vol van al de warhoofden die ik in mijn leven ontmoet heb, waarvan ik sommigen als warhoofd de eeuwige jachtvelden heb zien betreden.

Humani nil a me allienum puto!
Maar er zijn grenzen... Hahahahahaha!


Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 08:31   #33
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen het door heeft dat de personages die gespeeld worden, allemaal 1 persoon zijn.
Ikzelf denk nog steeds dat jij en Renoir dezelfde persoon zijn.
Zijn personage en persoon niet synoniem ?

Ooit werd ik wakker met 2 personen in mn hoofd.
Ja mensuh, dat werd een hele -aparte- beleving....
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 09:07   #34
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ik zal klare wijn schenken:
Sinds dat incident met Mara meen ik symptomen te zien van iemand die er moeite mee heeft om de macht, die hij als administrator heeft, goed te gebruiken.
Daarenboven vond ik het zeer bizar dat je jezelf een ban opgelegd hebt.
Ook het jezelf opsplitsen in verschillende personages vind ik vreemd.
Zo geloof ik niet dat je 'moderaat' bestaat, maar dat het personages zijn die jij aanneemt als het je uitkomt.

Ok?... dat is dan, wat mij betreft, uitgepraat.
Ik kom hier niet meer op terug...
Mijn eerste reacties een paar dagen geleden waren het gevolg van een irrationele woede.
Ik wou het alleen afronden, nu ik weer kalm ben.
Ik neem je zoals je bent. Als ik hier wil blijven schrijven heeft het geen zin mij te ergeren aan het gedrag van jou of iemand anders.

Ik schrijf omdat ik de waarde van schrijftherapie ken en hier verwante zielen aantref voor wie ik mij niet schaam als ik mijn existenti?le angsten onder woorden wil brengen.
Ik doe al mijn hele leven noodgedwongen aan introspectie en zelfonderzoek, anders zou ik niet kunnen leven.
Als je dit forum als een bizarre situatie ervaart geeft het je juist de kans voor grondig zelfonderzoek.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 09:10   #35
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je dit forum als een bizarre situatie ervaart geeft het je juist de kans voor grondig zelfonderzoek.
Ik ervaar het niet als een bizarre situatie.
Er gebeuren bizarre dingen! Feitelijk...

Dat is een groot verschil....
Als je per ongeluk in een gekkenhuis zou terecht komen... zou je er misschien ook zo vlug mogelijk vandaan willen...
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 09:26   #36
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Correctie: Ik ervaar het forum niet als bizar.
Ik ervaar het gedrag van Renoir als bizar... het zich splitsen in verschillende personages... machtsspelletjes spelen als administrator.

Het verwarde gedrag van iemand anders constateren heeft niets te maken met zelfonderzoek.

Het heeft eerder te maken met: blijf ik in de omgeving van zo iemand.

Ik heb er in mijn leven ontmoet die staalhard beweerden dat ze god of Jezus waren...
Wel dan maakte ik mij zo vlug mogelijk uit de voeten.
Dat is voer voor psychiaters.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 10:07   #37
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Heeft 't niet allemaal te maken met het toontje dat op een bepaalde manier door jou/mij gehoord wordt als een bepaald toontje?

Ik er ervaar jouw toontje b.v. ook als een bijzonder gebiedend en als er geen gehoor volgt dan wordt 't bijzonder denegrerend.

Nu is maar de vraag hoe dat komt dat ik dat zo ervaar.
Want jij kunt zeggen wat je wil op alle toontjes die er maar bestaan.
Het punt is waarom ik een bepaald toontje hoor en niet een ander?

De vraag waarom jij dat bepaalde toontje aanslaat is jouw punt en zaak.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 10:23   #38
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Heeft 't niet allemaal te maken met het toontje dat op een bepaalde manier door jou/mij gehoord wordt als een bepaald toontje?

Ik er ervaar jouw toontje b.v. ook als een bijzonder gebiedend en als er geen gehoor volgt dan wordt 't bijzonder denegrerend.

Nu is maar de vraag hoe dat komt dat ik dat zo ervaar.
Want jij kunt zeggen wat je wil op alle toontjes die er maar bestaan.
Het punt is waarom ik een bepaald toontje hoor en niet een ander?

De vraag waarom jij dat bepaalde toontje aanslaat is jouw punt en zaak.
Dat is zo.

Hoe je reageert op het gedrag of de uitspraken van iemand anders is wat je moet bekijken als je iets over jezelf wil leren.
De procedure is zeer eenvoudig.
Je kunt je afvragen: wat zouden mijn motieven kunnen zijn, of wat zijn mijn motieven als ik mij zo zou gedragen of gedraag, of zulke dingen zou zeggen of zeg.

Bij echt verward gedrag kun je dat niet altijd, want niet iedereen is perse verward... gelukkig maar.

Bij Renoirs gedrag, nl, dat hij zich splitst in verschillende personages, kan ik me best wat voorstellen... maar of dat bijdraagt tot mijn zelfkennis?

Bij jou, bvb, vraag ik me nog altijd hoe ver je met dat 'niemand' van jou wil gaan... erg duidelijk ben je volgens mij niet.

Ik denk dat ik tegenwoordig aan de rancuneuze gevoelens, die mij tot agressiviteit gedreven hebben in verband met dit onderwerp, voorbij ben.
Het gevoel namelijk dat ik mijn leven verprutst heb door mij met Indische spiritualiteit bezig te houden.
Dat kan ik in dit verband nu wel plaatsen meen ik.

Ik zie ook de deterministische kant van het leven waar niet aan te tornen valt.
Maar ga je zo ver dat je de realiteit van het zelfbewustzijn ontkent?
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 10:36   #39
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht

Ik zie ook de deterministische kant van het leven waar niet aan te tornen valt.
Maar ga je zo ver dat je de realiteit van het zelfbewustzijn ontkent?
Hoe bedoel je die 'deterministische kant van het leven waar niet aan te tornen valt?'
Kun je jouw idee daarover nader verklaren?

En mijn vraag is wat jij onder 'de realiteit van het zelfbewustzijn' verstaat?
Ik heb de indruk dat jij daaronder verstaat dat het lichaam er dan nog wel is en ook levend zijnde funktioneert maar dat er helem??l geen enkele vorm van bewustzijn meer (aan verbonden) is.
Dus zoals jij dat dan vaker benoemt als een 'zombie.'

Binnen die opvatting van jouw idee over de realiteit van het zelfbewustzijn die er dan niet meer zou zijn is dat dan ook gemakkelijk te verklaren dat je tot die 'zombieconclusie' komt.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2012, 11:03   #40
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ik zal klare wijn schenken:
Sinds dat incident met Mara meen ik symptomen te zien van iemand die er moeite mee heeft om de macht, die hij als administrator heeft, goed te gebruiken.
Daarenboven vond ik het zeer bizar dat je jezelf een ban opgelegd hebt.
Ook het jezelf opsplitsen in verschillende personages vind ik vreemd.
Zo geloof ik niet dat je 'moderaat' bestaat, maar dat het personages zijn die jij aanneemt als het je uitkomt.

Ok?... dat is dan, wat mij betreft, uitgepraat.
Ik kom hier niet meer op terug...
Mijn eerste reacties een paar dagen geleden waren het gevolg van een irrationele woede.
Ik wou het alleen afronden, nu ik weer kalm ben.
Ik neem je zoals je bent. Als ik hier wil blijven schrijven heeft het geen zin mij te ergeren aan het gedrag van jou of iemand anders.

Ik schrijf omdat ik de waarde van schrijftherapie ken en hier verwante zielen aantref voor wie ik mij niet schaam als ik mijn existenti?le angsten onder woorden wil brengen.
Ik doe al mijn hele leven noodgedwongen aan introspectie en zelfonderzoek, anders zou ik niet kunnen leven.
Het is al weer enige tijd geleden dat door toedoen van Madelief/Vagebond/Marijke (whats in the name ?) mijn administrator is gaan lopen en ik het beheer zelf moest gaan doen.
Het klopt dat ik moeite bleek te hebben om op het forum macht en leiderschap uit te oefenen en dat ik deelnemers om raad gevraagd heb wat mij te doen stond. Mijn intentie is namelijk alleen maar het deelnemen aan een forum zoals ik dat bij Remon deed maar ook zonder risico een permanente ban te krijgen.

Als administrator ziet het forumgebeuren er echter geheel anders uit en stond ik op het punt zelf iemand een ban te geven. Ik wilde nog steeds alleen maar deelnemen maar ik merkte aan de reacties duidelijk als baas van het spul te worden gezien. Er was een zeker ontzag wat het onbevangen deelnemerschap wat ik beoogde niet ten goede kwam. Het is grappig om te zien dat wat je (ik in dit geval) niet wilt of beoogd toch steeds op je pad komt. Niet willen bannen en er toch voor te komen staan, niet als administrator te willen worden gezien en (met name door jou) in die rol worden gedrukt.

Hoewel ik met het moderaat de maatregelen heb getroffen dat ik niet zelf meer voor de beslissing kom te staan en als deelnemer onder hun regiem val en dus gewoon deelnemer kan zijn, kan ik er inmiddels goed mee omgaan en wat belangrijker is, ik zie het leiderschap niet langer meer als alleen mijn probleem.

Ook jij Frederiki, al is die van een andere aard, hebt een probleem met leiderschap en het is (nu inmiddels) prima dat je die op mij projecteert maar ik ben de boosdoener niet. Het verhaal speelt zich geheel en al af in jouw hoofd.

Ik heb het niet nodig je een antwoord te geven op je beweringen zoals dat ik me opsplits in verschillende personages, ik heb gewoon andere functies onder andere namen, ik ben beheerder Gargamel en al heet ik Renoir ik heb een forum uitprobeernaam Hein, ik heb er geen moeite mee of je nou Mara/Frederiki of wat dan ook heet. Ik reageer op schrijfsel en/of energie.

Vanuit mijn 'point of view' zou ik onderzoeken waarom ik nou zo'n moeite zou hebben met het voeren van meerdere namen. Ik kan me dat wel voorstellen, als dat een deel van je eigenheid wegneemt en aan het behoud er van belang hecht, maar dan ga ik het voor jou invullen.
Maar je fulmineert maar en doet geen onderzoek ergens naar. De schuld van jouw onbehagen ligt voor jou altijd bij de ander, niet bij jou.

Ik ben zo'n mafkees die behulpzaam wil zijn maar je probleem gaat niet mij aan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spirituele carierre. Rennie Overige religie 96 6 January 2011 12:02
Ego en Het Spirituele Pad (10/7/09) Renoir Overige religie 10 25 June 2010 02:31


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.