Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 July 2022, 17:28   #31
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat heeft totaal geen zin en mond alsmaar uit in geneuzel en gesoebat.

Ik geef dit nog een paar dagen en dan is het schluss.
Ik vind het prima. De grootste egotrip is het kwijtraken van je ego, Laurens.

En de grap is natuurlijk dat je ego niet bestaat. Toch zag jij al die jaren vele malen 'iets' (ego) in andere forumdeelnemers wat niet bestaat.....

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de grootste ego van het land? (Nederland, ter informatie voor de Belgen)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 July 2022, 22:46   #32
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
velen hebben hier al lang afgehaakt.
Waarvan het merendeel na een geschil met jou.. niet met andere leden.
Waar gaat het hier over.. communicatie m.b.t. het onder woorden brengen van allerhande bevindingen, constateringen en vaststellingen. De praktijk, de werkzaamheden, het functioneren zo als dat onmiddellijk onveranderlijk veranderlijk de onverdeelde werkelijkheid actualiseert van ieder mens, krijg je eenvoudig nooit te pakken binnen beschrijving noch ervaring.

Waar geprobeerd wordt binnen beschrijving van ervaring(en) tot overeenkomstige vergelijking te komen aangaande zaken die op dit forum aan de orde zijn, loopt de boel onherroepelijk vast, omdat beschrijvingen nooit de bevinding, het vaststellen en constateren kunnen weergeven.
Het verloop van beamen of niet beamen heeft daarom ook niks met de praktijk van doen, maar meer met de wenselijkheid ongrijpbare gegevens 'begrijpelijk' te maken middels de mogelijkheden van subjectief vertoon. (Verhaal)

Diep zelfonderzoek, waarin ook zowel 'ego' als fenomeen van de energie huishouding en 'ik als symptoom van herinnering, geheugen en het voorstellingsvermogen worden meegenomen, (Ik heb het hier niet over hoe Bassie ik, ego, zelf, duid. Dat is een andere benadering.)
komt praktisch uit op een onweerlegbare eenduidigheid die zich eenvoudig niet meer leent om een beschrijving of ervaring van weer te geven..
Het 'wordings-verloop daarentegen binnen de actualisatie van diep zelfonderzoek is net zo gevarieerd (en juist niet eenduidig) als dat er mensen zijn. Om de ongrijpbare sensaties begrijpelijk te maken worden er methodes gecreëerd die geen ander resultaat geven dan de methode zelf, omdat er de mogelijkheid is beaamt te krijgen door derden.. van wat er wordt ondervonden. M.a.w. het volgen van methodes resulteert altijd in.. illusies.
Guido is offline  
Oud 9 July 2022, 23:22   #33
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja, en?
...
Wanneer houdt dat op? Precies pas wanneer deze werking, of uiteindelijk het ego zelf, gezien en doorzien is.
Zie het dan gewoon en heel dat gebakkelei is over.

Die ego beheptheid komt er maar als dit onvermijdelijk onvolkomene ego/subject dat zich voor doet geponeerd wordt als volkomen egoloos te zijn.

Ja en... dat houdt heel dat gedoe gewoon in stand.

Dat ego moet niet gesust worden, dat is wat jij projecteert op wat ik uitdruk. Het moet niet gesust worden maar gezien worden, zoniet blijft het behept met zichzelf tot in de lengte van dagen.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 10 July 2022, 09:57   #34
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Laurens loopt tegen de wet van oorzaak en gevolg aan. Hij is een forum begonnen om het GZO evangelie te verspreiden. Hij is de Jehova Getuige met de spreekwoordelijke voet tussen de deur. Maar niemand neemt zijn evangelie aan. Hoe kan zoiets? Dat is alleen mogelijk als je een gelovige bent. Terwijl in zelfkennis juist radicale ongelovigheid een must is.

Misschien als ik 40 jaar terug op dit forum was aangekomen dat ik ook was meegegaan in dat gekke wereldje van meditatie, Indiase goeroes, gedachten onderzoek en weet ik veel wat men allemaal bedacht heeft om tot 'realisatie' te komen. Maar ik had daar geen of misschien maar oppervlakkig weet van.

Ik ben uit mijzelf (met vallen en opstaan) tot schouwen gekomen. En achter de werking van het schouwen gekomen. Dan laat je je op een forum niet onder tafel kletsen door een of andere Belgische boeddhist of iemand die zich voordoet als een hork en GZO propageert.

Vooral dat hork-zijn, hoe heb je ooit kunnen denken dat je met dat hork-zijn klanten zou kunnen trekken voor je GZO, Laurens? Dat is een regelrechte uitnodiging tot 'dollen'. (Niets menselijks is mij vreemd). Boni maakte er helemaal een potje van. Maar je hebt nooit 'gezien' dat je zelf dat gedrag uitlokte. (Gebrek aan zelfkennis)

Je hebt een karikatuur gemaakt van zelfkennis en dat is de reden dat er hier nooit iets van de grond is gekomen. Want het moest allemaal op jouw manier. Als iets ego kenmerkt is het wel doordrammen en horkerigheid......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 July 2022, 10:10   #35
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik vind het prima. De grootste egotrip is het kwijtraken van je ego, Laurens.

En de grap is natuurlijk dat je ego niet bestaat. Toch zag jij al die jaren vele malen 'iets' (ego) in andere forumdeelnemers wat niet bestaat.....

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de grootste ego van het land? (Nederland, ter informatie voor de Belgen)
Je hebt de essentie van dit forum nog steeds niet door, het heet hier 'zelfonderzoek' te zijn. Dus geef mij geen adviezen die je op je zelf dient toe te passen. Dus zie je ego kwijt te raken Bassie. Je kunt 'er' onmogelijk zijn met een prominent aanwezig ego. In realisatie is alle 'ik' verdwenen en 'ego' is de grote beschermheer van 'ik'. Dus laat je ego zien heb je een 'ik', dat is waarop ik wijs al je onderzoek en geweldige ontdekkingen ten spijt.

Ego zou ego niet zijn als dat wijzen er op niet gezien zou worden als 'aanvallen', doorgaans met dienovereenkomstige verdediging. Laurens bestookt anderen een ego te zijn. Dat moet Laurens niet doen zegt Dorje dat lokt alleen maar ander egogedrag uit. Dorje wil met zachtaardigheid iemand bereiken en het ego ontzien. Dat kan niet in gedegen zelfonderzoek Dorje.

Waarom ik op wél op ego wijs en mag wijzen is omdat ik geen ego meer heb vanwege het gedaan hebben van gedegen zelfonderzoek. Dat ik geen ego heb betwijfel je en we zijn al jaren daarover aan het soebatten. Mij advies is dan ook steevast doe gedegen zelfonderzoek en kom daar zelf achter.

Welnee dat gaan we hier natuurlijk niet doen, we promoten hier onze eigen weg van discussiëren tot je erbij neervalt en het uit wanhoop maar opgeeft et voila zeggen bassie en Guido dan we hebben het opgegeven er is overgave halleluja we zijn gerealiseerd, het is volbracht.
 
Oud 10 July 2022, 10:41   #36
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Waarvan het merendeel na een geschil met jou.. niet met andere leden.
De leden die een geschil met mij hebben zitten er nochtans allemaal nog.
Ik denk te weten dat het komt omdat hier nog nooit iets nieuws uit is voortgekomen. Gedegen zelfonderzoek is weinig opwindend en geeft je niet de instant kick. Dat gebakkelei is een noodzaak om op ego te wijzen, als je hier je ego niet onder de loep wilt nemen moet je hier ook niet zijn.

Citaat:
Waar gaat het hier over.. communicatie m.b.t. het onder woorden brengen van allerhande bevindingen, constateringen en vaststellingen. De praktijk, de werkzaamheden, het functioneren zo als dat onmiddellijk onveranderlijk veranderlijk de onverdeelde werkelijkheid actualiseert van ieder mens, krijg je eenvoudig nooit te pakken binnen beschrijving noch ervaring.
Daarin is het ontaard. Daar behoort het niet over te gaan.

Citaat:
Waar geprobeerd wordt binnen beschrijving van ervaring(en) tot overeenkomstige vergelijking te komen aangaande zaken die op dit forum aan de orde zijn, loopt de boel onherroepelijk vast, omdat beschrijvingen nooit de bevinding, het vaststellen en constateren kunnen weergeven.
Het verloop van beamen of niet beamen heeft daarom ook niks met de praktijk van doen, maar meer met de wenselijkheid ongrijpbare gegevens 'begrijpelijk' te maken middels de mogelijkheden van subjectief vertoon. (Verhaal)
Allemaal lulverhalen die nergens toe leiden.

Citaat:
Diep zelfonderzoek, waarin ook zowel 'ego' als fenomeen van de energie huishouding en 'ik als symptoom van herinnering, geheugen en het voorstellingsvermogen worden meegenomen, (Ik heb het hier niet over hoe Bassie ik, ego, zelf, duid. Dat is een andere benadering.)
komt praktisch uit op een onweerlegbare eenduidigheid die zich eenvoudig niet meer leent om een beschrijving of ervaring van weer te geven..
Wat heb je aan zo'n uitleg, schrijf een catalogus voor een vakantie op Ibiza.

Citaat:
Het 'wordings-verloop daarentegen binnen de actualisatie van diep zelfonderzoek is net zo gevarieerd (en juist niet eenduidig) als dat er mensen zijn. Om de ongrijpbare sensaties begrijpelijk te maken worden er methodes gecreëerd die geen ander resultaat geven dan de methode zelf, omdat er de mogelijkheid is beaamt te krijgen door derden.. van wat er wordt ondervonden. M.a.w. het volgen van methodes resulteert altijd in.. illusies.
Om die gevarieerdheid, is het wordings-proces niet werkzaam. Om iedere mogelijkheid tot uitdiepen te gaan gebruiken is evenmin nuttig en werkzaam.
Gedegen zelfonderzoek is ontdaan van alle franje en complexheden, dus waarom moeilijk doen als het ongecompliceerd ook kan. Doe gedegen zelfonderzoek. Dus ik wil kappen met de crap.
 
Oud 10 July 2022, 10:53   #37
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Zie het dan gewoon en heel dat gebakkelei is over.
Het ging er niet over dat het door mij moest worden doorzien. Als ik zoiets voorstel ga ik dat toch niet doen als ik er zelf geen kaas van heb gegeten. Als je het wilt zien als dat ik hier de aanstichter in ben is het evenmin over wanneer ik dat nalaat. Ego laat zich overal door uit de tent lokken.

Citaat:
Die ego beheptheid komt er maar als dit onvermijdelijk onvolkomene ego/subject dat zich voor doet geponeerd wordt als volkomen egoloos te zijn.
De mededeling egoloos te zijn zal ego minzaam doen gevoelen, het ego wordt op het feit gedrukt onvolkomen te zijn en dat gevoel wekt weerstand op. Maar dat niet alleen, alles doet dat dus vermijden behoort niet tot de mogelijkheid. Ergens ga je ego frustreren, dus is het beter dat aan te tonen en als onderzoeksterrein mee te nemen.

Citaat:
Ja en... dat houdt heel dat gedoe gewoon in stand.
Het is niet allemaal ego gedoe dat de klok slaat, meningen doen hetzelfde. Wat je hier ziet zijn allemaal meningen waar ego z'n eigen tegenover wil zetten. Dus hou je mening voor je en doe gedegen zelfonderzoek.

Citaat:
Dat ego moet niet gesust worden, dat is wat jij projecteert op wat ik uitdruk. Het moet niet gesust worden maar gezien worden, zoniet blijft het behept met zichzelf tot in de lengte van dagen.
Jij wilt ego sussen was de insteek, je kunt ego niet tevreden stellen, nooit.
 
Oud 10 July 2022, 11:02   #38
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Geen bakzeil halen.. gewoon laten zien hoe jouw intentie functioneert als je quotes formuleert.
Dat komt waarschijnlijk te dicht bij, en vervolgens schuif je dat dan af op de 'vermeende' ego gerelateerde re-actie van de ander. Het is tenslotte niet de bedoeling dat 'jouw' ego gerelateerde intenties aan het licht komen, dat lijd alleen maar af, toch?
Vroeger zaten we zogezegd vast in ons 'ik', zitten we nu misschien vast in ons vermeende 'zelf'...
Loslaten en verder kijken; dat is de boodschap.
marie is offline  
Oud 10 July 2022, 11:13   #39
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Laurens loopt tegen de wet van oorzaak en gevolg aan. Hij is een forum begonnen om het GZO evangelie te verspreiden. Hij is de Jehova Getuige met de spreekwoordelijke voet tussen de deur. Maar niemand neemt zijn evangelie aan. Hoe kan zoiets? Dat is alleen mogelijk als je een gelovige bent. Terwijl in zelfkennis juist radicale ongelovigheid een must is.
Laurens heeft zich gebaseerd op de foutieve aanname dat iedereen die zich op dit forum in zou schrijven wil 'weten' 'wat' hij is. Het is nogal teleurstellend dat geen van de aangemelde leden die intentie hebben. Laurens heeft geen evangelie maar een oplossing (en zo ben ik al jaren aan het rectificeren) in de vorm van een gedegen zelfonderzoek naar je ware aard. Zo is tot op heden alsmaar bestreden wat de gesuggereerde insteek van Laurens zou zijn en dat ben ik zat steeds maar weer recht te moeten zetten. De huidige modus moet veranderen, niet goedschiks dan kwaadschiks.

Citaat:
Misschien als ik 40 jaar terug op dit forum was aangekomen dat ik ook was meegegaan in dat gekke wereldje van meditatie, Indiase goeroes, gedachten onderzoek en weet ik veel wat men allemaal bedacht heeft om tot 'realisatie' te komen. Maar ik had daar geen of misschien maar oppervlakkig weet van.
Er zijn natuurlijk nieuwe inzichten gekomen, je hoeft niet te blijven 'hangen' in oude verworven inzichten. Zo ontdekte ik dat in ieder onderzoek het 'ik' buiten beschouwing bleef, als was het 'ik' de status quo het uitgangspunt, het centrum van het heelal. Het zal wel even weer duren dat de noodzaak van zelfonderzoek wordt ingezien, maar met zulke criticasten als hier aanwezig gaat dat nooit wat worden. Daar wil ik dus vanaf.

Citaat:
Ik ben uit mijzelf (met vallen en opstaan) tot schouwen gekomen. En achter de werking van het schouwen gekomen. Dan laat je je op een forum niet onder tafel kletsen door een of andere Belgische boeddhist of iemand die zich voordoet als een hork en GZO propageert.
Zo gaat dat met iedereen, niemand neemt klakkeloos iets van een ander over dus waarom denken dat dat bij jou wel het geval zou zijn? Wat er wel kan optreden is dat ego's blij zijn met een aanpak waarmee hun bestaan niet in gevaar komt. Dus wil je veel aanhang heb het dan niet over hun ego.

Citaat:
Vooral dat hork-zijn, hoe heb je ooit kunnen denken dat je met dat hork-zijn klanten zou kunnen trekken voor je GZO, Laurens? Dat is een regelrechte uitnodiging tot 'dollen'. (Niets menselijks is mij vreemd). Boni maakte er helemaal een potje van. Maar je hebt nooit 'gezien' dat je zelf dat gedrag uitlokte. (Gebrek aan zelfkennis)
Het was al wel duidelijk dat je er nooit wat van hebt begrepen, dat hoef je niet nog eens te benadrukken. Ik ben alleen dat alsmaar rectificeren op je quotes zat. Aanvankelijk had het nog wel iets leerzaams al was dat niet aan jou besteed, maar met dit geringe aantal lezers is het water naar de zee dragen. Volstrekt nutteloos iets aan je te verduidelijken want het brengt je toch steeds weer tot misinterpretatie, willens en wetens zoals het zich laat aanzien.

Citaat:
Je hebt een karikatuur gemaakt van zelfkennis en dat is de reden dat er hier nooit iets van de grond is gekomen. Want het moest allemaal op jouw manier. Als iets ego kenmerkt is het wel doordrammen en horkerigheid......
Zo weinig zicht je hebt op je eigen functioneren hier zo weinig zicht heb je ook ook als het gaat om het totaalbeeld. Je hebt geen idee waarom het hier mis gaat, je raad maar wat. Je geeft slechts je gefrustreerde ego wat lucht door het bij mij neer te leggen. Je nimmer aflatend waakzame ego is wantrouwig, het kan een juiste intentie onmogelijk meer inschatten.
 
Oud 10 July 2022, 11:21   #40
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Alle methodes zijn al op los zand gebaseerd, en er gaan er nog veel meer bijkomen. (In deze onrustige tijden.)
Als er iets is wat je niet nodig hebt bij diep zelfonderzoek, dan is het wel een begeleiding, door derden.

Door niemand en nergens niet.. Niet omdat er krampachtig wordt vastgehouden aan een 'eigen' voorstelling van zaken, maar juist omdat een voorstelling van zaken geen fuck te maken heeft met de praktijk van realisatie en.. ''opmerken''.
Discussiëren heeft een einde genomen, je kunt slechts afronden.

Deze quote en volgende daarop worden gedelete.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.