Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 November 2011, 21:27   #31
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart/Bewustzijn Bekijk bericht
Dankjewel caine.

Wel wat weinig woorden zo, ik gooi er nog maar een paar tegenaan.

'Allerte onverschilligheid', bedoel je daarmee dat ik op die manier bv boosheid of verdriet aanschouw? Een soort getuige zijn zoals ik andere mensen wel zie beschrijven.
No, that's not it.

het is NIET een soort getuige zijn'...die bv plezier en vreugde aanschouwd, zoals andere mensen wel beschrijven....die 'ervaren/'beleven' meestal de ..beschrijving

to put it in words...dat allerte is er gewoon' maar als het naar een buiten of een binnen 'lijkt' te gaan...dan is het direct verschillig', en daarmee verdoofd de allertheid~~~~~~!, en puure AANDACHT' is zo blind als een.....vleermuis' het ziet' niets, het is geen 'kijker'.


(don't forget about the Mindfuck)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 November 2011, 21:34   #32
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat is er mis om je haan eens niet victorie te laten kraaien, iemand anders eens de visie te laten op je vorm ? Eens te kijken waar en in hoe verre je verslaafd bent aan je verschijning, je zelfingenomenheid, het gepreoccupeerd zijn door je geweldige inzichten en je voortdurende zoektocht naar alsmaar betere. Waarom denk jij in persoon in het in pacht hebben van kennis van weten schap, meent de maat van alle dingen te zijn ?

Naar een Guru luisteren kan de aandacht even bij je weghalen, even niet tegen de sluier van je zelfreflectie aankijken. Het gaat niet op voor iedereen maar sommigen kunnen er baat bij hebben zichzelf even niet als het middelpunt van de wereld te zien.

Als je enige helderheid bezit weet je donders goed dat je jezelf zit te belazeren. Met je hele wezen Zijn, het zijn holle loze kreten wanneer dat wezen zich maar oppermachtig blijft wanen. Dat blijft doorgaan zolang jij al dit moois, al die heerlijkheid juist als wezen blijft zoeken en blijft ondergaan. Het gaat er juist om te ontdekken dat je al datgene wat je denkt niet bent.
ik bezit geen 'helderheid'.....''helderheid'' bezit mij.

voor mij is het duidelijk dat jij onderhevig bent'/(of geweest') aan een zogenaamde MENTALE realisatie,...waarbij het scherp, gevat, bombastisch, hooghartig, en intellectueel gebruik van woorden en gedachten...de herinnering moeten dragen van OOIT' een 'helder' moment...en vanwege de on-volledigheid ervan, dat moment intellectueel gigantisch aan het uitrekken bent.

het ont-dekken van wat je niet bent...toont uiteindelijk een totaal isoloment van een on-kwetsbaar 'gewaand' intellect...en niets' anders.

''HELDERHEID'' kun je nooit 'weten'.....alleen ''GEWAARZIJN'' met je hele wezenlijkheid' van Zijn !, en die wezenlijkheid' zocht niet, zoekt niet, en zal nooit zoeken.....WAT' het is', dit moment'.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 November 2011, 07:30   #33
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sagnaar/caine/Guido/Ben Bekijk bericht
ik bezit geen 'helderheid'.....''helderheid'' bezit mij.

voor mij is het duidelijk dat jij onderhevig bent'/(of geweest') aan een zogenaamde MENTALE realisatie,...waarbij het scherp, gevat, bombastisch, hooghartig, en intellectueel gebruik van woorden en gedachten...de herinnering moeten dragen van OOIT' een 'helder' moment...en vanwege de on-volledigheid ervan, dat moment intellectueel gigantisch aan het uitrekken bent.

het ont-dekken van wat je niet bent...toont uiteindelijk een totaal isoloment van een on-kwetsbaar 'gewaand' intellect...en niets' anders.

''HELDERHEID'' kun je nooit 'weten'.....alleen ''GEWAARZIJN'' met je hele wezenlijkheid' van Zijn !, en die wezenlijkheid' zocht niet, zoekt niet, en zal nooit zoeken.....WAT' het is', dit moment'.
Dat is geen duidelijkheid maar een vermoeden, waarvan overigens geen herkenning dezerzijds, maar dat terzijde.

Maar de vraag rijst wat het jou brengt aangaande mij zo'n vermoeden te hebben ?
Wat kan ik daar mee dan wel wat beoog jij daarmee ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 November 2011, 08:05   #34
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is geen duidelijkheid maar een vermoeden, waarvan overigens geen herkenning dezerzijds, maar dat terzijde.

Maar de vraag rijst wat het jou brengt aangaande mij zo'n vermoeden te hebben ?
Wat kan ik daar mee dan wel wat beoog jij daarmee ?
blijkbaar wou ik het gewoon even gezegt hebben !
of jij daar wel/niet iets mee kan...laat ik aan jou over.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 November 2011, 08:52   #35
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik denk wel te weten waarom je er nog bent. Ik vermoed dat er een idee sluimert dat er nog meer te 'halen' is.

Andere pijntjes en ongemakken die met advaita en nondualiteit kunnen worden bestreden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar de vraag rijst wat het jou brengt aangaande mij zo'n vermoeden te hebben ?
Wat kan ik daar mee dan wel wat beoog jij daarmee ?
Lastig toch hé?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 26 November 2011, 12:52   #36
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Lastig toch hé?
Hoezo lastig ?

Een vermoeden uitspreken is behulpzaam zijn in het binnen het bewustzijn halen wat er mogelijk in je beweegt.

Misschien ben je niet zo bekwaam in het waarnemen van verschil, maar wat ik bij Caine enigzins nog vriendelijk 'vermoeden' noem, is in feite een nogal boute bewering en bepaald niet behulpzaam.

De vraag 'Wat kan ik daar mee dan wel wat beoog jij daarmee ?' zou daarover uitsluitsel kunnen verschaffen.
Met alleen 'gewoon even gezegd hebben' ben je wat mij betreft nogal ingenomen met je zienswijze.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 November 2011, 14:17   #37
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

De vraag 'Wat kan ik daar mee dan wel wat beoog jij daarmee ?' zou daarover uitsluitsel kunnen verschaffen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik denk wel te weten waarom je er nog bent. Ik vermoed dat er een idee sluimert dat er nog meer te 'halen' is.
De vraag rijst dus wat het jou brengt aangaande mij zo'n vermoeden te hebben ?
Wat kan ik daar mee dan wel wat beoog jij daarmee ?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 26 November 2011, 23:57   #38
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
De vraag rijst dus wat het jou brengt aangaande mij zo'n vermoeden te hebben ?
Wat kan ik daar mee dan wel wat beoog jij daarmee ?
Dan moeten we weer even terug in de geschiedenis die begon met de vraag wat de reden van je verblijf op het forum is, waarop het antwoord uitbleef, hetgeen met het uitspreken van een vermoeden bedoeld was een antwoord uit te lokken, dat overigens eveneens weer uitbleef.

Ik zie het verband met het doen van boute beweringen niet en als je die wel ziet dan laat het maar want het heeft al lang mijn belangstelling niet meer.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 November 2011, 10:36   #39
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

O.K.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2011, 07:17   #40
vesselin
Asprirant lid
 
vesselin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Wel Blik,

Ik heb dit draadje gelezen.
Je hebt blijkbaar aanleg en talent om logisch te redeneren.
Een slimme meid.

Maar je redeneert de argumenten van de mensen die op jou reageren weg.

Dat kan betekenen dat het in jouw geval alleen maar om intellectualisme gaat.
Je bent daar goed in. Maar dat heeft niets te maken met bevrijding.
Het kan zelfs een dikke muur zijn waar achter je je kwetsbaarheid probeert te beschermen.

Er zit voor mijn gevoel iets akeligs in de manier waarop je mensen met je argumenten afmaakt. Je beleeft daar duidelijk genoegen aan.
Komt nogal liefdeloos over en typisch voor mensen die zich verschanst hebben in hun intellectualisme.
__________________
Красота спасет мир

Wijziging aangebracht door vesselin op 29 November 2011 om 07:33.
vesselin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hans Laurentius - augustus 2020 Rob Hans Laurentius 1 18 November 2020 23:17
Nieuw interview met Hans Laurentius Rob Hans Laurentius 0 26 December 2013 08:48


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.