Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 January 2014, 22:22   #31
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Op dat genoemde forum spraken ze je eerst nog een tijdje tegen en daarna lieten ze je links liggen. Het zal hier echt niet anders gaan hoor. Jouw systeem boeit niemand, het is eerder je gedrevenheid en sociale bewogenheid die verwondering alsook bewondering wekt.
We weten het Renoir, Schopenhauer zij niet zomaar, de waarheid komt in drie fasen

(1) ze wordt belachelijk gemaakt
(2) ze wordt krachtdadig tegengewerkt
(3) ze wordt als vanzelfsprekend aangenomen

Wie het schoentje past, trekke het aan, niet waar?
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 22:31   #32
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Op dat genoemde forum spraken ze je eerst nog een tijdje tegen en daarna lieten ze je links liggen. Het zal hier echt niet anders gaan hoor. Jouw systeem boeit niemand, het is eerder je gedrevenheid en sociale bewogenheid die verwondering alsook bewondering wekt.
Ter nuancering


(1) boeien als 'interesseren'
(2) boeien als 'geketend zijn'


Het interesseert niemand maar iedereen blijft er wel door in gevangenschap leven. Men zoekt naar een uitweg, dat wel, het ligt daar op de tafel. Daar waar niemand aandacht aan schenkt, dat is wat agnosie betekent Renoir, je ziet iets maar je weet niet wat het is, toch zal je het verwerpen om verschillende redenen. Een 'open geheim' Renoir.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 22:32   #33
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
We weten het Renoir, Schopenhauer zij niet zomaar, de waarheid komt in drie fasen

(1) ze wordt belachelijk gemaakt
(2) ze wordt krachtdadig tegengewerkt
(3) ze wordt als vanzelfsprekend aangenomen

Wie het schoentje past, trekke het aan, niet waar?
Schopenhauer heeft het met deze uitspraak over de subjectieve, veranderlijke waarheid, niet een waarheid die mij kan boeien.

Waarheid die wij zijn is niet belachelijk te maken, niet krachtdadig tegen te werken en wordt niet aangenomen, die Waarheid IS en kun je dan ook slechts herkennen waarna alles stilvalt.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 22:35   #34
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Jouw systeem boeit niemand, het is eerder je gedrevenheid en sociale bewogenheid die verwondering alsook bewondering wekt.
Tja ik volg dit nu al even. Kan het toch niet laten nu nog mijn mond dicht te houden.

Beste Renoir ik wil verzoeken voor jezelf te spreken. Jij kunt niet weten of niemand is die het systeem van Tandem boeit.

Verder wil ik nog kwijt met betrekking tot het zgn smalende gedrag dat het misschien wijs zou zijn eerst eens de hand in eigen boezem te steken, want enige vorm van smaling is jou op geen enkele grond vreemd, als ik dat even zo zeggen mag. Je scheld regelmatig mensen uit voor rotte vis en aanverwanten.

Ik vraag mij nu dus wie jij dan bent dat je een ander je eigen gedrag verwijten mag?

Ik heb gezegd.
Vagebond is offline  
Oud 16 January 2014, 22:35   #35
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Schopenhauer heeft het met deze uitspraak over de subjectieve, veranderlijke waarheid, niet een waarheid die mij kan boeien.
Dan zit je wellicht nog vastgeketend aan niets, dit wordt duidelijker als je loslaat.
tandem is offline  
Oud 16 January 2014, 22:50   #36
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tja ik volg dit nu al even. Kan het toch niet laten nu nog mijn mond dicht te houden.

Beste Renoir ik wil verzoeken voor jezelf te spreken. Jij kunt niet weten of niemand is die het systeem van Tandem boeit.

Verder wil ik nog kwijt met betrekking tot het zgn smalende gedrag dat het misschien wijs zou zijn eerst eens de hand in eigen boezem te steken, want enige vorm van smaling is jou op geen enkele grond vreemd, als ik dat even zo zeggen mag. Je scheld regelmatig mensen uit voor rotte vis en aanverwanten.

Ik vraag mij nu dus wie jij dan bent dat je een ander je eigen gedrag verwijten mag?

Ik heb gezegd.
Je bent uit hetzelfde hout van 'het doel heiligt de middelen' gesneden. Het verwonderd mij dan ook niet dat je hier verschijnt nu je kans ziet Tandem je liefde te betuigen en hem hier te komen vleien en aanbidden. Sinds zijn opduiken ben ook jij weer actief.

Het systeem van Tandem is jouw weg om hem te bereiken, om het contact met hem te vinden en nu hij verlaten wordt kun je de reddende engel spelen zodat hij je wel moet zien want anders wil hij je niet zien. Het systeem zelf interesseert je geen fuck.

Dat zie je zelf ook maar je hebt er voor gekozen je ten aanschouwe van iedereen van de domme te houden en met poezelig doen alvast wat krediet en sympathie te krijgen. Als het weer niet lukt ga je weer wild om je heen slaan en alles en iedereen verwijten maken of wil je ineens weer kapot.

Mijn gedrag is zeker confronterend en ik kan deze dagen nauwelijks mijn ergernis nog verhullen bij zoveel alom vertegenwoordigende openlijke domheid om zelf die vervloekte ogen eens open te doen. Fijn voor jou om zand in de ogen te strooien nu ze toch al vrijwel dicht zitten maar ik erger mij daar kapot aan.

Dus je hebt een volkomen terecht verwijt, ik stem er volledig mee in.

Dat betekend vervolgens, naar je spelregels te oordelen, dat ik een ander zijn gedrag nu wel mag verwijten en dat doe ik dus al. Dus waar doe je moeilijk over ?
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 22:54   #37
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dan zit je wellicht nog vastgeketend aan niets, dit wordt duidelijker als je loslaat.
Je raaskalt maar wat, als jouw waarheid me niet boeit waar moet ik dan aan vastzitten ?
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 23:04   #38
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ter nuancering


(1) boeien als 'interesseren'
(2) boeien als 'geketend zijn'


Het interesseert niemand maar iedereen blijft er wel door in gevangenschap leven. Men zoekt naar een uitweg, dat wel, het ligt daar op de tafel. Daar waar niemand aandacht aan schenkt, dat is wat agnosie betekent Renoir, je ziet iets maar je weet niet wat het is, toch zal je het verwerpen om verschillende redenen. Een 'open geheim' Renoir.
De gevangenis, maar dat heeft Freerider je al uitgelegd, is niet gelegen in de beperkingen van een systeem. Je kunt in een gevangenis volledig vrij zijn, want de beperking is gelegen in jou zelf, dus daar los je hem ook op. Niet in een systeem. Maar waarom zou je naar een 'niets' een 'verlichte' willen luisteren waar jij met je systeem niks mee kunt ?

Je oplossing lag acht jaar geleden ook al op tafel en toen waren we er al over aan het bakkeleien. Je meende door er over te praten wat aan te doen en daarmee zou het wel gaan gebeuren. Je verweet mij niks te doen, me in het niets en in de verlichting te hullen en die verwijten zijn nog steeds niet opgelost. Je gaat nog steeds op dezelfde drammerig en laatdunkende wijze tekeer en hebt ook nog steeds geen politieker bereid gevonden. Nou dat zal dan de agnosie wel zijn, mooi woord maar je komt er geen meter mee verder.

Gedegen zelfonderzoek doen, vrij worden van zichzelf en z'n denkbeelden en uit de zelf geschapen gevangenis breken kan iedereen en dat op eigen houtje.
Rennie is offline  
Oud 16 January 2014, 23:08   #39
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent uit hetzelfde hout van 'het doel heiligt de middelen' gesneden. Het verwonderd mij dan ook niet dat je hier verschijnt nu je kans ziet Tandem je liefde te betuigen en hem hier te komen vleien en aanbidden. Sinds zijn opduiken ben ook jij weer actief.

Het systeem van Tandem is jouw weg om hem te bereiken, om het contact met hem te vinden en nu hij verlaten wordt kun je de reddende engel spelen zodat hij je wel moet zien want anders wil hij je niet zien. Het systeem zelf interesseert je geen fuck.

Dat zie je zelf ook maar je hebt er voor gekozen je ten aanschouwe van iedereen van de domme te houden en met poezelig doen alvast wat krediet en sympathie te krijgen. Als het weer niet lukt ga je weer wild om je heen slaan en alles en iedereen verwijten maken of wil je ineens weer kapot.

Mijn gedrag is zeker confronterend en ik kan deze dagen nauwelijks mijn ergernis nog verhullen bij zoveel alom vertegenwoordigende openlijke domheid om zelf die vervloekte ogen eens open te doen. Fijn voor jou om zand in de ogen te strooien nu ze toch al vrijwel dicht zitten maar ik erger mij daar kapot aan. Dus een terecht verwijt ik stem er volledig mee in.

Dat betekend vervolgens, naar je spelregels te oordelen, dat ik een ander zijn gedrag nu wel mag verwijten en dat doe ik dus al. Dus waar doe je moeilijk over ?
Nou nou Renoir, je weet me weer te vleien hoor

Ik zit me af te vragen of ik op je uitdaging in zal gaan en me zal gaan verdedigen mbt wat je zegt. Ik denk niet het doe je want je grijp elke kans om anderen naar beneden te halen aan en Ik ben daar wel zo'n beetje klaar mee. Ik wordt nog wel eens wijs, hahaha

Hoe dan ook Renoir, je gedraagt je als een klein kind, je zou ook de wijste kunnen zijn door eens te stoppen met je eigen negatieve gedrag richting anderen. Ik geloof dat we dan al een stuk verder op dreef zouden zijn.

Ja ik heb nog steeds de hoop niet opgegeven
Vagebond is offline  
Oud 16 January 2014, 23:16   #40
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Even ingrijpen....

Heren, heren...... ik ben nog amper bijgelezen tot pagina 2 en het gaat hier alweer van dik hout zaagt men planken. Is het nou zoveel moeite om Freerider hier zijn plekje te gunnen? Ik vond het mooie getuigenissen en ze worden gelijk alweer afgebrand door jullie gezeik. Nou die getuigenissen van Freerider niet, maar wel het geneuzel eromheen.....het gaat hier om Freerider en even niet om jullie. Schei toch eens uit met die narigheid.....zo dan zal ik me nu eens verdiepen in pagina 3 en 4 , wellicht is daar de toonzetting wat anders....
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.