Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 March 2012, 21:24   #31
Heerda
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 28 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Laatst had ik het gevoel dat ik hier op dit forum niet op mijn plaats was, en toen las ik jouw introductie, en dat gaf me een gevoel van rust.
Nu heb ik weer hetzelfde gevoel, alsof dit geen forum voor bewustwording is, of in ieder geval ervaar ik dat niet.
Ego is volgens mij hier huis aan het houden, onder de naam: verlichting of gerealiseerd.

Hoe kan ik mijn ego ontkennen?
Met mijn innerlijke neem ik mijn ego waar, ik kijk ernaar en zie hoe ik nog steeds uit impulsen reageer, en zie en neem waar om me heen, hier op het forum, veel reacties uit impulsen en onbewustheid.
Ontkennen heeft voor mij geen zin, ik meen op dit forum meer ontkenning te ervaren dan verlichting, en daardoor lijk het voor mij hier niet meer mijn plaats te zijn, als het ooit geweest is.

Ik wens je veel goeds op dit forum Heerda, ik hoop dat jij inspiratie hebt om erover te schrijven, over het boek van Thomas a Kempis.
Het is mij onbekend. Ik zou daar iets meer over willen lezen.



Fijne voortzetting..
hoi Mihaela
Het boek heet de navolging van Christus (Immitiatione Christi) Dit boek is geschreven in de middeleeuwen voor monniken aangezien dit de enige mensen waren die konden lezen. Om het te begrijpen had ik de hulp nodig van ET.
Dit forum, een voortzetting van een forum met dezelfde naam, moet zich nog bewijzen, ik neem aan dat je het blijft volgen. Of heb je misschien een alternatief gevonden? Door dagelijks te mediteren en daar naar mijn gedachten te kijken heb ik het idee meer bewust te leven. Een onbetaalbare rijkdom wanneer het mij lukt al mijn zintuigen open te zetten.

Groet Heerda en bedankt voor je bijdragen.
Heerda is offline   Met citaat reageren
Oud 8 March 2012, 21:51   #32
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heerda Bekijk bericht
hoi Mihaela
Het boek heet de navolging van Christus (Immitiatione Christi) Dit boek is geschreven in de middeleeuwen voor monniken aangezien dit de enige mensen waren die konden lezen. Om het te begrijpen had ik de hulp nodig van ET.
Dit forum, een voortzetting van een forum met dezelfde naam, moet zich nog bewijzen, ik neem aan dat je het blijft volgen. Of heb je misschien een alternatief gevonden? Door dagelijks te mediteren en daar naar mijn gedachten te kijken heb ik het idee meer bewust te leven. Een onbetaalbare rijkdom wanneer het mij lukt al mijn zintuigen open te zetten.

Groet Heerda en bedankt voor je bijdragen.
Ik blijf het zeker volgen Heerda.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Het Thomas Evangelie diane Overige religie 598 25 September 2013 20:36


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.