Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 August 2014, 20:28   #31
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarschijnlijk zullen we dan pas terug de éénheid krijgen wanneer we werkelijk erin slagen .......
Werkelijk(heid) kan nimmer gebaseerd zijn op waarschijnlijkheid. Waarom ga je steeds uit van waarschijnlijkheden ipv de werkelijkheid, de waarheid?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 August 2014, 21:27   #32
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarschijnlijk zullen we dan pas terug de éénheid krijgen wanneer we werkelijk erin slagen onze daden in de ruimte-tijd te laten voor wat ze zijn, (door de engelen voorgesteld als horizontale werking, voorgesteld door het horizontale deel van het kruis) en we ons weten te concentreren op een werkelijke diepgang in ons zijn, vertikale werking, waarbij we zonder (volgens onze aardse begrippen) actief bezig te zijn een diepgaande werking buiten ruimte en tijd teweegbrengen.
Het is toch door te sterven, door de dood dat wij deze wereld, deze tweeheid verlaten. Het eindpunt en de terugkeer in eenheid, ligt niet in deze wereld maar in de volgende. Wij zijn mens en hebben te delen met deze tweeheid, deze schepping in veelheid. Eenmaal de onderliggende systematiek van de schepping is gezien en aanvaard, is er herstel van het gewone, de herwaardering van de Naam.
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 19 August 2014, 09:17   #33
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het is toch door te sterven, door de dood dat wij deze wereld, deze tweeheid verlaten. Het eindpunt en de terugkeer in eenheid, ligt niet in deze wereld maar in de volgende. Wij zijn mens en hebben te delen met deze tweeheid, deze schepping in veelheid. Eenmaal de onderliggende systematiek van de schepping is gezien en aanvaard, is er herstel van het gewone, de herwaardering van de Naam.
Looro
De engelen zouden daarop antwoorden: wat spreek je over dood? Je bent nog niet eens geboren in het echte Leven.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 August 2014, 14:07   #34
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De engelen zouden daarop antwoorden: wat spreek je over dood? Je bent nog niet eens geboren in het echte Leven.
Patat! Vlak d'er op!
Marie, hiermee bevestig je alleen de gnostische visie van Gitta die door de engelen spreekt. Waar speelt het echte leven zich af waarover de engelen spreken? Zover weg waarschijnlijk dat ik er nog niets eens geboren ben?

Het staat er al in de eerste zin van de Bijbel: 'In het begin schiep God de hemel en de aarde' Gn 1,1.
De hemel is de volgende wereld die wij aan het eindpunt, aan de dood bereiken. De aarde is het verste punt van de schepping en de hemel is er aan het einde van de terugkeer.
De woning van de Heer waarnaar wij terugkeren is bereikbaar door de dood.
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 19 August 2014, 21:06   #35
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Werkelijk(heid) kan nimmer gebaseerd zijn op waarschijnlijkheid. Waarom ga je steeds uit van waarschijnlijkheden ipv de werkelijkheid, de waarheid?
De Waarheid is, maar ik BEN nog niet de waarheid; de dag dat ik de Waarheid BEN, die dag zal ik niet meer in de waarschijnlijke vorm spreken.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 August 2014, 21:09   #36
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

dubbel
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 August 2014, 21:59   #37
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De Waarheid is, maar ik BEN nog niet de waarheid; de dag dat ik de Waarheid BEN, die dag zal ik niet meer in de waarschijnlijke vorm spreken.
Nou maar hopen dat ik lang genoeg leef om die dag mee te maken.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 August 2014, 22:11   #38
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou maar hopen dat ik lang genoeg leef om die dag mee te maken.
En je kunt ervan op aan dat het die dag gaat stuiven!!!!!!!!!!!!!
.......................
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 August 2014, 21:37   #39
TB
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 August 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Voor mij is de logica dat de geschapen wereld gescheiden is van de scheppende wereld en dat via de evolutie van het mensdom die scheiding ongedaan moet kunnen gemaakt worden.
De eerste voorwaarde dat die scheiding ongedaan kan gemaakt worden is dat men zich bewust moet zijn dat die scheiding er is; in de bijbel wordt dat uitgelegd door de zondeval die er gekomen zou zijn samen met de kennis van het goede en het kwade of de mens, die uit het dierenrijk opgeklommen zou zijn door het toenemen van zijn verstand.
De scheiding is er inderdaad al vanaf de schepping, maar de bewustwording ervan is er gekomen vanaf het ogenblik dat het menselijke verstand voldoende ontwikkeld was.
blijkbaar niet, er schort dus iets aan die 'wetenschap'.
TB is offline   Met citaat reageren
Oud 20 August 2014, 21:39   #40
TB
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 August 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De Waarheid is, maar ik BEN nog niet de waarheid; de dag dat ik de Waarheid BEN, die dag zal ik niet meer in de waarschijnlijke vorm spreken.
Omgekeerd geldt ook. Waarschijnlijkheid drijft je verder van de waarheid.
TB is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gezaaid in goede aarde. Rennie Osho 22 27 September 2012 11:05


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.