Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 July 2012, 20:21   #31
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Dus, je kan ook rekening houden met hoe jij iets uitvoert, of bot en medogeloos dat doen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:23   #32
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Je stelde jezelf die vraag eerder. Dat inspireerde mij mede tot dit topic.
Ben benieuwd waar je voor jezelf op uitkomt, voor zover je dat hier wilt delen.
Hoe wij nu samen doorgelopen hebben kom ik tot zover.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:25   #33
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

haha.. zullen wij een baby van maken, die aan de borst lag. En dat de moeder weg gesleurd wordt, baby valt op de grond.. Levens trauma.. Baby had een klein snorretje..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:27   #34
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik kon het niet laten, als ik bij mijn pijn/kwetsbaarheid kom, wuif ik vaak weg met een grap...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:28   #35
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ja, er is een stuk in mij die zich onrecht gedaan heeft gevoeld.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:32   #36
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Maar ik kan het voor mezelf niet hard maken dat het mij onrecht gedaan werd, ook niet naar mezelf toe bedoel ik, ook omdat men niet bewust dat deed om mij te raken in deze.
Volgens mij was men niet eens bewust wat de gevolgen waren naar mij toe.
Gewoon onattent, graag iets snel willen opruimen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:49   #37
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Onrecht kan mijns inziens ook zeker onbewust gedaan worden.
Er wordt gehandeld naar bepaalde behoeften, waarbij men niet altijd bijkomende gevolgen zal kunnen overzien.
Maar je kunt er veel of weinig omheen verzinnen. Er is gewoon onrecht. Punt. Het verhaal erbij is maar een verhaal, al kunnen de bijkomende emoties heel werkelijk zijn. Vraag is wat je er vervolgens mee doet.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 20:58   #38
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Onrecht kan mijns inziens ook zeker onbewust gedaan worden.
Er wordt gehandeld naar bepaalde behoeften, waarbij men niet altijd bijkomende gevolgen zal kunnen overzien.
Maar je kunt er veel of weinig omheen verzinnen. Er is gewoon onrecht. Punt. Het verhaal erbij is maar een verhaal, al kunnen de bijkomende emoties heel werkelijk zijn. Vraag is wat je er vervolgens mee doet.
Ik heb geschreeuwd, mijn pijn geuit, mijn boosheid ook toe gestaan. Ik heb uitgebreid links en recht besproken op het forum. Klein beetje geschopt en aan gesloten deuren getrokken.
Ik heb ook een beetje geprobeerd om alsnog mijn zin te krijgen, en het ongedaan te maken. Wat handelen betreft heb ik mezelf niet bespaard, ik heb gedaan wat ik kon doen.

En nu het echte werk: gewoon voelen, in stilte naar mijn kwetsbaarheid gaan, bereid zijn om zo eerlijk mogelijk naar mezelf te kijken.. en ..

de rest weet ik nog niet Esradha.. Mijn ziel laten spreken, en weer beseffen dat er geen onrecht bestaat daar waar onbegrensdheid is..

hoe zie jij het?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 21:21   #39
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Het enige wat je niet gedaan hebt, is Anja zelf opzoeken. Je hebt jezelf verteld dat het daar niet veilig zou zijn en hier wel. Het voelt onterecht dat dit forum jou niet faciliteert in het kunnen voeren van dat gesprek, maar uiteindelijk is dat gesprek jouw verantwoordelijkheid. Dat je het gesprek nu niet kunt voeren is derhalve vooral het gevolg van jouw keuze het gesprek enkel op dit forum te willen.

Je ervaart angst en er wordt niet meegewerkt om deze te omzeilen.
Wat doet die angst met jou? Wat doe je zelf met die angst?
Je voelt je minder deel van de groep en minder voor gezorgd, dan je denkt dat er voor anderen gezorgd wordt. Wat doet dat met jou? Hoezeer heb je jezelf lief?

Volgens mij zijn dergelijke vragen belangrijker dan het onrecht, die op die manier vooral aanleiding wordt van hetgeen getriggerd wordt. En wat je ermee doet dus. Niet om anderen te beinvloeden, maar om jezelf te geven wat je nodig hebt.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 July 2012, 07:45   #40
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het enige wat je niet gedaan hebt, is Anja zelf opzoeken. Je hebt jezelf verteld dat het daar niet veilig zou zijn en hier wel. Het voelt onterecht dat dit forum jou niet faciliteert in het kunnen voeren van dat gesprek, maar uiteindelijk is dat gesprek jouw verantwoordelijkheid. Dat je het gesprek nu niet kunt voeren is derhalve vooral het gevolg van jouw keuze het gesprek enkel op dit forum te willen.

Je ervaart angst en er wordt niet meegewerkt om deze te omzeilen.
Wat doet die angst met jou? Wat doe je zelf met die angst?
Je voelt je minder deel van de groep en minder voor gezorgd, dan je denkt dat er voor anderen gezorgd wordt. Wat doet dat met jou? Hoezeer heb je jezelf lief?

Volgens mij zijn dergelijke vragen belangrijker dan het onrecht, die op die manier vooral aanleiding wordt van hetgeen getriggerd wordt. En wat je ermee doet dus. Niet om anderen te beinvloeden, maar om jezelf te geven wat je nodig hebt.
Ik ga, anders kom ik te laat op mijn werk. Even heerlijk een wandeling in de ochtend -rust maken.

Ik neem je tekst mee in gedachten.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.