Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 June 2015, 22:30   #31
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zie die ziener jou iets aanreiken (overigens zie ik mijzelf jou ook iets aanreiken) waarmee je niks doet.
In jouw visie zie je mensen iets aangereikt worden waar ze niets mee doen.
Misschien is jouw visie misschien wel niet zo helder als je wel denkt en doen ze er wel iets mee maar niet wat jij vind dat ze ermee moeten doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je trekt de verkeerde energie aan waarom gebeurt dat?
Dat heeft mijn ziener mij haarfijn uitgelegd. Meer is zijn taak niet en meer kan hij ook niet doen.
De client weet het nu, that's it. Ik mijn geval is er nu geen vloeken meer van 'waarom toch?' en heb ik aanvaard dat dit nu eenmaal zo is. Ik begrijp het en heb er vrede mee. Nee, niet altijd maar de vraag van waarom kwelt me niet meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar aan onderzoek lijk je maar een broertje dood te hebben. Als je moet kijken komt God weer om de hoek die iets anders, zoals fietsen, met je voorheeft.
Aan jouw zogenaamde unieke ultieme vrijheid schenkende onnozel zelfonderzoek heb ik een broertje dood ja.
Zoals ik schreef heb ik al 25 jaar zelf onderzoek gedaan, maar het jouwe is natuurlijk de crême de la crême, wie dát zelfonderzoek doet... ja, die krijgt de hoofdprijs, die komt eindelijk te weten wat hij is. Daarmee komt hij op jouw verheven niveau te staan als gedegen zelfonderzoek afgeronde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar Pup het is wel goed ik ga mijn energie maar eens voor iets anders aanwenden.
Doe dat, ga wat onkruid uittrekken in je tuin. Visualiseer dat het je aannames zijn. Misschien levert dat nog wat op.
En verder mij ook al goed, ik ga niet opnieuw tegen jouw absurde aannames en traditioneel technisch advaita gedoe beginnen zeveren.

Ik zal nog reclame voor je forum maken: 'Hey, spirituele zoekers die niet weten wat ze zoeken, allen naar het waarheidvinding forum, een zekere Laurens, de forumoprichter weet wat hij is want heeft gedegen zelfonderzoek afgerond. Hij kijkt sindsdien gratis mee met wie zijn unieke op traditionele advaita gestoelde gedegen zelfonderzoek wil aanvangen. Eerste prijs is worden zoals hij: een niemandalletje dat denkt ook wat te zeggen te hebben'.



__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 12 June 2015, 23:12   #32
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Er zijn vele gesprekken geweest toen met mijn Ziener over heel de situatie.
Nog een stuk eruit:

Pup: ik had een hele sterke droom over haar verdwenen vader die haar terug contacteerde, gaat dat soms over het gemis van mijn eigen vader waar je het onlangs over had?
Ziener: Ehm, wat gij haar geeft, heeft een vorm van vaderschap. Iets wat zij nodig heeft, maar tegelijkertijd iets dat haar doet denken aan het gemis aan haar vader. Dus dat is weer een man. Door bepaalde gemissen aan vader en moeder figuur is ze in feite in strijd met zowel de vrouw als met de man. Dus uiteindelijk voelt ze dat gij haar wilt ?n dat gij haar KUNT beschermen. Tegelijkertijd geeft dat haar een gevoel dat ze niet meer kan doen wat ze wil. En dat is die droom van je denk ik.
De vader is uit haar leven verdwenen, de moeder is schijnbaar gebleven maar de moeder is er ook niet. Dus in feit heeft zij meer nood aan een man die haar bevadert en die tegelijkertijd met haar speelt. En dat spelen heeft dan te maken ook met een vorm zoals die nonkel o.a. seksueel met haar deed.
Ze wilt een man die een figuur heeft als vader en die met dat kind speelt. Maar de manier waarop zij nu als kind wilt spelen met een man, heeft niet te maken met een meisje dat de vaderliefde kan ontvangen. Dat is een gevaarlijk spelleke dat ze nu speelt met zichzelf.
Een triest verhaal, zoals dit verhaal bij mij binnenkomt. Weet je hoe het nu met deze vrouw gaat?

Naast deze quote, heb ik ook je dialoog/discussie met Nadje en Laurens gevolgd en meerdere opmerkingen die je hier zelf geplaatst hebt. Ik kon Nadje volgen in haar vraag waarom je je met Ziener samen zo bezig hebt gehouden met de vrouwen in je leven. Uit je laatste postings heb ik op kunnen maken dat je met Ziener ook bezig geweest bent om je zelf en de door jouw gemaakte keuzen te doorgronden. Opnieuw rijzen er bij mij vragen op.

Ben je ooit ook verliefd geworden op een vrouw voordat zij verliefd werd op jou?
Wat voor band heb/had jij met je moeder? En met je vader?

Ik krijg een beeld bij jou dat jij graag mensen wilt helpen, maar dat je zelf nog moeite hebt met het helder krijgen van de polariteit tussen slachtoffer- en helpersschap binnen jouw eigen persoonlijkheid.

Citaat:
Dat boek was het eerste en een klassieker geworden. Als je even op bol.com zoekt op 'Dhahlke' vind je zijn andere boeken waaronder Ziekzijn: signalen van de ziel.
citaat:
"in Ziekzijn: signalen van de ziel' wordt meer in detail uitgewerkt en vervolmaakt en vormt daarmee een onmisbare aanvulling en completering van het eerste boek."
Thnx voor de link. Dit boek lijkt inderdaad aan te vullen wat ik in het eerste heb gemist. Naast de psycho-somatische aandoeningen heb ik ook altijd de overtuiging gehad, dat er een belangrijke wisselwerking is tussen lichaam en geest en tussen wie/wat we zijn en wat ons overkomt in het leven.
InX is offline  
Oud 12 June 2015, 23:50   #33
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
In jouw visie zie je mensen iets aangereikt worden waar ze niets mee doen.
Misschien is jouw visie misschien wel niet zo helder als je wel denkt en doen ze er wel iets mee maar niet wat jij vind dat ze ermee moeten doen.


Dat heeft mijn ziener mij haarfijn uitgelegd. Meer is zijn taak niet en meer kan hij ook niet doen.
De client weet het nu, that's it. Ik mijn geval is er nu geen vloeken meer van 'waarom toch?' en heb ik aanvaard dat dit nu eenmaal zo is. Ik begrijp het en heb er vrede mee. Nee, niet altijd maar de vraag van waarom kwelt me niet meer.


Aan jouw zogenaamde unieke ultieme vrijheid schenkende onnozel zelfonderzoek heb ik een broertje dood ja.
Zoals ik schreef heb ik al 25 jaar zelf onderzoek gedaan, maar het jouwe is natuurlijk de crême de la crême, wie dát zelfonderzoek doet... ja, die krijgt de hoofdprijs, die komt eindelijk te weten wat hij is. Daarmee komt hij op jouw verheven niveau te staan als gedegen zelfonderzoek afgeronde.


Doe dat, ga wat onkruid uittrekken in je tuin. Visualiseer dat het je aannames zijn. Misschien levert dat nog wat op.
En verder mij ook al goed, ik ga niet opnieuw tegen jouw absurde aannames en traditioneel technisch advaita gedoe beginnen zeveren.

Ik zal nog reclame voor je forum maken: 'Hey, spirituele zoekers die niet weten wat ze zoeken, allen naar het waarheidvinding forum, een zekere Laurens, de forumoprichter weet wat hij is want heeft gedegen zelfonderzoek afgerond. Hij kijkt sindsdien gratis mee met wie zijn unieke op traditionele advaita gestoelde gedegen zelfonderzoek wil aanvangen. Eerste prijs is worden zoals hij: een niemandalletje dat denkt ook wat te zeggen te hebben'.



Nou ja je kunt ook zeggen dat ziener jou heeft uitgelegd waar 'm bij jou de kneep zit. Jullie noemen dat de knoop. Meer kan hij niet doen inderdaad. Maar daarmee is de vraag naar (het) waarom (je dat nodig hebt) niet beantwoord. De vraag zou je wel moeten kwellen, zou je kunnen zeggen. Je neerleggen bij dat het nu eenmaal zo is, zal je geen antwoord brengen. Pas als je weet waarom, dan zal er iets veranderen. Dat waarom zou je tot de bodem uit moeten zoeken. Zo kun je het natuurlijk ook bekijken.

Uitgaande van dit verhaal kan ik niet tot een andere conclusie komen. Terwijl ik net de indruk kreeg, na navragen, dat dit wel gebeurd was. Kortom, het is mij niet duidelijk wat je nu precies bedoelt. Of je het uit en te na hebt onderzocht, of je erbij hebt neergelegd.

Wijziging aangebracht door Nadje op 13 June 2015 om 00:06.
Reden: Toevoeging
Nadje is offline  
Oud 12 June 2015, 23:55   #34
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
In jouw visie zie je mensen iets aangereikt worden waar ze niets mee doen.
Misschien is jouw visie misschien wel niet zo helder als je wel denkt en doen ze er wel iets mee maar niet wat jij vind dat ze ermee moeten doen.

Dat heeft mijn ziener mij haarfijn uitgelegd. Meer is zijn taak niet en meer kan hij ook niet doen.

De client weet het nu, that's it. Ik mijn geval is er nu geen vloeken meer van 'waarom toch?' en heb ik aanvaard dat dit nu eenmaal zo is. Ik begrijp het en heb er vrede mee. Nee, niet altijd maar de vraag van waarom kwelt me niet meer.
Je neemt kennis tot je maar aan jezelf werken doe je niet. Als je ziener zegt dat je de verkeerde energie aantrekt moet je dat nou eenmaal onderzoeken. Ik vind dat onderzoeken zo voor de hand liggend maar jij kennelijk niet.

Citaat:
Aan jouw zogenaamde unieke ultieme vrijheid schenkende onnozel zelfonderzoek heb ik een broertje dood ja.
Zoals ik schreef heb ik al 25 jaar zelf onderzoek gedaan, maar het jouwe is natuurlijk de crême de la crême, wie dát zelfonderzoek doet... ja, die krijgt de hoofdprijs, die komt eindelijk te weten wat hij is. Daarmee komt hij op jouw verheven niveau te staan als gedegen zelfonderzoek afgeronde.
Ik heb het simpelweg over onderzoeken waarom je de verkeerde energie aantrekt, een advies dat je ziener je aanreikte. Dit heeft allesbehalve wat met gedegen zelfonderzoek van doen.
Dit is iets wat iedereen behoort te doen met een issue zoals het aantrekken van de verkeerde vriendinnen.

Citaat:
Doe dat, ga wat onkruid uittrekken in je tuin. Visualiseer dat het je aannames zijn. Misschien levert dat nog wat op. En verder mij ook al goed, ik ga niet opnieuw tegen jouw absurde aannames en traditioneel technisch advaita gedoe beginnen zeveren.
Het spijt me dat ik je lastig heb gevallen met mijn hulp bieden in je menselijke situatie hetgeen uiteraard niets van doen heeft met advaita of gedegen zelfonderzoek.

Citaat:
Ik zal nog reclame voor je forum maken: 'Hey, spirituele zoekers die niet weten wat ze zoeken, allen naar het waarheidvinding forum, een zekere Laurens, de forumoprichter weet wat hij is want heeft gedegen zelfonderzoek afgerond. Hij kijkt sindsdien gratis mee met wie zijn unieke op traditionele advaita gestoelde gedegen zelfonderzoek wil aanvangen. Eerste prijs is worden zoals hij: een niemandalletje dat denkt ook wat te zeggen te hebben'.



Liever niet dit soort gedoe, hoe je alledaagse problemen kunt oplossen, kan ik hier missen als kiespijn.
 
Oud 13 June 2015, 00:09   #35
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Een triest verhaal, zoals dit verhaal bij mij binnenkomt. Weet je hoe het nu met deze vrouw gaat?
Ware liefde 'bekommerd' zich belangeloos om het welzijn van de ander. Ook als deze liefde blijkt niet bezeten te kunnen worden blijft de interesse zich voordoen hoe het met de geliefde gesteld is en hoe hij/zij zich verder ontwikkeld.
 
Oud 13 June 2015, 00:15   #36
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Ze heeft aan zichzelf genoeg.
Mars is offline  
Oud 13 June 2015, 00:16   #37
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ze heeft aan zichzelf genoeg.
Liefde heeft aan zichzelf genoeg maar op het menselijk vlak kan eigen liefde onvoldoende ontwikkeld zijn.
 
Oud 13 June 2015, 00:25   #38
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Een triest verhaal, zoals dit verhaal bij mij binnenkomt.
Door en door triest ja, een heel triestige situatie. Maar niet uniek, de wereld is er vol van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Weet je hoe het nu met deze vrouw gaat?
Ja weet ik, gaat goed met haar. Volgens de ziener 6 jaar geleden heb ik leven gebracht ik een stilstaand familiaal water dat al muf begon te ruiken vanwege jarenlang zuurstof gebrek.
Effe familie opstelling op zijn kop gezet, onwelriekende toestanden boven water gebracht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
... Uit je laatste postings heb ik op kunnen maken dat je met Ziener ook bezig geweest bent om je zelf en de door jouw gemaakte keuzen te doorgronden.?
Niet ook, wel vooral om mezelf (keuze's) te doorgronden. Over 'mijn' vrouwen dat was in feite maar bijzaak, door de ziener aangewend om het gehele plaatje duidelijk te maken voor mij.
Ik ben totaal geen ziener, ik kan niet over het muurtje kijken, dus ik moet vragen stellen en door mensen uit te vragen over hun liefdes-relaties, ouders, familie weet je direct veel over henzelf, waar hun obstakels en ook sterke kanten liggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
...Opnieuw rijzen er bij mij vragen op.

1) Ben je ooit ook verliefd geworden op een vrouw voordat zij verliefd werd op jou?
2) Wat voor band heb/had jij met je moeder? En met je vader?
goei vragen. WiNk
Antwoord op 1: De laatste 15 jaar opvallend eerst een verliefdheid van de andere kant naar mij toe. Om er effen kort een dialoog over met mijn ziener bij te halen:

Pup: Als ik er nu aan terugdenk had ik natuurlijk 'nee' kunnen zeggen wanneer zij mij begon te verleiden, maar?
Ziener: Maar nee jong, dat is het leven. Dat is normaal dat gij nog verleid kunt worden. Da's de schoonheid in jou. Gij gelooft nog in die liefde.
Pup: Ja, ik ben goedgelovig.
Ziener: Daarmee komen wij zo goed overeen, ik geloof ook nog in de liefde, maar ik heb daar genoeg pijn in geleden. Ik laat nu mijn wonden genezen door ze lucht te geven, geen balsem of uiervet op mijn wonden meer.

Antwoord op 2)
Veel te lang, tot midden in mijn twintiger jaren een moederskindje geweest.
Geen vader, slechts vage herinneringen aan tot 5de levensjaar toen hij de noorderzon verdween (hij mocht van de politie niet meer in de buurt van mijn moeder komen). Rond men 30j hem gaan opzoeken. Hij heeft met mijn moeder nog 3 kinderen buiten mij, meisjes, zijn dochters, daar vroeg hij nog geeneens achter toen ik hem opzocht. Alleen mij had hij gemist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Ik krijg een beeld bij jou dat jij graag mensen wilt helpen, maar dat je zelf nog moeite hebt met het helder krijgen van de polariteit tussen slachtoffer- en helpersschap binnen jouw eigen persoonlijkheid.
Dat is een juist beeld.
6 jaar geleden stelde ik de volgende vraag aan mijn ziener:

Pup: waarom trek ik zo toch zo dikwijls vrouwen met probleem achtergronden aan?
incest, geen vader gehad, geen moeder of gestalkt worden door hun exen, angstcomplexen, mensenlief zeg...
Ziener: omdat dat in feite vorm van jouw liefde is. En dat besef je nog niet helemaal. Jij hebt een liefde voor in dienstbaarheid naar mensen toe te zijn. Jij wilt mensen helpen, jij wil mensen dienen.
Pup: ze een trapke hoger brengen.
Ziener: Ja, maar je zou zelfs diegenen die niet naar boven willen gaan, die zou je naar boven sleuren. En dat is uw lijden. Help diegene naar boven, waarvan je ziet, dat die naar boven willen, maar die moeilijk naar boven gaan. Dan zul je vreugde vinden in je handelingen. Nu zijn er zelfs die kwaad zijn dat je ze naar boven hebt gebracht. Dat ze zeggen: Godverdomme, ik wil niet op het eerste verdiep zijn, ik wil beneden in de kelder zijn! Maar dan denk ik: 'schat, beneden, ziet uit h?, da's een koude vloer hoor'.
Dus u bewust worden van hoe ge met dat talent moet omgaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Thnx voor de link. Dit boek lijkt inderdaad aan te vullen wat ik in het eerste heb gemist.
Graag gedaan.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 13 June 2015, 00:45   #39
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup: Nou ja je kunt ook zeggen dat ziener jou heeft uitgelegd waar 'm bij jou de kneep zit. Jullie noemen dat de knoop. Meer kan hij niet doen inderdaad. Maar daarmee is de vraag naar (het) waarom (je dat nodig hebt) niet beantwoord. De vraag zou je wel moeten kwellen, zou je kunnen zeggen. Je neerleggen bij dat het nu eenmaal zo is, zal je geen antwoord brengen. Pas als je weet waarom, dan zal er iets veranderen. Dat waarom zou je tot de bodem uit moeten zoeken. Zo kun je het natuurlijk ook bekijken.
Ik weet inderdaad het hele waarom en hoe Nadje. Tot in de kleinste details, niet alleen langs mijn kant maar dus ook steeds van de andere betrokken kant, lief van dat moment in time dus. En niet alleen van de toestanden met de vele lieven gedurende mijn leven maar ook vanaf mijn geboorte, de energieën toen al rond mij en natuurlijk in mij.
Wel zo handig, in feite een begenadiging, iemand die over het muurtje kan kijken als geestelijk begeleider een paar decennia te hebben gehad.

De vraag naar (het) waarom is dus ook beantwoord. De vraag kwelt mij dus niet meer. Tenzij in periodes van waanzin waar ik af en toe is in terechtkom als gevolg van alweer een gestrande 3-maand relatie, niet uit te sluiten, maar die waanzin wordt steeds korter door mijn groeiend bewustzijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup:
Uitgaande van dit verhaal kan ik niet tot een andere conclusie komen. Terwijl ik net de indruk kreeg, na navragen, dat dit wel gebeurd was. Kortom, het is mij niet duidelijk wat je nu precies bedoelt. Of je het uit en te na hebt onderzocht, of je erbij hebt neergelegd.
Ik heb het uit en te na onderzocht, en mij er bij neergelegd, misschien beter gezegd, aanvaard, geaccepteerd waarom het is zoals het is (gebeurd), dat het allemaal bij het leven hoort.
Misschien illustreert een laatste citaat uit de vele gesprekken dat ik met mijn ziener had dit. Die keer was het rond incest:

Ziener: Zie uit, incest word verkeerd begrepen. Het gevaar van incest is dat het geestelijk plaats vind, niet lichamelijk. Als je het goed nagaat, dan worden er weinig kinderen geboren zonder incest. Dus ge kunt beter het lichaam verkrachten, dan dat ge de geest verkracht.
De meeste geesten zijn verkracht en daar wordt geen aandacht aan gegeven.
Daarmee, het lichamelijke verkrachten is te veroordelen, want de dader is dikwijls geweten. Van de geestelijke verkrachting weet je de dader niet. Maar die daders hebben meer invloed in een mens zijn leven gehad dan diegene die je fysiek iets aangedaan hebben.
Pup: Want die geestelijke verkrachters zijn allemaal over onze krachten heengegaan.
Ziener: gegarandeerd. Bepaalde gebieden die recht stonden hebben ze plat gewalst. Maar in dat plat walsen van alles dat recht stond, daar is ook uw vorm uitgekomen van uw persoonlijkheid. En dan denk ik: dan komt uw levens talent voort uit het gebied van uw gebreken; Komt dat uit uw wonden voort; Dus dat hoort allemaal in het leven.
Pup: Dus we zijn allemaal ergens voorbestemd geweest om verkracht te worden. LOL!
Ziener: Ja, om te lijden. En om dan uit die pijn uiteindelijk wakker te worden. We kunnen uit geen andere vorm wakker worden dan uit lijden.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 13 June 2015, 19:18   #40
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik weet inderdaad het hele waarom en hoe Nadje. Tot in de kleinste details, niet alleen langs mijn kant maar dus ook steeds van de andere betrokken kant, lief van dat moment in time dus. En niet alleen van de toestanden met de vele lieven gedurende mijn leven maar ook vanaf mijn geboorte, de energieën toen al rond mij en natuurlijk in mij.
Wel zo handig, in feite een begenadiging, iemand die over het muurtje kan kijken als geestelijk begeleider een paar decennia te hebben gehad.

De vraag naar (het) waarom is dus ook beantwoord. De vraag kwelt mij dus niet meer. Tenzij in periodes van waanzin waar ik af en toe is in terechtkom als gevolg van alweer een gestrande 3-maand relatie, niet uit te sluiten, maar die waanzin wordt steeds korter door mijn groeiend bewustzijn.


Ik heb het uit en te na onderzocht, en mij er bij neergelegd, misschien beter gezegd, aanvaard, geaccepteerd waarom het is zoals het is (gebeurd), dat het allemaal bij het leven hoort.
Misschien illustreert een laatste citaat uit de vele gesprekken dat ik met mijn ziener had dit. Die keer was het rond incest:

Ziener: Zie uit, incest word verkeerd begrepen. Het gevaar van incest is dat het geestelijk plaats vind, niet lichamelijk. Als je het goed nagaat, dan worden er weinig kinderen geboren zonder incest. Dus ge kunt beter het lichaam verkrachten, dan dat ge de geest verkracht.
De meeste geesten zijn verkracht en daar wordt geen aandacht aan gegeven.
Daarmee, het lichamelijke verkrachten is te veroordelen, want de dader is dikwijls geweten. Van de geestelijke verkrachting weet je de dader niet. Maar die daders hebben meer invloed in een mens zijn leven gehad dan diegene die je fysiek iets aangedaan hebben.
Pup: Want die geestelijke verkrachters zijn allemaal over onze krachten heengegaan.
Ziener: gegarandeerd. Bepaalde gebieden die recht stonden hebben ze plat gewalst. Maar in dat plat walsen van alles dat recht stond, daar is ook uw vorm uitgekomen van uw persoonlijkheid. En dan denk ik: dan komt uw levens talent voort uit het gebied van uw gebreken; Komt dat uit uw wonden voort; Dus dat hoort allemaal in het leven.
Pup: Dus we zijn allemaal ergens voorbestemd geweest om verkracht te worden. LOL!
Ziener: Ja, om te lijden. En om dan uit die pijn uiteindelijk wakker te worden. We kunnen uit geen andere vorm wakker worden dan uit lijden.
Ik vind dat Vlaams toch echt een prachtig taaltje. Maar het kan ook voor verwarring zorgen, dus ik check hier en daar even om te kijken of ik je goed begrepen heb. En er geen sprake is van misbegrijpen vanwege de taal verwarring.Zeker heb je geboft met iemand als Ziener. En ik ben er heiligvan overtuigd dat je alles uit en te na hebt onderzocht mbt het waarom. Maar het antwoord op de vraag naar het waarom is dus dat lijden nu eenmaal bij het leven hoort, maar met als doel om wakker te worden, toch?

Wat ik dan niet begrijp is , dat wanneer je bent wakker geworden uit de droom, lijden zich niet meer voordoet. Dat is in elk geval wel mijn ervaring. Pijn, verdriet, wanhoop, ze doen zich allemaal, nach wie vor, voor, maar het lijden is eruit. Zo voelt dat voor mij, maar dat hangt misschien af van je definitie van lijden. Ook trap je dan niet meer in dezelfde valkuilen, althans mijn ervaring. Misschien weer nieuwe valkuilen, maar niet meer in dezelfde. Als iets helder is, is het helder, als je daaromtrent wakker bent, ben je wakker. Maar misschien bedoel je dat bepaalde patronen nu eenmaal nog na kunnen werken, dat herken ik ook wel. Maar dan toch beduidend minder frequent en minder hevig, omdat de helderheid er vrijwel direct bij is. Dus dat maakt de herhaling van zetten, in jouw geval, voor mij onverklaarbaar. If you know what I mean. Help mij eens uit de droom Pup.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tussen Guru's en Gekken Ogenblik-sem Overige religie 3 15 November 2012 15:23


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.