Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 November 2011, 16:46   #31
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Vanwaar de behoefte liefje.

Maar mijn zegen heb je hoor.

Mooi punt hoor, waarom zou iemand misbruik maken van .........

Madelief, wat bedoel je trouwens met 'dat'.

Ik zie dat ik al weer vanuit mezelf zat in te vullen.
Geen idee wat dat is.... misbruik maken, ik zie d'r alleen een geintje in.

Oh ik zie ineens dat ik idd niet erg duidelijk ben mbt tot 'dat'

Ik bedoelde of ik jou naam en wachtwoord zou mogen uitproberen.
Ik besef nu ook dat ik e.e.a. aan baas Gargamel, ook bekend als Renoir, <= voor de mensen die dat nog niet wisten, had moeten vragen.

Nou bij deze dan....Gargamel/Renoir, zie boven mag ik.....?
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 3 November 2011, 17:04   #32
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

@ Aart

Gevraagd is, denk ik, om te bekijken of dit je 'plek' is.
Gezegd is, denk ik, dat dit niet je 'plek' zou zijn.
Daar kun je de draak mee steken of serieus mee omgaan.
Ik zie je er de draak mee steken.
Wat zie jij?
(behalve letters op een beeldscherm ;) )
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 3 November 2011, 19:52   #33
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir, bij gebrek aan duidelijk van jou kant en omdat ik weet wie ik ben en daardoor geen doener ben maar gedaan wordt (humor), ga ik eens zien wat jij met 'persona non grata' bedoeld.

Mijn gebruikersnaam is Aart en mijn wachtwoord is droplul.
Nu niet meer. Het wachtwoord is aangepast. Maatregel van uw moderatie-team.
  Met citaat reageren
Oud 5 November 2011, 01:36   #34
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Overigens
als je nog een keer het geintje uithaalt om hier openlijke je wachtwoord te vermelden waardoor iedereen op jouw naam kan gaan lopen rotzooien ben je hier 'persona non grata'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mijn gebruikersnaam is Aart en mijn wachtwoord is droplul.
Ik vraag mij af.......

Wat is er zo erg aan wanneer iemand, Aart in dit geval, zijn eigen wachtwoord van zijn eigen account in de openbaarheid brengt?

En wat is er evt zo erg aan het mogelijk feit dat iedereen die dat evt wil onder zijn naam maar wat kan aan rotzooien? Ik bedoel waarom zou dat niet mogen, waarneer iemand daar ruimte voor geeft?

Ik zie daar "een boodschap mbt" zelfkennis in, namelijk er is geen mij die iets te verbergen heeft dus ook geen wachtwoord en iedereen mag dus, naar eigen inzicht, gebruik maken van dit account.

Overigens aan heb ik een vraag aan de moderatie. Wat houdt in praktische zin 'limited permission' achter iemand naam in op dit forum?
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2011, 09:33   #35
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ik vraag mij af.......

Wat is er zo erg aan wanneer iemand, Aart in dit geval, zijn eigen wachtwoord van zijn eigen account in de openbaarheid brengt?

En wat is er evt zo erg aan het mogelijk feit dat iedereen die dat evt wil onder zijn naam maar wat kan aan rotzooien? Ik bedoel waarom zou dat niet mogen, waarneer iemand daar ruimte voor geeft?

Ik zie daar "een boodschap mbt" zelfkennis in, namelijk er is geen mij die iets te verbergen heeft dus ook geen wachtwoord en iedereen mag dus, naar eigen inzicht, gebruik maken van dit account.

Overigens aan heb ik een vraag aan de moderatie. Wat houdt in praktische zin 'limited permission' achter iemand naam in op dit forum?
Er is geen forum te leiden zonder dat er een aantal regels zijn, de algemene regels liggen vast in forumregels.
Daarnaast is er beheer en moderatie die er op toeziet wat er wel en niet door de beugel kan.

Het is algemeen gebruikelijk om je te houden aan forumregels, daarnaast is het vanzelfsprekend dat je je houdt aan de door het beheer en moderatie gegeven richtlijnen.

De moderatie werd geconfroneert met uitdagend en zuigend gedrag door een lid op grond van de mededeling van het beheer dat het opnieuw, voor de tweede keer, prijsgeven van het wachtwoord door dat lid niet zou worden toegestaan en heeft daartegen niet opgetreden omdat dit vervelend en onvolwassen gedrag het forum dan wel onwaardig maar geen strafbaar feit is.

Het betreffende lid heeft nadat hij geen effect kon sorteren met zijn uitdagen ten leste toch het verbod om z'n wachtwoord prijs te geven overtreden.

Iedereen kan lid worden van dit forum onder eigen naam of nickname en een zelfgekozen wachtwoord. Hier is niet gekozen voor openbaar toilet waar iedereen maar z'n behoefte kan doen. Het is een kwestie van fatsoen en normbesef daartoe geen gelegenheid te bieden.
Het getuigd verder van minachting van de forumleiding om te handelen zoals gedaan is.

Niettemin heeft noch de moderatie, noch het beheer op de uitdagingen en het ontoelaatbare van de handelswijze van het betreffende lid gereageert. Het lid heeft zichzelf buiten gesloten omdat het zijn wachtwoord heeft gepubliceert. Omdat niet kan worden toegestaan dat niet geregistreerde leden van het forum gebruik maken is vervolgens het openbaar gemaakte wachtwoord door de moderatie gewijzigd.

Het lid kan zich niet beroepen dat hij z'n wachtwoord is vergeten en kan dus geen nieuwe aanvragen. Het lid heeft geprobeert zich via een andere nickname weer toegang te verschaffen hetgeen niet is gehonoreerd.

Voor het beheer kan het lid niet langer worden toegestaan van het forum gebruik te maken, de vertrouwensbasis om hem als lid te handhaven is geschonden. Het beheer zou continu op z'n hoede moeten zijn dat het gedrag niet opnieuw vertoont wordt.

Limited permission is een naam en heeft geen betekenis.

De moderatie beraad zich nog.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2011, 10:49   #36
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Ik ga een nickname aannemen.
Ben heel benieuwd hoe dat voelen gaat.

Toen ik ooit op fora begon ben ik gestart met een nickname.
Toen ik voldoende voor mezelf kon staan.. beetje kort door de bocht gesteld, maar goed.. ben ik mijn eigen naam gaan gebruiken.

Dat voelt prima, maar bij discussies als de afgelopen dagen voel ik iets kriebelen..
'mijn privacy'.
Inmiddels is dat wel wat wegge-ebt.. maar ik wil het toch eens gaan bezien.
Een nickname dus :)
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2011, 11:51   #37
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Met andere woorden Garagamel (Renoir) Aart (het lid waar het hier over gaat ) heeft gewoon een ban, in elk geval een tijdelijke ban, aan zijn broek hangen wegens recalcitrant gedrag of iets in die geest, of hoe we het ook willen noemen, mmmmmmmmh waar doet mij dat toch aan denken......., iets met de initialen A.O., G.B. en Ar. geloof ik..... we noemen het alleen anders namelijk limited permission. Ja het begint me ergens te dagen.

Zeg Gargi waarom noemen jullie het beestje niet gewoon bij de naam dan is voor iedereen duidelijk waar het over gaat?

En zeg Gargi, ja ik kan het niet helpen dat ik er toch nog even op terug kom maar het ligt toch een beetje in de lijn zou ik denken.

Hoe komt het dat een lid (Renoir) van dit forum gewoon mag blijven schrijven, dus niet gebannen is geworden, ondanks het feit dat hij iemand beledigd heeft door uitermate onkieze/onfrisse vergelijking, een vergelijking die wij hier niet zullen herhalen, te trekken met een zekere persoon, gedrag dat wij rustig onder smaad cq laster kunnen kunnen scharen en bij wet verboden is en verder geen voortschrijdend inzicht betoond in die zaak en een ander lid (Aart) die de sleutel van de voordeur voor iedereen zichtbaar op straat legt daarvoor gestraft wordt?

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje een aparte zaak. De sleutel van je voordeur op straat leggen, zodat ieder die een dak boven zijn hoofd nodig heeft daar gebruik van kan maken ( ik noem dat gastvrijheid ), wat bij mijn weten geen strafbaar feit is mag niet, daar volgt een ban op en/of iemand beledigen/belasteren ect. wat wel een strafbaar feit is wat dan vervolgens zonder blikken of blozen getolereerd wordt zonder verdere gevolgen.

Verder vind ik het apart dat op dit forum het normaal schijnt te zijn dat gedrag van anderen waar wij vanuit rancune commentaar op hebben en vandaaruit tot een uitermate onfrisse vergelijking zijn gekomen om te kunnen bewijzen waar uitsluiting toe kan leiden ( zie vergelijking allen bekend die het gelezen hebben ), zelf kennelijk wel toegestaan is wanneer iets ons ( het beheer van dit forum ) niet zint.

Ik weet niet hoe dat te rijmen en krijg zo langzamerhand toch een beetje het idee dat ik in een twilightzone leef hier op dit forum met exuses.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2011, 12:10   #38
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ik weet niet hoe dat te rijmen....
Dat betekent dus dat er sprake is van een (innerlijk) conflict. Dat zich manifesteert in de (buiten)wereld. In casu, op dit forum, nu voor jou. Maar een (innerlijk) conflict kan zich dus ook alleen IN jou oplossen. Tijd voor introspectie dus.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2011, 12:15   #39
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Zeg Gargi waarom noemen jullie het beestje niet gewoon bij de naam dan is voor iedereen duidelijk waar het over gaat?
Mijn naam is Gargamel, ik verzoek u deze naam te gebruiken en niet te verbasteren.

Er is hier niemand die z'n gezag, hoe terecht dat ook zou zijn geweest, heeft uitgeoefend.

Als u de voorkeur geeft aan het spreken over een ban vanwege het feit dat het betrokken lid zichzelf heeft uitgesloten van deelname dan staat u dat natuurlijk vrij.

Ik heb u ruimschoots van repliek gediend en heb verder geen commentaar.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2011, 14:08   #40
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Mijn naam is Gargamel, ik verzoek u deze naam te gebruiken en niet te verbasteren.

Er is hier niemand die z'n gezag, hoe terecht dat ook zou zijn geweest, heeft uitgeoefend.

Als u de voorkeur geeft aan het spreken over een ban vanwege het feit dat het betrokken lid zichzelf heeft uitgesloten van deelname dan staat u dat natuurlijk vrij.

Ik heb u ruimschoots van repliek gediend en heb verder geen commentaar.
Beste Garamel, ik dacht u noemt het beestje niet bij de naam dus dacht dat ik dat mij dan verder ook niet aan die regel hoefte te houden dus nam de vrijheid u te volgen met u welnemen.

Verder zou ik willen zeggen dat ik hier toch een beetje iets van de kop in het zand stekerig gedrag meen waar te nemen. Er is wel degelijk vanuit gezag gehandeld dus waarom dat niet gewoon ruiterlijk toegeven?

Aart heeft zichzelf namelijk niet uitgesloten, hij heeft m.i. de sleutel op straat gelegt waarna de directie van de woningbouwvereniging besloten heeft dat dat niet mag waarna de de directie van de woningbouwvereniging vervolgens een ander slot op de deur heeft gezet waardoor Aart zijn woning niet meer in kan want jullie zijn ook de achterdeur niet vergeten.

Vanuit bovenstaande gegeven ga ik mij nu geloof ik maar eens beraden en overwegen of ik Aart uit ga nodigen om bij mij te kome logeren. Want de arme man is nu dakloos en kan zijn ei niet langer kwijt.
Ik hoop dat bovenstaande in elk geval wel mag van de directie of krijg ik dan ook de wacht aangezegt wegens verboden gedrag of iets in die geest?

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeeldingen gebruiken eerst verkleinen Renoir Mededelingen forumbeheer 0 5 January 2021 10:08


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.