Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 October 2021, 11:47   #31
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Gezwatel is het goede woord. Eindeloos maar bedenken hoe die realisatie er dan wel uit mag zien. Eindeloos anderen nazwatelen. Niet beseffende dat anderen zien dat je zwatelt.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 11:56   #32
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Ik heb Boni ooit de goede raad gegeven om te trachten te herkennen wie er onzin schrijft. Kennelijk is hij daar niet in geslaagd dat hij met dergelijke onzin aan komt zetten. Alleen de titel al...permanent non-duaal bewustzijn...verwijst er al naar dat de auteur geen benul heeft.

Enkelvoudig bewustzijn kan daadwerkelijk begrepen worden en in woorden uitgedrukt. Maar het is natuurlijk veel veiliger om te zeggen dat dat niet kan.

Boni bezit dus nog altijd niet de gave om schrijvers te herkennen die over Waarheid schrijven. Die weet hebben van Waarheid. Dat verteld mij dat Boni nog steeds geen GZO doet en liever aanleunt tegen andere onnozelen zoals Guido die ook niks weet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 14:39   #33
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Gezwatel is het goede woord. Eindeloos maar bedenken hoe die realisatie er dan wel uit mag zien. Eindeloos anderen nazwatelen. Niet beseffende dat anderen zien dat je zwatelt.....
Een korte bondige weergave uit de autobiografie van Bassie.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 14:54   #34
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik heb Boni ooit de goede raad gegeven om te trachten te herkennen wie er onzin schrijft. Kennelijk is hij daar niet in geslaagd dat hij met dergelijke onzin aan komt zetten. Alleen de titel al...permanent non-duaal bewustzijn...verwijst er al naar dat de auteur geen benul heeft.

Enkelvoudig bewustzijn kan daadwerkelijk begrepen worden en in woorden uitgedrukt. Maar het is natuurlijk veel veiliger om te zeggen dat dat niet kan.

Boni bezit dus nog altijd niet de gave om schrijvers te herkennen die over Waarheid schrijven. Die weet hebben van Waarheid. Dat verteld mij dat Boni nog steeds geen GZO doet en liever aanleunt tegen andere onnozelen zoals Guido die ook niks weet.
Enkelvouwdig bewustzijn, gene zijde, niet-zelf..
Dat zijn de dijekletsers.
Het is niet voor niks Bassie, dat als het onomkeerbaar "helder en 'geklaard" is,de vermakelijkheid van de subjectieve kermis het enigste is wat het gemoed nog kan beroeren.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 15:00   #35
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zijnde 'in dienst van waarheid' komt er bij het lezen op wat er wil opkomen.

Precies zoals je aangaf.
Je weet donders goed wat ik bedoel..
Je verschuilt je in een schaduw-reactie.
Maar dat is geen verrassing meer in jouw quote gedrag.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 15:22   #36
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik ga niet al je nonsens weerleggen, je gaat toch geen GZO doen.

Alleen al het feit dat je dit zinnetje uitkraamt geeft aan dat je neo-advaita praktiseert. Alleen het ontruimde bewustzijn is zuivere aanwezigheid.

Maar kennelijk heb je daar geen weet van en toeter je maar dat er alleen maar zuivere aanwezigheid is.

Er dient iets ontruimt te worden. En wat dan wel? De persoon middels wiens zintuigen jij 'aanwezig' bent. (Meent aanwezig te zijn)

Bewustzijn wordt van nature ingeruimd met een persoon. Zuivere aanwezigheid is dan ook een zeldzaamheid. Dat kan ik weten , omdat de zuivere aanwezigheid welke ik ben, dezelfde aanwezigheid is als bij andere mensen die daadwerkelijk gerealiseerd zijn in zuivere aanwezigheid.

Personen welke zintuigelijk waarnemen hebben van nature een verhouding met 'de wereld'. Als persoon ben je nooit zuiver aanwezig, je bent immers als een persoon aanwezig.

Daarom ageer ik ook tegen de auteur van Boni's onzin. Die zegt dat er niks te weten valt. Het gaat juist om weten! Weten de zuivere aanwezigheid. Dit 'weten' neem ik met me mee als ik als een persoon weer de wereld betreedt.
Die 'persoon heeft helemaal geen bestaan beste jongen.
Die persoon bestaat alleen tussen jouw oren (wat het ook maar is wat er bij jouw tussen zit?)
Waarom zadel je anderen op met jouw illusie dat er zoiets is als 'persoon?
Ik zie helemaal geen personen..
En als er gesproken wordt over personen dan besef ik moeiteloos dat het over 'waan' beelden gaat.
Die 'waan voegt niks toe noch haalt het iets af van eenvoudig aanwezig/tegenwoordig 'zijn.

Zuivere afwezigheid van aanwezigheid.. Dat is pas een zeldzaamheid.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 16:03   #37
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Bassi's dijekletsers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Bassie, enkelvouwdig bewustzijn, gene zijde, niet-zelf..
Dat zijn de dijekletsers.
....
Amaai, amaai!

__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 16:06   #38
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Bassie schrijft onzin!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik heb Boni ooit de goede raad gegeven om te trachten te herkennen wie er onzin schrijft.
Ik heb herkent wie er onzin schrijft: JIJ !!!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 16:13   #39
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zo'n zin doet me aan Guido denken en aan al die andere nep-gerealiseerden.

Juist vanuit het directe zien valt alles te weten, te begrijpen en te verklaren.
Zo'n quote verwijst alleen maar naar 'geheimzinnig doen' zodat anderen je met bewondering kunnen aanstaren. Trap er niet in!
Ik geef je de goede raad is wat juister te quoten. Die zin die je aan Guido deed denken kwam dus van Anna...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
"Er is niets te weten te begrijpen en te verklaren. "
Er is alleen Zijn."
Anna, wanneer ga jij nou is gewoon gedegen zelfonderzoek doen?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2021, 17:15   #40
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Het directe zien is Jed McKenna onbekend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nou, u ook niet beste mevrouw of meneer. Dat waar het om gaat kan niet bereikt worden. Zolang je nog iets wilt bereiken zul je het nooit bereiken. U bent de zoveelste copycat op internet die flauwekul verkoopt. Ik adviseer er veel geld voor te vragen, daar wordt u nog geloofwaardiger van.
En weet je wat nog het ergste is?
Die Maker / copycat is geïnspireerd door Jed McKenna.
Zie maar daar op zijn / haar website > De grote valkuil van anderen kopiëren om Verlichting te kunnen bereiken

Beter vermijden dus de boeken van Jed McKenna, want die Jed heeft duidelijk geen gedegen zelfonderzoek gedaan en begrijpt er dus niets van. Het directe zien is hem onbekend.
Intussen heeft hij al wel 30 boeken geschreven waaronder vele bestsellers! Ja, door ego-behepte schrijvers hebben veel succes. Ego herkent ego.
En zo blijft de wereld in de ban van de antichrist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En doe iedereen die u tegenspreekt maar een proces aan, dat zal ze leren!
Hiermee verwijs je naar het voetbalmaatje van Rob dat hij zo graag mag.
Ik heb nog altijd geen reactie van Rob gekregen op mijn post > vinger op de zere plek van Rob.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Western masters of non duality. Rennie Overige religie 120 19 October 2012 23:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.