Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Alexander Smit
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alexander Smit Alexander Smit (1948-1998) wordt als dé grote guru beschouwd van de Nederlandse Advaita Vedanta.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 January 2014, 22:23   #31
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Niet dat het waarheid hoeft te zijn, maar de andere kant van het verhaal:
http://www.skepsis.nl/bhagwan.html
Sja...
Freerider is offline  
Oud 19 January 2014, 22:27   #32
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Gelezen?
Sterre is offline  
Oud 19 January 2014, 22:38   #33
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik realiseer me dat mijn berichten niet thuis horen onder Alexander Smit, maar onder Osho. Gargamel?

Overigens was Alexander Smit ook niet "zelftrouw".... in de laatste fase van z'n leven zocht ie z'n heil bij de vrijmetselaars.... en liet z'n 'volgelingen' los....

jaja.... je vind wat info op Google :)
Sterre is offline  
Oud 19 January 2014, 22:40   #34
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Gelezen?
Globaal. Ik hoef niet al zijn idioterie te lezen. Sommige delen komen mij voor als zijnde uit de telegraaf. Ik verwacht van iemand die diepere inzichten heeft toch een bepaalde levensstijl. Dus ook al is 20% maar waar?.
Freerider is offline  
Oud 19 January 2014, 22:54   #35
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Globaal. Ik hoef niet al zijn idioterie te lezen. Sommige delen komen mij voor als zijnde uit de telegraaf. Ik verwacht van iemand die diepere inzichten heeft toch een bepaalde levensstijl. Dus ook al is 20% maar waar?.
Ik lees de Telegraaf zo nu en dan (m.n in vakanties , omdat het vaak een van de meest verkochte kranten is in sommige buitenlanden), maar meestal met een flinke korrel zout. Toch krijg ik vandaag de dag vaak het idee, dat veel MSM zich overgeven aan hetzelfde niveau: wie heeft het eerste (meest sensationeel) gebrachte nieuws....

... van Skepsis verwacht ik vaak juist het 'met je poten in de realiteit'-gevoel (weinig zweverij, die ik zelf soms nog af en toe wel kan hebben - in het kader van zelfkennis, maar ff met de billen bloot )...

Maar deel dus je gevoel vanuit de Skepsis-gedachte.... al is maar 20% waar: hoe serieus kun je Osho nemen?
Sterre is offline  
Oud 19 January 2014, 23:10   #36
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ik realiseer me dat mijn berichten niet thuis horen onder Alexander Smit, maar onder Osho. Gargamel?

Overigens was Alexander Smit ook niet "zelftrouw".... in de laatste fase van z'n leven zocht ie z'n heil bij de vrijmetselaars.... en liet z'n 'volgelingen' los....

jaja.... je vind wat info op Google :)
Tot zover kan het wel blijven staan, gaat het verder over Osho dan gaarne nieuw draadje aanmaken.

Oef laat Moi dat maar niet horen, daar heb ik het al over aan de stok gehad.
Rennie is offline  
Oud 19 January 2014, 23:12   #37
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ik lees de Telegraaf zo nu en dan (m.n in vakanties , omdat het vaak een van de meest verkochte kranten is in sommige buitenlanden), maar meestal met een flinke korrel zout. Toch krijg ik vandaag de dag vaak het idee, dat veel MSM zich overgeven aan hetzelfde niveau: wie heeft het eerste (meest sensationeel) gebrachte nieuws....

... van Skepsis verwacht ik vaak juist het 'met je poten in de realiteit'-gevoel (weinig zweverij, die ik zelf soms nog af en toe wel kan hebben - in het kader van zelfkennis, maar ff met de billen bloot )...

Maar deel dus je gevoel vanuit de Skepsis-gedachte.... al is maar 20% waar: hoe serieus kun je Osho nemen?

Skepsis neem ik zelf ook met een korrel zout. Een paar keer wat dingen over onderwerpen gelezen waarin ik toch las dat ze al vanuit de insteek niet werkelijk neutraal overkwamen. Omdat o.a. ze die dingen die ze schreven uit een bepaalde context haalden waarvan ik toevallig weet dat het zo helemaal niet in elkaar steekt. Dat zaken niet allemaal direct bewijsbaar zijn alla en dat je daar je vraagtekens bij kunt hebben snap ik. Maar daarom moet je dan toch weten hoe het een of ander bedoeld is en geen dingen schrijven die gewoonweg niet kloppen. Daarmee laat je hooguit zien dat je er toch niet zoveel van weet dan je doet voorkomen. Misschien dat daarin intussen verbetering is gekomen, dat weet ik natuurlijk niet. En je moet er al van uit gaan dat ze sceptisch zijn dus in die zin zijn ze al niet neutraal. En willen natuurlijk het liefst weerleggen. Misschien kun je dat meenemen in je overpeinzingen.

Wijziging aangebracht door Rennie op 19 January 2014 om 23:15.
Reden: S.v.p. quoten !
Ulla is offline  
Oud 19 January 2014, 23:17   #38
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Skepsis neem ik zelf ook met een korrel zout. Een paar keer wat dingen over onderwerpen gelezen waarin ik toch las dat ze al vanuit de insteek niet werkelijk neutraal overkwamen. Omdat o.a. ze die dingen die ze schreven uit een bepaalde context haalden waarvan ik toevallig weet dat het zo helemaal niet in elkaar steekt. Dat zaken niet allemaal direct bewijsbaar zijn alla en dat je daar je vraagtekens bij kunt hebben snap ik. Maar daarom moet je dan toch weten hoe het een of ander bedoeld is en geen dingen schrijven die gewoonweg niet kloppen. Daarmee laat je hooguit zien dat je er toch niet zoveel van weet dan je doet voorkomen. Misschien dat daarin intussen verbetering is gekomen, dat weet ik natuurlijk niet. En je moet er al van uit gaan dat ze sceptisch zijn dus in die zin zijn ze al niet neutraal. En willen natuurlijk het liefst weerleggen. Misschien kun je dat meenemen in je overpeinzingen.


Als ik wiki even lees (en die is toch wel redelijk betrouwbaar) :


Citaat:
Hij is onder meer bekend geworden als bezitter van 96 Rolls Royces.

Al had hij er 50?.

Al is 10% maar waar..
Freerider is offline  
Oud 19 January 2014, 23:19   #39
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Als ik wiki even lees (en die is toch wel redelijk betrouwbaar) :

Al had hij er 50?.

Al is 10% maar waar..
Zoals gezegd het gaat nu verder met Osho maak daar een nieuw draadje voor aan.
Rennie is offline  
Oud 19 January 2014, 23:32   #40
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Tot zover kan het wel blijven staan, gaat het verder over Osho dan gaarne nieuw draadje aanmaken.

Oef laat Moi dat maar niet horen, daar heb ik het al over aan de stok gehad.
Okay Renoir, ik laat Osho hier en nu los (en voel vooralsnog zelf even niet de behoefte een draadje over hem aan te maken).... Freerider heeft al een Osho-draadje dus reageer ik zo nodig (en tja, wat is nodig) daar wel verder over Osho.

En Moi mag het best horen/lezen. Wat ik zeg is geen waarheid, maar slechts mijn mening over wat ik gelezen heb. Geldt voor Moi's ideeën over AS trouwens idem.... Ook geen probleem.

En Ulla, vwb de korrel zout.....
Ik neem zelfs mezelf op de korrel.... Alles is maar net wat je wilt geloven...
Sterre is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ramana quotes Rob Ramana 38 4 November 2013 11:14
Nisargadatta quotes Rob Sri Nisargadatta 3 26 October 2013 17:22
Alexander Smit Renoir Alexander Smit 54 29 April 2013 18:40
Totaaliteit Alexander Smit moi Waar gaat het hier verder ook nog over? 60 28 April 2012 12:04


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.