Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 April 2013, 22:56   #31
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Idd karaktertrek,.....niks kindmechanisme!WiNk
Hierover nog nagedacht........ik was een kind van 13, misschien ietsjes ouder toen zich situaties voordeden dat zelfs volwassen mensen hun hart uitstorten bij mij omdat ik zo goed kon luisteren. En op een rijtje zetten wat er loos was. En dat ook benoemden terwijl er zoals ik deze mensen nu ken vooral ook behoefte was voor eigen aandacht ooit tekort gekomen in eigen jeugd. Het was toch ook ergens voor mij een mechanisme omdat ik daardoor ook extra aandacht als kind kreeg. Heb het zelf nooit als vervelend ervaren. Nu denk ik ook ik had meteen die kant op moeten gaan, dan leer je daar ook maat mee te houden. Maar goed dat is niet gebeurd wij werden toen niet echt goed begeleid in beroepskeuze.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:08   #32
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Eshrada, ik wens je alles toe wat je nodig hebt voor je proces!

Ik heb vrij recent in een soortgelijke situatie gezeten en leef met je mee (ook al kennen wij elkaar niet).
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:11   #33
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hierover nog nagedacht........ik was een kind van 13, misschien ietsjes ouder toen zich situaties voordeden dat zelfs volwassen mensen hun hart uitstorten bij mij omdat ik zo goed kon luisteren. En op een rijtje zetten wat er loos was. En dat ook benoemden terwijl er zoals ik deze mensen nu ken vooral ook behoefte was voor eigen aandacht ooit tekort gekomen in eigen jeugd. Het was toch ook ergens voor mij een mechanisme omdat ik daardoor ook extra aandacht als kind kreeg. Heb het zelf nooit als vervelend ervaren. Nu denk ik ook ik had meteen die kant op moeten gaan, dan leer je daar ook maat mee te houden. Maar goed dat is niet gebeurd wij werden toen niet echt goed begeleid in beroepskeuze.
Ulla, jij bent op dit moment toch al in die richting werkzaam? (Ik heb een bezoekje op je website gebracht.) Ook hier ervaar ik trouwens je zorgzaamheid voor anderen.

Heb je trouwens spijt gehad van de dingen die je hiervoor hebt gedaan?
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:23   #34
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ulla, jij bent op dit moment toch al in die richting werkzaam? (Ik heb een bezoekje op je website gebracht.) Ook hier ervaar ik trouwens je zorgzaamheid voor anderen.

Heb je trouwens spijt gehad van de dingen die je hiervoor hebt gedaan?
Nee dat was gewoon een heel intensief en leerzaam proces en heeft mij precies daar gebracht waar ik nu ben en waar ik voor mijn gevoel ook wil zijn. Ik ben altijd al bezig geweest om inzicht te krijgen in mezelf en mijn handelen. Ik woon sinds 1999 precies daar waar ik als jong mens al wilde wonen (omgeving) heb voor mijn gevoel de perfecte partner en doe precies dat waar mijn hart ligt. En ik had dit alles nodig om die mensen die mij dierbaar zijn ( o.a. kinderen) te kunnen helpen door een nogal zware periode.

En ik voel mij weer het uitgelaten en gekke kind wat ik in wezen ben. Dat is nog het allermooiste. Het had iets sneller mogen gaan, maar zo gaat dat niet. Het was een lang proces, maar ik ben van plan 100 te worden dus ik heb nog tijd, hahaha. Nu denk ik zo lang heeft het niet geduurd eigenlijk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:26   #35
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Oh..ik zie die website nu voor het eerst. Maar je bent dus al lang al bezig met die zaken, Ulla. Nou ja, was mn gevoel toch niet zo gek. Maar nu begrijp ik nog minder dat je het verschil tussen intuitie en instinct niet begrijpt/ziet.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:32   #36
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Oh..ik zie die website nu voor het eerst. Maar je bent dus al lang al bezig met die zaken, Ulla. Nou ja, was mn gevoel toch niet zo gek. Maar nu begrijp ik nog minder dat je het verschil tussen intuitie en instinct niet begrijpt/ziet.
Instinct kun je tweeledig zien. Instinct als een soort van wat de natuur je ingeeft. Bv. je moederinstinct, paringinstinct, je oerverlangen om kinderen te krijgen. Dat hebben mensen net zo goed. Alleen mensen onderdrukken hun instincten vaak. Uit rationele overwegingen o.d.

Instinct is ook als iets wat je als innerlijk weten kunt zien. Een dier weet precies wat het moet doen, voelt aan als iets op het pad komt. Mensen kunnen dat ook, alleen dan wordt het intuïtie genoemd. Denk je niet dat het hem niet gewoon in de benaming zit? Ik noemt het net zo goed ook intuïtie. Je buikgevoel. Gewoon doen vanuit ingeving, innerlijk weten.

Ik ben overigens bezig met een nieuwe website. Deze voldoet niet meer
en mijn webmaster houdt er mee op.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:39   #37
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Instinct kun je tweeledig zien. Instinct als een soort van wat de natuur je ingeeft. Bv. je moederinstinct, paringinstinct, je oerverlangen om kinderen te krijgen. Dat hebben mensen net zo goed. Alleen mensen onderdrukken hun instincten vaak. Uit rationele overwegingen o.d.

Instinct is ook als iets wat je als innerlijk weten kunt zien. Een dier weet precies wat het moet doen, voelt aan als iets op het pad komt. Mensen kunnen dat ook, alleen dan wordt het intuïtie genoemd. Denk je niet dat het hem niet gewoon in de benaming zit? Ik noemt het net zo goed ook intuïtie. Je buikgevoel. Gewoon doen vanuit ingeving, innerlijk weten.

Ik ben overigens bezig met een nieuwe website. Deze voldoet niet meer
en mijn webmaster houdt er mee op.
Zo kan ik me er beter in vinden. Moederinstinct, paringinstinct, je oerverlangen om kinderen te krijgen, dat is idd echt instinct. Dat noem ik dus geen intuitie.

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar door wat communicatie stoornis is het vertroebeld. Ook weer opgehelderd. (stel je voor dat we er ruzie om hadden gemaakt!)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:47   #38
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Zo kan ik me er beter in vinden. Moederinstinct, paringinstinct, je oerverlangen om kinderen te krijgen, dat is idd echt instinct. Dat noem ik dus geen intuitie.

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar door wat communicatie stoornis is het vertroebeld. Ook weer opgehelderd. (stel je voor dat we er ruzie om hadden gemaakt!)
Wat zei je, iemand maakt ruzie met jou niet jij met hem/haar? Bij mij werkt dat net zo. Ik ben vrij direct maar ik maak daarom nog geen ruzie. Al wordt dat soms gedacht. Maar dat zal dus niet lukken. Als ik mij nukkig voel heeft dat andere oorzaken, daar ga ik je niet mee opzadelen haha.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:50   #39
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Zo kan ik me er beter in vinden. Moederinstinct, paringinstinct, je oerverlangen om kinderen te krijgen, dat is idd echt instinct. Dat noem ik dus geen intuitie.

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar door wat communicatie stoornis is het vertroebeld. Ook weer opgehelderd. (stel je voor dat we er ruzie om hadden gemaakt!)
Je vergeet nog wel even het innerlijke weten wat dieren en mensen allebei hebben...ken je dat niet als je kat/hond ( als je er een hebt) al van te voren weet dat je eraan komt terwijl ze dat niet kunnen horen? Mensen hebben dat soort dingen toch net zo? Maar goed het maakt ook niet uit.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 April 2013, 23:53   #40
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

verwijderd door mijzelf ivm dubbel.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.