Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Inzichten
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Inzichten Elk inzicht is een smoesje.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 August 2021, 23:44   #31
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
De escapades van Laurens en Bassie zijn zo doorzichtig als glas.. met of zonder kleurtje.
''Non duale verschansing'' is ie leuk of niet? Je wilt ze de kost niet geven, zoveel die zich daarin ophouden. Je zou haast met ze te doen hebben.
Ach gut ja, hij is er ook nog om meteen bij ieder puntje van kritiek volop in te springen.
  Met citaat reageren
Oud 4 August 2021, 23:49   #32
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het zal dan aan mij liggen dat ik daar wel een verschilletje zie ergens.

Iemand verantwoordelijk maken voor je eigen reaktie of constateren dat er al een aantal pagina's off topic geschreven wordt, what's new, zijn toch in mijn ogen twee heel verschillende zaken, maar goed ik ben nog steeds de gek in dit relaas en dat zal vermoedelijk ook wel zo blijven.
Het ligt aan je beperkte zien, je ziet geen grotere verbanden omdat je egogericht bent. Voor mij ziet je interventie er superdom uit maar je weet niet beter met een ego.
  Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 00:35   #33
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waar bemoei je je eigenlijk mee?

Je volgt ongetwijfeld hier alle discussies niet. Ik heb achter de schermen verschillende draadjes lopen gehad met tweegesprekken met Dorje. Al die draadjes zijn op dezelfde wijze op niets uitgelopen en ik gebruik de kennis die ik eerder heb opgedaan om nu eindelijk eens een doorbraak te forceren.

Het resultaat is weer zoals te verwachten nulkomma niks, het is nog steeds hetzelfde geouwehoer.
Waar ik me mee bemoei is de uitspraak dat iemand anders volgens jou geweld heeft uitgelokt bij jou. Een ander is niet verantwoordelijk voor wat jij als dan niet meent te moeten doen. Het is jou keuze om iets te willen forceren of iets in die geest, neem daar dan ook, zonder er voor weg te lopen in de zin van het ligt aan de ander dat ik blabla ect, de volle verantwoording voor. Dat is waar ik me mee bemoei
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 00:38   #34
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ach gut ja, hij is er ook nog om meteen bij ieder puntje van kritiek volop in te springen.
En toch heeft Guido hier wel een puntje Laurie zo blijkt uit onderstaande.
Dus ik zeg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het ligt aan je beperkte zien, je ziet geen grotere verbanden omdat je egogericht bent. Voor mij ziet je interventie er superdom uit maar je weet niet beter met een ego.
wat jij wil 🙏
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 00:39   #35
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waar ik me mee bemoei is de uitspraak dat iemand anders volgens jou geweld heeft uitgelokt bij jou. Een ander is niet verantwoordelijk voor wat jij als dan niet meent te moeten doen. Het is jou keuze om iets te willen forceren of iets in die geest, neem daar dan ook, zonder er voor weg te lopen in de zin van het ligt aan de ander dat ik blabla ect, de volle verantwoording voor. Dat is waar ik me mee bemoei
Nogmaals je bent niet in staat te zien wat ik beoogde te doen dus bemoei je er niet mee.
  Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 00:40   #36
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En toch heeft Guido hier wel een puntje Laurie zo blijkt uit onderstaande.
Dus ik zeg

wat jij wil 🙏
Als je je blijft bemoeien moet ik overal een tweegesprek van maken om van je onhandige interventie af te zijn.
  Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 00:44   #37
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nogmaals je bent niet in staat te zien wat ik beoogde te doen dus bemoei je er niet mee.
Wie zegt dat ik na je uitleg niet zien, als ik het daarvoor al niet zag, wat je bedoeling was/is mijn liefste Laurie. Wat ik zeg is dat jij de verantwoordelijkheid mbt je beslissing iets te willen forceren niet bij de ander kan leggen. En als Dorje wijs is en ik acht hem wel zo wijs dan laat hij zich die verantwoording ook niet opdringen. Ik heb gezegd, doe er mee wat wel of niet wil 🙏
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 00:54   #38
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als je je blijft bemoeien moet ik overal een tweegesprek van maken om van je onhandige interventie af te zijn.
Lieve schat wat mekker je nu. Denk gerust dat ik een egocentrische blinde koe ben of iets in die geest
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het ligt aan je beperkte zien, je ziet geen grotere verbanden omdat je egogericht bent. Voor mij ziet je interventie er superdom uit maar je weet niet beter met een ego.
Ik geef je mijn zegen want dat is nu eenmaal het beeld dat je van me hebt en ook graag wilt behouden. Ik zal er geen grasspriet minder om herkauwen

Love you en 💋
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 08:35   #39
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ach gut ja, hij is er ook nog om meteen bij ieder puntje van kritiek volop in te springen.
Het is geen kritiek, het is jouw' afgeschermde 'gevoeligheid' wat opspeelt, en dat vertaal je als kritiek.

Ik chargeer een beetje, om je uit de instelling van een subjectieve 'verschansing' te lokken.
Je quotes getuigen keer op keer van een oppervlakkige 'realisatie'.. en dat geld ook voor Bassie, intellectueel een beetje schermen met non-dualistische vindingrijkheid. Bassie en jij zijn er continu zelf oorzakelijk aan dat de forum intentie zich niet kan verdiepen, maar dat ontgaat jullie alsmaar. So be it.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 August 2021, 08:40   #40
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wie zegt dat ik na je uitleg niet zien, als ik het daarvoor al niet zag, wat je bedoeling was/is mijn liefste Laurie. Wat ik zeg is dat jij de verantwoordelijkheid mbt je beslissing iets te willen forceren niet bij de ander kan leggen. En als Dorje wijs is en ik acht hem wel zo wijs dan laat hij zich die verantwoording ook niet opdringen. Ik heb gezegd, doe er mee wat wel of niet wil 🙏
Ik laat het er maar bij dat je een storend element was in deze conversatie. Het had zonder je interventie tot inzicht kunnen leiden nu heb je het voor iemand opgenomen en ben je een partij toegetreden. Dat alles natuurlijk als een alternatief om voor je 'zelf' op te komen (ego's doen weinig voor een ander) maar daar snap je waarschijnlijk toch niks van. Ego's snappen dat niet.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Evangelie naar Maria Magdalena Rennie Overige religie 43 2 September 2011 17:49


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.