Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 January 2015, 11:22   #31
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik snap het al, geen zin in spelbrekers of mensen die het anders voelen of zien.
Helemaal goed Ulla. Ik was al bang dat ik mogelijk iets te bruut had gereageerd, omdat je in een wat andere sfeer zat. Blij dat je het zo ziet. Even een andere vraag. Jij bent toch ook van het energiewerk? Ik las in een andere topic dat Glans en Theo het hadden over energie lezen en dat zoiets nogal gevoelig kan liggen. Dat begreep ik niet zo goed, maar wilde daar de discussie niet storen. Kun jij daar misschien iets over zeggen? Of anderen? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 11:24   #32
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is weer een bekende eigenschap van ego om datgene wat in zijn kraam te pas komt regelrecht de hemel in te prijzen en datgene wat niet in zijn kraam te pas komt te verdraaien. Datgene wat hem gelegenheid geeft aan zichzelf te werken (aan kenmerken doet groeien) of gedachten die hem welgevallig zijn te omarmen (voor dat gevoel van welbehagen) zal hij prevaleren boven gedachten op waarheid onderzoeken en gedegen zelfonderzoek te doen naar 'wat' hij nou feitelijk echt is. In deze nietszeggende vreugde en zorgeloosheid wil ik mij niet koesteren als ik daarvoor mijn kop in het zand moet blijven steken en onbewust blijven. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.
wegwezen Rennie met je geneuzel.
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 11:28   #33
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ja, volgens mij is het hetzelfde als de vijf ritmes. Je kan het checken aan het verhaal hierboven, of het hetzelfde is als jij kent.
Het is inderdaad soortgelijk.
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 11:30   #34
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Helemaal goed Ulla. Ik was al bang dat ik mogelijk iets te bruut had gereageerd, omdat je in een wat andere sfeer zat. Blij dat je het zo ziet. Even een andere vraag. Jij bent toch ook van het energiewerk? Ik las in een andere topic dat Glans en Theo het hadden over energie lezen en dat zoiets nogal gevoelig kan liggen. Dat begreep ik niet zo goed, maar wilde daar de discussie niet storen. Kun jij daar misschien iets over zeggen? Of anderen? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

Je leest geen energie, energie stroomt uit zichzelf. Van binnen 'zijn' wij een en al energie. De werking is niet erg ingewikkeld, het sternum is zowel ontvanger als zender. Zo stroomt energie van de ene mens (of dier of eigenlijk 'alles') naar de ander. Alleen staat het sternum niet bij iedereen even 'open'. En dat heeft weer te maken met zelfkennis. Bij de egomens is het sternum gesloten. Maar kennelijk 'zendt' de egomens toch energie uit, want ik neem die waar.

Maar 'lezen' is echt een fout woord, dat zou 'doen' veronderstellen.
Juist in het 'niet-doen' wordt je deze wereld gewaar.
Theo is offline  
Oud 4 January 2015, 11:35   #35
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je leest geen energie, energie stroomt uit zichzelf. Van binnen 'zijn' wij een en al energie. De werking is niet erg ingewikkeld, het sternum is zowel ontvanger als zender. Zo stroomt energie van de ene mens (of dier of eigenlijk 'alles') naar de ander. Alleen staat het sternum niet bij iedereen even 'open'. En dat heeft weer te maken met zelfkennis. Bij de egomens is het sternum gesloten. Maar kennelijk 'zendt' de egomens toch energie uit, want ik neem die waar.

Maar 'lezen' is echt een fout woord, dat zou 'doen' veronderstellen.
Juist in het 'niet-doen' wordt je deze wereld gewaar.
Dan zit ' m daar de kneep vermoedelijk, in het woord lezen. Mag ik vragen wat je dan zoal, in zijn algemeenheid gewaar wordt?
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 11:40   #36
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan zit ' m daar de kneep vermoedelijk, in het woord lezen. Mag ik vragen wat je dan zoal, in zijn algemeenheid gewaar wordt?
Ik zie net dat het ook niet om het woord lezen, maar aftasten ging.
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 11:42   #37
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Van binnen 'zijn' wij een en al energie. De werking is niet erg ingewikkeld, het sternum is zowel ontvanger als zender. Zo stroomt energie van de ene mens (of dier of eigenlijk 'alles') naar de ander. Alleen staat het sternum niet bij iedereen even 'open'. En dat heeft weer te maken met zelfkennis. Bij de egomens is het sternum gesloten.


Gewoon al door iemands woorden kun je de emotie achter die woorden gewaar worden. Energie aanvoelen is in principe op een ander niveau en staat los van iemands woorden, maar omdat wij hier vooral die woorden hebben is de vraag of de uitspraak iemands energie aanvoelen niet stiekem de onderliggende laag is die achter de woorden voelbaar is. (En ook ingekleurd wordt door je eigen energie, emoties, patronen ed.)
Esradha is offline  
Oud 4 January 2015, 11:42   #38
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan zit ' m daar de kneep vermoedelijk, in het woord lezen. Mag ik vragen wat je dan zoal, in zijn algemeenheid gewaar wordt?
Dat hangt helemaal van de persoon af. Ego-energie is niet prettig om te voelen. Geestelijke pijn voelt alsof ik het zelf heb, boosheid voelt alsof ik het zelf heb. Maar het stroomt via mij ook weer weg, dus ik blijf er niet mee zitten. En er is toch wel een bepaald contact nodig. Via internet of irl.

Maar nogmaals: ik doe niks. Het overkomt mij maar. En bij de meeste mensen voel ik gelukkig niks, anders zou ik gek worden. Ik zit er niet op te wachten.
Theo is offline  
Oud 4 January 2015, 11:58   #39
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Gewoon al door iemands woorden kun je de emotie achter die woorden gewaar worden. Energie aanvoelen is in principe op een ander niveau en staat los van iemands woorden, maar omdat wij hier vooral die woorden hebben is de vraag of de uitspraak iemands energie aanvoelen niet stiekem de onderliggende laag is die achter de woorden voelbaar is. (En ook ingekleurd wordt door je eigen energie, emoties, patronen ed.)
Dat laatste lijkt me inderdaad een risico.
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 12:02   #40
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dat hangt helemaal van de persoon af. Ego-energie is niet prettig om te voelen. Geestelijke pijn voelt alsof ik het zelf heb, boosheid voelt alsof ik het zelf heb. Maar het stroomt via mij ook weer weg, dus ik blijf er niet mee zitten. En er is toch wel een bepaald contact nodig. Via internet of irl.

Maar nogmaals: ik doe niks. Het overkomt mij maar. En bij de meeste mensen voel ik gelukkig niks, anders zou ik gek worden. Ik zit er niet op te wachten.
Het betreft dus energie voelen. En het stroomt vanzelf weer weg zeg je. Je hoeft je dus niet van negatieve energie te ontdoen? Daar wordt namelijk ook nogal eens over gesproken. Ook mbt het reinigen van ruimtes bv.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.