Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 February 2013, 22:37   #31
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ja
Kennelijk vraag jij jezelf al af of je er maar wat op los lult. Tenminste dat is de indruk die ik krijg.

Zeg Hans, tussen twee haakjes, ga je me nog vertellen hoe ik die '' moet begrijpen in samenhang met 'zijn niet-serieusheid altijd heel serieus nemen'? Is mij namelijk niet helemaal helder.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 22:44   #32
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kennelijk vraag jij jezelf al af of je er maar wat op los lult. Tenminste dat is de indruk die ik krijg.

Zeg Hans ga je me nog vertellen hoe ik die '' moet begrijpen in samenhang met 'zijn niet-serieusheid altijd heel serieus nemen'? Is mij namelijk niet helemaal helder.
Dat is niet zo diep hoor, het leek me een beetje schijnheilig of dubbel als je niet serieus zijn, serieus neemt.

Een redelijke twijfel aan je eigen "waarheden" zo nu en dan, lijkt me niet ongezond, wat betreft het op los lullen.

Oplos lullen,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 23:03   #33
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe dan ook ik kon niks overdreven of over de top vinden in het simpele woordje 'ja' als antwoord op de vraag of het mogelijk is iemand moeite te besparen.

Dus ik wacht het nog altijd af want ik ben nog altijd nieuwsgierig naar het hoe.
Sorry Vagebond, ik wilde eigenlijk 'neen' typen maar ik had toen geen keuze.

De groetjes aan de nieuwsgierigheid, hoe is die ontstaan trouwens?

Daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 23:04   #34
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dat is niet zo diep hoor, het leek me een beetje schijnheilig of dubbel als je niet serieus zijn, serieus neemt.
Oh ok.....Ik vond die zin van de niet-serieusheid serieus nemen, binnen de juiste context uiteraard, juist een hele goede. Maar goed voor jou leek net dus schijnheilig te zijn, tja dat kan.

Citaat:
Een redelijke twijfel aan je eigen "waarheden" zo nu en dan, lijkt me niet ongezond, wat betreft het op los lullen.

Oplos lullen,....
Idd mee eens. Bedoel je tgt hiermee te zeggen dat jij je idd al afvraagt of je er maar wat op los lult, want dat lijkt me namelijk al het geval te zijn.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 23:15   #35
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Idd mee eens. Bedoel je tgt hiermee te zeggen dat jij je idd al afvraagt of je er maar wat op los lult, want dat lijkt me namelijk al het geval te zijn.

Op dit moment wel ja.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 23:16   #36
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Sorry Vagebond, ik wilde eigenlijk 'neen' typen maar ik had toen geen keuze.

De groetjes aan de nieuwsgierigheid, hoe is die ontstaan trouwens?

Daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.
Zo'n woordje 'ja' komt idd niet zomaar uit de lucht vallen. Kennelijk wilde het universum aangeven dat het mogelijk is iemand die moeite te ontnemen. Dus hallo, hallo, universum/god bent U daar nog ergens?

Ja ik ga jou vraag natuurlijk niet beantwoorden als jij de mijne niet beantwoord, dit mbt het laatste WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 23:21   #37
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Op dit moment wel ja.
dank voor de verheldering Hans.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 23:42   #38
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo'n woordje 'ja' komt idd niet zomaar uit de lucht vallen. Kennelijk wilde het universum aangeven dat het mogelijk is iemand die moeite te ontnemen. Dus hallo, hallo, universum/god bent U daar nog ergens?

Ja ik ga jou vraag natuurlijk niet beantwoorden als jij de mijne niet beantwoord, dit mbt het laatste WiNk
Lekker ding van me, ik had op dat moment geen idee waar Hans het over had en zag mezelf wat typen.

Nu ik jou zo lees dan gaat het er waarschijnlijk om of je iemand helpen kan in zijn/haar leerproces of zoiets.

Ik kan enkel zeggen dat iemand mij het verschil heeft laten ervaren tussen de werkelijkheid en de werkelijkheid die ik ervaarde vanuit mijn hoofd en dat heeft mij waarschijnlijk enkele levens moeite bespaard met rond blijven dolen in de eigen denkbrij.

Maar eigenlijk lijkt mij nog iets achter de vraag of het wel of niet kan te zitten, waar komt die vraag uit voort dat lijkt mij van meer belang.

Maar uiteindelijk gaat het maar om 1 ding; 'zit je in de werkelijkheid of in de eigen werkelijkheid in het hoofd'.

Zo zie ik dat ik typ maar er is niets anders dan wat typen en ik hang er niets aan op of voel er niets bij, dat is de werkelijkheid; wat letters op een beeldscherm en alles wat ik er verder van maak is ontstaan uit 'mijn eigen werkelijkheid'.

Maar dat weet/herken je.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2013, 00:18   #39
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Lekker ding van me, ik had op dat moment geen idee waar Hans het over had en zag mezelf wat typen.
Ja dat kan, maar dan nog komt niet zo'n antwoord voor niks uit het universum rollen. Dus als jij nu even uit de weg gaat dan kan het universum misschien even het woord doen.

Citaat:
Nu ik jou zo lees dan gaat het er waarschijnlijk om of je iemand helpen kan in zijn/haar leerproces of zoiets.
Geen idee, het was Hans zijn vraag. Ik verwonderde mij alleen dat Hans kennelijk geen belangstelling had te weten hoe je iemand dan moeite kan besparen wanneer het antwoord op de vraag die hij stelde 'ja' is.

Citaat:
Maar eigenlijk lijkt mij nog iets achter de vraag of het wel of niet kan te zitten, waar komt die vraag uit voort dat lijkt mij van meer belang.
Ja dat lijkt mij ook. laten we het Hans eens vragen, het was per slot zijn vraag of je iemand moeite kan besparen.

Citaat:
Maar uiteindelijk gaat het maar om 1 ding; 'zit je in de werkelijkheid of in de eigen werkelijkheid in het hoofd'.

Zo zie ik dat ik typ maar er is niets anders dan wat typen en ik hang er niets aan op of voel er niets bij, dat is de werkelijkheid; wat letters op een beeldscherm en alles wat ik er verder van maak is ontstaan uit 'mijn eigen werkelijkheid'.

Maar dat weet/herken je.
Ja klopt ik herken dat wat je schrijft in de laatste alinea idd, terwijl het niet direct mijn eigen ervaring Is denk ik. Het komt via mijn heldervoelendheid. Ja ik doe ook eens interessant, lol
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2013, 18:44   #40
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja dat kan, maar dan nog komt niet zo'n antwoord voor niks uit het universum rollen. Dus als jij nu even uit de weg gaat dan kan het universum misschien even het woord doen.

Geen idee, het was Hans zijn vraag. Ik verwonderde mij alleen dat Hans kennelijk geen belangstelling had te weten hoe je iemand dan moeite kan besparen wanneer het antwoord op de vraag die hij stelde 'ja' is.

Ja dat lijkt mij ook. laten we het Hans eens vragen, het was per slot zijn vraag of je iemand moeite kan besparen.

Ja klopt ik herken dat wat je schrijft in de laatste alinea idd, terwijl het niet direct mijn eigen ervaring Is denk ik. Het komt via mijn heldervoelendheid. Ja ik doe ook eens interessant, lol
Opvallend dat schijnbaar achter mijn vragen "iets' zit en die van Aart niet.(want acher Aart zit niets meer?)
Je verwonderde je dat ik kennelijk geen belangstelling had om van Aart te horen hoe je die moeite iemand kan besparen,......
Hij wist "niet" eens wat ik vroeg, hij typte maar wat, en jij ziet het universum achter dat antwoord?
Ik zie iemand proberen iemand de tent uit te lokken door juist niet serieus om te gaan met een vraag, in de hoop de vragensteller te laten twijfelen of te doen wankelen in de overtuiging.

Ik twijfel in mijn eigen tempo.
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! habbuthabnot Osho 11 5 October 2013 18:00


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.