Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2012, 12:50   #31
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ach.....laat me raden.....je werd vanochtend wakker en dacht hey, vandaag lijkt me een mooie dag om de ban voor Jadi en Wasbeertje maar eens te gaan opheffen? Dat geloof je toch zeker zelf niet? Maar wat je zegt, ik ben inderdaad oud en wijs genoeg om zelf afstand te nemen. Bij deze.
Ik dacht dat ik al had geschreven hoe ik er op kwam. Ik kwam de laatste dagen de naam Jadi tegen en dat verbind mijn gedachten weer met haar en wasbeertje. Juist datgene wat mij ten diepste raakt bepaald mijn verbondenheid ermee en die laat pas weer los wanneer de vereffening heeft plaatsgevonden en het evenwicht hersteld.

Zo werkt dat ook bij jou, het zou een afscheid voor het moment zijn.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:53   #32
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mihaela, ik weet ook dat Nadje snel gedag zegt als ze ergens niet achter staat en dat ze na enige tijd vaak weer terug keert. Zelf zou ik zoiets niet zomaar doen. Maar dat is, omdat ik mezelf niet zomaar toesta op een besluit terug te komen. Ook daarmee kun je echter jezelf gevangen zetten. Ik heb ook moeite mezelf een doel te stellen, omdat ik dat doel dan ook moet behalen van mezelf. Ik mag er dan niet zomaar op terugkomen of het bijstellen. Mensen die op een besluit terug komen, kunnen als ongeloofwaardig overkomen, maar je kunt er ook iets van leren.

De vraag is of confrontatie ten alle tijden de juiste weg is. Als je bepaalde dingen over jezelf ontdekt hebt en je weet dat het niet passend voor je is, moet je dan maar in diezelfde omgeving blijven vertoeven om jezelf te bewijzen dat je ermee overweg kan?
Ik heb laatst ook een meditatieavond afgezegd, omdat ik me moe en beroerd voelde. Toen werd me gevraagd, heb je dan niet juist de meditatie nodig. Niet komen leek weglopen. Maar wat mijn lichaam nodig had was slapen. Ik ben na dat telefoontje naar bed gegaan en heb 13 uur geslapen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:56   #33
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Is jouw benadering van Nadje zuiver of zit er ook een eigen wil/belang van jou zelf achter?

Mag jij van jezelf ooit weglopen? Een grens stellen?

Mijn wil, wens of droom is dat we elkaar niet zo zouden hoeven aanvallen, maar vooral vanuit onszelf kunnen reageren. Jij geeft vaak aan dat ook te willen, je bent alleen zo stellig bezig anderen ertoe te bewegen vanuit zichzelf te reageren dat je zo meer de andermanskennis ruimte geeft dan zelfkennis. Dat is tenminste mijn beleving.

Jou lijkt geweld erg te intrigeren. Voor mij voelt het vooral als afleiding. Het stimuleert gerichtheid op anderen. Ik vind er persoonlijk moeilijker de weg in naar mezelf toe. Voor mij voelt geweld niet als hoe het bedoeld is en houden we daarmee de stille kern van binnen verborgen.

Manipulatie, chantage, het zijn voor mij andermans belangen die op jou geprojecteerd worden. Ze lokken een spel van belangen uit en hoe driftiger je speelt, hoe minder we nog zien dat het slechts belangen zijn.
Mooi geschreven Esradha. Maar zoals bij ieder ander merk ik in jouw letters ook altijd jouw eigen belang erin.
In mijn letters zou mijn eigen belang ook altijd erdoor sijpelen.
Het is niet zo dat ik conflict en spanning en geweld me wens, maar kan je zeggen dat jij daar van vrij bent? Stel, als je boos op iemand bent, in je binnenste, heb je ooit dat gevoel aanschouwt?
Ik heb de laatste jaren heel close mijn gevoelens aanschouwt, en ik moet echt eerlijk zeggen dat ik keer op keer daardoor begrip voor groot geweld heb ontwikkeld. Alles wat in me speelt is bij een crimineel ook aanwezig, bij Hitler, of Bravik ook.
Ik maak de keuze om mijn gewelddadige menselijke aard niet in daden te uiten, maar in de kern is dezelfde vlammetje dat brandt, en daardoor heb ik moeite met mensen die dat niet inzien, en een oordeel op een ander vellen. Vooral heb ik dat naar mensen die zich als 'bewuste mensen' betitelen.
Dat ik een inkijk in de menselijke potentie tot geweld heb mogen ontvangen, omdat ik daar zeer serieus me over heb gebogen de laatste 18 jaar, is gewoon een feit.
Alsnog, begrijp ik dat niet iedereen dezelfde ingang tot Zelfkennis gebruikt. Iedere zijn vorm en weg, dat snap ik meer en meer, maar in mijn optiek is Zelfkennis zonder bewust zijn van je menselijke aard een vorm van ontkenning, dus geen Bewustwording, maar zweven, en voor de gek houden.
Zeker ga ik vervolgens een ander oordelen, is dat ik ontketend ben, en is wenselijk om daar lichter in te worden.
Maar in jouw letters meen ik ook te lezen dat je liever het geweld ontkent, en buiten wilt houden. Maar is dat realistisch? Ik zeg niet dat geweld gezocht moet worden, maar als je zegt dat je daar van vrij van bent, geloof ik je niet. Waarom niet? Kijk in ieder zijn teksten, en voel de boosheid en felheid dat daar in schuilt. Bij sommigen mensen zijn de woorden zoetsappig, maar ach.. als je ze tegenspreekt, voel je hoe ze hun gewelddadigheid, in nette worden dan, naar buiten spuiten.
Ik ervaar je ook regelmatig als onbuigzaam en je wil of kijk op opleggen. Is ok, zo doen wij allemaal, ieder op zijn manier.
Voor mij is Zelfkennis niet meer mijn menselijke aard ontkennen. en daar is tijd voor nodig, om eerst dat wat echt leeft onder ogen te zien, om vervolgens, als licht, naar buiten te laten stralen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:00   #34
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht

Zo werkt dat ook bij jou, het zou een afscheid voor het moment zijn.
Is er iets anders dan?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:06   #35
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Is er iets anders dan?
In het andere geval heb je een daad willen stellen zoals Mihaela constateerde.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:10   #36
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mihaela, ik weet ook dat Nadje snel gedag zegt als ze ergens niet achter staat en dat ze na enige tijd vaak weer terug keert. Zelf zou ik zoiets niet zomaar doen. Maar dat is, omdat ik mezelf niet zomaar toesta op een besluit terug te komen. Ook daarmee kun je echter jezelf gevangen zetten. Ik heb ook moeite mezelf een doel te stellen, omdat ik dat doel dan ook moet behalen van mezelf. Ik mag er dan niet zomaar op terugkomen of het bijstellen. Mensen die op een besluit terug komen, kunnen als ongeloofwaardig overkomen, maar je kunt er ook iets van leren.

De vraag is of confrontatie ten alle tijden de juiste weg is. Als je bepaalde dingen over jezelf ontdekt hebt en je weet dat het niet passend voor je is, moet je dan maar in diezelfde omgeving blijven vertoeven om jezelf te bewijzen dat je ermee overweg kan?
Ik heb laatst ook een meditatieavond afgezegd, omdat ik me moe en beroerd voelde. Toen werd me gevraagd, heb je dan niet juist de meditatie nodig. Niet komen leek weglopen. Maar wat mijn lichaam nodig had was slapen. Ik ben na dat telefoontje naar bed gegaan en heb 13 uur geslapen.
Je kan allen kanten op gaan Esradha. Op tijd gaan kan constructief zijn, of blijven, kan iets toevoegen. Het zijn woorden die wij naar ons belang vorm geven.
Op mij kwam de actie van Nadje puur en alleen als haar 'wil' opleggen. Chantage!. Als zij haar zin niet krijgt, dan gaat ze weg. Zo kwam op me over, de feiten uit het verleden kennend ook.
Als ze echt weg had willen gaan, had ze dat zonder iets te noemen gedaan. Ze gilde eigenlijk in mijn beleving dat ze haar 'wraak' wilde nemen op Renoir die niet in haar beeld pastte, ook met het (onbewuste) doel om hem te doen voelen. Ze was een kindje dat haar zin niet kreeg.
Zeker is haar goeie recht om in een omgeving niet te verkeren dat voor haar als gewelddadig voelt, maar haar daad was ook een vorm van geweld naar Renoir (Gargamel) toe, en ook naar Jadi en Stinkdier.
Wat is dit voor onzin keer op keer eigenlijk, is het een forum voor Zelfkennis, of een forum waar niemand toe geeft als hij geraakt is, en zichzelf uit de weg gaat?
Ik herken ieder gedrag van ieder forumlid van hier in mezelf. Alsnog, blijven wij ook een beetje tegen de andere lullen, menselijke onvermogen om onszelf onder ogen te zien volgens mij.
Ik ben Nadje dat wegloopt, ik ben Jadi dat doet wat ze doet, ik ben Renoir die nu zich in spagaat bevindt. Ik ben jij, en ik ben IK..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:19   #37
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Waar gaat 't om?
Om mensen die niet eens hier zijn?

Bovendien; Mihaela is er toch?
Jadi en Wasbeer in 1.

Toch?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:22   #38
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik ben niet vrij van geweld, ik heb alleen het gevoel dat geweld afleidt.
Voor mij voelt het als bovenop de ander springen in plaats van naar jezelf kijken.

Alles wat ik nu wil schrijven, leidt af van wat er in mij gebeurt. Daarom ga ik even door met enkel lezen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:22   #39
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Waar gaat 't om?
Om mensen die niet eens hier zijn?

Bovendien; Mihaela is er toch?
Jadi en Wasbeer in 1.

Toch?
Ja laten we iets dat speelt lekker luchtig weglachen.

Ga je weer wél piepen als Jadi op je reageert ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:22   #40
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Waar gaat 't om?
Om mensen die niet eens hier zijn?

Bovendien; Mihaela is er toch?
Jadi en Wasbeer in 1.

Toch?


ik moet echt het boek lezen, ik weet niet eens wat daarin staat. O-sem, je hebt het boek gelezen. Vertel wat over
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.