Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 February 2013, 16:57   #31
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Renoir, zeg gerust wat je wilt zeggen, typ langzaam, wees niet bang van me!
Ja ik zit hier zenuwachtig en hevig te trillen op het puntje van m'n stoel.

Dag Mihaela ik heb even wat anders te doen dan je gedachten te voeden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 16:57   #32
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

ik ben ook benieuwd wat dat is, want op die momenten ervaar ik alleen helderheid, en totaal in op gaan in dat wat plaats vindt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 17:28   #33
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik ben ook benieuwd wat dat is, want op die momenten ervaar ik alleen helderheid, en totaal in op gaan in dat wat plaats vindt.
Ik vind dat je eerder een gave hebt om niet in te gaan op dat wat plaatsvindt, namelijk Ulla en Renoir die je ergens op attenderen en vervolgens probeer je het te ontwijken dan wel bij de ander op zijn bordje te leggen, of er luchthartig cq onverschillig op te reageren.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 18:39   #34
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Lieve mensen, ik ben begaafd.
Ik heb met grote regelmaat fysieke pijn bij mensen verlicht. Dat vanuit een begaafdheid dat bij mij plaats vindt als men in nood is.
Dat komt voornamelijk omdat ik me inleef in de pijn van de ander, en daarvan uit ontstaat er de ruimte om dat los te laten bij de ander.
Ik noem het bij mezelf helder-wetend, want op het moment dat ik in contact ga met de ander, als het van allebei de kanten de openheid is, ontstaat er bij mij helderheid en ik weet wat te doen op dat moment.
Als jullie het leuk vinden of niet is het gewoon zo. Ik ben begaafd..

lalalalalallalallaal laal

Ik hoef jullie nergens van te overtuigen, en als jullie om begaafdheid struikelen, ga gerust verder je gang, verder is het niet meer mijn zorg.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 19:02   #35
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik vind dat je eerder een gave hebt om niet in te gaan op dat wat plaatsvindt, namelijk Ulla en Renoir die je ergens op attenderen en vervolgens probeer je het te ontwijken dan wel bij de ander op zijn bordje te leggen, of er luchthartig cq onverschillig op te reageren.
Ulla is gewoon pissig op mij dat ik haar tegenspreek, en Renoir.. ach.. Je kent Renoir hoop ik, hij wilt mij, of wie dan ook, naar zijn beeld vormen, en dat binnen 1 seconde. Renoir moet zelf gerust in geduld oefenen. Ik ben zijn oefen-pop niet.
Je moet ook gerust leren tussen de regels door te lezen Guy, want je komt me nogal naïef over ..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 19:11   #36
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

@ Mihaela

Ik wil je graag gelukwensen met de gave's die je hebt. Ik neem meteen aan van je dat het is zoals je schrijft. Wat jij hebt, bestaat. Mensen die over bijzondere eigenschappen beschikken om andere mensen te helpen.

Maar dat is niet de reden waarom ik dit draadje geopend heb. Helderziendheid is iets anders dan Helder Zien. Dat laatste is het resultaat van zelfonderzoek. Dat is geen gave, maar dat is iets wat iedereen, ook degenen onder ons die niet helderziend zijn (maar ook zij) kunnen doen.

Ik heb niets tegen bijzondere gave's die mensen kunnen hebben. Als dat zo is, dan ben je een gezegend mens die van betekenis kan zijn voor anderen. Vooral doen. Maar wat ik heb gezien is dat het bijzondere van degelijke gave's mensen vaak afhoudt van dat wat voor de hand ligt, namelijk het doen van onderzoek, de blik naar binnen werpen. Zoals ik al schreef, het bijzondere kan je afhouden van het alledaagse. En dan zou ik zeggen, begin met het alledaagse, het voor de hand liggende, voordat je je verder (in plaatst daarvan) bezig gaat houden met het buitengewone, het bijzondere.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 19:13   #37
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Renoir maakt er misbruik van!

Renoir, ik zie dat jij iets in je tekst gecorrigeerd hebt, en vervolgens heb jij ook in mijn tekst de correctie gebracht. Dat is tegen de regels in!.
Dit mag je niet doen!!!...
je schreef mijn naam verkeerd, en ik maakte daar een grap over, je schreef Mihaelea of zoiets en ik heb dat zo overgenomen. NU zie ik dat jij in je tekst veranderd hebt, en ook in de door mij gequoteerd tekst. Foei!!!!...Dat mag echt niet! Je maakt misbruik van je bevoegdheden.

Dit is de tekst waarover ik het heb!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat is dat 'iets' dat dat fijn vind ? Heeft het soms de naam Mihaela ?
nu staat de naam goed geschreven, in jouw tekst maar ook in de tekst dat ik over nam. (ego-tripper)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 19:25   #38
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@ Mihaela

Ik wil je graag gelukwensen met de gave's die je hebt. Ik neem meteen aan van je dat het is zoals je schrijft. Wat jij hebt, bestaat. Mensen die over bijzondere eigenschappen beschikken om andere mensen te helpen.

Maar dat is niet de reden waarom ik dit draadje geopend heb. Helderziendheid is iets anders dan Helder Zien. Dat laatste is het resultaat van zelfonderzoek. Dat is geen gave, maar dat is iets wat iedereen, ook degenen onder ons die niet helderziend zijn (maar ook zij) kunnen doen.

Ik heb niets tegen bijzondere gave's die mensen kunnen hebben. Als dat zo is, dan ben je een gezegend mens die van betekenis kan zijn voor anderen. Vooral doen. Maar wat ik heb gezien is dat het bijzondere van degelijke gave's mensen vaak afhoudt van dat wat voor de hand ligt, namelijk het doen van onderzoek, de blik naar binnen werpen. Zoals ik al schreef, het bijzondere kan je afhouden van het alledaagse. En dan zou ik zeggen, begin met het alledaagse, het voor de hand liggende, voordat je je verder (in plaatst daarvan) bezig gaat houden met het buitengewone, het bijzondere.
Ik begrijp je wel Rob, en ik weet heel goed wat dit allemaal betekent. Bij mij kwam dat op mijn 30ste, mijn begaafdheid. Op dat moment koos ik juist om met Zelfkennis te beginnen omdat ik, Godzijdank, direct inzag wat dat kon betekenen.
Ik heb een zeer hevige tijd mee gemaakt, en ten allen tijden heb ik weten te onderscheiden de betekenis en de plaats van mijn helder-voelendheid.
Ik heb nu genoemd ook omdat iedereen zo een punt van maakt, en had het even genoeg van ieder zijn bekrompenheid en onwetendheid. Normaal gesproken ben ik daar juist terughoudend in, in het noemen ervan, want hoeveel mijn gave mijn aangezet heeft tot Zelfkennis, begrijp ik zelf heel goed wat echt belangrijk is.
Bij mij loopt dat parallel, en ieder keer als ik dieper tot inzicht kom, en bescheidenheid en zuiverheid, dus te sterker mijn gave wordt. Ik ben verre van voltooid wat Zelfkennis betreft, maar als ik zie hoe ze hier het woord ''gave'' (mis)gebruiken, om hun eigen ongenoegen over mij te ventileren(Ulla), kon ik niet laten om ze een zetje te geven tot extra irritatie..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 19:31   #39
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zoals ik al schreef, het bijzondere kan je afhouden van het alledaagse. En dan zou ik zeggen, begin met het alledaagse, het voor de hand liggende, voordat je je verder (in plaatst daarvan) bezig gaat houden met het buitengewone, het bijzondere.
Dat heb ik vanaf het begin gedaan, en doe dat nog steeds. En bij mij hoef ik nu niet eens meer bewust te kiezen, het loopt gewoon nu, door de keuze dat ik 19 jaar geleden gemaakt heb, de kant dat de meest gewenst is, voor een oprechte eerlijke en moedige Zelfkennis.

alsnog.. ben gaande...en begaafd
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 19:46   #40
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik begrijp je wel Rob, en ik weet heel goed wat dit allemaal betekent. Bij mij kwam dat op mijn 30ste, mijn begaafdheid. Op dat moment koos ik juist om met Zelfkennis te beginnen omdat ik, Godzijdank, direct inzag wat dat kon betekenen.
Ik heb een zeer hevige tijd mee gemaakt, en ten allen tijden heb ik weten te onderscheiden de betekenis en de plaats van mijn helder-voelendheid.
Ik heb nu genoemd ook omdat iedereen zo een punt van maakt, en had het even genoeg van ieder zijn bekrompenheid en onwetendheid. Normaal gesproken ben ik daar juist terughoudend in, in het noemen ervan, want hoeveel mijn gave mijn aangezet heeft tot Zelfkennis, begrijp ik zelf heel goed wat echt belangrijk is.
Bij mij loopt dat parallel, en ieder keer als ik dieper tot inzicht kom, en bescheidenheid en zuiverheid, dus te sterker mijn gave wordt. Ik ben verre van voltooid wat Zelfkennis betreft, maar als ik zie hoe ze hier het woord ''gave'' (mis)gebruiken, om hun eigen ongenoegen over mij te ventileren(Ulla), kon ik niet laten om ze een zetje te geven tot extra irritatie..
Ik wens je de wijsheid van K. toe.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.