Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 August 2014, 12:17   #31
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Sorry, ik ben nogal flauw, ik heb kiespijn en ga daarvoor zo naar de tandarts.
Toch wel een vrouwelijke tandarts, mag ik hopen? Sterkte!
Rob is offline  
Oud 28 August 2014, 12:36   #32
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Toch wel een vrouwelijke tandarts, mag ik hopen? Sterkte!
Dank je.
Nee een man maar hopelijk huldigt hij het vrouwelijke principe. Mijn eigen tandarts blijkt op vakantie en de plaatsvervanger die hij had aangewezen is dat ook, dus dat schiet lekker op. Ik heb zes jaar terug een vrouwelijke tandarts gehad uit Iran, die verrichtte een wonder want die heeft een volledig ingestorte kies, die ik na diverse herstellingen nu maar had opgegeven weer volledig gerestaureerd.
Rennie is offline  
Oud 28 August 2014, 18:21   #33
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Marie is dat bekende medium uit Antwerpen, met haar futurologische blik heeft ze je dat indertijd vandaag al zien schrijven

Sorry, ik ben nogal flauw, ik heb kiespijn en ga daarvoor zo naar de tandarts.
Welke kies als ik mag vragen?
Nadje is offline  
Oud 28 August 2014, 19:35   #34
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht


Sorry, ik ben nogal flauw, ik heb kiespijn en ga daarvoor zo naar de tandarts.
Nou bah, hoop dat het nu beter is! Knuff.
Ulla is offline  
Oud 28 August 2014, 21:15   #35
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Welke kies als ik mag vragen?
Niet de blauwe dit keer, maar je hoopte natuurlijk op de verstandskies.
Rennie is offline  
Oud 28 August 2014, 21:21   #36
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Nou bah, hoop dat het nu beter is! Knuff.
Nee ik heb sinds gisteren plotseling een forse kiespijn en mijn tandarts, alsmede degene die is aangewezen als zijn vervanger zijn beiden op vakantie. Dus ik heb lukraak een tandarts opgezocht en die zag op de röntgenfoto een ontsteking onder een van de drie wortels onder de kies. Ik ben nu aan de de antibiotica en pijnstilling al helpt die niet veel. Ik moet nu wachten tot mijn eigen tandarts weer terug is en dan moet die wortel doorgezaagd en getrokken worden en de rest in tact blijven, dus het ergste moet nog komen.
Rennie is offline  
Oud 29 August 2014, 00:02   #37
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee ik heb sinds gisteren plotseling een forse kiespijn en mijn tandarts, alsmede degene die is aangewezen als zijn vervanger zijn beiden op vakantie. Dus ik heb lukraak een tandarts opgezocht en die zag op de röntgenfoto een ontsteking onder een van de drie wortels onder de kies. Ik ben nu aan de de antibiotica en pijnstilling al helpt die niet veel. Ik moet nu wachten tot mijn eigen tandarts weer terug is en dan moet die wortel doorgezaagd en getrokken worden en de rest in tact blijven, dus het ergste moet nog komen.
Leuk is anders, maar als je tevreden bent met je tandarts en hij je goed verdooft is het hopelijk te doen. Viel begin de zomer ook in de prijzen. Ook een paar dagen met pijn gelopen en toen moest ik ook echt. Het werd na een uur wrikken bij de tandarts met spoed rennen (trein en bus) naar de kaakchirurg in het MCL in LW. Geen pijn gehad en ik ben eindelijk mijn angst kwijt geraakt. Daar was het dan wel weer goed voor. Ik gebruikte kruidnagel olie om de pijn tijdelijk weg te werken. Er zijn allerlei trucjes voor. Ook zeezout spoelingen helpen. Of met zuiveringzout.
Ulla is offline  
Oud 29 August 2014, 09:23   #38
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Het is heel duidelijk dat we hier midden in het onderwerp zitten, het lijkt wel een echt vrouwen-onder-ons-kransje met een paar oude mannetjes erbij om gezellige roddelpraatjes over allerlei pijntjes hier en daar op te zetten.

Enfin, terug naar de oorsprong der alle dingen.

In den beginne schiep god hemel en aarde; en hij zag dat het goed was. Hij zorgde voor licht in de duisternis, hij scheidde water van land, hij bevruchte het land en bevolkte het geheel met vissen in de wateren, dieren op het land, waaronder de slang die met haar buik over de aarde bewoog en de vogels in de lucht; en hij zag dat het goed was.
En als laatste kwam de mens ten tonele die van deze hele tuin van eden in alle rust en vertrouwen, dieren Eigen, kon profiteren zodat hij van een luilekker leven in het aardse paradijs genoot en als hij kon luilekker in de zon ging liggen bruinen. Hierbij wil ik opmerken dat als we nu het leven van onze neven de apen en van onze soortgenoten uit de primitieve stammen bestuderen, deze beiden zelden meer dan twee uren per dag 'werken'!!!!!! De huidige, hedendaagse en moderne mens heeft nog heel veel van hen te leren!!!!!!!!!!!!!

Hoe is die mens er gekomen? Is hij vanaf het begin mens geweest of is hij voortgekomen, door evolutie, uit het dierenrijk.
Hieromtrent heb ik een heel leerrijk boek, 'de vrouw onze voorvader' van Elaine Morgan (1972) gelezen. Ik heb het boek op een bepaald moment uitgeleend en het is, spijtig genoeg, nooit teruggekomen zodat ik er nu geen uitreksels uit kan geven.
In het kort beschrijft deze vrouw de evolutie van onze verste voorouder, een apensoort, die door de grote droogte de keuze had uit te sterven of terug te keren naar de zee; zoals ook andere zoogdieren, waaronder de walvis en de dolfijn hebben gedaan, maar deze laatste zijn in de zee blijven hangen, terwijl onze voorouder later terug de aarde verkozen heeft.
Heel frappant zijn lichamelijk aanpassingen ten gevolge van die omzwerving in de zee, waaronder vb onze borsten, onze halve handpalmen en onze zoute tranen...
Zij beschrijft niet alleen die ommezwaai maar zij vertelt haar hele verhaal onder de vorm van 'zij' in tegenstelling met de 'hij' waar de hedendaagse door mannen overheerste wereld ons zo braaf aan gewend heeft gemaakt. Zij maakt ook brandhoud van de grote jager die door zijn grote moed en doorzettingsvermogen de hele familie en de hele evolutie zo tot een goed, hedendaagse einde heeft gebracht.

Wij krijgen hier dus vanuit overwegend vrouwelijk standpunt een evolutietheorie naar de menswording, waar velen, toch alvorens het boek te hebben gelezen hun neus voor ophalen, maar eens gelezen eerder met de mond vol tanden blijven zitten.

De rest van onze vrouwelijke geschiedenis komt later. Moet weg nu.
marie is offline  
Oud 29 August 2014, 09:58   #39
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Enfin, terug naar de oorsprong der alle dingen.

In den beginne schiep god hemel en aarde; en hij zag dat het goed was.
Tja, als mijn suggestie om God voorlopig met 'zij' aan te spreken geen ingang vindt, dan wordt het niet wat met dat vrouwelijke principe, vrees ik ...
Rob is offline  
Oud 29 August 2014, 10:15   #40
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hieromtrent heb ik een heel leerrijk boek, 'de vrouw onze voorvader' van Elaine Morgan (1972) gelezen. Ik heb het boek op een bepaald moment uitgeleend en het is, spijtig genoeg, nooit teruggekomen zodat ik er nu geen uitreksels uit kan geven.
Op internet is van alles te vinden, o.a. waar dit boek nog tweedehands is te verkrijgen.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.