Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 December 2021, 13:47   #31
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is het idee daar achter, inderdaad.
Als adolescent had ik gedachten over een parallel leven in een andere dimensie dat wij niet kunnen waarnemen. Misschien een vaag gevoel maar het bleef toch maar bij speculatie.
In dat gevalö.dan komt er misschien nog een tijd dat e.e.a. niet langer tot het rijk te speculatie zal horen.

Citaat:
Ik vind die verhalen eerder hoopvol omdat het soelaas biedt voor de oneerlijkheid van een zwaar leven terwijl anderen daar fluitend door heen komen. Ik wil me daar niet aan vastklampen.
Als ervaringsdeskundige mbt mijn leven kan ik zeggen dat we ons leven zelf in elkaar fabriceren en dus heeft e.e.a. niks met oneerlijkheid te maken, iets dat voor de mens die e.e.a. ervaart ervaren heeft maar moeilijk te verkroppen kan zijn en dan komen we op het vlak van zelfonderzoek en bewustwording ect. waar we dan ook gelijk weer komen bij het idee van vorige levens want zo leert ook de ervaring, kan het vele levens duren voor men toe is aan de acceptatie dat men zelf de oorzaak en het gevolg is, en daar, met dat besef, zijn we er nog niet, waarmee tgt ook gezegd kan worden dat zij die ogenschijnlijk hun leven fluitend doorkomen in een ander leven misschien het zwaar hebben gehad. Waarmee tgt gezegd is dat iedere persoonlijkheid het zelfde door maakt op verschillende tijdstippen in deze lineaire tijd, en er dus niet zo iets bestaat als zij/hij wel en ik niet oneerlijk verhaaltje.

Hoe dan ook Laurie, niet alle bijna dood ervaringen zijn gemakkelijk, er zijn er die in die ervaring geconfronteerd worden met een door hun zelf geschapen hel, de inhoud daar gelatenö

Citaat:
Geleerden zeggen dat de cellen op het laatst opbranden als een supernova en een hallucinerend effect kunnen hebben en zo'n beeld oproepen. Kortom we weten het niet. Het niet verder kijken dan je neus lang is is slechts een aansporing dat nou juist wél te doen. Ego's pakken dat op als verwijt.
Dan zijn die geleerden niet goed bij hun hoofd want mocht het waar zijn wat zij beweren dan zou er geen weg terug zijn waar men zou kunnen vertellen over de opgedane ervaring. Hoewel? Je zou kunnen zeggen dat het wonder dan zou kunnen liggen in het herlevendigen van de lichamelijke cellen waarmee de geest terug in de fles gebracht kan worden zodat de geest kan vertellen van zijn/haar ervaring, wat op zich misschien voor de geleerden waar jij het hier over hebt nog absurder zou kunnen klinken WiNkö
__________________
Ontwaken is een proces...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 14 December 2021 om 14:41.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2021, 17:56   #32
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat heet 'ontsnappen in de mystiek'.
Wat weet jij nou van mystiek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Taal is een prima middel om uitdrukking te geven van wat gezegd wil zijn.
Nonsens.
Jij als intellectueel denkt dat. Jij denkt met de rede en redeneren alles te kunnen bereiken als men maar 'wil'.
Droom maar verder.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 14:10   #33
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nogmaals, ik weet wat ik ben en dit forum is bedoeld anderen daarbij op weg te helpen.
Door iedereen uit te bannen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 15:22   #34
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nogmaals, ik weet wat ik ben en dit forum is bedoeld anderen daarbij op weg te helpen.
Dit forum is om jouw ego in stand te houden.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 15:58   #35
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nogmaals, ik weet wat ik ben en dit forum is bedoeld anderen daarbij op weg te helpen.
Dit forum is om jouw ego in stand te houden.
Waarheid!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 15:59   #36
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Wat weet jij nou van mystiek.
Wat niet met onze zintuigen waargenomen kan worden doet voor mij nogal mystiek aan. Of het mystiek is is niet de issue het vluchten daarin om niet iets anders (wat overigens veel meer voor de hand ligt) na te kunnen laten was de issue. Je weet de aandacht daar weer handig van af te leiden. Het is ego dat heeft geleerd dat de aanval de beste verdediging is.

Citaat:
Jij als intellectueel denkt dat. Jij denkt met de rede en redeneren alles te kunnen bereiken als men maar 'wil'.
Ook hier maak je handig gebruik van absurditeit door te overdrijven en dat 'intellectueel' moet mij dan in de inferieure hoek zetten. Bewust worden is geen duivelstoer hoor je hoeft alleen de identificatie met het 'ik' los te laten.
  Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 16:03   #37
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Waarheid!
Wat Waarheid is daar heb je zelfs geen idee van.
  Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 16:51   #38
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard verlichting betekent het einde van ideeënvorming

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat Waarheid is daar heb je zelfs geen idee van.
Precies, ik heb daar geen idee van als verlichte.
Want verlichting betekent het einde van ideeënvorming - het zien van het fenomenale universum zonder oordeel - zijn wat je was voor je geboren was.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 17:20   #39
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Precies, ik heb daar geen idee van als verlichte.
Want verlichting betekent het einde van ideeënvorming - het zien van het fenomenale universum zonder oordeel - zijn wat je was voor je geboren was.
Je geeft continu blijk van het vormen van alsmaar nieuwe ideeën meestal anderen betreffende. Dus wat je hier zegt is lariekoek.
De verlichting waar je op doelt is zoals die betekenis heeft in het maatschappelijk verkeer, verlicht van zorgen, geen bezwaard gemoed en heeft geen raakvlak met wat op dit forum onder realisatie wordt verstaan. Wellicht is je hoofd licht van de farmaceutica, zoals iemand elders al opperde.
  Met citaat reageren
Oud 15 December 2021, 17:23   #40
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dus wat je hier zegt is lariekoek.
Draai het om.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.