Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 August 2011, 14:22   #31
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
...

(alhoewel worst ? ik merk wel betrokkenheid te ervaren)
Dat lijkt maar zo, er is hier niets wat betrokkenheid voelt, al gun ik wel een ieder die totale openheid.

Alhoewel, gunnen, dat is het ook niet, ik doe gewoon wat ik niet laten kan, zonder dat ik er iets voor doe of het wel of niet laten kan.

Ach, laat maar.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 14:27   #32
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het bij hem zit, ik zeg alleen wat hij mij hier laat zien.

Dit was overigen aan hem bedoeld te reageren hoe hij dat ziet en in mijn reactie naar jou ontspint zich iets wat ik niet meer bedoel.
Renoir, ik zie geen mensen, heus niet, ik zie hier enkel een reactie en die hele poppenkast wat er aan de andere kant is dat boeit me echt niet, althans dat houdt me niet bezig. Die tijd is geweest. Ik ben niet meer bezig met mezelf dus ook niet meer met de ander.

Al zegt dat niet dat in de praktijk er niemand op deze aardkloot zo menselievend en klaar staat tbv het ontwaken der mensheid als ene Aad.

Maar goed dat ik een teiltje bij de hand had.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 14:39   #33
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zou er graag iets over gezegd hebben .
Ik zie wel dat het niet in zich heeft om intrede te doen bij je, dus ik kan het laten.
Mooi, het voelt als een verandering in jou Renoir. Ervaar je dat ook zo?

Liefs, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2011, 15:19   #34
Agnes
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Als er echt geen eigen belangen/leerprocessen meer in je huizen m.a.w. als de realisatie volledig is dan is gebeurd er gewoon vanuit het geheel wat je niet laten kunt.

Je bent dan niet bezig met 'de ander wakker schudden', je doet gewoon je zegje en zal je worst zijn of die nu aankomt of niet.

Als er geen eigen belangen/bewustzijnsprocessen meer spelen dan ben je vanzelf daar waar je zijn moet en waar je gewenst bent/openheid gewenst is.

Face to face kom ik zelf nooit weerstand tegen en zou dat wel het geval zijn dan zou ik niet in het moment gezeten hebben/gevoeld hebben (dat gaat vanzelf zonder daar mee bezig te hoeven zijn) wat er bij de ander speelde. Al kan het zijn dat het goed is dat er weerstand bij de ander ontstaat maar dat is dan een onderdeel van zijn/haar proces.

Voor mij is het een feit dat de mensheid niet klaar is voor 'de boodschap' maar ja daar heb ik geen boodschap aan.

Excuses voor het inbreken.

Aad....


Citaat:
Je bent dan niet bezig met 'de ander wakker schudden', je doet gewoon je zegje en zal je worst zijn of die nu aankomt of niet.

En als het zegje gezegd wordt en het me toch wel een beetje worst is of het wel of niet aankomt....(en hij valt opeens..scheelt me een hoop typwerk...dank voor het inbreken)
Agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 August 2011, 12:17   #35
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Mooi, het voelt als een verandering in jou Renoir. Ervaar je dat ook zo?

Liefs, Henk
Wat ik voel is dat jij je eigen spoor trekt.
Je hebt je standpunt al ingenomen en er lijkt niets te zijn wat je daar van af kan brengen. Ik voel ook geen belangstelling bij je voor een andere visie.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 August 2011, 13:13   #36
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

ik vroeg niet hoe je dacht dat ik elkaar zat, maar vroeg hoe jij het beleefde om niet direct te reageren, maar dat eerst te vragen. Ik vroeg dus naar je beleving en niet naar je gedachten. Als je schrijft, ik voel dat jij je eigen spoor trekt, dan is dat geen gevoel maar een gedachte.

Liefs, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 14 August 2011, 23:26   #37
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
ik vroeg niet hoe je dacht dat ik elkaar zat, maar vroeg hoe jij het beleefde om niet direct te reageren, maar dat eerst te vragen. Ik vroeg dus naar je beleving en niet naar je gedachten. Als je schrijft, ik voel dat jij je eigen spoor trekt, dan is dat geen gevoel maar een gedachte.

Liefs, Henk
Het oorspronkelijke gegeven, het geziene (de verandering) is dat geen gedachte ?

Niet om flauw te doen maar kun je zeggen wat je hoopte te vernemen ?

Als ik zo'n vraag stel of er belangstelling is dan zijn daar gedachten aan voorafgegeaan, er waren redenen en een bewuste intentie, zoiets voelt niet als een verandering. Het is een ingeving die zich voordoet in een specifieke omstandigheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 August 2011, 00:03   #38
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het oorspronkelijke gegeven, het geziene (de verandering) is dat geen gedachte ?

Niet om flauw te doen maar kun je zeggen wat je hoopte te vernemen ?

Als ik zo'n vraag stel of er belangstelling is dan zijn daar gedachten aan voorafgegeaan, er waren redenen en een bewuste intentie, zoiets voelt niet als een verandering. Het is een ingeving die zich voordoet in een specifieke omstandigheid.
Natuurlijk is dat wat ik waarneem een gedachte. Het zou echter kunnen dat het bij jou een (ander) gevoel zou geven, vandaar dat ik het vroeg.

Ik hoopte hierin niets te vernemen, het was pure belangstelling.

Ik begrijp nu een beetje hoe je het hebt ervaren, dank je wel.

Liefs, Henk
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2018, 15:40   #39
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wie is er met mij van mening dat Rennie's stokpaardje mbt realisatie nu gevoegelijk wel als bekend verondersteld mag worden en dat we er derhalve voorlopig eens even van gevrijwaard wensen te zijn?
Ik!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Speak up now, or be forever silent. Ik heb dat verhaal nu al honderd en één keer gehoord. Het komt me onderhand de strot uit . En ik ben blijkbaar niet de enige. Zet eens een andere plaat op Rennie. Hij blijft steeds hangen op hetzelfde punt.
't is niet te geloven, anno 2018 is Rennie inmiddels Lauren's stokpaardje nog steeds hetzelfde!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.