Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 February 2013, 21:01   #31
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
God is al(les) wat is. Dat ben ik met Mars eens. En het spreekt tot mij door de stem van bewustzijn van een diep doordrongen, gevoel van verbondenheid, met al wat leeft, heel deze wondere, wereld. Dit universum. Dat leidt mij tot verwondering en dankbaarheid, en tevens is er het bewustzijn van al het leed en de pijn van diezelfde wereld. Het licht dat mij doordringt, filtert zich door/via mij en wordt zo teruggegeven aan de wereld. Om op die manier alle pijn en leed wat te verzachten. Die verwondering, dat bewustzijn, die aandacht, draag je voortdurend met je mee, bij iedere stap die je zet.
Dit raakt in de beleving van hoe ik God ervaar. Ik merk dat het haast niet te beschrijven is ook al voelt het zo duidelijk. Als kind was "hij" iemand op een wolk waar ik mee sprak. Hele gesprekken voerde ik met God. En tussendoor heb ik hem afgezworen, omdat hij wraakzuchtig en bestraffend zou zijn. Nooit zo gevoeld. Nu is God allang weer terug in mijn leven in het besef van een immense en onvoorwaardelijke aanvaarding van alles wat er is ( wat als Liefde voelt) inclusief mezelf in mijn vorm. Wat ik toen al zo voelde.
En het besef dat ik dat eigenlijk ook ben en dat niets en niemand verloren is, alleen transformeert in een andere vorm al dan niet oplossend. Omdat dat niet eens anders kan.

Een grote energie alomvattend waarin je je als "ego" mens geborgen weet. Zo voelt het voor mij. Ben benieuwd Guy of je dit herkent qua gevoel. Nu spreek ik weer met God maar in het besef dat ik eigenlijk met mezelf en gelijktijdig met alles en iedereen spreek. En de verantwoording en de kracht zelf in handen heb. Dat ik dat zelf ben. Een bijzondere gewaarwording, die alles goed "maakt" ook wat niet gewenst is en niet als goed wordt ervaren in een leven van mens zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 February 2013, 09:11   #32
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
mijn vraag was hoe JIJ het beleeft, .................. waarin jij ECHT geraakt werd.

................Ik wil JOU horen, .......hoe het voor jou voelt, .......hoe JIJ hier er door geraakt wordt..
.......Wat is bewustwording voor JOU?

.....Is het gelijk hebben, en gelijk krijgen?......

Laat me voelen dat je je door je woorden doordrongen bent, want het komt op mij over als een theorietje dat je neer zet omdat .... ....


.......Ben niet echt sociaal vandaag zie ik..
All? hop! Op naar de psycholoog!
Die legt je dat in 'n paar eenvoudige sessies uit en voor de rest....blijft alles hetzelfde.

Net zoals je tekst hetzelfde bekende blijft.... en je leven.
JOUW leven hahaha! MAAK er iets van!! DOE er iets mee! En probeer uit alle macht te worden wie jij WIL zijn!!

(.....en panikeer verder tot aan je dood!)
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 11 February 2013, 16:48   #33
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
All? hop! Op naar de psycholoog!
Die legt je dat in 'n paar eenvoudige sessies uit en voor de rest....blijft alles hetzelfde.

Net zoals je tekst hetzelfde bekende blijft.... en je leven.
JOUW leven hahaha! MAAK er iets van!! DOE er iets mee! En probeer uit alle macht te worden wie jij WIL zijn!!

(.....en panikeer verder tot aan je dood!)
Je bent ook echt koekoek .. Ik las je tekst en was perplex, ineens begon ik te lachen en de volgende woorden kwamen in me op: O-sem is ook echt koekkoek
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 February 2013, 16:53   #34
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik zie dat het draadje haar eigen wending krijgt, en het gaat nu echt over God.
Even denken/voelen/beleven ... en ik kom zeker op het onderwerp terug. Het is een zeer interessant onderwerp eigenlijk.

God, wat betekent dat?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 February 2013, 17:49   #35
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
All? hop! Op naar de psycholoog!
Die legt je dat in 'n paar eenvoudige sessies uit en voor de rest....blijft alles hetzelfde.

Net zoals je tekst hetzelfde bekende blijft.... en je leven.
JOUW leven hahaha! MAAK er iets van!! DOE er iets mee! En probeer uit alle macht te worden wie jij WIL zijn!!

(.....en panikeer verder tot aan je dood!)

Wat kan een psycholoog voor mij betekenen? Helemaal niets, die zijn ook maar mensen die klakkeloos iets uit een boekje geleerd hebben, en dan ineens een diploma gekregen hebben, en HUP!, ze zijn ineens deskundige van de geest van een ander.. Het lijk me totaal zinloos om naar zo iemand te gaan (voor mij dan)..
Er zullen ook oprechte en goeie mensen daartussen zijn, die het vak geleerd hebben, maar zonder oprechte bewuste zelfkennis is het voor mij geen mens bekwaam om in mijn geest te wroeten, ik doe dat zelf al 19 jaar .... en wat ben ik opgeschoten? Niets!!.. Maar goed ook, want ... hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik zie dat het goed is zoals het is..

Het is volgens mij geen kwestie van worden wie je wilt zijn, maar gewoon ontdekken wat je niet bent. Je je er van ontdoen van dat wat je niet bent..
Dat wat overblijft, eigenlijk blijft er helemaal niets/niemand over, dat is wat ik ben..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 February 2013, 18:07   #36
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is volgens mij geen kwestie van worden wie je wilt zijn, maar gewoon ontdekken wat je niet bent. Je je er van ontdoen van dat wat je niet bent..
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 February 2013, 19:15   #37
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat kan een tandarts voor mij betekenen? Helemaal niets, die zijn ook maar mensen die klakkeloos iets uit een boekje geleerd hebben, en dan ineens een diploma gekregen hebben, en HUP!, ze zijn ineens deskundige van het gebit van een ander.. Het lijk me totaal zinloos om naar zo iemand te gaan (voor mij dan)..
Er zullen ook oprechte en goeie mensen daartussen zijn, die het vak geleerd hebben, maar zonder oprechte bewuste kennis is het voor mij geen mens bekwaam om in mijn gebit te wroeten, ik doe dat zelf al 19 jaar .... en wat ben ik opgeschoten? Niets!!.. Maar goed ook, want ... hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik zie dat het goed is zoals het is..
Behalve als je kiespijn hebt, dan misschien ...?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 08:45   #38
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je bent ook echt koekoek .. Ik las je tekst en was perplex, ineens begon ik te lachen en de volgende woorden kwamen in me op: O-sem is ook echt koekkoek
hahaha!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 08:48   #39
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
in mijn geest te wroeten, ik doe dat zelf al 19 jaar .... en wat ben ik opgeschoten? Niets!!.. Maar goed ook, want ... hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik zie dat het goed is zoals het is..
...en dat is nu precies wat ik je wilde vertellen.

KOEKOEK!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 February 2013, 12:06   #40
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

http://zininzijn.blogspot.nl/2013/01...ijn-hoofd.html
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.