Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 May 2017, 15:00   #391
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zoals ik al zei, jij bent forum eigenaar, en geen deskundige in wat dan ook, dus je gedrevenheid om jouw beeld omtrent gedegen zelfonderzoek door de strotten te dauwen, en je analyses over of iemand aan gedegen zelfonderzoek toe is of niet, zegt iets over jouw denkbeelden. Jouw beeld over mij, heeft niets met mij te maken.
Jouw ingebeelde behulpzaamheid, en ingebeelde bekwaamheid om mensen te kunnen helpen, is een fantasie van je..
Succes en sterkte ermee.
Het is natuurlijk vreselijk kortzichtig om iemands functie als graadmeter te laten gelden voor zijn zeggenskracht, je sluit daarmee, om maar eens wat te noemen, al de levenswijsheid uit waarvan je zou kunnen leren. Ik ben de weg van gedegen zelfonderzoek gegaan en ken de valkuilen waarin je verstrikt raakt door je egokenmerken. Ik ben tamelijk deskundig in het zien van weerstand waarom je geen zelfonderzoek gaat doen en dat is ter meerdere glorie van jezelf en niet van mij, ik heb jouw erkenning (ook een egokenmerk) echt niet nodig.
  Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 15:25   #392
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is natuurlijk vreselijk kortzichtig om iemands functie als graadmeter te laten tellen voor zijn zeggenskracht, je sluit daarmee al de levenswijsheid uit waarvan je zou kunnen leren. Ik ben de weg van gedegen zelfonderzoek gegaan en ken de valkuilen waarin je verstrikt raakt door je egokenmerken. Ik ben tamelijk deskundig in het zien van weerstand waarom je geen zelfonderzoek gaat doen en dat is ter meerdere glorie van jezelf en niet van mij, ik heb jouw erkenning (ook een egokenmerk) echt niet nodig.
Hoe jij jezelf neer zet op dit forum laat niet blijken dat jij de weg van zelfonderzoek gegaan bent.
Je forum-gedrag is bekrompen, dwangmatig, sturend en manipulerend, en je speelt continue ego-spelletjes.
Je bent duidelijk iemand die nog aan moet beginnen...

Je zegt dat jij tamelijk deskundig bent. Wat wel een feit is, is dat jij Forum-eigennaar bent. Buiten dat, heb ik jou nooit geen wijsheid laten zien. Je zet theorieën neer, die je overduidelijk niet in de praktijk brengt in de wisselwerking met mede-leden.
Zoals bv. Trump de functie van president gekocht heeft, en die een aantal mensen ervan overtuigd heeft dat hij bekwaam is voor de functie, dát maakt hem in werkelijkheid geen bekwame leider. Dus ook zo bij jou, dat jij forum eigenaar bent, maakt jou geen deskundige wat betreft het onderwerp dat het forum behandeld...
Je lijkt meer op Hitler, en Ceaușescu, maar Trump kan er ook bij, daar heb jij ook trekjes van..

Je woorden stralen er geen zeggenschap uit, en misschien ben jij stokoud, maar levenswijsheid heb je zeker niet vergaard, integendeel..
Je bent van binnen nog steeds een onozele joch, die de agressie en dwangmatigheid van zijn vader gekopieerd​ heeft.

Je wilt jezelf als een leider neer zetten.
Pech onder weg knul, ik zie jou.
Je jankt nog steeds om erkenning, stampvoetend als je niet krijgt wat je wilt...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 15:37   #393
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik ga verder op het draadje 'I am' schrijven, succes hier met theorietjes...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 15:59   #394
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens: dat jij forum eigenaar bent, maakt jou geen deskundige wat betreft het onderwerp dat het forum behandeld...
Je lijkt meer op Hitler, en Ceaușescu, maar Trump kan er ook bij, daar heb jij ook trekjes van..

You made my day.

Ik vind Laurens verder een mislukte goeroe. Niet succesvol genoeg om satsangs te geven probeert hij maar via een forum.
Zo meent hij dan te kunnen aanwijzen waar iemand staat, of hij gedegen zelfonderzoek goed doet of niet.
Enfin, een selfmade fake autoriteit in zelfkennis.

Let op mijn woorden, ik kan het weten want heb zelfkennis gestudeerd en gedegen zelfonderzoek afgerond.

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 17:41   #395
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe jij jezelf neer zet op dit forum laat niet blijken dat jij de weg van zelfonderzoek gegaan bent.
Je forum-gedrag is bekrompen, dwangmatig, sturend en manipulerend, en je speelt continue ego-spelletjes.
Je bent duidelijk iemand die nog aan moet beginnen...

Je zegt dat jij tamelijk deskundig bent. Wat wel een feit is, is dat jij Forum-eigennaar bent. Buiten dat, heb ik jou nooit geen wijsheid laten zien. Je zet theorieën neer, die je overduidelijk niet in de praktijk brengt in de wisselwerking met mede-leden.
Zoals bv. Trump de functie van president gekocht heeft, en die een aantal mensen ervan overtuigd heeft dat hij bekwaam is voor de functie, dát maakt hem in werkelijkheid geen bekwame leider. Dus ook zo bij jou, dat jij forum eigenaar bent, maakt jou geen deskundige wat betreft het onderwerp dat het forum behandeld...
Je lijkt meer op Hitler, en Ceaușescu, maar Trump kan er ook bij, daar heb jij ook trekjes van..

Je woorden stralen er geen zeggenschap uit, en misschien ben jij stokoud, maar levenswijsheid heb je zeker niet vergaard, integendeel..
Je bent van binnen nog steeds een onozele joch, die de agressie en dwangmatigheid van zijn vader gekopieerd​ heeft.

Je wilt jezelf als een leider neer zetten.
Pech onder weg knul, ik zie jou.
Je jankt nog steeds om erkenning, stampvoetend als je niet krijgt wat je wilt...
Ik ben wel eens tegemoet gekomen aan de wens om iets van mijzelf te laten zien. Terwijl het helemaal niet gaat om wie ik ben of hoe ik mij profileer bij het doen van gedegen zelfonderzoek heb ik aan die wens voldaan en ben daar vervolgens alsmaar weer opnieuw op afgerekend of ging het vervolgens alleen maar om mijn verschijningsvorm.

Nog steeds doet het er niet toe wie Laurens is, hoe ik mij profileer of wat de indruk is die ik hier achterlaat, daar gaat gedegen zelfonderzoek helemaal niet over. Men leest mij en weegt af of ik te vertrouwen ben en of ik wel kundig ben. Waarom, Het is toch een onderzoek naar jou zelf? Het gaat om het ontdekken van waarheid door weg te strepen wat dat niet is, mijn persoontje doet er toch helemaal niet toe. Dus kijk eens naar je weerstand t.o.v. mij, hoeverre vormt datgene wat ik zeg een bedreiging voor je ego. Er moet heel wat te verliezen zijn gezien je onwil om (eens even met me mee) te kijken. Dus vergeet wat je van mijn weet en hou je liever bezig met datgene wat (werkelijk) waarheid (dus datgene wat onveranderlijk blijft ongeacht je mening daarover) voor je bevat.
  Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 17:46   #396
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

You made my day.

Ik vind Laurens verder een mislukte goeroe. Niet succesvol genoeg om satsangs te geven probeert hij maar via een forum.
Zo meent hij dan te kunnen aanwijzen waar iemand staat, of hij gedegen zelfonderzoek goed doet of niet.
Enfin, een selfmade fake autoriteit in zelfkennis.

Let op mijn woorden, ik kan het weten want heb zelfkennis gestudeerd en gedegen zelfonderzoek afgerond.

Ik heb nog nooit geprobeerd om satsang te geven en heb die behoefte ook helemaal niet. Ik beschouw me ook niet als Guru hoe kom je er bij dat ik dat zou willen? Het enige wat ik beoog te doen is jou te helpen bij het doen van gedegen zelfonderzoek, maar daar ben je in het jaar tijd dat je hier je tijd loopt te verdoen nog niet eens aan toegekomen.
  Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 17:49   #397
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben wel eens tegemoet gekomen aan de wens om iets van mijzelf te laten zien. Terwijl het helemaal niet gaat om wie ik ben of hoe ik mij profileer bij het doen van gedegen zelfonderzoek heb ik aan die wens voldaan en ben daar vervolgens alsmaar weer opnieuw op afgerekend of ging het vervolgens alleen maar om mijn verschijningsvorm.

Nog steeds doet het er niet toe wie Laurens is, hoe ik mij profileer of wat de indruk is die ik hier achterlaat, daar gaat gedegen zelfonderzoek helemaal niet over. Men leest mij en weegt af of ik te vertrouwen ben en of ik wel kundig ben. Waarom, Het is toch een onderzoek naar jou zelf? Het gaat om het ontdekken van waarheid door weg te strepen wat dat niet is, mijn persoontje doet er toch helemaal niet toe. Dus kijk eens naar je weerstand t.o.v. mij, hoeverre vormt datgene wat ik zeg een bedreiging voor je ego. Er moet heel wat te verliezen zijn gezien je onwil om (eens even met me mee) te kijken. Dus vergeet wat je van mijn weet en hou je liever bezig met datgene wat (werkelijk) waarheid (dus datgene wat onveranderlijk blijft ongeacht je mening daarover) voor je bevat.
Ja,is goed Laurens... Omni is er, misschien kan hij je helpen, want ik geef het op..
Lees met aandacht, misschien steek jij er ook wat van op...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 17:52   #398
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja,is goed Laurens... Omni is er, misschien kan hij je helpen, want ik geef het op..
Lees met aandacht, misschien steek jij er ook wat van op...
Natuurlijk geef je het op, ik verwacht niks anders, doorzetten is er niet bij.
  Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 18:19   #399
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@@Katerie:...Ik beschouw me ook niet als Guru hoe kom je er bij dat ik dat zou willen? Het enige wat ik beoog te doen is jou te helpen bij het doen van gedegen zelfonderzoek
Dat is het em juist! Jij probeert mij te helpen bij het doen van gedegen zelfonderzoek terwijl ik helemaal geen hulp nodig heb!

Ik weet 'wat' ik ben.
Maar jij weet blijkbaar niet dat ik dat weet, want denkt dat ik hulp nodig heb. Dat is wat ik noem een mislukte goeroe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: maar daar ben je in het jaar tijd dat je hier je tijd loopt te verdoen nog niet eens aan toegekomen.
Er bestaat niet zoiets als 'verloren tijd'. Er is de ruimte waarin het beschrevene zich voordoet en waaraan je intellectueel deelneemt.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 18:24   #400
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Natuurlijk geef je het op, ik verwacht niks anders, doorzetten is er niet bij.
Nee hoor Renoir, het is dat dit draadje over gedegen zelfonderzoek gaat, en jij presenteert het alsof jij daar patent op hebt.
Het is niet aan jou om het te beoordelen, of iemand dat doet, gedaan heeft, of er aan toe is.
Je bent zoals ieder ander hier een persoon, met jouw mening, jouw beleving, en met jouw troebelheid.
Ik laat het draadje, omdat ik niet geïnteresseerd ben in het onderwerp dat jij op zo een sturende wijze presenteert, en je eigen maakt.
Je bent niet de eigenaar van gedegen zelfonderzoek, alleen van het forum.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.