Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 May 2013, 22:03   #391
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het is niet in woorden uit te drukken, Virgo. Maar je zit redelijk in de buurt. Ego houdt ons idd af van "wat we zijn". Dat klopt en dat lees ik wel meer. Dat is op zich niets bijzonders. Maar als je weerstand voelt van het ego is de gedachte dat dat stukje ego weggenomen moet. Zoals je bij Renoir ziet, manifesteert het zich dan gewoon op een andere manier. Daarom gaat het juist om BEWUSTWORDING van het ego en de werking van het ego. Je moet ahw een versmelting tot stand brengen tussen ego en "dat wat je bent". Ego is toch Niets, dus als je Niets versmelt met "dat wat je bent" zit je al behoorlijk dicht bij het Colosseum.

Een beetje krom uitgelegd. Maar je moet deze materie ook met je hele wezen doorgronden, niet alleen met je ratio. Ook al een aspect wat Renoir over het hoofd heeft gezien. Hij rationaliseerde er wat op los en verklaarde dat wat hij gevonden tot "waarheid" . Met een hoofdletter nog wel om zijn ego te strelen.

Stukje bij beetje komen we er wel.
Sprak hij hoopvol. Als nieuwkomer.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:09   #392
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik bepaal niks. Iedereen mag zelf weten waar hij moet zijn. Ik probeer alleen wat mensen warm te krijgen voor diepgaander onderzoek dan hier gebruikelijk.

Dat gekwats over het laaghangend fruit ben ik persoonlijk wel een beetje beu.
Maar maak je eigen beslissing en trek je van mij niets aan.
Jij weet helemaal niet wat hier te doen gebruikelijk is. je komt hier nog maar. Net kijken. dat gekwetst over dat laaghangende fruit ben ik ook spiegat. Vooralsnog zie ik jou echter voortdurend die term bezigen.
wat zegt dat, denk je
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:11   #393
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

het is erg met zo n i pad. gelukkig zijn jullie allemaal creatief genoeg, toch? Om te snappen wat ik wil zeggen
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:25   #394
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Zie je nu zelf niet in dat met dit comment jouw advaita-ego mij probeert uit te dagen voor een nieuwe rondje hanengevecht?? Ik zie dat je het zelfs even hebt opgesierd met een plaatje. Het zegt mij genoeg hoor. Van de zelfverzekerde Renoir blijft steeds minder over. Je hebt dit forum opgericht als virtueel standbeeld voor je zelf en wij moeten dansen rond je gouden kalf. Alleen de goegemeente vertikt het. En daarom moet de goegemeente dokken.

Wij willen maar niet erkennen dat jij een niet-doetje bent.
Wij twijfelen maar aan de door jou bewierrookte "waarheid" .

Jouw ego is die waarheid?.

Btw, hoor je nog wel eens wat van Jeffrey Boenders? Kan je hem mailen, hij lijkt mij wel een interessante man. Ook geinteresseerd in advaita en zo?.
Ik pas wat betreft dat ik je daarmee zou uitdagen.

Nee Jeffrey schittert door afwezigheid, ik heb verder ook niets van hem gehoord.
Ja ik zou hem wel een email kunnen schrijven met de mededeling dat enkele forumleden naar hem gevraagd hebben. Als je daar prijs op blijft stellen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:29   #395
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Wat mij opvalt zijn de door mij vetgedrukte woorden, waarbij met name advaita blijkbaar als onwankelbare waarheid wordt gezien. Verrassend vind ik dan bij de beangstigende? leegte vooral de innerlijke vrede te missen. Ik krijg er een hoog "Staphorst-gevoel" bij. Kan aan mij liggen.

Maar ik weet niet of jij hetzelfde hebt gezien en ervaren.
Als je maar ziet waar Renoir de fout is ingegaan. Laat het rustig even bezinken. Vaak wordt het pas na een tijdje duidelijk. Daarom maakte ik je er ook attent op.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:32   #396
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik pas wat betreft dat ik je daarmee zou uitdagen.

Nee Jeffrey schittert door afwezigheid, ik heb verder ook niets van hem gehoord.
Ja ik zou hem wel een email kunnen schrijven met de mededeling dat enkele forumleden naar hem gevraagd hebben. Als je daar prijs op blijft stellen.
Ik Zeg niks. denk er een smiley bij.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:36   #397
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik pas wat betreft dat ik je daarmee zou uitdagen.

Nee Jeffrey schittert door afwezigheid, ik heb verder ook niets van hem gehoord.
Ja ik zou hem wel een email kunnen schrijven met de mededeling dat enkele forumleden naar hem gevraagd hebben. Als je daar prijs op blijft stellen.
Ik zie dat je weer een beetje bij zinnen bent gekomen. Komt mooi uit, genoeg hanengevechten.

Ik heb Jeffrey al een paar keer aangesproken op zn thread. Beetje vreemd om een thread te starten en dan weg te blijven. Maar echt belangrijk is het niet. Iemand moet hier willen zijn.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:37   #398
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Niks directe pad. Die is trouwens nergens te vinden behalve in jezelf.
Ga nou niet de wijsneus liggen uithangen over iets waarvan je zelf zegt dat je niks weet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:39   #399
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik zie dat je weer een beetje bij zinnen bent gekomen. Komt mooi uit, genoeg hanengevechten.

Ik heb Jeffrey al een paar keer aangesproken op zn thread. Beetje vreemd om een thread te starten en dan weg te blijven. Maar echt belangrijk is het niet. Iemand moet hier willen zijn.
Wat wil je nou, moet ik Jeffrey een email schrijven of niet ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 22:41   #400
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik Zeg niks. denk er een smiley bij.
Ok? deze.. kon je zeker met je Ipad niet te pakken krijgen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.