Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 January 2015, 16:20   #391
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bij mij is de gedachte nog niet opgekomen dat Marie hier niet thuis zou horen, integendeel zou ik zeggen. Het is een van de ijverigste onderzoeksters.
Dan zie je meer dan ik. Het is trekken aan een dood paard met haar. Ik vond haar een tijdje interessant omdat ik meende iets naturels te herkennen. Maar ik heb mij vergist. Ze zal zich wel gaan verdiepen in een of andere valse profeet en dat hier als waarheid gaan verkondigen. Voorbeelden genoeg hier.

Waarheid komt altijd eerst van binnen uit en dan pas in de mind.
Niet andersom.

Anyway, nu Pup ook weg gaat zie ik ook geen reden om te blijven.
Dezelfde riedeltjes lezen als 2 jaar terug is niet erg boeiend.
Veel succes met je toko.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 16:59   #392
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dan zie je meer dan ik. Het is trekken aan een dood paard met haar. Ik vond haar een tijdje interessant omdat ik meende iets naturels te herkennen. Maar ik heb mij vergist. Ze zal zich wel gaan verdiepen in een of andere valse profeet en dat hier als waarheid gaan verkondigen. Voorbeelden genoeg hier.

Waarheid komt altijd eerst van binnen uit en dan pas in de mind.
Niet andersom.

Anyway, nu Pup ook weg gaat zie ik ook geen reden om te blijven.
Dezelfde riedeltjes lezen als 2 jaar terug is niet erg boeiend.
Veel succes met je toko.
WiNk
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 17:32   #393
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dan zie je meer dan ik. Het is trekken aan een dood paard met haar. Ik vond haar een tijdje interessant omdat ik meende iets naturels te herkennen. Maar ik heb mij vergist. Ze zal zich wel gaan verdiepen in een of andere valse profeet en dat hier als waarheid gaan verkondigen. Voorbeelden genoeg hier.

Waarheid komt altijd eerst van binnen uit en dan pas in de mind.
Niet andersom.

Anyway, nu Pup ook weg gaat zie ik ook geen reden om te blijven.
Dezelfde riedeltjes lezen als 2 jaar terug is niet erg boeiend.
Veel succes met je toko.
Nou Ja Theo......Je vertrekt omdat Pup weg gaat? En je had niks met Pup. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, zullen we maar zeggen.

Mbt jouw opmerkingen aangaande Marie, wil ik je dan (op de valreep) nog het volgende meegeven: vergissen is menselijk Theo, en niets menselijks is ons vreemd. Maar Waarheid vergist zich nooit. Dus kun je concluderen dat op het moment dat jij vast stelt je vergist te hebben, dat geen Waarheid kan zijn. Blijkbaar had de Waarheid je op dat moment even verlaten. Je zou kunnen onderzoeken (in het kader van het onvolprezen zelfonderzoek, hetgeen immers de doelstelling is van dit forum) hoe dat kan/kon.

Hoe kon het gebeuren dat de Waarheid, die inderdaad altijd van binnenuit komt, jou heeft verlaten en je jezelf hebt mee laten slepen door de mind?
Je bent teleurgesteld in jezelf, omdat je andere verwachtingen had van Marie (in eerste instantie). Wie verwachtingen heeft, zal teleurgesteld worden. Zo werkt de mind nu eenmaal. De mind is jouw eigen valse profeet. En jij pretendeert de Waarheid te verkondigen?

Ken je de uitspraak: je moet doen waar je van houdt (of wat je graag doet)?
Waarheid zegt: hou van (ongeacht wat of alles) wat je doet.
Als je Marie ervaart als een dood paard waaraan getrokken moet worden (en die ervaring heb ik ook wel eens en echt niet alleen met Marie) dan is dat prima, mits gezien is dat het niets over Marie (of wie dan ook) zegt, maar enkel en alleen alles over jezelf.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 17:42   #394
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de sharia. Is dat met stenigen en het afhakken van hoofden? Wel zo effectief.

Ik hou het voorlopig op een Oost-Europese huurmoordenaar, mocht het uit de hand lopen. Ik heb namelijk een goede vriendin die connecties heeft in Oost Europa. Mihaela, waar ben je?
Ik had dit draadje nog niet gelezen.. pff mis ik wat?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 17:45   #395
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Graag gedaan, les voor mezelf ook.
kreeg ik echt vandaag binnen per email, zie maar:




Mogelijk tot weerziens, maar ik ga nu toch echt zelf (een tijdje) stil proberen zijn.
Met een ginder gehuurde moto met een paar vrienden door Thailand rijden. Gaat leuk zijn!
Stil zijn op een gehuurde motor in Thailand? Ik ben zelf helemaal niet zo'n globetrotter, dus ik heb altijd veel bewondering en respect voor mensen die dat allemaal wel doen. Daar ben ik een vreselijk saaie huismus bij vergeleken. En soms ben ik er wel eens jaloers op, op die avontuurlijke types......maar ja, mijn avonturen bewegen zich op een ander vlak, zal ik maar zeggen. Grappig eigenlijk, bedenk ik me ter plekke, dat als het erop aankomt, je toch nooit met een ander zou willen ruilen. Ik zou best wat meer globetrottersbloed willen hebben, maar ja...zou ik willen ruilen? Nee, dat dan toch ook weer niet. Dat zal toch voor de meesten herkenbaar zijn, neem ik aan? Merkwaardig fenomeen. Als iemand er nog iets over kwijt wil.......
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 17:46   #396
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik had dit draadje nog niet gelezen.. pff mis ik wat?
Nee hoor, je bent precies op tijd.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 18:11   #397
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Grappig eigenlijk, bedenk ik me ter plekke, dat als het erop aankomt, je toch nooit met een ander zou willen ruilen. Ik zou best wat meer globetrottersbloed willen hebben, maar ja...zou ik willen ruilen? Nee, dat dan toch ook weer niet. Dat zal toch voor de meesten herkenbaar zijn, neem ik aan? Merkwaardig fenomeen. Als iemand er nog iets over kwijt wil.......
Daar herken ik mij volkomen in; van de andere kant in het dode paard helemaal niet .
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 18:21   #398
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Moi, veroordeelde mij zelf om het forum te verlaten, want ik bleef alle heil in Marie en voor Marie zoeken, toch volgens hem ....
Heeft Moi nu dan eindelijk die geslachtsveranderende operatie ondergaan ...?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 18:32   #399
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Daar herken ik mij volkomen in; van de andere kant in het dode paard helemaal niet .
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 18:51   #400
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Indien mij iemand te zeggen heeft dat ik beter vertrek is het Renoir-Laurens.
Iedereen mag zeggen dat hij/zij je liever ziet gaan dan komen. Alleen Rennie kan het ook daadwerkelijk in een time-out/ban omzetten omdat dit nu eenmaal zijn forum is. Zo liggen de zaken. Sommigen zien mij (op zijn tijd) ook liever gaan dan komen, en sommigen spreken zich daarover uit en anderen niet. Moet ik me daar wat van aantrekken? Ja en nee. Ja, ik kan bij mezelf toetsen of de kritiek al dan niet gefundeerd is. En nee, want het is niet mijn kritiek. Dus de frustratie van een ander. En moet ik daar wat mee? Ja en nee dus. De Waarheid (ergo, het antwoord) kan enkel in jezelf gevonden worden. Daar heeft Theo (laten we hem ook eens een veertje in zijn poepertje steken, daar gaat ie zo mooi van glimmen) een punt.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.