Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 July 2013, 00:06   #391
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zou verveeldheid ook van onrust kunnen komen?
En waar komt die onrust dan weer vandaan?
Rob is offline  
Oud 5 July 2013, 00:09   #392
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En waar komt die onrust dan weer vandaan?
Ja maar dan kan je wel bezig blijven,...gewoon de verveling niet zijn, en je kan je gewoon ongecompliceerd vervelen.

Al dat gegraaf,...pffffff
Hans is offline  
Oud 5 July 2013, 00:12   #393
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ja maar dan kan je wel bezig blijven,...gewoon de verveling niet zijn, en je kan je gewoon ongecompliceerd vervelen.

Al dat gegraaf,...pffffff
Heb je ooit de eerste oorzaak gevonden?
Rob is offline  
Oud 5 July 2013, 00:20   #394
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Heb je ooit de eerste oorzaak gevonden?
Ik weet niet goed wat je met eerste oorzaak bedoelt.
Wat ik wel denk, is dat je je vermeende ongemak nu, in een bepaalde "kindsituatie" van jezelf kan plaatsen en daardoor zien/voelen waar het zo'n beetje is begonnen te ontstaan, en te begrijpen hoe het is ontwikkeld tot nu.
Dat zien en vooral voelen maakt dat ik sneller mijzelf doorzie als ik mijn ongemak "waar" wil maken.
Hans is offline  
Oud 5 July 2013, 00:29   #395
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik weet niet goed wat je met eerste oorzaak bedoelt.
Wat ik wel denk, is dat je je vermeende ongemak nu, in een bepaalde "kindsituatie" van jezelf kan plaatsen en daardoor zien/voelen waar het zo'n beetje is begonnen te ontstaan, en te begrijpen hoe het is ontwikkeld tot nu.
Dat zien en vooral voelen maakt dat ik sneller mijzelf doorzie als ik mijn ongemak "waar" wil maken.
Ik kreeg de indruk dat je de oorzaak wil onderzoeken.
Dat kwam door je vraag of onrust aan de basis van verveling zou kunnen liggen.

Dat soort onderzoek speelt zich al snel in ons hoofd af. Het zoeken naar redenen of dat wat achter iets anders zit is denkwerk. En voor je het weet zit je in je hoofd in plaats van bij dat wat zich aandient.

Ik heb die discussie al vaker met Aart gehad en ik zie de meerwaarde er niet van om het naar een kindsituatie terug te brengen.

Wat bedoel je precies met 'je ongemak waarmaken'?
Rob is offline  
Oud 5 July 2013, 18:57   #396
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik kreeg de indruk dat je de oorzaak wil onderzoeken.
Dat kwam door je vraag of onrust aan de basis van verveling zou kunnen liggen.

Dat soort onderzoek speelt zich al snel in ons hoofd af. Het zoeken naar redenen of dat wat achter iets anders zit is denkwerk. En voor je het weet zit je in je hoofd in plaats van bij dat wat zich aandient.

Ik heb die discussie al vaker met Aart gehad en ik zie de meerwaarde er niet van om het naar een kindsituatie terug te brengen.

Wat bedoel je precies met 'je ongemak waarmaken'?
Ongemak waarmaken in het "rotte" gevoel iets van nu maken ipv iets van vroeger, daardoor hoef je er niet naar te kijken en kan je die rot buren of die klote regering de schuld geven, en vergeet "de wereld" niet, die verpest ook van alles voor mij,....(het "beschermende" ego)

Misschien is ipv oorzaak, oorsprong een beter woord,...ik bedoel in ieder geval te proberen de situatie "terug te halen" waarop het zogenaamde rotte gevoel van nu eigenlijk betrekking op heeft.
Dit heeft me een aantal keren heel angstige situaties bezorgd, maar daarna waren die angsten 100 keer lichter.
Op die manier denk ik bv van mijn angst voor eenzaamheid af gekomen te zijn, onzekerheid over mijn lichaam, onzekerheid over het "op mijn manier" te doen.
Die dingen zijn veel lichter geworden nadat ik eerst heel diep en angstig het "opnieuw" heb beleefd,.......en doorzien.

Het diep gaan kan denk ik ook link zijn, dat je misschien wel rare dingen zou gaan doen, daarom kan het slim zijn om daar hulp bij te zoeken, maar die "diepte" is wel nodig denk ik.
Hans is offline  
Oud 6 July 2013, 06:52   #397
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ongemak waarmaken in het "rotte" gevoel iets van nu maken ipv iets van vroeger, daardoor hoef je er niet naar te kijken en kan je die rot buren of die klote regering de schuld geven, en vergeet "de wereld" niet, die verpest ook van alles voor mij,....(het "beschermende" ego)
Helder. Ik ken de uitdrukking 'mijn ongemak waar maken' niet. Het is dus de reden van je ongemak buiten je zelf zoeken zodat je een legitimatie hebt om niets met je ongemak, wat van jou is, te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Misschien is ipv oorzaak, oorsprong een beter woord,...ik bedoel in ieder geval te proberen de situatie "terug te halen" waarop het zogenaamde rotte gevoel van nu eigenlijk betrekking op heeft.
Dit heeft me een aantal keren heel angstige situaties bezorgd, maar daarna waren die angsten 100 keer lichter.
Op die manier denk ik bv van mijn angst voor eenzaamheid af gekomen te zijn, onzekerheid over mijn lichaam, onzekerheid over het "op mijn manier" te doen.
Die dingen zijn veel lichter geworden nadat ik eerst heel diep en angstig het "opnieuw" heb beleefd,.......en doorzien.

Het diep gaan kan denk ik ook link zijn, dat je misschien wel rare dingen zou gaan doen, daarom kan het slim zijn om daar hulp bij te zoeken, maar die "diepte" is wel nodig denk ik.
Wat je noemt aan angst en onzekerheid dat ken ik. Maar in mijn onderzoeken er van heb ik nooit de oorsprong kunnen achterhalen. Maar misschien begrijp ik niet goed wat je met oorsprong bedoelt. Als het niet ver voert, zou je een voorbeeld kunnen noemen? Ik kom wel, in mijn historie, op situaties die mij in mijn oude angsten en onzekerheden hebben bevestigd. Maar dan was het er al, voordat de bevestiging er van plaatsvond. Wat ik wel heb gevonden zijn overtuigingen die ik er op na hield de nergens op gebaseerd bleken. En dat het helend kan zijn om situaties (in het) nu, als ze zich aandienen en 'beladen' zijn, opnieuw aan te gaan. Door dat heel direct te doen, desnoods als experiment, valt de lading weg omdat het meestal angst voor de angst is die mij weerhoud dingen aan te gaan. In het dingen opnieuw aangaan ligt voor mij meer de oplossing dan in het herbeleven (mocht dat zijn wat je bedoelt).
Rob is offline  
Oud 6 July 2013, 16:12   #398
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Dank je wel Rob!
Hans is offline  
Oud 6 July 2013, 17:14   #399
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dank je wel Rob!
Hoezo Hans?
Rob is offline  
Oud 10 July 2013, 19:40   #400
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik ben dusdanig gewend mij niets of weinig aan te trekken over wat anderen vinden, dat ik vergeet dat anderen daar anders in staan.

Ik heb de onhebbelijke eigenschap om te 'denken' dat iedereen zo is als ik, wat ik ook bij de andere gebruikers zie. In feite geven wij vaak met wat we zeggen weer hoe we zelf zijn.

De reminder bestaat er uit dat ik dit wel weet, maar er onvoldoende rekening mee houd. Vandaar mijn dank. Ik heb Virgo niet meer om mij terecht te wijzen, dus ik moet er zelf harder aan trekken.
Oh..shit....ik moet Virgo nog mailen. Thanks for the reminder. Enne.....goed je hier weer te zien. Had ik nog niet gezegd, omdat ik weet dat je dat wel weet.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.