Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 August 2013, 17:15   #391
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Soms Cynthia. Soms ervaar ik de wereld als overweldigend. O.a. muziek en poëzie zijn dan heerlijk om me in zoete melancholie over te kunnen geven aan wat zich voordoet. Heb jij dat ook?

Selah Sue vind ik idd ook een geweldige zangeres. Ik zag je zwijgende comment staan bij pop-up emoties en vroeg me al af wat je dacht. Bedankt voor het alsnog willen delen.
Ik heb dat ook en dan is muziek inderdaad heerlijke! Ik kende Selah Sue nog niet.
Cynthia is offline  
Oud 8 August 2013, 19:58   #392
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik heb dat nummer horen draaien op de begrafenis van een klein meisje van 6 maanden... wat een andere lading zo'n nummer dan kan krijgen.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen.

Ik ervaar (veel) muziek als een universele taal, een uitdrukking van emotie/gevoel. Op het moment dat bepaalde nummers door mij persoonlijk gekoppeld zijn aan een vrolijke of juist een verdrietige gebeurtenis, krijgt deze muziek extra lading, dieper dan de oorspronkelijke muziek (of de lyrics).
Sterre is offline  
Oud 8 August 2013, 20:00   #393
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Ik heb dat ook en dan is muziek inderdaad heerlijke! Ik kende Selah Sue nog niet.
Daarom vind ik het ook leuk om muziek te 'delen'.
Sterre is offline  
Oud 8 August 2013, 20:45   #394
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Dat kan ik mij heel goed voorstellen.

Ik ervaar (veel) muziek als een universele taal, een uitdrukking van emotie/gevoel. Op het moment dat bepaalde nummers door mij persoonlijk gekoppeld zijn aan een vrolijke of juist een verdrietige gebeurtenis, krijgt deze muziek extra lading, dieper dan de oorspronkelijke muziek (of de lyrics).
Ik denk dat een componist op gevoel componeert. Dat lees ik ook wel, dat ze dictafoontjes bij zich hebben waar ze wat op kwijt kunnen voor het weer weg is.
Een ongrijpbaar proces eigenlijk, net zoals dichten of schilderen en andere vormen van creatie. Het gekke is dat ik in mijn vorige leven nooit wat had met dichten o.i.d. Maar sinds mijn transformatie kan ik ontroert raken door een schilderij. Om het over een gedicht maar niet te hebben of muziek.
Freerider is offline  
Oud 8 August 2013, 20:57   #395
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik denk dat een componist op gevoel componeert. Dat lees ik ook wel, dat ze dictafoontjes bij zich hebben waar ze wat op kwijt kunnen voor het weer weg is.
Een ongrijpbaar proces eigenlijk, net zoals dichten of schilderen en andere vormen van creatie. Het gekke is dat ik in mijn vorige leven nooit wat had met dichten o.i.d. Maar sinds mijn transformatie kan ik ontroert raken door een schilderij. Om het over een gedicht maar niet te hebben of muziek.
Kunst raakt op een dieper niveau ons wezen aan.
Kunst zie ik als een expressie van een emotie/gevoel zonder woorden. Zo wordt het denk ik door de scheppers van kunst ontvangen en omgezet in beelden, muziek, dans, poëzie etc.

Ontroering beleven ervaar ik als mooi, of dat nu uit vreugde voortkomt of uit verdriet. Het geeft het leven extra diepgang voor mij.
Sterre is offline  
Oud 8 August 2013, 21:04   #396
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Kunst raakt op een dieper niveau ons wezen aan.
Kunst zie ik als een expressie van een emotie/gevoel zonder woorden. Zo wordt het denk ik door de scheppers van kunst ontvangen en omgezet in beelden, muziek, dans, poëzie etc.

Ontroering beleven ervaar ik als mooi, of dat nu uit vreugde voortkomt of uit verdriet. Het geeft het leven extra diepgang voor mij.
Hier hetzelfde. Ik ben blij dat ik dat vermogen heb gekregen. (waarschijnlijk was het er gewoon altijd al)
Freerider is offline  
Oud 8 August 2013, 21:13   #397
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Hier hetzelfde. Ik ben blij dat ik dat vermogen heb gekregen. (waarschijnlijk was het er gewoon altijd al)
In potentie denk ik dat we als mens eigenlijk alles al 'hebben', soms moet het gewoon even wakker geschud voordat we het ons bewust zijn.
Sterre is offline  
Oud 20 September 2013, 09:38   #398
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik zie ongeduld,
gedreven door verlangen,
probeert ze mij aan te zetten.

Ik kijk.....
haar kracht is vurig & woest

Ik zie haar...
wat een kracht!!

Ik adem in, ik adem uit.....
Ik voel mijn ongeduld en besef dat ik haar niet ben.
Cynthia is offline  
Oud 20 September 2013, 17:35   #399
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Ik zie ongeduld,
gedreven door verlangen,
probeert ze mij aan te zetten.

Ik kijk.....
haar kracht is vurig & woest

Ik zie haar...
wat een kracht!!

Ik adem in, ik adem uit.....
Ik voel mijn ongeduld en besef dat ik haar niet ben.

Hoi Cynthia, ik heb mooie grote zonnebloemen in de voortuin.
Ze waren zo groot dat ze door het stormende regen gingen liggen.
Samen met mijn vriend, was ik bezig om ze weer recht te zetten. Een buurvrouw zag ons bezig, en vroeg of het niet beter was om ze in een vaas te doen.
Met bamboestokken en tauw is het ons gelukt uiteindelijk. Aan elkaar steunend stijgen de zonnebloemen weer. Ik vind ze prachtig.


Mijn vriend vond ze ook niet zo perfect meer, en hij zei een paar dagen nadat wij ze recht hadden gezet, of het misschien niet beter was om ze te knippen.
Ik zei: ''Zo zo.. ik zou geen bloem in je tuin willen zijn, want je zou me nog levend in je groene container pleuren.. Trouwens, zei ik nog, ik ben nu ook al minder jong en stralend, moet ik ook opgeruimd worden?''
Mijn vriend glimlachte breed en zei: ''Ok ok, jemmig nog aan toe!!.. ik zal je zonnebloemen pas opruimen als ze volledig dood zijn, Ok?''
Hij kan zo om lachen als ik zo dramatisch doe..




''Floarea-soarelui, bătr?nă,
De pe-acum se sperie
C-au să-i cadă ?n ţăr?nă
Dinţii, de mizerie.

Şi cu galbena ei zdreanţă
Stă-n lumina matură,
Ca un talger de balanţă
Aplecat pe-o latură...''

Rapsodii de toamn? -George Top?rceanu


even krakkemikkig proberen te vertalen ... een klein stukje uit een gedicht dat ik nog van vroeger van school ken, vond toen ook zo mooi klinken...

De zonnebloem, oud,
Is nu al bang
Dat haar tanden, uit miserie
In het zand zullen vallen..


En zo met haar geel verscheurd vodje
Als een schaal dat balanceert
Gebukt op haar zij
Staat ze in het schemerige licht.
Mihaela is offline  
Oud 20 September 2013, 18:18   #400
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

toamn? = herfst ?
Mars is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.