Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 April 2018, 20:51   #401
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
En dan haar gebraden serveren met een zoetzuur sausje over...

Ik word hier onpasselijk van.
Iona is offline  
Oud 21 April 2018, 20:53   #402
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard marie's fabeltjeskrant

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Beter ook maar om het niet weg te halen als voorbeeld van het lage allooi van deze deelnemers.
Gelijk heb je.
marie kan het toch niet schelen.
Zie haar schrijven van 17 okt. 2017 uit Fer's topic 'Geïnspireerd door dit Forum'...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Laurens:...Het egogekietel van Katerie kan mij geen bars schelen... Ik heb wel wat anders te doen dan mij met zijn onnozeliteiten bezig te houden... Daarvoor zijn er andere gegadigden op dit forum hier... En als zij zich onder elkaar bezig houden met elkanders gat te likken, het weze hun gegunt...

Iets anders wordt het wanneer hij overal zijn grote bek tussen steekt, waarop de hele aanhang dan gedwee volgt, en ze zo elk fatsoenlijk gesprek kortwieken en/of onmogelijk maken...
Het zelfkennisforum is (was) een unieke gelegenheid om dieper onderzoek te promoten... Indien jij de fabeltjeskrant van heel slecht en laag allooi die er nu van gemaakt is door een zogezegde verwijzing naar egogekietel wil rechtvaardigen...
Het is jouw forum en het is jouw keuze...
Je mag mij dan stande pede uitschrijven.
Gedegen zelfonderzoek zal ik blijven doen, met of zonder dit forum.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 21 April 2018, 20:57   #403
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik word hier onpasselijk van.
Dat is vaak een voorstadium van verlichting... doorpakken nu, het 'wat' in je komt bijna tevoorschijn!
Het is als bevalling-weeën, goed blijven ademen, go for it!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 21 April 2018, 21:01   #404
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat is vaak een voorstadium van verlichting... doorpakken nu, het 'wat' in je komt bijna tevoorschijn!
Het is als bevalling-weeën, goed blijven ademen, go for it!
Wijsneus!
Iona is offline  
Oud 21 April 2018, 21:12   #405
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard de maagd Iona

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Wijsneus!
Is het 'wat' een jongetje of een meisje?
Nee wacht, het moet een tweeslachtig organisme zijn dat zichzelf ook voort kan planten met louter eigen cellen, dan is er sprake van parthenogenese; een organisme dat maagdelijke voortplanting kent.
hmm...
Jezus was ook geboren uit de maagd Maria, makes sense...alleen was het nu de maagd Iona.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 21 April 2018, 21:14   #406
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Beter ook maar om het niet weg te halen als voorbeeld van het lage allooi van deze deelnemers.
En ze kunnen zelfs niet in hun eigen speelbak blijven...
marie is offline  
Oud 21 April 2018, 21:15   #407
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En ze kunnen zelfs niet in hun eigen speelbak blijven...
Je hebt maar al te graag de aandacht dat je hier krijgt meiske, geef het maar toe!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 21 April 2018, 21:23   #408
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard Katerie en uitleven

Je hebt er echt lol in he om je op anderen uit te leven!
Iona is offline  
Oud 21 April 2018, 21:25   #409
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als ik iets gemakkelijk kan dan is het wel mijn eigen 'ik' opzij zetten. Het 'ik', zeker in de wereldse interpretatie ervan heeft geen enkele waarde meer voor mij; dus het is zeker niet die of dat 'ik' dat de openheid naar mijzelf of naar een ander in de weg staat...
Ik had het niet over ego opzijzetten, maar over het volledig opzij zetten van het "ik", dat jij als openheid in de weg staand omschrijft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Terwijl openheid en het opzij zetten van de eigen (voor)oordelen al van in den beginne mijn leiddraad zijn geweest om alles met open geest en onbevangen te onderzoeken... en ik heb daarbij ook geen overdreven belangstelling gehecht aan het ik, maar steeds meer kom ik tot de vaststelling, ook in wat hier verteld wordt dat het volledig opzij zetten van het 'ik' een dimensie in de openheid tot verder gaan in de weg staat...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat zou waar zijn indien het leven, zoals jij het beschrijft, zou stoppen wanneer de dromers niet meer zouden zijn... want wie zou dan moeten dromen???
Hier zit de verwarring: het leven is niet de droom, het leven heeft geen dromers nodig, de droom is wat een ik er denkbeeldig van maakt en het begint al met het denkbeeld "ik" dat leven opdeelt in mijn leven en jouw leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
of veronderstel jij dat dieren, dat stenen, dat bomen ook dromen dat ze bestaan en niet door hebben dat ze niet bestaan en enkel maar dromen???
Nu kom je tot de kern van de zaak, deze zijn vrij van ik en kijk hoe leven ze spontaan doorleeft, alles behalve zombie-achtig. Maar het gaat niet eens om ontkennen van ik, het gaat om ik te zien voor wat het is: een droombeeld. Als jij je droom wilt bezielen met je ik, ga je gang, ik hou je niet tegen, ik zeg alleen onderzoek het, vind uit wat het werkelijk is.
Je wordt geen zombie als je dat doet. Ik sta 's morgens niet bij de bakker om aan de bakker een niet-bestaand brood te vragen en dit niet te betalen, omdat geld ook niet bestaat. In de droom bestaat dit alles, en de droom wordt niet ontkent, het wordt alleen gezien voor wat het is: droom, geen zombie droom van een Dorje die onbezield rond loopt, maar een Dorje die voorziet in zijn levensbehoeftes en zorgt voor zijn gezin, emoties heeft en reageert op wat er verschijnt, maar dit alles wordt aanschouwd als een droom, een verhaal en wat er ook verschijnt, mooi of lelijk, recht of krom, zuiver of vies, dat waarin het verschijnt is een openheid waarin alles wat erin verschijnt geacepteerd wordt. Het kent geen middelpunt, noch omtrek, geen begin, nog einde, geen opdeling, geen ik, noch jij. Het moet niet van stof ontdaan worden, het wordt niet aangetast, het is altijd open en vrij. Alleen het geloof "ik" te zijn die deze openheid opdeelt in "ik" en de rest, zorgt voor de afscheiding, het onderzoek naar dat "ik", brengt barsten in dat geloof.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Natuurlijk als het de grens van zijn eigen zijn benadert, dat het dan enkel tot de conclusie kan komen dat alles enkel droom is en dus in wezen niet bestaat.
Nogmaals het leven is geen droom, niet als geheel, het is wat verstand er van maakt, hoe het opgedeeld wordt in denkbeeldige onderdelen (waarvan "ik" zo'n denkbeeldig onderdeel is), dat de droom is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Mijn 'ik' is nog kleiner dan een mosterdzaadje; en doordrongen van geluk dat het, zonder omweg opgedrongen door het verstand, het Leven mag leven zoals het tot mij komt en dat Leven mist ik in al jullie intellectuele uiteenzettingen zodat ik ze enkel als intellectuele zelfmisleiding kan zien
Jullie?
Ik heb liever niet dat je veralgemeent wat ik zeg en onderbrengt onder de term "jullie". Ik begrijp dat als iets niet begrepen kan worden, er rap gezwaaid wordt met "te intellectueel". Nogmaals, de woorden, die intellectueel over komen, zijn enkel een verwijzing. Waar naar verwezen wordt kan niet intellectueel begrepen worden, dus het afdoen als intellectueel is gewoon de onmacht het niet te begrijpen. Begrijp het niet, sta er voor open of niet. En waar gevraagd wordt voor open te staan is maar één ding: het "ik" te onderzoeken op waarheid. De rest is afleiding. Maar mijn excuses: reagerende op al je toespelingen heb ik zelf voor de afleiding gezorgd. Gooi maar gewoon weer in de prullenmand. Kern van de zaak is, hoe dit ook wordt verwoord, intellectueel of niet, dat de meest directe weg naar het leven in al zijn volheid zelf is: de werkelijkheid van ik onderzoeken, zelfonderzoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik spreek hier niet enkel over jou en ik wil je zeker niet chofferen, maar de standpunten die hier dikwijls als de ultime waarheid naar voren worden gebracht en waar voor mij elke ziel uit verdwenen is komen mij meer en meer over als ultieme zelfbedrog...
Mooi: "komen mij meer over als", daar gaat het om. Maak er nu zelf geen ultieme waarheid van dat het werkelijk (dus ook los van hoe het bij u overkomt) zo is. Dan zijn we rond. Elk zijn ding.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 21 April 2018, 21:29   #410
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
@Katerie: Je hebt er echt lol in he om je op anderen uit te leven!
Goh zeg, ik begin Laurens te begrijpen, telkens weer herhalen is vermoeiend. Maar vooruit, nog maar is herhalen wat op 11 april 2018 aan je schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

@Iona: Er is geen 'ander', geen 'jij' of 'ik', er is geen zoeker, geen verlichting en geen leraar. Er bestaat geen 'beter' of 'slechter', er is geen pad en er valt niets te bereiken. Alles wat verschijnt is bron.
Alles wat zich schijnbaar manifesteert - de wereld, jouw levensverhaal, de droom van afgescheidenheid, de zoektocht naar huis - is het ene verschijnend als twee, niets verschijnend als alles, en het absolute verschijnend als het specifieke.

Maar 'k geef toe Iona, in die bron heb ik er wel lol in om me uit te leven. WiNk
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.