Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 November 2014, 14:02   #401
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik heb toevallig vandaag een boek uit mijn kast genomen dat er al 20 jaar staat en weer wat zitten in lezen (bij nieren). Titel:
Rudiger Dahlke: De eenheid van mens en wereld.

En dan lees ik nu jou vraag over het 'waarom wij geboren zijn'...
Effe gezocht op mijn PC en meteen een gesprek gevonden tussen mij en een ziener 10 jaar geleden.
Misschien heb je er iets aan:



etc...
Vervolg op je verzoek als het je interesseert.
Moet nu weg, ik lees het later; lijk wel interessant.
marie is offline  
Oud 24 November 2014, 14:06   #402
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht

De vraag is en blijf waarom zijn wij geboren; waarom, ook zonder mijn persoontje, die hele wereldse evolutie? Tot nu toe heeft alleen Juul daar een mogelijk antwoord op gegeven.

Er zijn slechts twee dagen belangrijk in je leven.

-de dag dat je geboren bent
-de dag dat je er achter komt waarom


Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Juul het antwoord gegeven heeft.
Omdat het antwoord in je zelf verborgen is.
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 14:41   #403
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Afweergeschut van het ego #71 of #73
dank je wel voor het opzoeken.
ik heb de berichten gelezen.
zeker weten mooie berichten, maar nogal juuliaans = voor mij niet goed te volgen momenteel.
daarbij zijn het reacties op jouw woorden en dan is goed/prettig om te lezen dat je er iets aan hebt.
ik zal de grotere context waarin deze berichten een andere keer nog eens nalezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Inderdaad, ik ben hier nog maar vijf maanden; het lijkt een eeuwigheid....
Ik verlaat het forum niet; ik wil het van op afstand bekijken en er niet meer helemaal in onderdompelen.
dit begrijp ik heel goed.
afstand nemen kan dan soms heel goed werken en je meer tonen.

CU :)
glans is offline  
Oud 24 November 2014, 14:58   #404
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Er zijn slechts twee dagen belangrijk in je leven.

-de dag dat je geboren bent
-de dag dat je er achter komt waarom

Mag ik vragen waarom jij geboren bent?
Nadje is offline  
Oud 24 November 2014, 15:55   #405
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Er zijn slechts twee dagen belangrijk in je leven.

-de dag dat je geboren bent
-de dag dat je er achter komt waarom


Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Juul het antwoord gegeven heeft.
Omdat het antwoord in je zelf verborgen is.
Juul heeft getracht een antwoord te geven op de vraag waarom de wereld, waarom de hele evolutie.

En ik denk dat voor velen de dag waarom je geboren zou zijn wel eens het moment van hun dood kan zijn. Ik hoop het in ieder geval vlugger te weten.
marie is offline  
Oud 24 November 2014, 17:17   #406
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mag ik vragen waarom jij geboren bent?

Ja. Ik ben geboren om liefde te zijn.
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 17:19   #407
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Juul heeft getracht een antwoord te geven op de vraag waarom de wereld, waarom de hele evolutie.

En ik denk dat voor velen de dag waarom je geboren zou zijn wel eens het moment van hun dood kan zijn. Ik hoop het in ieder geval vlugger te weten.
Voor velen is het de dag dat zij sterven. Maar er is een mogelijkheid om al eerder te sterven. En dat is het sterven aan je zelf.
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 18:32   #408
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Voor velen is het de dag dat zij sterven. Maar er is een mogelijkheid om al eerder te sterven. En dat is het sterven aan je zelf.
Ok, dat is de mantra hier op het forum; jezelf voorbij gaan, je bewustzijn voorbij gaan, je geest voorbij gaan, je ego voorbijgaan; inzien dat je niets bent, dat je in wezen niet bestaat....

En het is juist dat dat mij meer en meer de keel uithangt want het ontneemt mij elke zin om nog verder van mijzelf te houden, want ikzelf ben slechts waan, besta niet... En als ik niet van mijzelf hou ondervind ik dat ik dan ook niet van het leven kan houden, ook niet van mijn naaste kan houden; dus ben ik verloren...

Voor mij is het eindpunt van de weg inderdaad opgaan in het geheel; niet omdat ikzelf niet zou bestaan of geen afgezonderd geheel zou zijn; maar omdat ik mijzelf in positieve zin verlies in het geheel en niet omdat dat ikzelf niet de moeite van het vernoemen waard zou zijn.

Ik ben de koetsier en ik heb mijn koets in goede toestand nodig; maar hier gooien ze zowel de koetsier als de koets weg voor een zogenaamd nirvana dat dan gevonden zou worden.

Spijtig ik blijf mij liever zien als een geschenk van het leven dat de moeite van het leven waard is.
marie is offline  
Oud 24 November 2014, 18:49   #409
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ok, dat is de mantra hier op het forum; jezelf voorbij gaan, je bewustzijn voorbij gaan, je geest voorbij gaan, je ego voorbijgaan; inzien dat je niets bent, dat je in wezen niet bestaat....

En het is juist dat dat mij meer en meer de keel uithangt want het ontneemt mij elke zin om nog verder van mijzelf te houden, want ikzelf ben slechts waan, besta niet... En als ik niet van mijzelf hou ondervind ik dat ik dan ook niet van het leven kan houden, ook niet van mijn naaste kan houden; dus ben ik verloren...

Voor mij is het eindpunt van de weg inderdaad opgaan in het geheel; niet omdat ikzelf niet zou bestaan of geen afgezonderd geheel zou zijn; maar omdat ik mijzelf in positieve zin verlies in het geheel en niet omdat dat ikzelf niet de moeite van het vernoemen waard zou zijn.

Ik ben de koetsier en ik heb mijn koets in goede toestand nodig; maar hier gooien ze zowel de koetsier als de koets weg voor een zogenaamd nirvana dat dan gevonden zou worden.

Spijtig ik blijf mij liever zien als een geschenk van het leven dat de moeite van het leven waard is.

Ego ziet het als een mantra. Ik zie bij jou (mijn vooroordeel) hetzelfde als bij Pup. Je zoekt het in het denken. Niet dat er wat mis is met denken, maar alleen met het denken redt je het niet. Je kan jezelf geen zaken wijsmaken die je (nog) niet in je zelf aantreft.

Maar als ik dit schrijf voelt het ego in jou zich gekwetst. Omdat het jou het gevoel geeft dat je het niet goed doet. Je komt met al dat geleuter hier geen stap verder. Maar al die gasten hier die het zo goed weten hebben hetzelfde door gemaakt. Zij zijn ook als Adam geboren en met pek en veren het paradijs uitgejaagd. Rechtstreeks het veld van goed en kwaad in.
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 19:11   #410
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Marie...Ik zie bij jou (mijn vooroordeel) hetzelfde als bij Pup. Je zoekt het in het denken. Niet dat er wat mis is met denken, maar alleen met het denken redt je het niet. Je kan jezelf geen zaken wijsmaken die je (nog) niet in je zelf aantreft.
Zeg is wijze Theo-loog, Theo-lieg, Theo-liegebeest, The-whoever, je lijkt het allemaal zo goed te weten.
Jij zelf bent je mind (al) definitief overstegen?
Jij zoekt het niet (meer) alleen in het denken en hebt 'het' al (terug) gevonden?
Heb je hetzelfde niveau dan Renoir al bereikt, of terug herwonnen, te weten: 'egoloosheid'?
Puppetji is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.