Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2013, 19:43   #401
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Oh..shit....ik moet Virgo nog mailen. Thanks for the reminder. Enne.....goed je hier weer te zien. Had ik nog niet gezegd, omdat ik weet dat je dat wel weet.
Ik had je hier nog niet gezien, Nadje. Maar je weet goed wat ik weet:)
Freerider is offline  
Oud 10 July 2013, 19:44   #402
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik ben dusdanig gewend mij niets of weinig aan te trekken over wat anderen vinden, dat ik vergeet dat anderen daar anders in staan.

Ik heb de onhebbelijke eigenschap om te 'denken' dat iedereen zo is als ik, wat ik ook bij de andere gebruikers zie. In feite geven wij vaak met wat we zeggen weer hoe we zelf zijn.

De reminder bestaat er uit dat ik dit wel weet, maar er onvoldoende rekening mee houd. Vandaar mijn dank. Ik heb Virgo niet meer om mij terecht te wijzen, dus ik moet er zelf harder aan trekken.
Oke, dank je voor je toelichting. Ik had even niet in de gaten waar je op doelde.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 19:44   #403
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Pionne zou moeten onderzoeken wat ze is: onvoorwaardelijke Liefde. En hier schiet me iets te binnen wat Moi laatst ergens zei: onvoorwaardelijke Liefde is onmenselijk. En dat klopt.
Precies, waarom je dus bezig houden met die onzin?
Nadje is offline  
Oud 10 July 2013, 19:47   #404
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik had je hier nog niet gezien, Nadje. Maar je weet goed wat ik weet:)
Deventer Op Stelten en Nadje erbij.
Nadje is offline  
Oud 10 July 2013, 19:47   #405
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Precies, waarom je dus bezig houden met die onzin?
Ja, dan hoeven we ook niet aan zelfkennis te doen. In feite zeg jij zo dat zelfkennis onzin is omdat het onmenselijk is. Maar iedereen kan boven zichzelf uitstijgen. Echter, omdat niet 1-2-3 lukt geven de meesten het maar op.
Freerider is offline  
Oud 10 July 2013, 19:51   #406
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ja, dan hoeven we ook niet aan zelfkennis te doen. In feite zeg jij zo dat zelfkennis onzin is omdat het onmenselijk is. Maar iedereen kan boven zichzelf uitstijgen. Echter, omdat niet 1-2-3 lukt geven de meesten het maar op.
De vraag is: wat maakt ons mens(elijk)? Ik wil eens af van dat geneuzel over "dat wat je bent". Waarin onderscheiden wij ons van de dieren? Ik zag hier en daar dingen voorbij komen.......
Nadje is offline  
Oud 10 July 2013, 19:58   #407
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De vraag is: wat maakt ons mens(elijk)? Ik wil eens af van dat geneuzel over "dat wat je bent". Waarin onderscheiden wij ons van de dieren? Ik zag hier en daar dingen voorbij komen.......
Het was even interessant dat praatje over dieren, maar het draagt niets wezenlijks bij aan zelfonderzoek. Ik vind dat namelijk geen geneuzel over 'dat wat je bent'. En dan beperk ik mij liever tot 'de mens' omdat ik de mens nu eenmaal beter ken dan 'het dier'.

Pionne lost een schot voor de boeg en ik ben genegen om te vertellen wat ik er van vind. Pionne is een mens denk ik en geen dier, dus off topic.

Pionne is ook onvoorwaardelijke Liefde en het zou zonde zijn om het allerbelangrijkste als geneuzel af te doen. Het probleem hierbij is dat ik Pionne wel kan vertellen wat ze is, maar daarmee weet ze nog niks. Ze zal het zelf moeten ontdekken en anderen kunnen alleen maar wat richting aanwijzen, de rest zal ze zelf moeten doen. En dan wijst iedereen ook nog eens in een andere richting?.
Freerider is offline  
Oud 10 July 2013, 20:01   #408
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Deventer Op Stelten en Nadje erbij.
En hoe was het? Heb nog aan jou gedacht.
Hebben jullie of heb jij het leuk gehad?
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 20:15   #409
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het was even interessant dat praatje over dieren, maar het draagt niets wezenlijks bij aan zelfonderzoek. Ik vind dat namelijk geen geneuzel over 'dat wat je bent'. En dan beperk ik mij liever tot 'de mens' omdat ik de mens nu eenmaal beter ken dan 'het dier'.

Pionne lost een schot voor de boeg en ik ben genegen om te vertellen wat ik er van vind. Pionne is een mens denk ik en geen dier, dus off topic.

Pionne is ook onvoorwaardelijke Liefde en het zou zonde zijn om het allerbelangrijkste als geneuzel af te doen. Het probleem hierbij is dat ik Pionne wel kan vertellen wat ze is, maar daarmee weet ze nog niks. Ze zal het zelf moeten ontdekken en anderen kunnen alleen maar wat richting aanwijzen, de rest zal ze zelf moeten doen. En dan wijst iedereen ook nog eens in een andere richting?.
Goh....merkwaardig dat jij dat zo ziet. Ik zie heel wat anders namelijk. Ik zie iedereen namelijk dezelfde richting uitwijzen. Naar binnen.

Ik lijk vermoedelijk in de verte een beetje op Alexander Smit. Die keek ook liever naar datgene waarin wij het ZELFde ZIJN. Ipv te kijken naar waarin wij ons onderscheiden. Wel grappig, dat je dat laatste dan weer met Rennie gemEEN hebt. Vanuit mijn perspectief bezien dan. Dat spreekt voor zich.
Nadje is offline  
Oud 10 July 2013, 20:18   #410
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En hoe was het? Heb nog aan jou gedacht.
Hebben jullie of heb jij het leuk gehad?
Helemaal top. En hoe was het in Hertme? Ik heb zeker ook nog aan jullie gedacht daar. Heb je het naar je zin gehad? Vast en zeker.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.