Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 July 2012, 14:22   #401
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ik vind het heel moeilijk te zien of iemand uit liefde handelt.
Liefde zoekt zichzelf niet, liefde vindt de ander(en)

(het is een oneliner en ik zie een heel verhaal van Vagebond wat ik later ga lezen...maar dit schoot gelijk naar boven bij mij...)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 14:27   #402
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
grappig eigenlijk, zo had ik het nog niet verstaan.
A. mag deze benoemingen vrijelijk gebruiken natuurlijk.
A. ziet altijd alles goed en helder.
Wat A. ziet is altijd waar.
Jij/anderen en ik (het onbewuste gepeupel) mogen dit soort dingen niet zeggen.

nee...beven en huiveren zullen we moeten.
nee...op de knieën moeten we gaan voor onze meester(es)
en hardleers als we/ik zijn/ben is onze penitentie dat we verbaal en mentaal elke keer op onze/mijn falie krijgen (ook door zijn/haar volgelingen) net zolang totdat we ja en amen knikken op dingen die in onze/mijn schoenen worden geschoven waar we part nog deel aan hebben.
Hoe blind kun je zijn vraag ik me wel eens af. Heel blind dus want dat blijkt wel weer, hahahaha :-).
Er kan je niks in de schoenen geschoven wat niet waar is. Als jij het gevoel hebt dat je iets in de schoenen geschoven wordt dan zal het waarschijnlijk wel waar zijn zou ik denken. Tis alleen een kwestie van erkennen voor jezelf en er is geen centje pijn. Je zult alleen maar dankbaar kunnen zijn dat iemand je er opgewezen heeft, dat is tenminste mijn ervaring.

Maar goed ga jij lekker door met jezelf voor de gek houden, je zult jezelf denk ik nog lang op eieren laten lopen. Gelukkig leven Glans, want jij bent toch super gelukkig met hoe jou leven tot nu toe verlopen is? Ik kan vergissen dus ik laat het voor de zekerheid nog maar even open allemaal.

In liefde voor altijd de jouwe.

Groetjes V.

Ps: Wel goed hoor dat jij nu jezelf laat zien, meen ik echt, komt een stuk beter en echter over dan dat voortdurende gemiemel van och en wee, ik ben toch zo verschrikkelijk, en oh wat vreselijk is dat bladiebla ect. want het klopt je bent idd verschrikkelijk en het is idd vreselijk, Doei doei :-
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 14:36   #403
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Liefde zoekt zichzelf niet, liefde vindt de ander(en)

(het is een oneliner en ik zie een heel verhaal van Vagebond wat ik later ga lezen...maar dit schoot gelijk naar boven bij mij...)
Vagebond heeft het hele verhaal gewist en het enkel bij één vraag gelaten, dat leek Vagebond voldoende te zijn, dus u bent te laat....

Vagebond is nu vervolgens benieuwd wie er evt op de loop zullen gaan met haar antwoord op de vraag van Ogenblik-sem. Ik zie er wel een paar eens kijken of zij uit hun hol willen komen.

Groetjes
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 14:51   #404
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Even zorgvuldiger formuleren:

Deze body-mind vind het heel moeilijk te zien of een bodymind uit liefde handelt.
Of gewoon maar alle bodyminden op de huid wil zitten uit eigen bodymind frustratie.
Veruit meestens is het tweede het geval.
héél veruit.

En veruit meestal wil een bodymind een bodymind wel op de huid zitten maar gaat ie kapot en voelt zich gekielhaald wanneer het andersom is.
Er kan toch gezien worden dat de body-mind niet is wat jij bent, maar in jou verschijnt? En wordt toch gezien dat de (ogenschijnlijke) body-minden strijd (wat een woord) enkel en alleen in jou plaats vindt? Daarmee komt ie of ten einde, of blijft er het genieten van het spel en de daarbijbehorende strijd (discussie), maar niet meer een strijd op leven of dood. Anders gezegd, dan zou de lading er toch af moeten zijn?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 14:52   #405
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe blind kun je zijn vraag ik me wel eens af. Heel blind dus want dat blijkt wel weer, hahahaha :-).
Er kan je niks in de schoenen geschoven wat niet waar is. Als jij het gevoel hebt dat je iets in de schoenen geschoven wordt dan zal het waarschijnlijk wel waar zijn zou ik denken. Tis alleen een kwestie van erkennen voor jezelf en er is geen centje pijn. Je zult alleen maar dankbaar kunnen zijn dat iemand je er opgewezen heeft, dat is tenminste mijn ervaring.

Maar goed ga jij lekker door met jezelf voor de gek houden, je zult jezelf denk ik nog lang op eieren laten lopen. Gelukkig leven Glans, want jij bent toch super gelukkig met hoe jou leven tot nu toe verlopen is? Ik kan vergissen dus ik laat het voor de zekerheid nog maar even open allemaal.

In liefde voor altijd de jouwe.

Groetjes V.

Ps: Wel goed hoor dat jij nu jezelf laat zien, meen ik echt, komt een stuk beter en echter over dan dat voortdurende gemiemel van och en wee, ik ben toch zo verschrikkelijk, en oh wat vreselijk is dat bladiebla ect. want het klopt je bent idd verschrikkelijk en het is idd vreselijk, Doei doei :-
Pas je effe op Vagebond?
Of ben je helemaal niet bang meer dat er straks weer iemand iets zegt waar JIJ, zogezegd 'kapot aan gaat?'
Of dat er weer iemand 'misbruik maakt van JOU?'
Tenslotte kan dat Keen of iemand anders niet in de schoenen geschoven worden, nietwaar? ha! hahaha! ha! hahaha!

Ogenbliksems antwoord laat nog even op zich wachten want dat is niet zo een twee drie hier neergezet.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 15:00   #406
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe blind kun je zijn vraag ik me wel eens af. Heel blind dus want dat blijkt wel weer, hahahaha :-).
Er kan je niks in de schoenen geschoven wat niet waar is. Als jij het gevoel hebt dat je iets in de schoenen geschoven wordt dan zal het waarschijnlijk wel waar zijn zou ik denken. Tis alleen een kwestie van erkennen voor jezelf en er is geen centje pijn. Je zult alleen maar dankbaar kunnen zijn dat iemand je er opgewezen heeft, dat is tenminste mijn ervaring.
Nou Vagebond, er kan je wel degelijk van alles in de schoenen geschoven worden, zonder dat dat waar hoeft te zijn. Er is geen herkenning en dus hoort het niet bij jou, maar bij die ander. Maar dan hoef je er inderdaad niet zo'n ophef van te maken, dan laat je het lekker langs je af glijden. Het gaat er toch om dat jij voor jezelf weet hoe het zit? Dat deel je dan mee en daarmee is de kous af. Of je houdt van ouwehoeren, kan ook nog natuurlijk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 15:01   #407
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Even zorgvuldiger formuleren:

Deze body-mind vind het heel moeilijk te zien of een bodymind uit liefde handelt.
Of gewoon maar alle bodyminden op de huid wil zitten uit eigen bodymind frustratie.
Veruit meestens is het tweede het geval.
héél veruit.

En veruit meestal wil een bodymind een bodymind wel op de huid zitten maar gaat ie kapot en voelt zich gekielhaald wanneer het andersom is.
Is er iets verkeerd aan kielhalen en kapot gaan is dan vervolgens de vraag die in mij opkomt?

Ik dacht het niet, het is enkel angst dat praat over kielhalen en kapot gaan.

Ik weet nu het antwoord.

Ik heb schijt aan kielhalen en kapot gaan. Ik ga d'r niet aan dood weet ik uit ervaring na tientallen keren te zijn gekielhaald en zgn kapot gegaan te zijn, ik leek wel een kopje.
Kom mij aub nog eens kielhalen dan zal ik zien of ik er nog aan kapot ga, hahahaha.

Gaat er iets kapot, ach het is niet meer dan het porselein in de kast of de goede sier zo u wilt. Het is m.i. niet zo dramatisch als er wat breekt maar er zijn er die daar anders over denken is mij verteld en of ik daar maar even rekening mee zou willen houden. hahahaha.

Moet ik daar rekening mee houden volgens jou Ogenblik-sem?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 15:09   #408
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou Vagebond, er kan je wel degelijk van alles in de schoenen geschoven worden, zonder dat dat waar hoeft te zijn. Er is geen herkenning en dus hoort het niet bij jou, maar bij die ander. Maar dan hoef je er inderdaad niet zo'n ophef van te maken, dan laat je het lekker langs je af glijden. Het gaat er toch om dat jij voor jezelf weet hoe het zit? Dat deel je dan mee en daarmee is de kous af. Of je houdt van ouwehoeren, kan ook nog natuurlijk.
Als het niet waar is kan het je ook niet in de schoenen geschoven worden, simpel als wat.

Je post is overbodig Nadje en wollig gelul dat ons nergens brengt, met excuses.

Groetjes...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 15:12   #409
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Is er iets verkeerd aan kielhalen en kapot gaan is dan vervolgens de vraag die in mij opkomt?

Ik dacht het niet, het is enkel angst dat praat over kielhalen en kapot gaan.

Ik weet nu het antwoord.

Ik heb schijt aan kielhalen en kapot gaan. Ik ga d'r niet aan dood weet ik uit ervaring na tientallen keren te zijn gekielhaald en zgn kapot gegaan te zijn, ik leek wel een kopje.
Kom mij aub nog eens kielhalen dan zal ik zien of ik er nog aan kapot ga, hahahaha.

Gaat er iets kapot, ach het is niet meer dan het porselein in de kast of de goede sier zo u wilt. Het is m.i. niet zo dramatisch als er wat breekt maar er zijn er die daar anders over denken is mij verteld en of ik daar maar even rekening mee zou willen houden. hahahaha.

Moet ik daar rekening mee houden volgens jou Ogenblik-sem?
Now you're talking.
En dan nu nog in de praktijk brengen.
Wat JOU betreft bedoel ik dan.
Wij zijn benieuwd.

Zo niet dan heb je geen recht van spreken.
Mind you!
Dan neemt niemand je serieus.
Do you mind?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 15:15   #410
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Als het niet waar is kan het je ook niet in de schoenen geschoven worden, simpel als wat.

Je post is overbodig Nadje en wollig gelul dat ons nergens brengt, met excuses.

Groetjes...
Als mijn post overbodig was, dan was ie er niet. Simpel als wat. Gelul brengt je sowieso nergens. Maar ik hoef dan ook nergens heen. Ik weet niet waar jij naar op weg bent?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - "Het open geheim" vesselin Tony Parsons 395 10 June 2021 13:22
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.