Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 October 2011, 19:14   #401
Lyme
Asprirant lid
 
Lyme's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 October 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Wie wil er nu antwoord op deze vragen?
En wie vind het gek?
Misschien dat jouw ikje het niet kan begrijpen, omdat het zijn verstand te boven gaat? Hoe kan iets wat begrensd en beperkt is het grenzeloze begrijpen? Zekerheid versus verwarring. Ik vind het wel mooi deze ambivalentie. Kun je het toelaten?
Dat gaat idd mijn verstand te boven.
Toch is er iets dat schijnbaar 'weet' hoe zich hier aan over te geven.
Wat dat 'iets' is?
Kijk nu heb ik alweer kortsluiting hierboven
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 19:16   #402
Lyme
Asprirant lid
 
Lyme's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 October 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Ik lees erin een: kom tot zijn terwijl je voorbijgaat.
En daarin zie ik weer het bewustzijn van het moment, terwijl de klokt doortikt.
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 19:21   #403
Lyme
Asprirant lid
 
Lyme's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 October 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
je liet een foto van jezelf als baby zien Lyme, nu als je over naakt hebt verwacht ik daar ook een foto van.. (wat ben ik grappig h??)

trouwens Von begon over naakt, dus hij gaat voor..
Is Von een man?
Dan mag hij idd voor.

@Von: schreef jij ook op het Remonforum?
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 20:10   #404
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Ja en nee.
Het is iets waar ik z.g achter ben gekomen.
Dat niets zeker is en zelfs dat is niet zeker.
Toch handel je in het leven niet naar dat gegeven, tenminste; ik niet.
Ik heb toch wel een bep. vertrouwen 'nodig' wil ik verder kunnen op mijn pad.
Maar ik heb nu wel zo'n vermoeden waar ik dat vertrouwen uit put.
Uit eigen Bron.

Dan kun je naakt staan zonder naakt te Zijn..
Wat ontzettend mooi gezegd Lyme!

Jezus heeft gezegd in log. 55 : Wie zijn vader en moeder niet haat kan mijn discipel niet worden en wie zijn broeders en zusters niet haat en niet zijn kruis opneemt, zoals ik, is mij niet waardig.

De grote Belgische mysticus Erik van Ruysbeek dicht hierop het volgende commentaar:
Werp af uw banden met de wereld
en stapt zelfstandig naar uw eigen kruis
laat vader, moeder, kerk en broeders
weest naakt als de boreling
want immer nieuw-geboren.

Het Aramense woord voor haten betekent ook: ?opzijzetten? oftewel; loslaten. Dat lucht op! Het woord haat past niet in de mond van Christus, maar dat wij onze eigen weg moeten gaan, dat is m.i. zeker!
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 20:23   #405
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Is Von een man?
Dan mag hij idd voor.

@Von: schreef jij ook op het Remonforum?
Von is geen man

Trouwens onze essentie is onzijdig. Spiritualiteit begint daar waar je niet meer mannelijk of vrouwelijkk bent.

Ik heb niet veel op dat forum geschreven, maar ben er wel even (maand of zo) op geweest. Je kunt dat toch zien aan de datum van registratie, 14-10-2010?

Ik wilde me onlangs afmelden omdat ik niet meer in kon loggen, wist toch zeker dat ik de goede inlogcode had. Met 5 keer kreeg ik een berichtje met een nieuw wachtwoord.
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 20:30   #406
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
je liet een foto van jezelf als baby zien Lyme, nu als je over naakt hebt verwacht ik daar ook een foto van.. (wat ben ik grappig h??)

trouwens Von begon over naakt, dus hij gaat voor..
Wat een interesse voor het lichaam, terwijl 99.9% van ons geest of spirit blijkt te zijn. Wij zijn m.i. spirituele wezens met een lichamelijke ervaring en niet andersom.

Ok?, ik ben gisteren al met de billen bloot geweest, tijdens een ayurvedische massage. Kan het iedereen aanbevelen. Had helaas geen fototoestel bij me.........
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 20:38   #407
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Wat een interesse voor het lichaam, terwijl 99.9% van ons geest of spirit blijkt te zijn. Wij zijn m.i. spirituele wezens met een lichamelijke ervaring en niet andersom.

Ok?, ik ben gisteren al met de billen bloot geweest, tijdens een ayurvedische massage. Kan het iedereen aanbevelen. Had helaas geen fototoestel bij me.........
moet ik eerlijk zeggen, als je een vrouw bent hoef ik de foto niet meer..

ga ik dan verder van je spirit genieten, en denk niet meer dat jij een man met een goddelijke lichaam bent, ook al is het maar 1 procent van wat wij zijn.

ok, ik ga mijn vingers strelen, hoe ging de meditatie ook al weer?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 20:54   #408
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Dat gaat idd mijn verstand te boven.
Toch is er iets dat schijnbaar 'weet' hoe zich hier aan over te geven.
Wat dat 'iets' is?
Kijk nu heb ik alweer kortsluiting hierboven
Krisnamurti: Er kwam een keer een jainistische monnik aanlopen, moe van de reis, het moet zowat elf uur in de ochtend zijn geweest. Krisnaji zou juist naar binnen gaan om een bad te nemen. Hij zij dat hij weken had gelopen om hierheen te komen, toen hij had gehoord dat K. daar was; moest hij hem heel dringend spreken, zei hij. En K. glimlachte en zei: "U bent op zoek naar een antwoord, is het niet? U bent op zoek naar een oplossing. Maar ik had liever dat u dat proces een andere wending gaf en gewoon eens keek naar wat u bij uzelf teweeg probeert te brengen, wat het denken bij zichzelf probeert teweeg te brengen. Het denken, probeert zichzelf zover te krijgen, zichzelf er toe te pressen, dat het zijn functioneren tot stilstand brengt, omdat het daarmee iets bereiken wil. En dat is waartoe het denken niet in staat is. U hoeft dit ene feit maar te zien, dat wat u 14 jaar lang heeft geprobeerd iets is wat het denken heeft geprobeerd, en dat het denken daar, hoe dan ook, nooit toe in staat zal zijn. Als u dit maar inziet, als iets doorslaggevends, dat het niet in het vermogen van het denken ligt om te doen wat u zou willen dat het deed. Alleen dat hoeft u maar in te zien! Ziet u het in, wat ik zeg?" De monnik was onder de indruken zei: "Ja, ik zie het in". Maar K. zei: "U probeert het denken het voor u te laten doen, doe dat niet! Kijk gewoon alleen maar wat het denken bij zichzelf probeert teweeg te brengen en dan, misschien, als u dat doet en afwacht...."En plotseling kwam er een verandering in het uiterlijk van de monnik, hij sloot zijn ogen en was volkomen stil. Toen hij na een minuut of wat zijn ogen opendeed stonden ze vol tranen; hij raakte K. voeten aan en zei: "Ik heb dit al heel lang gewild, maar het is me nooit gelukt. Daarom, dank ik u, ik zal nu gaan". En K. zei: "Nee, nee, heb niet zo'n haast, ga toch een paar minuten zitten". De monnik ging zitten. Hij zat heel stil, maar opeens barstte hij uit met: "Ik heb u toch nog één ding te vragen!"K. Zei: "Natuurlijk! Daar zit ik op te wachten!"En de monnik zei: "Kijk, dit was heel mooi; het denken was absoluut stil zonder dat ik me er voor inspande. Maar hoe kan dat blijven doorgaan, hoe kan ik dit terugkrijgen?" En K. zei: "Dat is nu precies de vraag die ik wist dat u mij stellen zou, Maar, wie stelt die vraag? Is het de geest van innerlijke rust die deze vraag stelt? Of is het de geest die niet tot rust kon komen en zich daar bezorgd over maakte, die de vraag stelt? Het is weer die oude geest, u valt weer terug op die oude geest, die is het die de vraag stelt, omdat hij dat wat u te beurt gevallen is in bezit wil hebben. Hij wil het vasthouden en laten voortduren. Dat hoort allemaal tot het normale functioneren van het denken. U had de ene kamer verlaten en u wilt u het antwoord in de andere kamer, d.w.z. u wilt een antwoord in de sfeer van het denken. Ziet u wat u aan het doen bent? Ziet u wat het denken bij u aanricht? Ziet u wat het denken bij zichzelf aanricht?" Opnieuw zweeg de monnik en deze keer zweeg hij een hele tijd. Toen hij zijn ogen opende straalden ze een diepe vrede uit, hij raakte K. voeten aanen zei: "Ik zal niet bij u terugkomen".
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 20:59   #409
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Wat een interesse voor het lichaam, terwijl 99.9% van ons geest of spirit blijkt te zijn. Wij zijn m.i. spirituele wezens met een lichamelijke ervaring en niet andersom.
Waar haal je dit vandaan?
Ik bedoel.. uh?
Nog nooit gelezen.

Wel ooit gelezen dat de ziel een heel paar grammetjes weegt.
Weet het gewichtje niet meer.

Hoe dan ook.
Vraag me af waar je dit op baseert?
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2011, 21:04   #410
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
moet ik eerlijk zeggen, als je een vrouw bent hoef ik de foto niet meer..

ga ik dan verder van je spirit genieten, en denk niet meer dat jij een man met een goddelijke lichaam bent, ook al is het maar 1 procent van wat wij zijn.

ok, ik ga mijn vingers strelen, hoe ging de meditatie ook al weer?
Ik heb wel een goddelijk lichaam Mihaela! (Wie trouwens niet?)

Voor mij is lichaamsbesef heel erg belangrijk. Ook om goed te aarden.

Als ik heel geconcentreerd met iets mentaals bezig ben, heb ik geen weet van mijn lijf. En daar is niks mis mee, vind ik. De kunst is om die terugkeer naar het lijf ter beschikking te hebben, in alle denkbare omstandigheden.

Bij het schrijven hier is het ook prettig om soms even terug te naar mijn lijf om jezelf weer te gronden. Ik heb vaak dingen herschreven omdat mijn lijf zei dat het niet goed was. Dat is een soort intuïtie die heel lijfelijk is.
Von is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf Heerda Overige religie 31 8 March 2012 21:51
Mijn visie op het Evangelie Nathan Overige religie 148 6 September 2011 11:27
Evangelie naar Maria Magdalena Rennie Overige religie 43 2 September 2011 17:49


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.