Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 December 2021, 11:12   #401
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je laat maar weer eens zien hoe verdwaald je bent Laurie. Jij verdiend niet de term van ziener, wel die van leraar net als alle mensen en dingen die ik zoal in mijn leven ben tegen gekomen en zal tegen komen.

Je hoeft van mij niks met mij op te hebben als leerling van mijn leraren uit het Christusbewustzijn. Wie die leraren zijn zal ik je verder niet mee lastig vallen want dat zou je toch niet kunnen bevatten en zoals meestal mee aan de haal zal gaan, zoals de meeste tijd met wat geschreven wordt aan de haal gaat. Hoe dan ook mbt dit onderwerp ik ben op dit forum omdat ik hier lessen te leren heb. Daar heb jij als dusdanig alleen in zoverre mee te maken dat ik in o.a. in mijn omgang met jou en de manier waarop je hier functioneert in verhouding tot mij en alle andere gebruikers en omgekeerd, of met andere woorden de algehele groepsdynamica e.d. van die forum mijn zelfkennis aan het verdiepen ben. Maar goed dat zie jij niet en wil je ook niet zien vanwege het beeld dat je nu eenmaal van mij geschapen hebt en koste wat het kost in stand wenst houdenö

Maar maak je overigens je geen zorgen zoals je waarschijnlijk wel gemerkt heb lever ik niet tot nauwelijks nog bijdragen aan op dit forum, tenzij in de vorm van vragen hoe iets volgens een ander zit blabla ect, want het een discussieforum en dat is al jaren en jaren zo, en als er iets is waar ik werkelijk nul comma nul mee heb dan is het dat wel. Ook een van de redenen overigens waarom ik steeds maar zeg:' ik gun je jou verhaaltje', daarmee voorkomend dat ik in een eindeloze nergens op slaande discussie raak over wie nu het beste weet hoe en waar o.g. zit in haar proces en of o.g. nu wel of niet weet wat ze is blabla ect, allemaal onderwerpen waarvan ik denk, ik heb wat beters te doen dan dat geleuteröBeste Laurie ik zal de dag zegenen dat je in staat bent voorbij je zelf te kijken en dat je zo leeg zal zijn dat je de ander werkelijk kan zien zoals dat bij mijn leraren, de werkelijke zieners, uit het Christusbewustzijn het geval isö.Ik heb het al vaker gezegd je komt zelfs niet in de buurt jij zit alleen maar tegen je eigen verzinsels aan te kijken en je hebt het niet in de gatenö.meer valt er niet over te zeggenö
Ik hoef je vast niet te zeggen dat dit verhaal weer overwegend de projectie is van je eigen toestand. Met daarop uiteraard weer allerhande aanvullingen en nieuwe gezichtspunten. Lees het maar alsof het aan jou is geadresseerd want ik kan er niks mee.
Hetgeen mij aangaat is bij deze alweer onderzocht, terugkoppeling onnodig. Wat betreft de herhaling van opmerkingen en klachten omtrent mij verwijs ik naar andere en eerdere quotes van mijn hand.
  Met citaat reageren
Oud 19 December 2021, 03:00   #402
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

ö..Jezus beschouw ik gezien zijn vele van ego verstoken uitspraken als gerealiseerd. Het is niet moeilijk daarin Waarheid te herkennen en hij kan je om die reden de weg wijzen. Met zijn volgelingen heb ik echter maar weinig op. Wanneer je op weg gaat waarheid te herkennen kom je ongetwijfeld ook bij Jezus maar moet je vaak eerst door de bagger die volgelingen er van gemaakt hebben.
Eyes of the beholder? Zijn volgelingen hebben voor zover bekend uitspraken 'vast' gelegdö.


Citaat:
Wat je kelder aangaat zijn het allemaal niet relevante gedachten en verhaaltjes die je geloofd.
Mooi contemplatieplekjeö.


Citaat:
Ik zeg méér dan wat jij zegt, het gaat mij er om dat je kennis neemt van dat méér. Als je die turbulentie in je niet bent waarom hou je je er dan zo intensief mee bezig?
Goeie vraag om aan onszelf te stellenö.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.