Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 January 2014, 00:52   #401
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je hebt al eens eerder benoemt dat je niets hebt met relaties. Dat weet ik.
Met geluk bedoel ik gewoon dat ik hoop dat je eruitkomt uit dat wat je soms hier in flarden loslaat en voor mijn gevoel niet zo klinkt alsof je daar gelukkig mee bent.
Een beetje een wazige/kromme zin Ulla maar toch proberen iets te zeggen. Alles is onderdeel van net proces en ja dat proces kan idd uitermate pijnlijk zijn. Ik bedank je voor je wens voor mij.

Citaat:
Ik vrees dat ik je mijn zin in betrekking tot de oplossing van de tegenstellingen niet kan uitleggen. Het doorzien en het besef dat dualiteit samenkomt in beide kanten heft het gevoel van afgescheiden zijn op. Daar waar gelijk en ongelijk samenkomen oftewel hun bestaan ophoud. Ik kan het niet beter uitleggen en het zou niet de eerste keer zijn dat mensen denken dat ik maar onzin brabbel of een of andere fantast bent. (niet dat jij dat zegt maar mag hoor). Dat gehele Zelfkennis onderzoek houdt op op het moment als men de vinger niet meer op de zere plek kan leggen. Dan neemt men de toevlucht tot dat soort uitspraken. Af en toe vergeet ik dat maar dan weet ik weer, ik kom niet van deze planeet. Althans dat lijkt dan zo.
Ach zo, iets helderder nu. Ik zou de volgende keer gewoon zeggen dat waar de tegenstelling samenkomt houdt die op te bestaan, of valt die weg in zichzelf.

Citaat:
En een geheim, ik heb gewoon geluk gehad dat ik de juiste heb getroffen, die van dezelfde planeet als ik kom. Intieme relaties met anderen zijn ook niet werkelijk aan ons besteed. Uitgeprobeerd maar ze snappen je toch nooit helemaal. Ik ben daar niet ongelukkig mee, in tegendeel. Ik ben ook erg gelukkig met in mezelf en dat wens ik iedereen toe. Daarvoor heb ik niemand meer werkelijk nodig. Maar vind het toch ook wel erg gezellig als je het wel kunt delen. Een menselijke bijeenkomstigheid. Het is gewoon fijn als je aan jezelf ook genoeg kunt hebben. Vanuit dat punt kun je met iedereen min of meer bevriend zijn en is het nog leuk ook als het zo uitkomt. Maar geen must meer.
Ja dat was me wel duidelijk Ulla, dank voor het vertellen
Vagebond is offline  
Oud 15 January 2014, 00:57   #402
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat was lastig te zien .....
Dat roept hier de vraag op waardoor je blik dan werd vertroebeld?
Nadje is offline  
Oud 15 January 2014, 00:58   #403
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Een beetje een wazige/kromme zin Ulla maar toch proberen iets te zeggen. Alles is onderdeel van net proces en ja dat proces kan idd uitermate pijnlijk zijn. Ik bedank je voor je wens voor mij.

Ach zo, iets helderder nu. Ik zou de volgende keer gewoon zeggen dat waar de tegenstelling samenkomt houdt die op te bestaan, of valt die weg in zichzelf.
Ja ik praat soms wat wollig. Als ik een volgende keer iets niet kan uitleggen vraag ik jou gewoon. Fijn dat je de moeite neemt. Ja graag gedaan. Slaap lekker alvast, ik moet eens een verdieping hoger gaan......
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 01:12   #404
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Volgens mij had jij het toch echt over menselijk geluk......
Nee Ulla had het over geluk. Geluk is een menselijk iets en daar heb ik niks mee. Verder kan ik niks met vorm geluk. Wat is dat?
Vagebond is offline  
Oud 15 January 2014, 01:13   #405
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja ik praat soms wat wollig. Als ik een volgende keer iets niet kan uitleggen vraag ik jou gewoon. Fijn dat je de moeite neemt. Ja graag gedaan. Slaap lekker alvast, ik moet eens een verdieping hoger gaan......
Thks en trusten alvast
Vagebond is offline  
Oud 15 January 2014, 01:15   #406
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Ja dat was me wel duidelijk Ulla, dank voor het vertellen
Graag gedaan.
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 01:17   #407
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De (eventuele) ban was dan ook niet op jou van betrekking. Althans, zoals ik het (globaal) even gelezen heb.
grappig dat wanneer net woord ban valt men direct denkt aan Vagebond. Ik zou even terug lezen dan kun je zien dat Renoir het over een ban heeft mbt Ulla. Maar goed ik ga me er verder niet aan branden.
Vagebond is offline  
Oud 15 January 2014, 01:17   #408
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee Ulla had het over geluk. Geluk is een menselijk iets en daar heb ik niks mee. Verder kan ik niks met vorm geluk. Wat is dat?
Een menselijk iets, volgens je eigen definitie. Maar blijkbaar wens je je eigen menselijkheid te ontkennen op dat punt.
Nadje is offline  
Oud 15 January 2014, 01:18   #409
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
grappig dat wanneer net woord ban valt men direct denkt aan Vagebond. Ik zou even terug lezen dan kun je zien dat Renoir het over een ban heeft mbt Ulla. Maar goed ik ga me er verder niet aan branden.
Wijs. Daar gaat het uiteindelijk toch ook niet om?
Nadje is offline  
Oud 15 January 2014, 01:22   #410
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Een menselijk iets, volgens je eigen definitie. Maar blijkbaar wens je je eigen menselijkheid te ontkennen op dat punt.
Idd op een gegeven moment komt er een eind aan menselijkheid, dat klopt.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.