Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 August 2012, 23:33   #411
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
nu nog dat zien dat 'film in the can te understanden' Renoir.
When the wine is in the man,
the film is in the can.

Something like that?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 09:49   #412
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Hier even wat voer aan indiaase wijsheid om je met beide benen op de grond te zetten.
Hilarious! What an assumptions!

De vraag is of hij zelf nou zo oppervlakkig waarneemt of dat ie z'n publiek nogal dom acht?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 11:48   #413
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Hilarious! What an assumptions!

De vraag is of hij zelf nou zo oppervlakkig waarneemt of dat ie z'n publiek nogal dom acht?
Ik zal niet snel een of andere 'aardse' guru aanbevelen, maar met jouw hardnekkig intellectueel misbegrijpen is dit het juiste tegengif voor je.

Intellectueel ben je hierin al niet meer te verslaan, je bent gepokt en gemazzeld.

Maar ik had er, ook hiermee, al een hard hoofd in, je hebt tot nu toe iedere pragmatische toenadering tot je vastgeroeste intellectuele ideeën afgewezen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 12:56   #414
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Als je maar niet zo vastroest dat je dat van een ander vindt dattie vastgeroest is.

Ik heb wel een aan zekerheid grenzend vermoeden waar dat concept vastgeroest aan gerelateerd is maar daar ga ik me de moeite niet meer voor doen om je dat aan je verstand te peuteren.
Dat gaat niet lukken.
Dat is al keer op keer op keer gebleken.

Life happens.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 14:03   #415
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Na je lange tijd bevredigd te hebben met de theorie, de gedachte hoe gelukzalig het zal zijn wanneer het je eenmaal is toegevallen val je onomstotelijk in de overgave 'het' nooit en te nimmer te zullen bereiken.

Eigenlijk heb je maar matig onderzocht, wel een heel arsenaal aan kennis verzameld waarmee je elkaar bemoedigend kunt toespreken het toch allemaal wel degelijk begrepen te hebben, maar het wil je maar niet toevallen. Je valt in een diep gat van de teleurstelling en je denkt aanbeland te zijn in wat de spirituele leraar 'the void' noemt, maar het komt tot helemaal niks anders dan diepe teleurstelling.

Dan zijn er die de investering van **tig jaar wetenschappelijk en intelectueel grasduinen te gelde willen maken, ze hebben het begrepen dus dan kan het in een boek om er anderen de ogen mee uit te steken. Je komt op een forum vertellen dat het je is toegevallen en hoe vol 'bliss' je leven geworden is want je verkeert inmiddels in financi?le onafhankelijkheid (tja en dat voel ook lekker natuurlijk). Men hangt aan je lippen want dat wat jij hebt dat wil iedereen wel.

Je bent goed onderlegd, niet meer te verslaan bijna. Je weet alles over valkuilen, hoe het theoretisch is om 'daar' te zijn (een idee hebben is de grootste belemmering te zien) maar eigenlijk wilde je al die tijd al iets verkrijgen, iets onderdeel van jou maken. Iets te willen bereiken ten behoeve van het persoonlijke is de grootst over het hoofd geziene valkuil. Degene die aan het eind weet te vertellen dat er niemand is die ooit kan zeggen "het bereikt te hebben" geeft aan deze wrange vrucht zelf geplukt te hebben.

Nee een 'iemand' zal realisatie nooit kunnen bereiken, personen die zichzelf wel zien zitten kunnen realisatie niet bereiken, dus ga op zoek naar de 'iemand' in jou en kill hem.

Epiloog.
Je miste eigenlijk vanaf het prille begin die enorme drive die daarvoor nodig is, te weten te willen komen wat je bent. Het was dus bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
Dank voor deze moeite Renoir in een wellicht wanhopige poging mij nog iets duidelijk te maken.
Wat je in een "ander" ziet is - ik kan het ook niet helpen - een representatie van je eigen werkzaamheid. Het is zoals het is, haha.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 14:54   #416
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Als je maar niet zo vastroest dat je dat van een ander vindt dattie vastgeroest is.
Nee om dat idee te krijgen heb ik steeds opnieuw de bevestiging nodig en die krijg ik dan ook kwistig van je. Zelden iemand gezien die me zo bevestigd.

Citaat:
Ik heb wel een aan zekerheid grenzend vermoeden waar dat concept vastgeroest aan gerelateerd is maar daar ga ik me de moeite niet meer voor doen om je dat aan je verstand te peuteren.
Dus je geeft mij op ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 14:55   #417
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Dank voor deze moeite Renoir in een wellicht wanhopige poging mij nog iets duidelijk te maken.
Wat je in een "ander" ziet is - ik kan het ook niet helpen - een representatie van je eigen werkzaamheid. Het is zoals het is, haha.
Ja zo ziet het er uit wanneer je vast zit in dualiteit, dan werkt dat spiegelen nog.

Het is big fun idd die lachspiegel voorgehouden te krijgen, haha ik lach me dood, ik zie niks.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 16:47   #418
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Wat ik hooguit in een ander zie is mijn geslachtsdeel.

Ik geloof dat dat een uitspraak van Jezus was, ik weet niet welke taal de goede man sprak dus het zou een vertaling geweest kunnen zijn.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 19:02   #419
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Wat ik hooguit in een ander zie is mijn geslachtsdeel.

Ik geloof dat dat een uitspraak van Jezus was, ik weet niet welke taal de goede man sprak dus het zou een vertaling geweest kunnen zijn.
Je hebt de lachers weer op je hand Aad. Ik hoor iedereen al weer gniffelen.

Die Aad toch altijd weer humor van de bovenste plank.

Dus je ziet maar een deel van je geslacht, is je spiegel gebroken ?

Hihi.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 21:08   #420
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Wat ik hooguit in een ander zie is mijn geslachtsdeel.
Jouw geslachtsdeel in die ander kun je niet meer zien.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.