Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 August 2014, 23:15   #411
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
KiSs
Kus ook voor jou Ulla!

Ik was gewoon blij met jouw tekst, omdat het me zoveel her-kenning bracht :)
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Oud 3 August 2014, 23:19   #412
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard Noumenon

Citaat:
http://www.zelfkennisforum.nl/showpo...8&postcount=33

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webmaster
(forum Mara blijkt dd 6 augustus 2014 weer ter ziele te zijn)

Misschien is dit of dit een alternatieve optie.
Tnx voor deze link Puppetji!
Ik denk dat ik me eerdaags aanmeld bij Mara's forum. Het lijkt mij een verademing om gewoon te mogen zeggen en zijn...... zoals ik ooit voorbestemd ben door mijn schepper.

Pfffft, wat een gedoe hier. Nu moet ik steeds uit- en inloggen om dit forum te kunnen volgen en te kunnen reageren vanwege de sturende/dicterende/controlerende moderator.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webmaster
Zo ziet een forum er uit zonder sturende/dicterende/controlerende moderator.
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Oud 3 August 2014, 23:35   #413
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Tnx voor deze link Puppetji!
Ik denk dat ik me eerdaags aanmeld bij Mara's forum. Het lijkt mij een verademing om gewoon te mogen zeggen en zijn...... zoals ik ooit voorbestemd ben door mijn schepper.

Pfffft, wat een gedoe hier. Nu moet ik steeds uit- en inloggen om dit forum te kunnen volgen en te kunnen reageren vanwege de sturende/dicterende/controlerende moderator.

kHeb me al aangemeld :)
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Oud 7 August 2014, 00:48   #414
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

.... gewoon omdat het kan.... tussen alle tumult van strijd, begin en einde door.....

Freudvoll
Und leidvoll,
Gedankenvoll sein,
Hangen
Und bangen
in schwebender Pein,
Himmelhoch jauchzend,
zum Tode betr?bt -
glücklich allein
Ist die Seele, die liebt.

.... en omdat ik het een mooi gedicht vind, wat "beschrijft" wat IS.....

__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Oud 7 August 2014, 09:59   #415
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Dit bericht kreeg ik per PB

Citaat:
Beste Renoir,

Hopenlijk kun je dit keer over je eigen ego heen stappen en gevolg geven aan mijn vriendelijke verzoek: wilt gij mij svp zsm uitschrijven uit dit forum?

Ik ben klaar met de eindeloze strijd die hier lijkt te woeden en die van God los is (lees: los is van waarheidsvinding).

Dwing mij niet om ego-gedrag in te zetten (waarvan ik mij ten volle bewust ben te bezitten en te kunnen gebruiken indien nodig).. en schrijf mij zonder!!!! enig verder commentaar uit.

mvg
Sterre
Ik mag jullie deze mededeling niet onthouden want anders wordt er weer gesuggereerd dat Sterre me onwelgevallig is geworden en gebanned.

Sterre wil je dit geschrevene even bevestigen voordat ik je uitschrijving effectueer?

Wat betreft de reactie aan jou Sterre bedankt voor je deelname maar dit was al niet het ge?igende forum voor je. Je hield je van het begin af aan al krampachtig vast aan een subjectief beleefde waarheid om voor Waarheid bereikbaar te kunnen zijn.

Je kunt door die subjectieve beleefde (door ego aangestuurde) waarheid slechts een door ego gestuurde strijd zien en dat is een groot gemis voor je levensruimte hetgeen dan ook blijkt door je uitschrijving. Je geeft dus te kennen niet meer hier (of mogelijk zelfs elders) te kunnen zijn zonder die (ego)bedreiging te kunnen weerstaan en gaat steeds als het te spannend wordt aan ego te kunnen verliezen weer vertrekken.

Dit is evengoed inzetten van egogedrag waarmee je kunt leren inzien hoe ego jou alsmaar beperkt in je levensruimte en je mogelijkheden en verhindert te kunnen zijn 'wat' je bent. Maar dan moet je uiteraard niet gaan lopen maar jezelf onder ogen durven komen.

Zo niet, ook dan hoop ik het beste voor je.
Rennie is offline  
Oud 7 August 2014, 21:58   #416
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Ik ontving het volgende bericht van Sterre.

Citaat:
Beste Renoir,

Welk egodeel van je heeft de bevestiging nodig van mijn uitschrijven in de etalage van je forum? Het angstige deel (wat zullen ze nu weer van me denken) of het boze deel (ik zal Sterre even een lesje leren) of is het gewoon je andere geconditioneerde egodeel, het manipulatieve stukje?

Anyway, ik kom noch aan jouw noch aan mijn ego tegemoet. Dat is het voordeel van daadwerkelijk bezig zijn met zelfonderzoek: dan ben je als mens in staat om over je eigen ego(schaduwzijden) heen te stappen. Mijn boosheid is alweer voorbij en ik vergeef je het gebrek aan het hebben van EQ. Kun jij ook niets aan doen. Bij deze bevestig ik dus nogmaals in een PB dat ik uitgeschreven wil worden.

Dank voor de deelname alhier, het heeft me veel zelfkennis gebracht. Ik ervaar het verder als een groot compliment dat JIJ vindt dat ik hier op jouw forum niet thuishoor. Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik niet een ego heb van bewapend beton.

Ik wens je verder nog een genoeglijke voortzetting met je egowedstrijdjes en je egorondjes draaien met feiten en woorden. Zoals al eerder gezegd: met waarheidsvinding heeft dat niets van doen. Maar er zijn er al velen geweest die je dat duidelijk hebben proberen te maken (zal wel aan dat bewapend beton liggen dat het niet doorkomt). Maar gelukkig is er ook voor jou hoop en zal er ooit aan het einde van je egotunnel licht schijnen.

Mvg,
Sterre

P.S.: mocht je wederom de egobehoefte voelen om een persoonlijk bericht openbaar te maken, mijn zegen heb je. Het is je vergeven.
Sterre als je wat te zeggen hebt kun je dat hier doen, ik heb geen verborgen agenda.

Citaat:
Welk egodeel van je heeft de bevestiging nodig van mijn uitschrijven in de etalage van je forum? Het angstige deel (wat zullen ze nu weer van me denken) of het boze deel (ik zal Sterre even een lesje leren) of is het gewoon je andere geconditioneerde egodeel, het manipulatieve stukje?
Je boosheid is een prima aanleiding om het ego te vatten maar dat ego gaat in bedreigende situaties op de loop. Dus gebruik de aanleiding zou ik zeggen.

Maar kijk dan ook naar jou zelf en zoek geen oorzaak buiten je zelf. Dat zijn al beginselen uit de psychologie. Maar goed, zoals je weet ziet en herkend ego overal elders de van zichzelf bekende trekjes, dus wat je vervolgens ziet ben je zelf in jouw eigen egogedrag. Al mag je gerust suggesties doen om iets voor mij inzichtelijk te maken maar als je als ego kijkt weet ik al wel uit welke hoek de wind waait en is het geziene meestal niet iets dat mij toebehoort maar in jou zelf is te vinden. Om eerlijk te zijn ik hou niet van vluchters en maak het je dus minder makkelijk om dat te doen.

Citaat:
Anyway, ik kom noch aan jouw noch aan mijn ego tegemoet. Dat is het voordeel van daadwerkelijk bezig zijn met zelfonderzoek: dan ben je als mens in staat om over je eigen ego(schaduwzijden) heen te stappen. Mijn boosheid is alweer voorbij en ik vergeef je het gebrek aan het hebben van EQ. Kun jij ook niets aan doen. Bij deze bevestig ik dus nogmaals in een PB dat ik uitgeschreven wil worden.
Dat zal wel dat je over je ego heen kan stappen door het doen van zelfonderzoek, ik ken het niet. Ik heb gedegen zelfonderzoek gedaan en het ego bleek een gedachtenbubbel die spontaan is geknapt toen dat doorzien was. Ik weet alleen nog wat ego is uit de tijd daarvoor en zie ook hier wat het aanricht en hoe vrijheid berovend het is daarmee rekening te houden. Dus over je eigen ego(schaduwzijden) heen stappen vraagt inzet die helemaal niet nodig is. Ik ben helemaal niet boos geweest en weet dat jij ook bestaat uit een gedachtenbubbel die alleen maar denkt vergeving nodig te hebben en omdat het die niet krijgt deze dan maar schenkt. Wat een armetierig gedoe Sterre vindt je ook niet?

Citaat:
Dank voor de deelname alhier, het heeft me veel zelfkennis gebracht. Ik ervaar het verder als een groot compliment dat JIJ vindt dat ik hier op jouw forum niet thuishoor. Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik niet een ego heb van bewapend beton.
Als dit het resultaat is was het beter dat je hier niet was geweest. Dit is leren hoe je je ego frustraties de baas kunt blijven in plaats van het beestje bij de wortel aan te pakken. Ik zou daar, als ik jou was, niet blij mee zijn dat ik niet op dit forum thuishoorde, het betekent dat je al zelf vervuld bent en er niets tot je kan doordringen. Ik wordt erg triest van gemiste kansen en wilde tot het aangaan alleen maar je ego triggeren. Als je ego ziet ben je ego, dat is nou eenmaal het resultaat van het hebben van een ego.

Citaat:
Ik wens je verder nog een genoeglijke voortzetting met je egowedstrijdjes en je egorondjes draaien met feiten en woorden. Zoals al eerder gezegd: met waarheidsvinding heeft dat niets van doen. Maar er zijn er al velen geweest die je dat duidelijk hebben proberen te maken (zal wel aan dat bewapend beton liggen dat het niet doorkomt). Maar gelukkig is er ook voor jou hoop en zal er ooit aan het einde van je egotunnel licht schijnen.
Omdat je niet ziet, niet kunt zien wat ego met je doet wil ik het nog wel eens frustreren. Ook dat zal in het verkeerde keelgat schieten want zoiets hoort niet bij ego's onder elkaar. Maar waarheidvinding doet dat juist wel omdat het proces zich voornamelijk uitstrekt over het bestaan van ego. Een ego dat probeert te voorkomen dat het aan prestige verliest en gaat vluchten wanneer het te na wordt gekomen. Zoals je ook laat zien.
Rennie is offline  
Oud 8 August 2014, 11:02   #417
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Beste Sterre,

Ik las het volgende citaat van jou en als uitspraak mij dermate intrigeerde dat ik een bescheiden commentaar gaarne deel:

Citaat:
Ik ben klaar
Deze uitspraak kan ik ook voor mijzelf tot motto bezigen.
Alhoewel, ik ben, zo moet ik diep in mijzelf bekennen, helemaal niet klaar, niet voor deze wereld en niet voor de wezenlijke, de goddelijke wereld.
Maar ieder moment vind ik weer een andere sluitende redenering die net dat tikkeltje anders is, net dat beetje meer licht uitstraalt en mijn ik een beter aanschijn geeft.
En toch zeg ik gaarne, vol overgave 'ik ben klaar', ik zie wat ik ben en wat ik kan.

Maar waarom stel ik in mijn wezen vast dat ik helemaal niet klaar ben om het ik op te geven en louter klaarte te zijn? Waartoe is er het ik dat zich in alles vermengt en in een soort roes van zelfgenoegzaamheid steeds weer zegt 'ik ben klaar'?

Omdat ik dronken van mijzelf ben en in die verregaande dronkenschap de klaarte als mijn loon verdien. Ik wil alleen nog klaarte zijn en dronken zijn van die klaarte.

Maar deze klaarte ben ik niet. Ik ben de schaduw van iets in mijn wezen. Dat iets is onzichtbaar en kan in geen enkel licht klaarte zijn. Mijn ik en alles van de wereld is van die duisternis de schaduw.
Om die schaduw te zijn ben ik niet klaar zolang er in het ik nog klaarte is.
Een goede reis, Looro
Looro is offline  
Oud 9 August 2014, 00:02   #418
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Sterre als je dit nog leest, alles goeds voor jou! KiSs
Ulla is offline  
Oud 10 August 2014, 23:54   #419
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Beste Sterre,

Ik las het volgende citaat van jou en als uitspraak mij dermate intrigeerde dat ik een bescheiden commentaar gaarne deel:

Citaat:
Ik ben klaar
Deze uitspraak kan ik ook voor mijzelf tot motto bezigen.
Jammer Looro, dat het slechts een deel is wat je hebt gelezen/waargenomen ....
Het was overigens ook een persoonlijk bericht aan Renoir, niet aan alles en iedereen...
Het zij zo....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Alhoewel, ik ben, zo moet ik diep in mijzelf bekennen, helemaal niet klaar, niet voor deze wereld en niet voor de wezenlijke, de goddelijke wereld.
Maar ieder moment vind ik weer een andere sluitende redenering die net dat tikkeltje anders is, net dat beetje meer licht uitstraalt en mijn ik een beter aanschijn geeft.
En toch zeg ik gaarne, vol overgave 'ik ben klaar', ik zie wat ik ben en wat ik kan.

Maar waarom stel ik in mijn wezen vast dat ik helemaal niet klaar ben om het ik op te geven en louter klaarte te zijn? Waartoe is er het ik dat zich in alles vermengt en in een soort roes van zelfgenoegzaamheid steeds weer zegt 'ik ben klaar'?

Omdat ik dronken van mijzelf ben en in die verregaande dronkenschap de klaarte als mijn loon verdien. Ik wil alleen nog klaarte zijn en dronken zijn van die klaarte.

Maar deze klaarte ben ik niet. Ik ben de schaduw van iets in mijn wezen. Dat iets is onzichtbaar en kan in geen enkel licht klaarte zijn. Mijn ik en alles van de wereld is van die duisternis de schaduw.
Om die schaduw te zijn ben ik niet klaar zolang er in het ik nog klaarte is.
Een goede reis, Looro
Ik ben licht en duisternis. Yin en Yang. Ik ken mijzelf ten dele, en ik vermoed, zolang ik leef, nog niet volledig, daarom reis ik, daarom ben ik. Ik ben mens in en met al mijn beperkingen. Ik ben een manifestatie van het Absolute.... Daar ben ik dienstbaar aan.....
Ik ben niet klaar met alles, slechts met dit forum ....Hic et Nun. Maar alles kan veranderen.... Het universum dijt uit ;)

Goede reis Looro, we'll meet again....

Dank voor het delen van je ervaring en je tijd.
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]

Wijziging aangebracht door Sterre op 11 August 2014 om 00:31.
Sterre is offline  
Oud 10 August 2014, 23:57   #420
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Sterre als je dit nog leest, alles goeds voor jou! KiSs
Kus en knuffel ook voor jou Ulla.
Er spelen op dit moment een paar zaken in mijn persoonlijke leven die mogelijk in na- of voorjaar een 'retraite' behoeven. Wie weet op Ameland.... En wie weet ontmoeten we elkaar dan..... Ik weet je te vinden ;)
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.