Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 January 2014, 11:11   #421
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Het was eigenlijk een retorische vraag, Ulla.
En je pinpas hoef ik onder geen enkele omstandigheid.
Freerider is offline  
Oud 15 January 2014, 12:49   #422
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Het was eigenlijk een retorische vraag, Ulla.
En je pinpas hoef ik onder geen enkele omstandigheid.
Het maakt mij niet uit wat het was. Ik heb zelf namelijk vaak over dit soort situaties nagedacht en jouw vraag was aanleiding om dat op een rijtje te zetten. Je kunt namelijk iemand ook van de wal in de sloot helpen door te veel te helpen. En jezelf dan ook. Eigenbelang is ook altijd ander belang en andersom en het definitieve antwoord bestaat niet. Ik ben vandaag niet in ouwehoeren stemming dus dan pak ik dat soort vragen serieus op.

En in tegenstelling tot wat mag zou ik sommige mensen overigens wel mijn pinpas meegeven als dat toevallig makkelijker werkt. Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan. Uiteraard niet iedereen maar die hem meekrijgt die vertrouw ik blind. Zoals mijn kids of vrienden. Zelfs mijn buurman. Maar zelden nodig, meestal doen we zelf de boodschappen of zo.
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 13:10   #423
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Niet dat dat broodnodige dingen waren. Hoewel soms ook dat.
Hahah idd, net een broodbakmachine gekregen van een vriendin die ze zelf niet gebruikt. (niet dat je dat werkelijk nodig hebt).
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 14:04   #424
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zou je dit willen toelichten? Ik weet niet hoe jij dit precies ziet en bedoelt. En anders praten we mogelijk langs elkaar heen.
het probleem ligt hem in het gegeven dat je er vanuit gaat dat ik iets zou ontkennen.
Vagebond is offline  
Oud 15 January 2014, 14:13   #425
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
het probleem ligt hem in het gegeven dat je er vanuit gaat dat ik iets zou ontkennen.
Ok. Dan is me nu helder hoe je het bedoelt.
Nadje is offline  
Oud 15 January 2014, 14:43   #426
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ok. Dan is me nu helder hoe je het bedoelt.
Vagebond is offline  
Oud 17 January 2014, 13:03   #427
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Niet even kijken wat Freerider te zeggen heeft, nee smalend doen en populistisch proberen te doen om de lachers op je hand te krijgen.
ik weet niet wat jij ziet hoor Renoir, maar hier wordt weinig gelachen. Ik zie hier vooral een paar mensen, waaronder jij nog wel de grootste gemene deler bent, die vanuit hun eigen pijn en ellende op iemand inhakken die zegt dat het ook anders kan. Redelijk pijnlijk allemaal, vooral omdat het anders kan wanneer we eens aan wat zelfkennis zouden gaan doen.

Wanneer gaan we nu eens iets aan zelfkennis doen Renoir?
Vagebond is offline  
Oud 17 January 2014, 14:00   #428
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Omdenken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik deed hetzelfde maar je nam het geschenk niet aan, je kaatst de bal terug. Hier alsjeblieft hier heb je je rotcadeau terug, steek het maar in je hol.
Omdat het onderwerp hier omdenken is.....

Renoir, het idee dat je cadeau niet ontvangen wordt moet pijnlijk voor je zijn.

Laten we op bovenstaande idee eens wat omdenken gaan toepassen, ik zie namelijk wat anders dan jij, als ik zo vrij mag zijn.

Je zegt dat je "cadeau" niet ontvangen wordt. Ik vraag me eigenlijk af of jij van jezelf wel weet welk cadeau je even voorbij aan je woorden nu eigenlijk aan, in dit geval, Tandem geeft. Dat is punt 1

Punt 2 is de vraag of het wel klopt wat je zegt mbt tot dat niet ontvangen het cadeau wat je geeft.

Punt 3 Waar kunnen we in bovenstaande vb mbt jezelf nu evt het omdenken toepassen? En wat zou dat ons, maar met name jezelf, dan evt.op kunnen leveren?

Geef ik even mee als vraag mbt het doen aan zelfkennis binnen het kader van dit topic. En natuurlijk om je aandacht die je geheel en al voor je jezelf opeist mbt bovenstaande doel te geven, want je bent er zo dol op, zo bleek...
Vagebond is offline  
Oud 17 January 2014, 15:54   #429
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Omdat het onderwerp hier omdenken is.....

Renoir, het idee dat je cadeau niet ontvangen wordt moet pijnlijk voor je zijn.

Laten we op bovenstaande idee eens wat omdenken gaan toepassen, ik zie namelijk wat anders dan jij, als ik zo vrij mag zijn.

Je zegt dat je "cadeau" niet ontvangen wordt. Ik vraag me eigenlijk af of jij van jezelf wel weet welk cadeau je even voorbij aan je woorden nu eigenlijk aan, in dit geval, Tandem geeft. Dat is punt 1

Punt 2 is de vraag of het wel klopt wat je zegt mbt tot dat niet ontvangen het cadeau wat je geeft.

Punt 3 Waar kunnen we in bovenstaande vb mbt jezelf nu evt het omdenken toepassen? En wat zou dat ons, maar met name jezelf, dan evt.op kunnen leveren?

Geef ik even mee als vraag mbt het doen aan zelfkennis binnen het kader van dit topic. En natuurlijk om je aandacht die je geheel en al voor je jezelf opeist mbt bovenstaande doel te geven, want je bent er zo dol op, zo bleek...
Zout eens even een eindje op, ik heb het tegen Tandem dat is op zich al een hele kluif daar kan ik niet jou als stoorzender bij hebben.
Rennie is offline  
Oud 17 January 2014, 15:55   #430
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ik weet niet wat jij ziet hoor Renoir, maar hier wordt weinig gelachen. Ik zie hier vooral een paar mensen, waaronder jij nog wel de grootste gemene deler bent, die vanuit hun eigen pijn en ellende op iemand inhakken die zegt dat het ook anders kan. Redelijk pijnlijk allemaal, vooral omdat het anders kan wanneer we eens aan wat zelfkennis zouden gaan doen.

Wanneer gaan we nu eens iets aan zelfkennis doen Renoir?
Je hoeft geen rugdekking te geven aan Tandem, hij kan het helemaal alleen af.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.