Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 November 2014, 21:42   #421
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ben je liefde?
Niet de stoffelijke egomens in mij. Zolang ik mij verlies in de zaken die het ego dienen, kan ik de liefde niet leren kennen. Dan zal ik vrienden maken om mij te gerieven. Dan zal ik een vrouw zoeken om mij te behagen. De egomens is handig om het zichzelf gerieflijk te maken.
Doch ieder mens is uiteindelijk geroepen om liefde te zijn.
Dat is waar de spirituele zoektocht om draait.
Nou is dat niks nieuws, want dat hoor ik overal.
Toch slagen er maar weinigen er in.

De egomens overschaduwt de Christusmens. Maar er kunnen momenten zijn dat de Christusmens even zichtbaar wordt. Dit veroorzaakt een verlangen naar de Christusmens.

De egomens is de willer, de doener. (die in Marie haar geval 'het beu' is)
Staak dat wild geraas en zoek de stilte. In de stilte liggen de antwoorden, in de stilte ligt het verlangen naar iets wat niet-persoonlijk is en niet-aards is.
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 21:47   #422
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Niet de stoffelijke egomens in mij. Zolang ik mij verlies in de zaken die het ego dienen, kan ik de liefde niet leren kennen. Dan zal ik vrienden maken om mij te gerieven. Dan zal ik een vrouw zoeken om mij te behagen. De egomens is handig om het zichzelf gerieflijk te maken.
Doch ieder mens is uiteindelijk geroepen om liefde te zijn.
Dat is waar de spirituele zoektocht om draait.
Nou is dat niks nieuws, want dat hoor ik overal.
Toch slagen er maar weinigen er in.

De egomens overschaduwt de Christusmens. Maar er kunnen momenten zijn dat de Christusmens even zichtbaar wordt. Dit veroorzaakt een verlangen naar de Christusmens.

De egomens is de willer, de doener. (die in Marie haar geval 'het beu' is)
Staak dat wild geraas en zoek de stilte. In de stilte liggen de antwoorden, in de stilte ligt het verlangen naar iets wat niet-persoonlijk is en niet-aards is.
Staak dat wild geraas en zoek de stilte. In de stilte liggen de antwoorden, in de stilte ligt het verlangen naar iets wat niet-persoonlijk is en niet-aards is.

Dat erken ik als mijn Eigen en dat wens ik niet af te bouwen.
marie is offline  
Oud 24 November 2014, 21:48   #423
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht

Het is niet mijn ego dat julie raken; het is mijn leven zelf dat wordt afgebroken; het is het levenssap dat door mij stroomt dat julie droog leggen. En dat is crimineel.

Ik (of een ander hier) kan jouw levenssap helemaal niet wegnemen.
Wat je voelt is weerstand, je bent aan het 'willen'.

De levensstroom (bewustzijn) is niet van deze wereld.
Dat is de egomens die dat meent.

En ik heb het al eerder gezegd: luister niet naar mij!
Ga naar jezelf luisteren. Ik heb alleen maar dorre praat.
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 21:52   #424
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hewel ik heb het gevoel dat jullie die levende waarheid, die in mij en in iedere mens leeft, doden, misschien ongewild en zeker zo niet bedoeld; maar alle aanwijzingen die ik hier lees gaan voor mij regelrecht die richting uit.
Verdwijn dan hier, als wij jou schaden. Log uit en kom nooit meer terug.
Lees het niet eens!

Voor mijzelf sprekend: geen enkel mens kan in mij die levende waarheid doden. Lach mij vierkant uit, het zal mij niet deren. Noem mij een dwaas, een sukkel, een fantast en wat je nog meer wilt. Die waarheid is en blijft.

Waarom is dat in jou anders?
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 21:55   #425
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het is niet mijn ego dat julie raken; het is mijn leven zelf dat wordt afgebroken; het is het levenssap dat door mij stroomt dat julie droog leggen. En dat is crimineel.
Als dat zo is, dan moet je natuurlijk als de wiedeweerga wegwezen. Als jij dat echt zo voelt moet je geen seconde meer hier aanwezig zijn, en gaan genieten van je leven en al dat gedoe hier achter je laten. Weet je, de Waarheid is toch wel, hoe die ook is en of jij het nu weet of niet.

Ik vraag me alleen af of er toch niet iets is hier wat je aantrekt, dat er iets van wat hier allemaal gebeurt door iets anders in jou herkend wordt waarvan je toch meer wilt weten.

Ik kan daar de vinger niet op leggen, maar ik zie je enerzijds hier afgeven op "ons" en anderzijds toch steeds hier komen. Waarom is dat? Wat voel je dan?
Maria is offline  
Oud 24 November 2014, 21:58   #426
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Goh Theo ... ik had je reactie echt niet gelezen toen ik de mijne schreef
Maria is offline  
Oud 24 November 2014, 22:01   #427
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Verdwijn dan hier, als wij jou schaden. Log uit en kom nooit meer terug.
Lees het niet eens!

Voor mijzelf sprekend: geen enkel mens kan in mij die levende waarheid doden. Lach mij vierkant uit, het zal mij niet deren. Noem mij een dwaas, een sukkel, een fantast en wat je nog meer wilt. Die waarheid is en blijft.

Waarom is dat in jou anders?
Dat is niet anders in mij, want ik blijf zoeken en wat waarheid is zal altijd naar boven blijven komen zelfs nog scherper, duidelijker en bewuster.

Een ander kan mij af en toe wat doen wankelen, maar mij terugtrekkend in de stilte in mij val ik terug op mijn poten.

Maar er bijven vragen, en dat is niet enkel een werk van het verstand, vandaar dat ik hier op het forum zit.
marie is offline  
Oud 24 November 2014, 22:04   #428
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Als dat zo is, dan moet je natuurlijk als de wiedeweerga wegwezen. Als jij dat echt zo voelt moet je geen seconde meer hier aanwezig zijn, en gaan genieten van je leven en al dat gedoe hier achter je laten. Weet je, de Waarheid is toch wel, hoe die ook is en of jij het nu weet of niet.

Ik vraag me alleen af of er toch niet iets is hier wat je aantrekt, dat er iets van wat hier allemaal gebeurt door iets anders in jou herkend wordt waarvan je toch meer wilt weten.

Ik kan daar de vinger niet op leggen, maar ik zie je enerzijds hier afgeven op "ons" en anderzijds toch steeds hier komen. Waarom is dat? Wat voel je dan?
Als men zoekt laat men zich niet afschrikken door wat tegenwerking. Het forum noemt waarheidvinding; hewel waarheidvinding blijft mijn zoektocht ook als blijkt dat dat voor mij niet in eerste instantie Avaita (of hoe het ook noemt) is.
marie is offline  
Oud 24 November 2014, 22:33   #429
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als men zoekt laat men zich niet afschrikken door wat tegenwerking. Het forum noemt waarheidvinding; hewel waarheidvinding blijft mijn zoektocht ook als blijkt dat dat voor mij niet in eerste instantie Avaita (of hoe het ook noemt) is.
"Wat tegenwerking" is natuurlijk van een andere orde dan "levenssap droogleggen, crimineel".

Ik denk dat je de antwoorden niet in/met je verstand gaat vinden, zoals je lijkt te proberen. Met logisch redeneren ga je er niet komen. Ik vroeg wat je voelt als je hier zo inlogt terwijl het je tegelijkertijd zo tegenstaat en daarop antwoordde je niet. Je hoeft mij ook niet te antwoorden, maar ik geloof dat het geen kwaad kan om eens bij dat gevoel stil te staan.
Maria is offline  
Oud 24 November 2014, 22:47   #430
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
"Wat tegenwerking" is natuurlijk van een andere orde dan "levenssap droogleggen, crimineel".
Attention guaranteed ...
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.